Emocionalna inteligencija

Neprilagođena

Leptirica
Banovan
Poruka
95.555
Emocionalna inteligencija predstavlja sklop više sposobnosti –
sposobnost samorazumevanja, samokontorle, samouverenost i sposobnost empatije.




inteligencia-emocional.jpg



-Prepoznaju različite emocije.
Ljudi sa visokom emocionalnom inteligencijom prepoznaju svoje emocije
jer ih razumeju i često koriste različite reči da bi ih opisali.


-Pokazujuzainteresovanost za druge bez obzira da li su ekstrovertni ili introvertni tip osobe,
emotivno inteligenti ljudi su zainteresovani za svet oko njih.


-Prihvataju promene.
Emotivno inteligenti ljudi su fleksibilni i vrlo lako se adaptiraju.
Oni su svesni da strah od promene može da ih blokira da budu srećni i uspešni.



-Svesni su svojih slabosti, vrlina i snaga, ali vrlo dobro znaju da ih kontrolišu.
Oni prepoznaju emocije, ali isto tako znaju kada su one pozeljne, a kada nisu.



-Dobro procenjuju ljude.
.Imaju sposobnost da čitaju druge ljude, razumeju kroz šta drugi prolaze.


-Znaju da kažu drugima „Ne„ .
Emotivno inteligentni ljudi izbegavaju implusivne reakcije, imaju dobru samokontrolu.


-Spremni su da daju drugima, a da ne ocekuju ništa za uzvrat.
. Emotivno inteligentni ljudi grade snažne veze sa drugima jer konstantno misle o drugima.


-Ne teže savršenstvu jer su svesni da ono ne postoji.
Kada težimo savršenstvu i kada je ono naš cilj, uvek se osećamo razočarano i neuspešno jer ga nismo dostigli.


-Ne dozvoljavaju drugima da utiču na njihovu sreću.
Kada se emotivno inteligentni ljudi osećaju ispunjeno i zadovoljno onim što su uradili,
oni neće dozvolite da tuđe mišljenje utiče na njih i na ono što osećaju.
Oni ne reaguju na tuđe reakcije, oni se ne porede sa drugima i oni tuđe mišljenje uzimaju uvek sa rezervom.



-Dovoljno spavaju. Spavanje je povezano sa stresom i utiče na emotivnu inteligenciju.
Emotivno inteligentni ljudi su svesni da se njihova samokontrola, pažnja i memorija smanjuju kada nisu dovoljno naspavani.
Za njih je spavanje veoma važno.



- Emotivno inteligenti ljudi su svesni da su negativne misli samo misli, a ne i činjenice.
Oni mogu da ih razgraniče kako bi izbegli začarani krug negativnih misli.
Na taj način oni akcenat stavljaju na pozitivne misli i činjenice.


Emotivno inteligentni ljudi se distanciraju od svojih grešaka, ali ih nikada ne zaboravljaju.
Držeći distancu od napravljenih grešaka daju sebi priliku da krenu dalje i naprave potrebna prilagođavanja .
. Kajanje zbog učinjenih grešaka osobu čini nesigurnom i neodlučnom.
Potpuno negiranje grešaka, s druge strane, obezbeđuje da će iste biti ponovljene.
Ključ za postizanje ravnoteže leži u sposobnosti da greške pretvarate u uputstva za poboljšanje
. To stvara sposobnost da se, svaki puta kada padnete, vrlo brzo i podignete.

Pa...


Da li spadate u emocionalno inteligentne ljude?
.
 
Emocionalna inteligencija predstavlja sklop više sposobnosti –
sposobnost samorazumevanja, samokontorle, samouverenost i sposobnost empatije.




inteligencia-emocional.jpg



-Prepoznaju različite emocije.
Ljudi sa visokom emocionalnom inteligencijom prepoznaju svoje emocije
jer ih razumeju i često koriste različite reči da bi ih opisali.


-Pokazujuzainteresovanost za druge bez obzira da li su ekstrovertni ili introvertni tip osobe,
emotivno inteligenti ljudi su zainteresovani za svet oko njih.


