Kako prosvetni radnik stiče autoritet?

Сва деца заслужују.
Ја бих школе и укинула, шта ће нам то, само поделиш дипломе и крај.
Шта хоћеш ти, доктор да будеш? Нема фрке, изволи диплому...ти, инжењер...ево дипломица, иди гради небодере...и сви срећни.
Нити се деца стресирају беспотребно, нити родитељи морају да објашњавају родбини зашто дете није одлично. Лепота.
Nismo daleko od toga, ne brini ;) na dobrom smo putu :mrgreen:
 
Сва деца заслужују.
Ја бих школе и укинула, шта ће нам то, само поделиш дипломе и крај.
Шта хоћеш ти, доктор да будеш? Нема фрке, изволи диплому...ти, инжењер...ево дипломица, иди гради небодере...и сви срећни.
Нити се деца стресирају беспотребно, нити родитељи морају да објашњавају родбини зашто дете није одлично. Лепота.
pa vi ste neozbiljni...
 
U našem društvu je neprimetno prošla vest o broju upisanih studenata na Filološkom i PMF-u..i na ostalim fakultetima.

Neprimetno je prošla i vest da danas studenti završnih godina matematike npr mogu da predaju u školama.

Ove vesti su zabrinjavajuće, bar meni..

Nekada su učitelji, nastavnici, profesori bili autoriteti ne samo učenicima već i roditeljima.

Sećam se mog profesora istorije. Bio je strog profesor, ali se sa njegovih časova najmanje bežalo. Istoriju je predavao na zanimljiv način.
Pored toga što je predavao o važnim istorijskim ličnostima i datumima, pričao je o tome kako su ljudi živeli u nekim epohama..šta se jelo na dvorovima, kako su se ljudi oblačili, kakve su kuće imali.

Zbog njega sam zavolela istoriju, ali i istorijske romane.
 
Svaki Srbin misli da je pametan, to je tajna tolikog broja uspesnih autoriteta....i istog broja neuspesnih saradnika i servisnih radnika.

Tako da je moguce biti uspesan autoritet i vrlo neuspesan pedagog, a obican profesor, kao i druge kombinacije prosecan autoritet , uspesan profesor a neuspesan pedagog.
 
U našem društvu je neprimetno prošla vest o broju upisanih studenata na Filološkom i PMF-u..i na ostalim fakultetima.

Neprimetno je prošla i vest da danas studenti završnih godina matematike npr mogu da predaju u školama.

Ove vesti su zabrinjavajuće, bar meni..

Nekada su učitelji, nastavnici, profesori bili autoriteti ne samo učenicima već i roditeljima.

Sećam se mog profesora istorije. Bio je strog profesor, ali se sa njegovih časova najmanje bežalo. Istoriju je predavao na zanimljiv način.
Pored toga što je predavao o važnim istorijskim ličnostima i datumima, pričao je o tome kako su ljudi živeli u nekim epohama..šta se jelo na dvorovima, kako su se ljudi oblačili, kakve su kuće imali.

Zbog njega sam zavolela istoriju, ali i istorijske romane.
Да се није звао Воја? Као да причаш о мом професору. Ми смо се зезали да током његовог предавања о Риму можеш осетити мирис клоаке и парфеме куртизана...
 
Ja sam kriv sto se nisam otimao vise....ali pitanje je koliko bi to bilo svrsishodno na lokalnom nivou, te bi se sve svelo kao sto se i svodi , ili si faca na nivou ministarstva ili si potrosni profan.
A faca u ministarstvu mozes i lakse je biti ako se dva puta namestis na putanji kao pozeljan ili podoban, nista vise...
 
Да се није звао Воја?

Није. У питању је професор Милановски. Дванаеста београдска гимназија :) Не могу да се сетим колико је било петица у мом одељењу, да ли их је уопште било. Професор је био строг: " Бог зна за петицу, ја за четворку, ви за тројке и двојке :) "
Не могу да се сетим да ли се некада неко бунио за такво оцењивање.
 
Није. У питању је професор Милановски. Дванаеста београдска гимназија :) Не могу да се сетим колико је било петица у мом одељењу, да ли их је уопште било. Професор је био строг: " Бог зна за петицу, ја за четворку, ви за тројке и двојке :) "
Не могу да се сетим да ли се некада неко бунио за такво оцењивање.
Деф.није наш, мени мало иде на живце то тупљење...зна се шта ученик треба да зна за 5, шта то значи?
А то је многима омиљена фора.
 
