I razred osnovne skole, matematika haos

Evo ti primeri,mrzi me sad da vadim sveske iz prvog .
x-14=30
x=30+14
x=44

x+28=50
x=50-28
x=22

50-x=12
x=50-12
x=38

itd.itd.itd. A pored svega ovoga rade tekstualne zadatke po kome treba da postave jednacinu i tek onda izracunaju nepoznatu. I ima tu jos mnogo toga,ali zaista sad nemam vremena da kopam sveske i slikam.
 
Ahhhhhhhhhhhhh,a roditelj takođe izgubi živce dok se dete školuje,jer je jednostavno sistem tako idiotski. Prvo u nižim razredima uče da je kit riba,eeeeeeeeeeeeee al ne leži vraže,u višim razredima nauče da je isti taj kit sisar. I da ne ređam dalje nebuloze u našem obrazovnom sistemu i tautologije po kojima se predmeti uče od prvog do osmog. Katastrofa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ajjjd,molim te!!!Sitnicaris oko jednog kita,moz/da bude cas riba,cas sisar....zavisi iz kog ugla ga gledas.Sa stanovista filozofije recimo,logicno je da spada u zivotinje a opet,ako cemo matematicki kako nema ni jednu nogu ondaaaak,mozzzza i nije zivo bice.:zper:

- - - - - - - - - -

Evo zadatka

Sonja je kupila 6 zvaka,Maja 1 zvaku vise od nje a Kosta 3 zvake manje od Sanje.Koliko je kupila Maja?Koliko Kosta?Koliko svi zajedno ako se zna da je Markov brat poklonio Maji svoje 2 zvake?

Miiiislim,znam ja da je poenta ovakvih zadataka da deca ukljuce mozak ali brate mili za prvi razred je mnogo.Kako li zive mali Svedjani ili Holandjani koji ovako nesto rade u cetvrtom razredu?Sigurno mnogo bezbriznije i sa manje stresa.
 
A baš vam tražim slike jer sam danas pričala sa detetom iz Šapca koje ide u 1. razred i pokazala mi je svoju knjigu matematike. Videla sam računanje sa nepoznatom ali bez x do 10 već samo prazan kvadrat - što uče i ovde. Ali nisam videla te zadatke o kojima pričate.

Bottom line je na kraju krajeva da sa decom treba raditi. Ako sam ne znaš kako onda angažuj nekoga ko ume. Jer ako zapostavi dete to na početku, posle će biti samo teže...
 
secam se da je prosle godine (u prvom razredu) izmedju ostalog bila tzv brojevna prava... moja cera uradi zadatak i kaze ne razume brojevnu pravu...
ja zbunjena - sta tu ima da se ne razume, al'ajde... pa kako si uradila zadatak, samo te brojeve obelezi... pricam pokazujem, a ona - zasto i zasto?
valjda sam i bele dobila i viknem: pa kako zasto? evo... i ponovo sve ispocetka polako, tek ce ona: -ma razumela sam to, nego zasto mora da se prikaze na brojevnoj pravoj? :lol:
 
1. Tanja je kupila 8 snalica, Olja za cetiri vise, a Mira devet puta vise od Tanje. Koliko je koja devojcica kupila?
2. Keks kosta 10 dinara, cokolada za osam din vise, a sok dva puta vise od keksa. Koliko je Sasi potrebno para da sve to kupi?
3. Ema ima 5 gumica. Vanja za tri vise, a Nada sedam puta vise od Vanje. Koliko imaju zajedno?

Evo nekoliko zadataka iz matematike za drugi razred. To su kod moje cerke danas radili u skoli i takvih 10 zadaka... Ne mogu reci da je tesko ali je dosadno svakako, i ne znam zasto mora deset zadataka na jednom casu...
 
I eto..poce matematika vec da pravi probleme.
Nismo ni prvo polugodiste zavrsili ali matematika vec postaje nepremostiva prepreka.
Kako vi resavate problem te prirode?
...

Moj klinac je sedmi razred,
od prvog razreda radim sa njim.

Nosim njegove udžbenike na posao, učim !
Pa posle njemu pomažem.

Ovo ne može na silu,
moraš to voleti ...

...
Licno ne umem detetu da objasnim neke stvari jer nemam taj neki pristup
...

Ako ne umeš - plati profesora,
samo ne ostavljaj dete bez pomoći !!!
 