-Prihvataju promene.
Emotivno inteligenti ljudi su fleksibilni i vrlo lako se adaptiraju.
Oni su svesni da strah od promene može da ih blokira da budu srećni i uspešni.



-Svesni su svojih slabosti, vrlina i snaga, ali vrlo dobro znaju da ih kontrolišu.
Oni prepoznaju emocije, ali isto tako znaju kada su one pozeljne, a kada nisu.



-Dobro procenjuju ljude.
.Imaju sposobnost da čitaju druge ljude, razumeju kroz šta drugi prolaze.


-Znaju da kažu drugima „Ne„ .
Emotivno inteligentni ljudi izbegavaju implusivne reakcije, imaju dobru samokontrolu.


-Spremni su da daju drugima, a da ne ocekuju ništa za uzvrat.
. Emotivno inteligentni ljudi grade snažne veze sa drugima jer konstantno misle o drugima.


-Ne teže savršenstvu jer su svesni da ono ne postoji.
Kada težimo savršenstvu i kada je ono naš cilj,

Da li spadate u emocionalno inteligentne ljude?
.
Da spadam.,i ovo kao da sam Ja pisao.
Problem je sto nemam vremena da nesto napisem i da doprinosim temi.
 
Inspirisala me tema da pronadjem neke stare tekstove iz drugog kompa koji datiraju iz 2005 godine
Biće od koristi sigurno

emocionalna inteligencija
kognitivna inteligencija
Koeficijent inteligencije
(količnik inteligencije, IQ) je numerički indikator stepena razvijenosti inteligencije. Izračunava se po formuli:

IQ
urođena je
ne možemo je naučiti ni povećati zaslužna je za samo 10% – 20% životnog uspeha.
EQ

nije urođena
može se učiti i razvijati celog života
zaslužna je za 80% - 90% životnog uspeha
Emocionalna inteligencija
preduslov uspešnog i sretnog života



Emocionalna inteligencija je sposobnost prepoznavanja osećaja, njihova mogućnost identifikovanja, razumevanja, sposobnost njihovog kontrolisanja i korišćenja za izražavanje misli


Možda je najbolja bit emocionalne inteligencije sadržana u poznatoj Aristotelovoj izreci

Svako se može naljutiti – to je lako. Ali naljutiti se na pravu osobu, do ispravnog stepena, u pravom trenutku, zbog ispravnog razloga i na ispravan način – to nije lako”

(Aristotel, prema Goleman, 1997).


Emocionalnu inteligenciju predstavlja sklop više sposobnosti : sposobnost samorazumevanja, samokontrole, samouverenost i sposobnost empatije.

Emocionalna inteligencija nije suprotna, već samo različita, komplementarna sposobnost u odnosu na racionalnu inteligenciju

Hauard Gardner je prvi pomenuo da postoji sedam različitih vrsta inteligencije, a da je emocionalna inteligencija jedna od njih
Pojam emocionalne inteligencije obradio je
Danijel Goulman u svojoj knjizi „Emocionalna inteligencija“, objavljenoj 1994
Prema Goulmanu, model emocionalne inteligencije se sastoji od nekoliko bitnih komponenata
Samosvest – sposobnost „čitanja“ sopstvenih emocija i shvatanje kakav uticaj imaju na okolinu
Lično donošenje odluka – proučavanje sopstvenih postupaka i poznavanje posledica
Upravljanje osećanjima – spoznavanje šta je podloga osećanja
Prevazilaženje stresa – naučiti opuštati se i razumeti važnost opuštanja
Empatija – razumevanje tuđih osećanja i uvažavanje različitosti mišljenja
Komunikacija – razgovarati o osećanjima sa razumevanjem i biti dobar slušalac
Samootkrivanje – razumevanje potrebe za otvorenošću i poverenjem, naučiti kada i kako govoriti o svojim osećanjima
Pronicljivost – prepoznavanje obrazaca u ličnom i životu drugih ljudi
Samoprihvatanje – umeti prihvatiti svoje mane, umeti ceniti svoje vrline
Lična odgovornost – preuzeti odgovornost i umeti prepoznati posledice ličnih odluka i reagovanja
Samopouzdanje – umeti izložiti svoje brige i osećanja bez ljutnje i pasivnosti
Grupna dinamika – spoznati kada pratiti, a kada voditi
Rešenje konflikta – model „pobediti/osvojiti“ pri pregovaračkom kompromisu
Emocionalna inteligencija je drugačiji način da se bude pametan.
Emocionalna inteligencija uključuje
znanje o onome šta osećamo i korišćenje ličnih osećaja za donošenje dobrih odluka u životu.