Odgledah neki snimak jedne kolegince koji me podstakao da napišem ovaj post. Morala sam da se složim sa njenom izjavom da deca odlično znaju da prepoznaju ko od nas vlada znanjem a ko se pridržava udžbenika i čita iz priprema. Sećam se svog početka i pisanja tih priprema, kojih sam se držala kao pijan plota jer nas na fakultetu uče da je to glavno sredstvo rada. A nije. Glavno sredstvo rada je moja spremnost, moja želja da pronađem milion načina da im približim gradivo na odgovarajući način, bez obzira što to nema veze sa pripremom. Isti slučaj je i sa nastavnicima i sa učiteljima. Neki od nas,koji vladaju materijom, sigurni u svoju spremnost, vrlo lako zasluže poštovanje i steknu autoritet. Ako deca primete i minimum kolebanja ili nesigurnosti, taj nastavnik će teško steći njihovo poštovanje, časovi će biti neuspešni i samim tim aitoritet takvog nastavnika je upitan.Fakulteti koji obrazuju buduće prosvetne radnike ne obraćaju mnogo pažnje na ovu, po mom mišljenju, jako bitnu stavku a to je : bitna je metoda i spremnost nastavnika da se stalno obrazuje.
Setila se, ali sa mnogo zakašnjenja i laži.
Još važnije od svega ovoga je da voli decu kao roditelj i da deca to znaju. Pa kakav roditelj, takav i nastavnik.
 
Svaki Srbin misli da je pametan, to je tajna tolikog broja uspesnih autoriteta....i istog broja neuspesnih saradnika i servisnih radnika.

Tako da je moguce biti uspesan autoritet i vrlo neuspesan pedagog, a obican profesor, kao i druge kombinacije prosecan autoritet , uspesan profesor a neuspesan pedagog.
Šteta što ti teoriju kvari ona većina koji nisu Srbi, a nastavnici su....a nije ti loša još jedna teorija o Srbima....malo patološka, ali ipak teorija za kikiriki...
 
Autoritet stices ako znas da uspostavis i odrzis disciplinu na casu, koliko znas gradivo je realno manje bitno za to

Objektivno posmatrano, gradivo iz osnovne skole, posebno iz nizih razreda, dodje lako vecini prosecne dece.

Deca bi trebalo da nauce kako se uci. Mi taj problem imamo jer nam deca uce za ocenu a ne zbog znanja koje ce im pomoci da sutra odaberu svoju profesiju i fakultet.

Iz tog razloga imamo sve petice kod uciteljice koja misli da je mnogo znacajna za razvoj a realno nije. Sva ozbiljna ucenja dolaze kasnije i sva ta ucenja mogu biti lakse savladana ako je dete naucilo nekoliko vestina. Kako se pravilno uci, kako podeliti gradivo, koliko se dnevno uci i kako se prepitati, odnosno, proveriti sebe.

Dobar ucitelj je ona osoba koja deci usadi radne navike. Ucitelj je tu zbog dece a ne obratno tako da uopste nije bitno sta ucitelj misli o sebi i svom znanju jer stvarno ta materija dodje prelaka tako da mi uopste nije jasno o kakvom mi to znanju govorimo. Znanje odrasle osobe za drugi osnovne...za prvi osnovne...za treci...imaju po par predmeta od kojih samo tri koja se uce i koja pruzaju priliku da deca savladaju vestinu ucenja koja ce ih voditi kroz kasnije skolovanje.
 
Objektivno posmatrano, gradivo iz osnovne skole, posebno iz nizih razreda, dodje lako vecini prosecne dece.

Deca bi trebalo da nauce kako se uci. Mi taj problem imamo jer nam deca uce za ocenu a ne zbog znanja koje ce im pomoci da sutra odaberu svoju profesiju i fakultet.

Iz tog razloga imamo sve petice kod uciteljice koja misli da je mnogo znacajna za razvoj a realno nije. Sva ozbiljna ucenja dolaze kasnije i sva ta ucenja mogu biti lakse savladana ako je dete naucilo nekoliko vestina. Kako se pravilno uci, kako podeliti gradivo, koliko se dnevno uci i kako se prepitati, odnosno, proveriti sebe.