1. Tanja je kupila 8 snalica, Olja za cetiri vise, a Mira devet puta vise od Tanje. Koliko je koja devojcica kupila?
Evo resicu jedan zadatak na neki nacin koji deca obicno shvate.

Uzmete i napisete postupak onako matematicki dakle T 8 O je T +4 M 9T, sada sve sabiramo T plus O plus M, umesto T pisemo 8 umesto O pisemo 8+4 i umesto M 9 puta 8 i to se sabere mrzi me sad da racunam, ako i dalje nije jasno uzmite neke manje brojeve i neki predmet npr bombone i objasnite joj
 
1. Tanja je kupila 8 snalica, Olja za cetiri vise, a Mira devet puta vise od Tanje. Koliko je koja devojcica kupila?
Evo resicu jedan zadatak na neki nacin koji deca obicno shvate.

Uzmete i napisete postupak onako matematicki dakle T 8 O je T +4 M 9T, sada sve sabiramo T plus O plus M, umesto T pisemo 8 umesto O pisemo 8+4 i umesto M 9 puta 8 i to se sabere mrzi me sad da racunam, ako i dalje nije jasno uzmite neke manje brojeve i neki predmet npr bombone i objasnite joj

e o ovome pricamo! ti zadaci nisu teski, ali su jako dosadni! zamisli samo koliko decu to mrzi da racunaju, a matematika moze da bude interesantna :)
 
U prvom razredu je najvažnije da ne rade domaći odmah nakon što dođu iz škole. Budu premoreni. Treba da se odmore, jedu, imaju neku slobodnu aktivnost.
Onda sve lakše ide.
Moj klinac navali čim dođe iz škole da uradi domaći jer se boji da će posle zaboraviti ili neće stići. I kad krene da mi plače, znam koliko je sati i odmah prekidamo, pravimo dužu pauzu. Posle ide samo od sebe.
Često im ni ne treba naša pomoć, samo žele da učestvujemo jer i u školi sve zadatke rade sa učiteljicom pa su tako sigurniji. Ne treba im ništa pomagati, znaju oni to sve sami. U prvom polugodištu sabiraju i oduzimaju do 5! Većina dece to već zna u predškolskom jer je sada predškolski program jako dobar i prilagođen pripremi za školu. U drugom polugodištu sabiraju i oduzimaju do 10, a do tada su već naviknuti na školu, na obaveze i znaju kako se radi.
Početak im je najteži jer se navikavaju na školu pa su skroz sluđeni. Nije da ne znaju, nego im treba vremena da se uhodaju. To su sve male pametnice. :heart:
 
Eli mila moja,ne mogu baš da se složim s tobom. Mnoooooooooooooooooooogo zavisi i od učiteljice. Baš ,mnogo. Moj klinac,odnosno ceo njegov razred su uvek zapeti ko puška,jer je učiteljica previše zahtevna. Oni su u totalnom stresu u školi, Blickrig kontrolnih ima u nedogled,nikada nisu opušteni. A poslednji kontrolni iz matematike koji su pisali u ponedeljak je imao 3 A4 lista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A da ne govorim o ostalim stvarima,pošto je ovo tema baš o matematici. Jako puno zavisi od učiteljice i njenog pristupa.
 
Eli mila moja,ne mogu baš da se složim s tobom. Mnoooooooooooooooooooogo zavisi i od učiteljice. Baš ,mnogo. Moj klinac,odnosno ceo njegov razred su uvek zapeti ko puška,jer je učiteljica previše zahtevna. Oni su u totalnom stresu u školi, Blickrig kontrolnih ima u nedogled,nikada nisu opušteni. A poslednji kontrolni iz matematike koji su pisali u ponedeljak je imao 3 A4 lista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A da ne govorim o ostalim stvarima,pošto je ovo tema baš o matematici. Jako puno zavisi od učiteljice i njenog pristupa.

Pa sad, bolje zahtevna učiteljica i blic kontrolni koji ih teraju da redovno uče (i evaluiraju naučeno!), nego neka koja ih pusti da rade šta hoće (al su zato deca opuštena :srecan: ;) ).

Pa kad stignu u peti razred i nema više opuštene učiteljice, onda ih pogodi reality check kao čekićem u glavu :eek:, jer onda utvrde da su sve osnove (opušteno) propustili...
 
