Domaci zadatak

А као наставник могу да кажем да се најчешће препозна када је неко други радио састављао писмену вежбу ђацима.

Негде се види да је било мале помоћи (у виду неких сугестија или склопова речи), а негде се види да је све до речи урадио родитељ.
Наставник познаје своје ђаке, зна који је њихов фонд речи, за какве реченичне конструкције су способни на том узрасту, како се иначе изражавају усмено...и лако је препознати рад одраслог.
(Не гарантујем да баш увек у 100% случајева препознам, али у великом проценту да!)

У ситуацији када приметим да је помагао и одрасли - то само прокоментаришем. Да дете зна да се примети и да друга деца знају да сам приметила.

Иначе, има и родитеља који лепо седну и СВОЈИМ РУКОПИСОМ испишу задатак у дечијој свесци. Па се још распишу на 4 стране са све птичицама које цвркућу и цвећем које мирише...z:hm:

Онда мами дам јединицу, а када је видим кажем јој да више не бламира дете, ако јој је стало до њега.
 
Па све је ствар талената и склоности. Неко је сјајан математичар, али нема способност да грува историју. Неко не може да укапира хемију јер једноставно не уме да размишља на такав начин (ја!), некоме иде биологија, али нема талента за математику... Мислим, ајмо онда да се и не оцењујемо у школи.
Самерхил?

Ne slazem se. Svako moze da uci istoriju, tu niti treba neko razumevanje niti posebne sposobnosti. Onaj ko ne moze da sedne i pet puta procita nesto ne bi li zapamtio taj je lenj. Ili ima problem sa pamcenjem. AJde za hemiju, matematiku i fiziku je malo teze jer je tu u pitanju logika a to neko ima vise ili manje razvijeno. Zato postoje laksi, srednji i teski zadaci, u skladu sa tim i ocene. Ne vidim da tako nesto postoji za pismene. E sad sto si ti prosvetni radnik pa moras da branis svoju struku, to je sasvim druga stvar.

Писмени састави не служе зато да би се бесмислено описивали пејзажи 20 минута.

To je bio primer. Eto neko navede motiv ljubavi u Antigoni sta je to drugo nego besmisleno i dugotrajno opisivanje necega? I sto duze lupetas to ti je bolja ocena. Napisah vec, poenta je od jedne recenice napraviti 10, a to u stvarnom zivotu detetu ne moze nikako da koristi sem ako ce da bude prodavacz:D

Nisam pisala nikad pismene i eto nemam problema ni sa pismenim ni sa usmenim izarazavanjem. Tako ce isto biti i sa vecinom one dece kojoj roditelji pisu sastave. Po meni mnogo je bitnija uloga knjige i citanja, nego prepricavanja procitanog.

с обзиром на то да врло мало читају - њихов фонд речи је све мањи а неспособност да формулишу смислену реченицу све већа и већа.

Ovde si kontradiktorna. AKo vec ne citaju kako onda ocekujes da budu elokventni i pisu slozene recenice? Prostim piskaranjem, bez citanja (bez "uzora"-knjige) to nikako ne moze da uspe. Zato roditelji i nastavnici treba decu da stimulisu da citaju a ne da pisu. Mada naravno, lakse je dati pismeni zadatak i tako naterati dete da nesto pise nego podstaci ga da cita i uziva u tome.

Сем тога - нагрувани падежи и правописна правила не служе ничему ако се то не примењује и не вежба у писаном језику

Padezi i pravopisna pravila se ne koriste samo u pismenom vec i u govornom izrazavanju, zar je moguce da to kao prosvetni radnik ne znas?:eek: Verovala ili ne, iako nisam pisala sastave veoma dobro se izrazavam, narocito kada su u pitanju padezi i gramatika.
 
Ne slazem se. Svako moze da uci istoriju, tu niti treba neko razumevanje niti posebne sposobnosti. Onaj ko ne moze da sedne i pet puta procita nesto ne bi li zapamtio taj je lenj. Ili ima problem sa pamcenjem. AJde za hemiju, matematiku i fiziku je malo teze jer je tu u pitanju logika a to neko ima vise ili manje razvijeno

Чекај, значи оправдано је ако неко има проблем са логиком, а није оправдано ако неко има проблем са памћењем???

Zato postoje laksi, srednji i teski zadaci, u skladu sa tim i ocene. Ne vidim da tako nesto postoji za pismene. E sad sto si ti prosvetni radnik pa moras da branis svoju struku, to je sasvim druga stvar.
Да, лакши задаци су за двојку, средњи за тројку-четворку, а тежи за петицу, је ли тако?
Исто тако ти је и са писменим задацима: постоје нивои на основу којих се оцењује
1. форма задатка,
2. садржај,
3. стил,
4. граматика
5. правопис.
Ако неко нема талента за писање (значи стил му је слаб) а остале компоненте су ту - значи четворка му је загарантована!

Нема разлога да ''браним'' професију јер није ни нападнута. Само објашњавам ствари у које ученици и родитељи можда нису довољно упућени.
 