inteligencije
Emocionalna inteligencija je veština dobrog upravljanja mučnim raspoloženjima i veština kontrole nagona.
Ona znači i to da smo motivisani i ostajemo puni nade i optimistični i onda kad doživljavamo neuspehe na putu do nekog cilja.
Emocionalna inteligencija je i empatija, veština osećanja emocija drugih ljudi i sposobnost učestvovanja u njihovim emocijama
Ljudska su lica naša ogledala.

Na licima svojih bližnjih vidimo svoju sliku.
Kakva je ta slika, lepa ili ružna?
To zavisi od nas samih.
Koliko si pravih knjiga pročitao u životu?
Koliko si puta rekao najbližima volim te i oprosti?
Koji je najveći izraz EQ inteligencije?
Želja i sposobnost da učimo čitavog života i da se učenjem menjamo!
OTISCI SRCA
Na svemu što dotaknemo ostaje naš trag
Tvoja je soba puna otisaka tvojih prstiju
Ima ih svuda: na nameštaju, prozorskom staklu, kvakama, knjigama...
Na svemu što dotaknemo ostaje naš trag.
I na ljudima koje susrećemo ostavljamo svoj trag.
Naša ljubav, razumevanje i saosećanje ostavlja na ljudima otiske naših srca, naše emocionalne inteligencije.
Emocionalna inteligencija
na delu:
Oprah, najmoćnija žena televizijskog sveta, izgradila je svoje carstvo odnoseći se prema ljudima tako da je doživljavaju kao najbolju prijateljicu.
Često ne možemo promeniti stvarnost, ali ...
UVEK možemo promeniti način na koji je gledamo i reagujemo na nju.
Čovekov život izgrađen je od 10% onoga što mu se stvarno događa u životu
i od 90% načina kako na to gleda
Emocionalna inteligencija(EQ) je sposobnost ljudi da prepoznaju osecanja svog okruzenja i shodno tome odreaguju(ne po sablonu). EQ se bitno razlikuje od IQ(stvarna inteligencija). Emocionalna inteligencija se uci od najranijeg zivotnog doba. Prave smernice u razvoju EQ kod dece daju roditelji, skola,... Razvijenost EQ se upravo "meri" posmatranjem reakcije deteta kada je ono izlozeno potencijalnoj, socijalnoj ili verbalnoj agresiji. EQ ne treba poistovecivati sa ABREAGIRANJEM(rasterecenje). Potiskivanje rasterecenja je uzrok psihickih poremecaja, a to pokazuje neujednacen razvoj EQ.

