Metronomy
Buduća legenda
- Poruka
- 49.530
Autorska tema
Ovo je politicka tema, jer od politickih stavova vlasti zavisi njeno resavanje iako, se radi o ekonomskim pitanjima ili o nepravdi.
Penzija je odvajanje dela para iz plate, mada bi trebalo da bude slobodno prema volji svakog radnika,
ali je u vreme SFRJ odvajanje postalo obavezno i skidalo se pre isplate zarade kao obaveza poslodavca,
poslodavac takodje svoj deo mora da isplati iz tekucih primanja na racunu, dok samostalne delatnosti imaju izbore,
da prijavlju prihod i po njemu placaju doprinos ili da ga placaju pausalno, kako odredi PIO fond koji bi trebalo da se zove osiguravajuca agencija....Pa je prema ranijim zakonima za penziono osiguranje uzimano po racunici koja bi pokrivala 40 godina radnog staza, a od 2004. godine po novoj racunici po kojoj se uplacuje na osnovu 45 godina radnog staza, a po oba zakona drzava je garantovala za uloge zaposlenih u taj fond.
Dolaskom na vlast DS i DSS su protivno ustavu i mnogih zakona, a narocito finansijskih napravili cistku kadrova saljuci ih u " zasluzenu " penziju zvanu " administrativna " daleko pre isteka radnog staza od 40 godina, ali sa nagradom od pune penzije po ranijem zakonu. Za ovakav manevar drzave moraju da imaju finansijsko pokrice, pa je donet zakon o penzijskom stazu po drugacijim osnovama i bez vremenskog prilagodjavanja koje je obavezno za ovakve poteze vlade koji bi ispotovali onu vecinu koju je ta promena zatekla na poslu, a veci deo staza su uplacivali u vecem iznosu nego sto je novim zakonom predvidjeno. Tako je veliki broj penzionera opljackan, a novci su u[potrebljeni da se nadoknadi manjak radnog staza jednom delu zaposlenih.
Ovo je uradjeno da bi se napravila mesta za zaposljavanje po partijskoj liniji, pa je time naneta jos veca steta jer su to zaposljavanja nespremnih i neskolovanih kadrova, pa za njih mora da radi ona vecina kojoj je uzet novac, a nije im ostavljen izbor jer pri odlasku u prevremenu, za mnoge redovnu penziju za koju drzava garantuje, pri sklapanju ugovora, po racunu sa 40 godina staza, odbija im se od ( zaradjene ) penzije do 20% (sto ni stimulativne isplate pri penzionisanju ne zamenjuju) pa je to bilo malo, nego se taj odbitak i posle napunjenih godina zivota za starosnu penziju i dalje odbija. Sto znaci u svakom slucaju placaju kadrovse promene koje je tadasnja vlast izvrsila. Valjda ocekujuci da ce zaposljavanjem po partijskoj liniji zadrzati vlast i kntrolu administracije.
Ovakvo resenje omogucava ostecenim penzionerima da tuze drzavu zbog ne postovanja ustava, ali i kao kriminalni akt organizovane pljacke dela gradjanstva. Predlazem da osteceni svakako podnesu zahtev za nadoknadu svojih para koje su izdvajali, pa ako sudovi u Srbiji ne misle da postoji osnov, pravdu potraze u medjunarodnom pravosudju.
Ovo je politicka tema, jer od politickih stavova vlasti zavisi njeno resavanje iako, se radi o ekonomskim pitanjima ili o nepravdi.
Penzija je odvajanje dela para iz plate, mada bi trebalo da bude slobodno prema volji svakog radnika,
ali je u vreme SFRJ odvajanje postalo obavezno i skidalo se pre isplate zarade kao obaveza poslodavca,
poslodavac takodje svoj deo mora da isplati iz tekucih primanja na racunu, dok samostalne delatnosti imaju izbore,
da prijavlju prihod i po njemu placaju doprinos ili da ga placaju pausalno, kako odredi PIO fond koji bi trebalo da se zove osiguravajuca agencija....Pa je prema ranijim zakonima za penziono osiguranje uzimano po racunici koja bi pokrivala 40 godina radnog staza, a od 2004. godine po novoj racunici po kojoj se uplacuje na osnovu 45 godina radnog staza, a po oba zakona drzava je garantovala za uloge zaposlenih u taj fond.
Dolaskom na vlast DS i DSS su protivno ustavu i mnogih zakona, a narocito finansijskih napravili cistku kadrova saljuci ih u " zasluzenu " penziju zvanu " administrativna " daleko pre isteka radnog staza od 40 godina, ali sa nagradom od pune penzije po ranijem zakonu. Za ovakav manevar drzave moraju da imaju finansijsko pokrice, pa je donet zakon o penzijskom stazu po drugacijim osnovama i bez vremenskog prilagodjavanja koje je obavezno za ovakve poteze vlade koji bi ispotovali onu vecinu koju je ta promena zatekla na poslu, a veci deo staza su uplacivali u vecem iznosu nego sto je novim zakonom predvidjeno. Tako je veliki broj penzionera opljackan, a novci su u[potrebljeni da se nadoknadi manjak radnog staza jednom delu zaposlenih.
Ovo je uradjeno da bi se napravila mesta za zaposljavanje po partijskoj liniji, pa je time naneta jos veca steta jer su to zaposljavanja nespremnih i neskolovanih kadrova, pa za njih mora da radi ona vecina kojoj je uzet novac, a nije im ostavljen izbor jer pri odlasku u prevremenu, za mnoge redovnu penziju za koju drzava garantuje, pri sklapanju ugovora, po racunu sa 40 godina staza, odbija im se od ( zaradjene ) penzije do 20% (sto ni stimulativne isplate pri penzionisanju ne zamenjuju) pa je to bilo malo, nego se taj odbitak i posle napunjenih godina zivota za starosnu penziju i dalje odbija. Sto znaci u svakom slucaju placaju kadrovse promene koje je tadasnja vlast izvrsila. Valjda ocekujuci da ce zaposljavanjem po partijskoj liniji zadrzati vlast i kntrolu administracije.
Ovakvo resenje omogucava ostecenim penzionerima da tuze drzavu zbog ne postovanja ustava, ali i kao kriminalni akt organizovane pljacke dela gradjanstva. Predlazem da osteceni svakako podnesu zahtev za nadoknadu svojih para koje su izdvajali, pa ako sudovi u Srbiji ne misle da postoji osnov, pravdu potraze u medjunarodnom pravosudju.