Dobar ucitelj je ona osoba koja deci usadi radne navike. Ucitelj je tu zbog dece a ne obratno tako da uopste nije bitno sta ucitelj misli o sebi i svom znanju jer stvarno ta materija dodje prelaka tako da mi uopste nije jasno o kakvom mi to znanju govorimo. Znanje odrasle osobe za drugi osnovne...za prvi osnovne...za treci...imaju po par predmeta od kojih samo tri koja se uce i koja pruzaju priliku da deca savladaju vestinu ucenja koja ce ih voditi kroz kasnije skolovanje.
Ove dve rečenice su kontradiktorne. Kako to da smo nebitni a ipak usadimo radne navike i postavimo osnovu za sve posle navedeno... ako nije bitno šta mislimo o svom znanju i o sebi, kako ćemo naučiti tu decu da im bude bitno da se obrazuju. Nije ovo prvo mišljenje da je naš posao, prelaka materija i da bi svi mogli da ga rade, bez ikakvog znanja, a to nas je i dovelo do nipodaštavanja ove profesije. Uvek predložim da ovi kojima se čini prelako, provedu nedelju dana u učionici pa da onda komentarišemo.
 
Нису само учитељице просветни радници, тема је о свим нивоима.
Иначе,мислим да учитељи управо имају најтежи део посла, јер они су ти који постављају темељ за даље школовање.
 
Ove dve rečenice su kontradiktorne. Kako to da smo nebitni a ipak usadimo radne navike i postavimo osnovu za sve posle navedeno... ako nije bitno šta mislimo o svom znanju i o sebi, kako ćemo naučiti tu decu da im bude bitno da se obrazuju. Nije ovo prvo mišljenje da je naš posao, prelaka materija i da bi svi mogli da ga rade, bez ikakvog znanja, a to nas je i dovelo do nipodaštavanja ove profesije. Uvek predložim da ovi kojima se čini prelako, provedu nedelju dana u učionici pa da onda komentarišemo.

Ne usadjuju prosvetni radnici deci radne navike vec usadjuje drustvo.
Radne navike se sticu tokom odgoja koji je daleko slojevitiji od uticaja uciteljice.

Postoje istrazivanja koja jasno kazu da je 86% uspeha u nizim razredima uticaj ucenika.
Ne ucitelja vec ucenika.
To su dostupna istrazivanja svima, mozes pogledati.

I to nije napad na ucitelje, ne moras da se osecas prozvano ako vec tema jeste razmena misljenja.
Ja licno imam puno primedbi na rad ucitelja mog sina i tvrdim da ga nicemu nije naucio.
Taj covek samo crta. I deca samo crtaju.
Osoba koja je na uciteljski pobegla od matematike a predaje deci matematiku.
Ispravljala sam mu zadatke nebrojeno puta.
Ali je solidan ucitelj i fin je covek.
Medjutim, ne ocekujem da mi vaspitava i obrazuje dete. Iskreno, on to ne moze ni da uradi sa njih tridesetoro u odeljenju...sve i da hoce i da ume.
Dete mora da radi samo za sebe i da ima svoj cilj, potpuno nevezan za prosvetnog radnika koji sa njim radi.

Ja sam majka koja je odbila rekreativnu nastavu a svedok sam da se o njoj vise govorilo (kao i o ceni iste) nego o skolskom gradivu.

Tako da...ko hoce da uci, u ovom sistemu posebno, mora da uci sam. Ko zeli da ima mogucnosti u zivotu, licne standarde mora da izgradi sam.
Mozda dobije podrsku nekog profesora u osnovnoj ali trebalo bi da se fokusira na podrsku koju ce dobiti na fakultetu ako bude vredno ucilo sve do istog.
 
Ne usadjuju prosvetni radnici deci radne navike vec usadjuje drustvo.
Radne navike se sticu tokom odgoja koji je daleko slojevitiji od uticaja uciteljice.

Postoje istrazivanja koja jasno kazu da je 86% uspeha u nizim razredima uticaj ucenika.
Ne ucitelja vec ucenika.
To su dostupna istrazivanja svima, mozes pogledati.