Šta je emocionalna inteligencija

Ako razmislimo o deci koju susrećemo u svakodnevnom životu složićemo se da gotovo svakog dana nailazimo na decu za koju bi mogli da kažemo da su agresivna prema drugoj deci ili da lako odustaju od zadataka koje ne mogu da reše, pokazuju nepoštovanje prema drugima i sl.
Marko je osmogodišnjak koji obožava fudbal, ali je veoma uznemiren i želi da napusti trening jer ne uspeva da postigne pogodak. Vaša objašnjenja o tome kako je počeo da trenira tek pre mesec dana ne nailaze na njegovo razumevanje.
Ivina mama je u stalnom grču kada treba da ode po svoju trogodišnjakinju – vaspitačica iz vrtića se svakodnevno žali da je Iva preagresivna u kontaktima sa decom.
Damira, uzorna maturantkinja, upravo je svojim zaprepašćenim roditeljima objavila da više ne namerava da izađe iz kuće jer misli da je predebela.
Sve su to realne situacije koje nisu samo problemi naših roditelja već se dešavaju u svim delovima tzv. razvijenog sveta.
I šta da radimo sa tim?
Prvo, moramo da prihvatimo činjenicu da su sva ta deca bistra - pametna, i da njihov problem ne leži u tome što nisu inteligentna, već u tome što nisu razvila emocionalne veštine koje su nužne za uspeh u raznim životnim situacijama. Izražavanje i shvatanje vlastitih osećanja, samokontrola, društvenost, sposobnost rešavanja problema u saradnji s drugima, upornost, ljubaznost, poštovanje i empatija.
Ono što oni nisu razvili naziva se EMOCIONALNA INTELIGENCIJA. To je veština koja je ključna za uspeh u životnim situacijama.
Goleman je i sam u svojoj knjizi „EQ” (emocionalna inteligencija) naveo kako se pojavio svetski trend u kojem današnja deca imaju više emocionalnih problema od ranijih naraštaja: deca su usamljenija, depresivnija, podložnija ljutnji i neposlušnosti, nervoznija, sklonija zabrinutosti, impulsivnija i agresivnija.
 
Poslednja izmena:
Izvinjavam se na istovremenoj upotrebi latinice i ćerilice , gradja je sakupljana po celom netu i mrzelo me da prekucavam

Šta je EQ?
Prvu definiciju EQ dali su Peter Salovej i Džon Maje, dvojica psihologa s univerziteta „Jejl”, 1990 godine. Kao što vidite, koncept o kojem govorimo relativno je noviji, mada se njegovi začeci mogu pronaći u svim teorijama koje govore o postojanju više vrsta inteligencije - intrapersonalna i interpersonalna inteligencija. Postoji pet osnovnih područja na koja se odnosi emocionalna inteligencija:
1. samosvesnost emocija - prepoznavanje, imenovanje i razumevanje uzroka vlastitih emocija. Npr. dete koje je svesno svojih emocija neće samo reći «osećam se loše» već će moći da navede da li se oseća ljuto, povređeno, ljubomorno, uzbuđeno, tužno ili uplašeno…
2. pravilno nošenje s emocijama - razvoj samokontrole u raznim situacijama, povećanje broja odgovora na emocionalno nabijene situacije. Npr. umesto da reagujemo šakom koristimo reči
3. samomotivacija - razmišljanje, planiranje i rešavanje problema uz korišćenje kontrole impulsa, pojačanje tolerancije na frustraciju i razvoj odložene nagrade dok se ne dostigne zadati cilj, s druge strane razvoj nade i optimizma, odnosno pojačane motivacije kod deteta (samomotivacije)
4. empatija - prepoznavanje i razumevanje emocija drugih ljudi. Ako je dete u stanju da prepozna kako se drugi osećaju, automatski dolazi do smanjenja zadirkivanja, fizičkih obračuna…
5. socijalne veštine - nošenje s emocijama u društvenim situacijama, razvoj harmoničnih odnosa sa drugima, razvoj senzibiliteta za tuđe potrebe i želje, razvoj aktivnog slušanja i razvoj onih osobina koje volimo da pripišemo "dobrom" čoveku.
Tako sastavljen koncept je oduševljeno prihvaćen jer je omogućio da se jednostavno nazovu sve one veštine koje bi dete trebalo da usvoji kako bi izraslo u produktivnu i srećnu osobu.
Većinu tih emocionalnih veština u svakodnevnom životu uzimamo kao nešto što se podrazumeva i čime ne moramo da se bavimo.
Međutim, da li je to baš tako?
Očigledno je da nam situacija u kojoj se danas nalazimo ukazuje da to ipak nije tako i da bi emocionalne veštine trebalo da postanu sastavni deo bavljenja detetom. Posebno zbog toga što se sve te veštine mogu naučiti. Naime, za razliku od klasično shvaćene inteligencije (sposobnost snalaženja u novim situacijama), za koju znamo da je većim delom genetski uslovljena, kod emocionalne inteligencije ta genetska uslovljenost nije utvrđena u većoj meri, ali je za nju značajno da se ona može graditi - učiti tokom ćitavog život.
A da je izuzetno važno naučiti je u ranim godinama deteta ukazuje niz istraživanja koja naglašavaju da deca s visokom EQ postižu bolji uspjeh u školi, da lakše pronalaze posao, zadržavaju ga i postižu bolje uspehe u njemu, odnosno osobe s visokom EQ bolje uspevaju u različitim područjima svog života - zadovoljniji su i uspešniji.
Ko bi trebalo decu da nauči emocionalnim veštinama?
Vaspitači i učitelji mogu da kažu da je to prvenstveno zadatak roditelja, a s druge strane roditelji bi mogli da navedu da je vrtić/škola najbolji poligon za učenje socijalnih veština.
Sigurno su u pravu oni koji tvrde da se time ne bave, barem ne dovoljno, u vrtiću i školi. Većinu tih veština, kod one dece koja su visoko emocionalno inteligentna, razvijala je porodica. Međutim, danas je porodica postala mala zajednica sa maksimalno 4-5 članova koji se vide u manjem delu dana a i tako okrnjena sve manje se bavi razvojem svih društvenih veština. Znači da se krug zatvara i ponovno vraća, i upućuje na sve koji su u direktnom kontaktu s detetom – vaspitače i učitelje, ali prvenstveno roditelje.

