Sasvim ste u pravu, raditi samo sa svojim detetom kući je mnogo lakše i efikasnije, nego raditi sa 25 učenika u jednom odeljenju, samo 45 min , ako dodam i različite nivoe i potrebe učenika, razmislite šta jedan učitelj može uraditi... da dodam, još ako je taj učitelj nezainteresovan, onda tek ništa neće uraditi.
Nije sporno da je tako i ja sam oduvek tvrdila da bih uzela momentalno homeschooling varijantu jer mislim da je prosveta u veoma losem stanju.
Problem nastaje jer deca nemaju isti start a u skoli ne dobijaju jednak tretman.
Ukoliko toj deci mama i tata rade od 9 - 17h, sto je u praksi 8 - 18h, ja ne znam ko treba da radi sa tom decom i kada.
Ne znam zasto dodatnih sekcija nema svake nedelje. Ne znam zasto dopunskih sekcija nema svake nedelje.
Ne znam sta znaci "po potrebi". A po potrebi je nikad.
Ako imamo jedinice i petice potreba vec postoji.
Ne znam zasto ne zazivi IOP3.
Darovitu decu prate roditelji a ne skola iako postoji zakonski osnov za implementaciju standarda za darovitu decu koja mogu da postizu vise.
Cula sam da se ne primenjuje jer je "razrednom staresini smor od papira". Roditelji otvoreno o tome govore. Cak i ne sapucu.
Nece biti da autoritet zavisi od spolja i slicica koju je Nina postavila se odnosi ne na roditelje vec na slabe nastavnike koji cine uslugu nekim roditeljima i poklanjaju ocene nekoj (i necijoj) deci a onda bizgov otac dodje sa toljagom u skolu da pita zasto ima Ivana pet a nema njegova Nevena kada su obe juce imale cetvorku.
Nikada nije problem sa autoritetom ako su pravila jasna od prvog dana i vaze za sve.
Problem je u tome sto ne vaze za sve i u tome sto deca ne znaju materiju sto postaje jasnije kako deca odrastaju pa se problemi jasnije vide u osmom a ne u drugom osnovne...sto ne znaci da ih nije bilo u drugom vec je bilo maskirano.
Ako stvarno zelite dobro deci, slusajte sta vam govore roditelji. Vecina njih je prosla kroz skolu i ima duplo iskustvo, i sa svojom i sa skolom dece.
Ukoliko visok procenat roditelja dolazi u skolu da se raspravlja, mora biti da negde skolstvo ne stima.
Pokusajte da promenite, krenite da radite sa decom tako da deca uce. Videcete da ce roditelji biti zadovoljni a deca obrazovanija i da ce sve krenuti na bolje.
Istina je da prosvetari u nacelu cuvaju svoje pozicije a roditelji su digli ruke od sistema koji se raspada pa onda ne cudi da klinac koji je uzeo medalju iz fizike dodje sin profesorice fizike, iz filozofije je sin majke filozofa a iz matematike je dete profesora informatike.
I posle se pise o "nasoj sjajnoj deci". Jesu sjajni ali nisu produkt skole.
Vama je test iz srpskog jezika uradio najbolje osmi razred iz Matematicke gimnazije. Srpski jezik!
To je stvarno ali stvarno sramota za sve profesore srpskog iz osnovnih skola i jasan pokazatelj gde su nam deca. Matematicka gimnazija da bude nepobediva iz srpskog...vala, toga bilo nije.