I to nije napad na ucitelje, ne moras da se osecas prozvano ako vec tema jeste razmena misljenja.
Ja licno imam puno primedbi na rad ucitelja mog sina i tvrdim da ga nicemu nije naucio.
Taj covek samo crta. I deca samo crtaju.
Osoba koja je na uciteljski pobegla od matematike a predaje deci matematiku.
Ispravljala sam mu zadatke nebrojeno puta.
Ali je solidan ucitelj i fin je covek.
Medjutim, ne ocekujem da mi vaspitava i obrazuje dete. Iskreno, on to ne moze ni da uradi sa njih tridesetoro u odeljenju...sve i da hoce i da ume.
Dete mora da radi samo za sebe i da ima svoj cilj, potpuno nevezan za prosvetnog radnika koji sa njim radi.

Ja sam majka koja je odbila rekreativnu nastavu a svedok sam da se o njoj vise govorilo (kao i o ceni iste) nego o skolskom gradivu.

Tako da...ko hoce da uci, u ovom sistemu posebno, mora da uci sam. Ko zeli da ima mogucnosti u zivotu, licne standarde mora da izgradi sam.
Mozda dobije podrsku nekog profesora u osnovnoj ali trebalo bi da se fokusira na podrsku koju ce dobiti na fakultetu ako bude vredno ucilo sve do istog.
Али, Фрејо, твоје дете не учи само, ти учиш са њим.
Што не би морала да има доброг учитеља.
Ја немам појма шта је моје дете када радило и учило, сем кад ме позове учитељица да заједно нешто променимо. Рецимо, око шкрабописа. И једном ме звала да ми каже да јој је дала четворку из СОН-а, не толико што није знала за чисту петицу, већ да је опомене да мора почети да учи. Моје дете је било у шоку...мора да учи :rotf:
Али, почела је, тако да у 5. разреду нисмо имали проблем.
За разлику од твог искуства, ја за ту жену имам само речи хвале. Захваљујући њој моје дете је самостално у учењу, и слободно да пита кад нешто није јасно.
 
Али, Фрејо, твоје дете не учи само, ти учиш са њим.
Што не би морала да има доброг учитеља.
Ја немам појма шта је моје дете када радило и учило, сем кад ме позове учитељица да заједно нешто променимо. Рецимо, око шкрабописа. И једном ме звала да ми каже да јој је дала четворку из СОН-а, не толико што није знала за чисту петицу, већ да је опомене да мора почети да учи. Моје дете је било у шоку...мора да учи :rotf:
Али, почела је, тако да у 5. разреду нисмо имали проблем.
За разлику од твог искуства, ја за ту жену имам само речи хвале. Захваљујући њој моје дете је самостално у учењу, и слободно да пита кад нешто није јасно.

Pa i ne bas...gradivo je labavo a autoritet slab tako da neko ucenje i nije potrebno. U tome ja vidim problem, ucenje nije na zavidnom nivou i deca ne uce dovoljno. Da kazem, malecki su strahotno neobrazovani.
Knjige retko ko cita. Knjige koje je sramota, po mom misljenju, ne procitati. Lektira se nesto razvlaci, kako vidim, ali deca citaju slabo.
Recitacije se uce veoma retko, ako ikako u mladjim razredima i tu se deci gleda kroz prste samo tako.
Oni bukvalno ne znaju da izrecituju deset recitacija naizust.

Ako roditelj zeli da mu dete sazreva u osobu krajnje limitiranog klasicnog obrazovanja, on moze da iskulira i da mu dete cak bude i vukovac jer je kriterijum vrlo slab.
Znam da nije slucaj u tvojoj porodici ali u mnogim jeste.
Imati pet jednostavno nije tesko.
Nagrada za preko ne postoji.

Evo, friska informacija od petka.
Radili su kontrolni i njih dvoje su uradili bez greske brzo. Posto nije znao sta ce sa njima, dobili su jos jedan kontrolni koji su takodje uradili. Devojcica nesto malo brza od mog sina, kako sam shvatila. Sutra ujutru su oboje otisli na matematiku gde su opet dobili test (valjda republicki) od prosle godine koji su opet uradili. Moj sin je imao manje od trazenog maksimuma ali opet visoko (oko 80%).
To zvuci da su deca super matematicari.
I jesu ali iza oboje stoje ocevi doktori tehnickih nauka. Obojica! Njen je profesor na nasem najtezem faksu.