Kada bi trebalo krenuti s razvojem emocionalnih veština?

U odgovoru na to pitanje neka nas vodi činjenica, koju su potvrdila istraživanja, da deca koja su pokazivala pojačanu agresiju u vrtićkom uzrastu, kao tinejdžeri su skloniji delikventnom ponašanju, uzimanju droga i sl.
Kako pomoći djeci da odrastu u emocionalno zdrave osobe?
Dobra vest je da stvarno možemo nešto da učinimo i imamo tu moć da izvršimo promenu i pomognemo našoj deci da izrastu u emocionalno zdrave osobe. Naizgled, najlakši način je da postanemo osobe kakve bi hteli da sutra budu naša deca. Svi smo modeli svojoj deci, svaki put kada smo u interakciji s detetom imamo mogućnost da ga naučimo, da mu pokažemo emocionalne veštine. Zapamtimo da deca uče gledajući nas šta radimo a ne ono što im pričamo. Ne bi trebalo da se plašimo naših grešaka ako iz njih znamo i da naučimo - time imamo mogućnost da pokažemo deci da niko nije imun na neuspeh, ali da imamo snage za novi početak.
..............................................................................................................
Емоционална интелигенција = научни термин за паметовање, компликовање, одвлачење од суштине ствари и дистанцирање од правих речи и правих вредности које представљају.

Своди се на само две речи: свесност и љубав.

Свесност: самосвест, свест према другим људима, свест у простору и времену, свест у односу на цео свет, микро и макрокосмос око нас, свест о Творцу (Богу, Енергији, Безобличности, Твари) из чега исходи свесност о себи, свом уму, свом телу, животу уопште и свему у њему садржаном.

Љубав: бескомпромисну, стрпљиву, мирну, исконску, саосећајну, нежну, постојану из које исходе сигурност, самоувереност и самоконтрола.

Ако у неком бићу постоје ове две речи у пуном њиховом значењу онда је то, назови, ''емотивна интелигенција''.



Учи се путем живот и искуством које кроз њега стичемо. Учимо, учимо и на крају, пред смрт, кад све треба да знамо, умремо глупи:-)

Пошто сам свестан своје свесности и има љубави у мени читав свет, може се рећи да сам ''емотивно интелигентан'' али то ми ништа не значи нити мислим да би Вама требало да значи. Будите СВЕСНИ умом и ЉУБИТЕ срцем!

Ко разуме, тај схвата, ---> овде је прво била тачка али добро ми ишло па написах песмицу:-)
неко неће из ината,
у њему, тад, биће рата,
јер одби истину да схвата.