To je bio primer. Eto neko navede motiv ljubavi u Antigoni sta je to drugo nego besmisleno i dugotrajno opisivanje necega? I sto duze lupetas to ti je bolja ocena. Napisah vec, poenta je od jedne recenice napraviti 10, a to u stvarnom zivotu detetu ne moze nikako da koristi sem ako ce da bude prodavac

Ово је дискусија и аргументација на нивоу малог Перице, а ја не могу да разговарам на тај начин.z:(

Ко жели, том логиком може да омаловажи било који школски предмет, и било које знање у животу.
По тој логици онда нам ништа није потребно. Ни јонска ни ковалентна веза, ни меридијани, ни крсташки ратови, ни имперфекат, ни квадрат над хипотенузом... Све је то само бесмислено иживаљвање доконих просветара! z:mrgreen:z:lol:
 
Ovde si kontradiktorna. AKo vec ne citaju kako onda ocekujes da budu elokventni i pisu slozene recenice? Prostim piskaranjem, bez citanja (bez "uzora"-knjige) to nikako ne moze da uspe. Zato roditelji i nastavnici treba decu da stimulisu da citaju a ne da pisu. Mada naravno, lakse je dati pismeni zadatak i tako naterati dete da nesto pise nego podstaci ga da cita i uziva u tome.

Извини, не могу да разговарам овако. Једноставно, нисмо адекватни саговорници. Ја се јесам много пута возила возом, али не бих се смарала довољно комептентном да машиновођи говорим како се вози и чему служи које дугменце на управљачкој табли.

Padezi i pravopisna pravila se ne koriste samo u pismenom vec i u govornom izrazavanju, zar je moguce da to kao prosvetni radnik ne znas?

После овога нећу настављати разговор јер не би био продуктиван, само те молим да ми објасниш како то ПРАВОПИС користиш у говору???? Ето, подучи ме ти ако ја већ не знам.
 
Иначе, има и родитеља који лепо седну и СВОЈИМ РУКОПИСОМ испишу задатак у дечијој свесци. Па се још распишу на 4 стране са све птичицама које цвркућу и цвећем које мирише...z:hm:

Molim te, reci da se šališ da to zaista rade?
 
Има још бољих фазона!
Напишу тако да притисну оловку док пишу, па обришу да се једва види.
Онда се дете у школи злопати да по мамином рукопису пређе!
 
Au,bre...z:shock:...kakvi ljudi...pa se posle cude kakva su im deca.
neenee.gif
 
Vidi Hellen, poznata sa na ovom forumu da volis da se pravis najpametnija i da na svako zasto ti imas neko svoje zato. Tolika zelja za pametovanjem i dokazivanjem verovatno je znak neceg drugog ali u to necu da ulazim. Vazno da si ti mene 3 puta citirala i sva tri puta napisala da nismo adekvatni sagovornici i time valjda sta, uzdigla sebe? Pa, meni vise lici na indirektno priznavanje da nemas argumenata za diskusiju. Zar i to tebi savrsenoj da se dogodi?:eek:

После овога нећу настављати разговор јер не би био продуктиван,

Zar to nisi rekla vec dva puta pre ovoga, pa ga ipak nastavilaz:D U svakom slucaju ako si zaista odlucila da prestanes da pamtujes, drago mi jez:)

Btw, ono za pravopisna pravila je bio lapsus, mislila sam na gramaticka. Meni nije tesko da priznam da sam pogresila. Sto se tice pravopisnih pravila dovoljni su diktati:)
 
Poslednja izmena:
Мени јако смета кад неко, ко је имало ишао у школу покушава да разговара на истом нивоу са просветним радницима покушавајући при том да их унизи.


Ја се не мешам трговцима у посао и не покушавам да им паметујем како не знају свој посао, а идем у продавницу равно 40 година, значи, много дуже него што се ико школовао.
 
Ne bih da pametujem, kada smo mi išli u školu bilo je sramota da ne znaš ono što te pitaju na času...
Svi smo se trudili da naučimo nešto, ne zato što nas je neko terao, već je to valjda stvar
vaspitanja... Pogotovo nije bilo govora o tome da nam roditelji rade domaći...
 
Мени јако смета кад неко, ко је имало ишао у школу покушава да разговара на истом нивоу са просветним радницима покушавајући при том да их унизи.


Ја се не мешам трговцима у посао и не покушавам да им паметујем како не знају свој посао, а идем у продавницу равно 40 година, значи, много дуже него што се ико школовао.

Ukoliko se ovo odnosilo na moj komentar, ne vidim da sam pokusala Hellen da unizim(vec suprotno) a jos manje sam joj pisala da ne zna svoj posao. Ja sam iznela svoje misljenje, na koje slozices se imam pravo. E sad to ona ima problem s tim da se osetila prozvanom i nije mogla da izdrzi da ne odgovori, to je vec njen problem. Da se ne ponavljam.
 