I...koju sansu imaju deca ciji roditelji nemaju snage/znanja/volje da se bave njihovim testovima? Koji je uspeh prosvetnog radnika i zasto nisu na njihovom mestu druga deca koja su mozda i daleko veci talenti?
Pazi, ja sam iskrena, vecina bi ti kazala "to deca sama...". Pa...mozda poneko ispliva kao talenat samo ali vecina na tim takmicenjima su deca sa kojom se razgovara/radi u kuci potpuno nevezano za uciteljicu i skolu kojoj klinci pripadaju.

Samo cu kazati da je na viber grupi objavljen zadatak koji je radjen na casu sa greskom o gusenici koja tokom dana ide par stepenika a nocu sklizne pa za koliko dana...tacan odgovor je za pet dana a njegov je glasio sedam.
Naravno da je roditelj video gresku ali samo onaj koji je obratio paznju (priznajem da jesam) i onaj koji zna da objasni zadatak da nema osmog stepenika na koji gusenica moze da se popne. Druga deca su mogla da se uhvate za usi i igraju i svima je ostao vrlo vazan zadatak - netacan.
 
Poslednja izmena:
Ove dve rečenice su kontradiktorne. Kako to da smo nebitni a ipak usadimo radne navike i postavimo osnovu za sve posle navedeno... ako nije bitno šta mislimo o svom znanju i o sebi, kako ćemo naučiti tu decu da im bude bitno da se obrazuju. Nije ovo prvo mišljenje da je naš posao, prelaka materija i da bi svi mogli da ga rade, bez ikakvog znanja, a to nas je i dovelo do nipodaštavanja ove profesije. Uvek predložim da ovi kojima se čini prelako, provedu nedelju dana u učionici pa da onda komentarišemo.
I kažeš svi ste isti? Obrazovani i profesionalni, a naročito ljubitelji dece i ljudi?
Ne radi to i ne pravdaj loše ljude, nastavnike i profesore...ovako skačeš sebi u stomak....
 
Nekada slika govori više od reči

ocene.jpg
 
Pa i ne bas...gradivo je labavo a autoritet slab tako da neko ucenje i nije potrebno. U tome ja vidim problem, ucenje nije na zavidnom nivou i deca ne uce dovoljno. Da kazem, malecki su strahotno neobrazovani.
Knjige retko ko cita. Knjige koje je sramota, po mom misljenju, ne procitati. Lektira se nesto razvlaci, kako vidim, ali deca citaju slabo.
Recitacije se uce veoma retko, ako ikako u mladjim razredima i tu se deci gleda kroz prste samo tako.
Oni bukvalno ne znaju da izrecituju deset recitacija naizust.

Ako roditelj zeli da mu dete sazreva u osobu krajnje limitiranog klasicnog obrazovanja, on moze da iskulira i da mu dete cak bude i vukovac jer je kriterijum vrlo slab.
Znam da nije slucaj u tvojoj porodici ali u mnogim jeste.
Imati pet jednostavno nije tesko.
Nagrada za preko ne postoji.

Evo, friska informacija od petka.
Radili su kontrolni i njih dvoje su uradili bez greske brzo. Posto nije znao sta ce sa njima, dobili su jos jedan kontrolni koji su takodje uradili. Devojcica nesto malo brza od mog sina, kako sam shvatila. Sutra ujutru su oboje otisli na matematiku gde su opet dobili test (valjda republicki) od prosle godine koji su opet uradili. Moj sin je imao manje od trazenog maksimuma ali opet visoko (oko 80%).
To zvuci da su deca super matematicari.
I jesu ali iza oboje stoje ocevi doktori tehnickih nauka. Obojica! Njen je profesor na nasem najtezem faksu.

I...koju sansu imaju deca ciji roditelji nemaju snage/znanja/volje da se bave njihovim testovima? Koji je uspeh prosvetnog radnika i zasto nisu na njihovom mestu druga deca koja su mozda i daleko veci talenti?
Pazi, ja sam iskrena, vecina bi ti kazala "to deca sama...". Pa...mozda poneko ispliva kao talenat samo ali vecina na tim takmicenjima su deca sa kojom se razgovara/radi u kuci potpuno nevezano za uciteljicu i skolu kojoj klinci pripadaju.