( P.S. Da se ima šta čitati u kazamatu :mrgreen: :ortaci2: )
 
Poslednja izmena:
Izvinjavam se na istovremenoj upotrebi latinice i ćerilice , gradja je sakupljana po celom netu i mrzelo me da prekucavam

Šta je EQ?
Prvu definiciju EQ dali su Peter Salovej i Džon Maje, dvojica psihologa s univerziteta „Jejl”, 1990 godine. Kao što vidite, koncept o kojem govorimo relativno je noviji, mada se njegovi začeci mogu pronaći u svim teorijama koje govore o postojanju više vrsta inteligencije - intrapersonalna i interpersonalna inteligencija. Postoji pet osnovnih područja na koja se odnosi emocionalna inteligencija:
1. samosvesnost emocija - prepoznavanje, imenovanje i razumevanje uzroka vlastitih emocija. Npr. dete koje je svesno svojih emocija neće samo reći «osećam se loše» već će moći da navede da li se oseća ljuto, povređeno, ljubomorno, uzbuđeno, tužno ili uplašeno…
2. pravilno nošenje s emocijama - razvoj samokontrole u raznim situacijama, povećanje broja odgovora na emocionalno nabijene situacije. Npr. umesto da reagujemo šakom koristimo reči
3. samomotivacija - razmišljanje, planiranje i rešavanje problema uz korišćenje kontrole impulsa, pojačanje tolerancije na frustraciju i razvoj odložene nagrade dok se ne dostigne zadati cilj, s druge strane razvoj nade i optimizma, odnosno pojačane motivacije kod deteta (samomotivacije)
4. empatija - prepoznavanje i razumevanje emocija drugih ljudi. Ako je dete u stanju da prepozna kako se drugi osećaju, automatski dolazi do smanjenja zadirkivanja, fizičkih obračuna…
5. socijalne veštine - nošenje s emocijama u društvenim situacijama, razvoj harmoničnih odnosa sa drugima, razvoj senzibiliteta za tuđe potrebe i želje, razvoj aktivnog slušanja i razvoj onih osobina koje volimo da pripišemo "dobrom" čoveku.
Tako sastavljen koncept je oduševljeno prihvaćen jer je omogućio da se jednostavno nazovu sve one veštine koje bi dete trebalo da usvoji kako bi izraslo u produktivnu i srećnu osobu.
Većinu tih emocionalnih veština u svakodnevnom životu uzimamo kao nešto što se podrazumeva i čime ne moramo da se bavimo.
Međutim, da li je to baš tako?
Očigledno je da nam situacija u kojoj se danas nalazimo ukazuje da to ipak nije tako i da bi emocionalne veštine trebalo da postanu sastavni deo bavljenja detetom. Posebno zbog toga što se sve te veštine mogu naučiti. Naime, za razliku od klasično shvaćene inteligencije (sposobnost snalaženja u novim situacijama), za koju znamo da je većim delom genetski uslovljena, kod emocionalne inteligencije ta genetska uslovljenost nije utvrđena u većoj meri, ali je za nju značajno da se ona može graditi - učiti tokom ćitavog život.
A da je izuzetno važno naučiti je u ranim godinama deteta ukazuje niz istraživanja koja naglašavaju da deca s visokom EQ postižu bolji uspjeh u školi, da lakše pronalaze posao, zadržavaju ga i postižu bolje uspehe u njemu, odnosno osobe s visokom EQ bolje uspevaju u različitim područjima svog života - zadovoljniji su i uspešniji.
Ko bi trebalo decu da nauči emocionalnim veštinama?
Vaspitači i učitelji mogu da kažu da je to prvenstveno zadatak roditelja, a s druge strane roditelji bi mogli da navedu da je vrtić/škola najbolji poligon za učenje socijalnih veština.
Sigurno su u pravu oni koji tvrde da se time ne bave, barem ne dovoljno, u vrtiću i školi. Većinu tih veština, kod one dece koja su visoko emocionalno inteligentna, razvijala je porodica. Međutim, danas je porodica postala mala zajednica sa maksimalno 4-5 članova koji se vide u manjem delu dana a i tako okrnjena sve manje se bavi razvojem svih društvenih veština. Znači da se krug zatvara i ponovno vraća, i upućuje na sve koji su u direktnom kontaktu s detetom – vaspitače i učitelje, ali prvenstveno roditelje.