Ne bih da pametujem, kada smo mi išli u školu bilo je sramota da ne znaš ono što te pitaju na času...
Svi smo se trudili da naučimo nešto, ne zato što nas je neko terao, već je to valjda stvar
vaspitanja... Pogotovo nije bilo govora o tome da nam roditelji rade domaći...

Kod mene bilo par njih tj par zenskih kojima su mame ili tate pisali sastave.......dobro koriscene su puskice i ostalo lako i tesko naoruzanje ali opet pre to podrzavam nego da roditelj radi detetu domaci i pise mu sastave za pismene....ipak puskica je nesto sto dete sam napravi ...znaci njegovih ruku delo....z:lol:
 
Ako pričamo o osnovnoj školi, mi smo valjda tako bili naivni ili tupavi, pa nismo ni pravili puškice...
Prepisivalo se, ako je moralo, od onih koji su dobri u tom predmetu... Lično, stidim se ali šta da se radi, prepisivala sam samo matematiku, to nekako nije bio moj fah...

U srednjoj je bilo puškica, tada smo se već "iskvarili" ali što ti kažeš, nisu roditelji pravili puškice :lol:
 
Ako pričamo o osnovnoj školi, mi smo valjda tako bili naivni ili tupavi, pa nismo ni pravili puškice...
Prepisivalo se, ako je moralo, od onih koji su dobri u tom predmetu... Lično, stidim se ali šta da se radi, prepisivala sam samo matematiku, to nekako nije bio moj fah...

U srednjoj je bilo puškica, tada smo se već "iskvarili" ali što ti kažeš, nisu roditelji pravili puškice :lol:

Mozda ste bili neinventivni pa ste morali da sacekate da generacije koje dolaze izmisle puskice z:)
 
razumijem i puškice,i prepisivanje,svi smo to nekad radili...ali kao što neko reče,to je bar njihovih ruku djelo,a ne mame i tate...:)
imam primjer koleginice na poslu koja djetetu radi zadaću iz engleskog,a sama nikad nije učila engleski...to su takve katastrofalne greške(što je i razumljivo),da je bolje da je dijete samo napisalo,pa kako bilo...i nastavnik mora da vidi iz aviona da je to pisao neko ko engleski nije učio baš nikad...već počinje da kuka,prošao raspust,valja ponovo u školu...:)
i da,jednom je radila referat iz istorije...trebalo je da neke sličice polijepe i napišu po par rečenica...e,to je vala moglo i samo da uradi,ma koliko ne imalo pojma...inače,dijete nije uopšte glupo,samo nezainteresovano vjerovatno...a i što bi...ima ko će raditi umjesto njega...mislim da je osnovni problem u motivisanju djece da nešto nauče...to je teže...lakše je to uraditi umjesto njega...
mada,koliko sam imala prilike da vidim i udžbenici su prilično traljavo i konfuzno napisani,bez neke metodologije i smisla...npr.istorija i informatika za osnovce...
ne znam kako sad stoje stvari sa nastavnim planom i programom...ali kad se sjetim kakve smo mi sve gluposti morali da učimo...otp-osnovi tehnike i proizvodnje,šta je to i kome to još u životu treba :),odbrana i zaštita-miniranje sijalice :mrgreen:,postavljanje mina da se uči do detalja u srednjoj školi...mislim,koji je um to mogao da smisli...marksizam...sjećam se još marksove rečenice od tri kilometra koju smo morali da učimo napamet... itd.itd...mogu ladno da kažem da su ova tri predmeta bila apsolutno beskorisna za bilo čiji život ili dalji nastavak školovanja...nisu pismeni sastavi nešto najcrnje...:)
eto,lexo,da ne ispadne da se samo ti sjećaš dogodovština iz škole...:))

ps. look...nisi u pravu...ne može svako da nauči ni istoriju,isto kao ni matematiku...za sve postoje sklonosti i treba više ili manje truda uložiti...
 
Poslednja izmena:
Иначе, има и родитеља који лепо седну и СВОЈИМ РУКОПИСОМ испишу задатак у дечијој свесци. Па се још распишу на 4 стране са све птичицама које цвркућу и цвећем које мирише...z:hm:

Онда мами дам јединицу, а када је видим кажем јој да више не бламира дете, ако јој је стало до њега.

Stvarno to uradis? I treba. Kako reaguju roditelji?

Mislim da bi za to trebalo da postoje bas stroge kazne (u smislu da bude tretirano kao kradja ili plagijat) i da konsekvence budu mnogo teze od keca.
 
ps. look...nisi u pravu...ne može svako da nauči ni istoriju,isto kao ni matematiku...za sve postoje sklonosti i treba više ili manje truda uložiti...

Ja prva nisam volela istoriju niti me interesovala. Ali mi je svakako bilo lakse da je naucim nego da izmisljam toplu vodu za pismeni zadatak. Slicno je bilo i sa ostalima sa kojima sam se druzila. Kao sto rekoh svako moze da nauci istoriju, slazem se-uz manje ili vise truda, ali ako nisi talentovan za pisanje koliko god da se trudis neces napisati za 5.
 

Back
Top