Samo cu kazati da je na viber grupi objavljen zadatak koji je radjen na casu sa greskom o gusenici koja tokom dana ide par stepenika a nocu sklizne pa za koliko dana...tacan odgovor je za pet dana a njegov je glasio sedam.
Naravno da je roditelj video gresku ali samo onaj koji je obratio paznju (priznajem da jesam) i onaj koji zna da objasni zadatak da nema osmog stepenika na koji gusenica moze da se popne. Druga deca su mogla da se uhvate za usi i igraju i svima je ostao vrlo vazan zadatak - netacan.
Sasvim ste u pravu, raditi samo sa svojim detetom kući je mnogo lakše i efikasnije, nego raditi sa 25 učenika u jednom odeljenju, samo 45 min , ako dodam i različite nivoe i potrebe učenika, razmislite šta jedan učitelj može uraditi... da dodam, još ako je taj učitelj nezainteresovan, onda tek ništa neće uraditi.
 
Sasvim ste u pravu, raditi samo sa svojim detetom kući je mnogo lakše i efikasnije, nego raditi sa 25 učenika u jednom odeljenju, samo 45 min , ako dodam i različite nivoe i potrebe učenika, razmislite šta jedan učitelj može uraditi... da dodam, još ako je taj učitelj nezainteresovan, onda tek ništa neće uraditi.

Nije sporno da je tako i ja sam oduvek tvrdila da bih uzela momentalno homeschooling varijantu jer mislim da je prosveta u veoma losem stanju.

Problem nastaje jer deca nemaju isti start a u skoli ne dobijaju jednak tretman.
Ukoliko toj deci mama i tata rade od 9 - 17h, sto je u praksi 8 - 18h, ja ne znam ko treba da radi sa tom decom i kada.

Ne znam zasto dodatnih sekcija nema svake nedelje. Ne znam zasto dopunskih sekcija nema svake nedelje.
Ne znam sta znaci "po potrebi". A po potrebi je nikad.
Ako imamo jedinice i petice potreba vec postoji.

Ne znam zasto ne zazivi IOP3.
Darovitu decu prate roditelji a ne skola iako postoji zakonski osnov za implementaciju standarda za darovitu decu koja mogu da postizu vise.
Cula sam da se ne primenjuje jer je "razrednom staresini smor od papira". Roditelji otvoreno o tome govore. Cak i ne sapucu.


Nece biti da autoritet zavisi od spolja i slicica koju je Nina postavila se odnosi ne na roditelje vec na slabe nastavnike koji cine uslugu nekim roditeljima i poklanjaju ocene nekoj (i necijoj) deci a onda bizgov otac dodje sa toljagom u skolu da pita zasto ima Ivana pet a nema njegova Nevena kada su obe juce imale cetvorku.

Nikada nije problem sa autoritetom ako su pravila jasna od prvog dana i vaze za sve.
Problem je u tome sto ne vaze za sve i u tome sto deca ne znaju materiju sto postaje jasnije kako deca odrastaju pa se problemi jasnije vide u osmom a ne u drugom osnovne...sto ne znaci da ih nije bilo u drugom vec je bilo maskirano.

Ako stvarno zelite dobro deci, slusajte sta vam govore roditelji. Vecina njih je prosla kroz skolu i ima duplo iskustvo, i sa svojom i sa skolom dece.
Ukoliko visok procenat roditelja dolazi u skolu da se raspravlja, mora biti da negde skolstvo ne stima.

Pokusajte da promenite, krenite da radite sa decom tako da deca uce. Videcete da ce roditelji biti zadovoljni a deca obrazovanija i da ce sve krenuti na bolje.
Istina je da prosvetari u nacelu cuvaju svoje pozicije a roditelji su digli ruke od sistema koji se raspada pa onda ne cudi da klinac koji je uzeo medalju iz fizike dodje sin profesorice fizike, iz filozofije je sin majke filozofa a iz matematike je dete profesora informatike.

I posle se pise o "nasoj sjajnoj deci". Jesu sjajni ali nisu produkt skole.

Vama je test iz srpskog jezika uradio najbolje osmi razred iz Matematicke gimnazije. Srpski jezik!
To je stvarno ali stvarno sramota za sve profesore srpskog iz osnovnih skola i jasan pokazatelj gde su nam deca. Matematicka gimnazija da bude nepobediva iz srpskog...vala, toga bilo nije.
 

Back
Top