I eto..poce matematika vec da pravi probleme. Nismo ni prvo polugodiste zavrsili ali matematika vec postaje nepremostiva prepreka. Kako vi resavate problem te prirode? Licno ne umem detetu da objasnim neke stvari jer nemam taj neki pristup..da li uzimati privatno casove matematike ili kako? Jer ako sada propusti ove neke osnove, za dalje smo pukli..E sad, ili mu je to sve tesko da shvati ili NECE, sto je, mislim, mnogo veci problem..Tuci ga, braniti mu sve i svasta..ne znam da li to icemu vredi..JA svaljujem na uciteljicu da je njeno da mu pojasni, a ona mi da gomilu zadataka za vezbanje preko vikenda..I sad dete umesto da je napolju na snegu, on preplaka pola dana jer ja ludujem sa zenom vec pola sata, sat oko prvog sabirka, drugog sabirka, zagrada..

Sta mu je problem?
Mozda je samo lenjo ili razmazeno?

- - - - - - - - - -

U prvom razredu je najvažnije da ne rade domaći odmah nakon što dođu iz škole. Budu premoreni. Treba da se odmore, jedu, imaju neku slobodnu aktivnost.
Onda sve lakše ide.
Moj klinac navali čim dođe iz škole da uradi domaći jer se boji da će posle zaboraviti ili neće stići. I kad krene da mi plače, znam koliko je sati i odmah prekidamo, pravimo dužu pauzu. Posle ide samo od sebe.
Često im ni ne treba naša pomoć, samo žele da učestvujemo jer i u školi sve zadatke rade sa učiteljicom pa su tako sigurniji. Ne treba im ništa pomagati, znaju oni to sve sami. U prvom polugodištu sabiraju i oduzimaju do 5! Većina dece to već zna u predškolskom jer je sada predškolski program jako dobar i prilagođen pripremi za školu. U drugom polugodištu sabiraju i oduzimaju do 10, a do tada su već naviknuti na školu, na obaveze i znaju kako se radi.
Početak im je najteži jer se navikavaju na školu pa su skroz sluđeni. Nije da ne znaju, nego im treba vremena da se uhodaju. To su sve male pametnice. :heart:

A svi nasi ucitelji kazu : Odmah uradite domaci, posle ostalo ..
Slazem se s tobom, Alis.

- - - - - - - - - -

Evo ti primeri,mrzi me sad da vadim sveske iz prvog .
x-14=30
x=30+14
x=44

x+28=50
x=50-28
x=22

50-x=12
x=50-12
x=38

itd.itd.itd. A pored svega ovoga rade tekstualne zadatke po kome treba da postave jednacinu i tek onda izracunaju nepoznatu. I ima tu jos mnogo toga,ali zaista sad nemam vremena da kopam sveske i slikam.

Ako je detetu ovo tesko, matematika mu uopste ne lezi.
 
Matematika je vecini u svim razredima haos, ne samo u prvom. Cudi me da intelektualna prosvetarska elita nije za prethodnih nekoliko decenija pronasla nacin kako da ovaj predmet modifikuje da bude zanimljiv i razumljiviji.

Mozda se radi o tome da su svesni ere kapitalizma u kojem zivimo i da su masine zamenile dosta radnika, te da bi se prezivelo moraju se davati i privatni casovi. Vise privatnih casova, vise parica.
 
I eto..poce matematika vec da pravi probleme. Nismo ni prvo polugodiste zavrsili ali matematika vec postaje nepremostiva prepreka. Kako vi resavate problem te prirode? Licno ne umem detetu da objasnim neke stvari jer nemam taj neki pristup..da li uzimati privatno casove matematike ili kako? Jer ako sada propusti ove neke osnove, za dalje smo pukli..E sad, ili mu je to sve tesko da shvati ili NECE, sto je, mislim, mnogo veci problem..Tuci ga, braniti mu sve i svasta..ne znam da li to icemu vredi..JA svaljujem na uciteljicu da je njeno da mu pojasni, a ona mi da gomilu zadataka za vezbanje preko vikenda..I sad dete umesto da je napolju na snegu, on preplaka pola dana jer ja ludujem sa zenom vec pola sata, sat oko prvog sabirka, drugog sabirka, zagrada..

ja sam njegovu matematiku razumevo do drugog, nešto malo i treći...sve ono kasnije ko tele u šarena vrata
 