Kada bi trebalo krenuti s razvojem emocionalnih veština?

U odgovoru na to pitanje neka nas vodi činjenica, koju su potvrdila istraživanja, da deca koja su pokazivala pojačanu agresiju u vrtićkom uzrastu, kao tinejdžeri su skloniji delikventnom ponašanju, uzimanju droga i sl.
Kako pomoći djeci da odrastu u emocionalno zdrave osobe?
Dobra vest je da stvarno možemo nešto da učinimo i imamo tu moć da izvršimo promenu i pomognemo našoj deci da izrastu u emocionalno zdrave osobe. Naizgled, najlakši način je da postanemo osobe kakve bi hteli da sutra budu naša deca. Svi smo modeli svojoj deci, svaki put kada smo u interakciji s detetom imamo mogućnost da ga naučimo, da mu pokažemo emocionalne veštine. Zapamtimo da deca uče gledajući nas šta radimo a ne ono što im pričamo. Ne bi trebalo da se plašimo naših grešaka ako iz njih znamo i da naučimo - time imamo mogućnost da pokažemo deci da niko nije imun na neuspeh, ali da imamo snage za novi početak.
..............................................................................................................
Емоционална интелигенција = научни термин за паметовање, компликовање, одвлачење од суштине ствари и дистанцирање од правих речи и правих вредности које представљају.

Своди се на само две речи: свесност и љубав.

Свесност: самосвест, свест према другим људима, свест у простору и времену, свест у односу на цео свет, микро и макрокосмос око нас, свест о Творцу (Богу, Енергији, Безобличности, Твари) из чега исходи свесност о себи, свом уму, свом телу, животу уопште и свему у њему садржаном.

Љубав: бескомпромисну, стрпљиву, мирну, исконску, саосећајну, нежну, постојану из које исходе сигурност, самоувереност и самоконтрола.

Ако у неком бићу постоје ове две речи у пуном њиховом значењу онда је то, назови, ''емотивна интелигенција''.



Учи се путем живот и искуством које кроз њега стичемо. Учимо, учимо и на крају, пред смрт, кад све треба да знамо, умремо глупи:-)

Пошто сам свестан своје свесности и има љубави у мени читав свет, може се рећи да сам ''емотивно интелигентан'' али то ми ништа не значи нити мислим да би Вама требало да значи. Будите СВЕСНИ умом и ЉУБИТЕ срцем!
Ispravih zadnj red , kopirao sam i citat iz neke diskusije na ovu temu sa starog foruma
Ispravih kako ne bi bio krivo shvaćen
 
Emocionalna inteligencija predstavlja sklop više sposobnosti –
sposobnost samorazumevanja, samokontorle, samouverenost i sposobnost empatije.




inteligencia-emocional.jpg



-Prepoznaju različite emocije.
Ljudi sa visokom emocionalnom inteligencijom prepoznaju svoje emocije
jer ih razumeju i često koriste različite reči da bi ih opisali.


-Pokazujuzainteresovanost za druge bez obzira da li su ekstrovertni ili introvertni tip osobe,
emotivno inteligenti ljudi su zainteresovani za svet oko njih.


-Prihvataju promene.
Emotivno inteligenti ljudi su fleksibilni i vrlo lako se adaptiraju.
Oni su svesni da strah od promene može da ih blokira da budu srećni i uspešni.



-Svesni su svojih slabosti, vrlina i snaga, ali vrlo dobro znaju da ih kontrolišu.
Oni prepoznaju emocije, ali isto tako znaju kada su one pozeljne, a kada nisu.



-Dobro procenjuju ljude.
.Imaju sposobnost da čitaju druge ljude, razumeju kroz šta drugi prolaze.