I eto..poce matematika vec da pravi probleme. Nismo ni prvo polugodiste zavrsili ali matematika vec postaje nepremostiva prepreka. Kako vi resavate problem te prirode? Licno ne umem detetu da objasnim neke stvari jer nemam taj neki pristup..da li uzimati privatno casove matematike ili kako? Jer ako sada propusti ove neke osnove, za dalje smo pukli..E sad, ili mu je to sve tesko da shvati ili NECE, sto je, mislim, mnogo veci problem..Tuci ga, braniti mu sve i svasta..ne znam da li to icemu vredi..JA svaljujem na uciteljicu da je njeno da mu pojasni, a ona mi da gomilu zadataka za vezbanje preko vikenda..I sad dete umesto da je napolju na snegu, on preplaka pola dana jer ja ludujem sa zenom vec pola sata, sat oko prvog sabirka, drugog sabirka, zagrada..
Uciteljica ima zadatak da im objasni, ali je skola prilagodjena prosecnom uceniku. Mozda tvoje dete iz nekog razloga ne upseva da prati nastavu ne zato sto je instelektualno nesposobno, vec je mozda preosetljivo, mozda mu je tesko pao polazak u skolu i jos ako je atmosfera u kuci takva da se potencira njegova neupsesnost i krivica uciteljice, to mu nece pomoci.

Njemu treba osecaj da je podrzano, da zelite da mu pomognete, da niko nije kriv i da ce se resenje naci.
Ako vec nemate strpljenja i nacina da mu pomognete, ne vidim sta je lose u tome da se plate casovi nekome ko ume da mu objasni, ko ima strpljenja i uz koga je dete smireno i moze da se fokusira na rad.

Kako mislis NECE da shvati?

Njemu ne treba kazna, vec pomoc! kakve batine i zabrane zbog toga sto ne moze da se snadje!

Uciteljica je po vama kriva sto mu je dala zadatke da vezba?
Nelogicna mi je ta ljutnja.
Taj domaci je upravo njen rad na tome da mu se pomogne.

A zasto ludujes ti i tvoja zena?
Da li razmisljate kako to utice na dete?
AKo ne mozete da mu pomognete, pustite da mu pomogne neko ko moze.

PS ne znam koliko si svestan da je mnogo veci problem od matematike u ovom slucaju to sto ste detetu svojim ponasanjem poslali nekoliko poruka
1. da je za neuspeh uvek kriv neko drugi
2. da kada nije savrseno sledi kazna, a ne pomoc
3, da u vama nema pravu podrsku kada dodje do problema
 
E to je najveci problem vidis... sto uciteljice i nastavnici rade kao roboti, nema interesa da deca stvarno nauce nego da se odradi plan i program, danas smo radili ovo sutra vec ide sledeca lekcija, ne sme nista biti nejasno... a u tom uzrastu pogotovo je jako bitno da se nauce te osnove, jer bez toga nista... ako treba i 5 casova da se radi ali da svi nauce.

- - - - - - - - - -

I odeljenja su prevelika, a oni jos smanjuju broj i spajaju odeljenja... kako jedna uciteljica za 45 ili 90 min da objasni tolikoj grupi djaka nesto, u tom uzrastu gde im koncentracija ode posle 15 min... i 25 djaka je previse u odeljenju ako mene pitate.
veci problem je skolski program i organizacija nastave nego uciteljice, ali je sada tema kako resiti konretan problem, a dok se reformise skolstvo, decko ce doci do fakulteta

- - - - - - - - - -

- - - - - - - - - -
kad cujem ovde u komsiluku majke prvaka sta pricaju zlo mi je
opteretili su decu previse
a prosvetari,cast izuzecima, nisu bas previse angazovani,osim kada treba da zadaju domace zadatke
Ne bi to trebalo komentarisati pred detetom jer ce izazvati strah i osecaj nemoci. Jos ako vidi zabrinutog roditelja, osobu koju smatra mocnom i od koje ocekuje zastitu, tek onda ce upasti u konfuziju.

- - - - - - - - - -

U tom uzrastu ne postoji glupo dete, već samo nesposoban učitelj i previše gradiva.
Intelektualni kapacitet ne zavisi od uzrasta. Nemaju svi iste mogucnosti ni za druge stvari, pa ni za matematiku, naravno.
 
Poslednja izmena:

Back
Top