-Znaju da kažu drugima „Ne„ .
Emotivno inteligentni ljudi izbegavaju implusivne reakcije, imaju dobru samokontrolu.


-Spremni su da daju drugima, a da ne ocekuju ništa za uzvrat.
. Emotivno inteligentni ljudi grade snažne veze sa drugima jer konstantno misle o drugima.


-Ne teže savršenstvu jer su svesni da ono ne postoji.
Kada težimo savršenstvu i kada je ono naš cilj, uvek se osećamo razočarano i neuspešno jer ga nismo dostigli.


-Ne dozvoljavaju drugima da utiču na njihovu sreću.
Kada se emotivno inteligentni ljudi osećaju ispunjeno i zadovoljno onim što su uradili,
oni neće dozvolite da tuđe mišljenje utiče na njih i na ono što osećaju.
Oni ne reaguju na tuđe reakcije, oni se ne porede sa drugima i oni tuđe mišljenje uzimaju uvek sa rezervom.



-Dovoljno spavaju. Spavanje je povezano sa stresom i utiče na emotivnu inteligenciju.
Emotivno inteligentni ljudi su svesni da se njihova samokontrola, pažnja i memorija smanjuju kada nisu dovoljno naspavani.
Za njih je spavanje veoma važno.



- Emotivno inteligenti ljudi su svesni da su negativne misli samo misli, a ne i činjenice.
Oni mogu da ih razgraniče kako bi izbegli začarani krug negativnih misli.
Na taj način oni akcenat stavljaju na pozitivne misli i činjenice.


Emotivno inteligentni ljudi se distanciraju od svojih grešaka, ali ih nikada ne zaboravljaju.
Držeći distancu od napravljenih grešaka daju sebi priliku da krenu dalje i naprave potrebna prilagođavanja .
. Kajanje zbog učinjenih grešaka osobu čini nesigurnom i neodlučnom.
Potpuno negiranje grešaka, s druge strane, obezbeđuje da će iste biti ponovljene.
Ključ za postizanje ravnoteže leži u sposobnosti da greške pretvarate u uputstva za poboljšanje
. To stvara sposobnost da se, svaki puta kada padnete, vrlo brzo i podignete.

Pa...


Da li spadate u emocionalno inteligentne ljude?
.
Samoanaliza,po redosledu
1-prepoznajem svoje emocije,vrlo jasno ih razgraničavam.
2-zainteresovanost mi je selektivna.Na to utiče ljubav prema toj osobi i ako u meni neko probudi znatiželju(što je jako retko)
3-promene ne volim,teško ih prihvatam i ne prilagođavam se lako.Ni si
tuacijama ni ljudima.
 
4-svojih slabosti sam,naravno,svesna.
5-ljude izbegavam da procenjujem,mada mi se ponekad upali"alarm"
6-znam da kažem NE.
7-nekim ljudima BiH dala sve,ne tražeći ništa zauzvrat.
8-ne težim savršenstvu,to ne postoji.Daleko sam ja od toga.
9-da li drugi utiču na moju sreću?Apsolutno.
10-spavanje mi je misaona imenica.Imam žešću nesanicu.
11-znam da su misli samo misli.Ali ne umem protiv toga.
12-ne distanciram se od svojih grešaka.I ne opraštam ih sebi.Drugima da.

i...šta sam ja?
 
4-svojih slabosti sam,naravno,svesna.
5-ljude izbegavam da procenjujem,mada mi se ponekad upali"alarm"
6-znam da kažem NE.
7-nekim ljudima BiH dala sve,ne tražeći ništa zauzvrat.
8-ne težim savršenstvu,to ne postoji.Daleko sam ja od toga.
9-da li drugi utiču na moju sreću?Apsolutno.
10-spavanje mi je misaona imenica.Imam žešću nesanicu.
11-znam da su misli samo misli.Ali ne umem protiv toga.
12-ne distanciram se od svojih grešaka.I ne opraštam ih sebi.Drugima da.

i...šta sam ja?


Ti si što i ja.Emocionalno NEinteligentna.🖤
 

Back
Top