ЂАЦИ ЋЕ ИЗГУБИТИ НАЦИОНАЛНУ СВЕСТ: Историчари траже да Влада укине реформисане програме историје за гимназије и средње школе

Pumpaj Dinstanović

Zaslužan član
Poruka
103.103

ЂАЦИ ЋЕ ИЗГУБИТИ НАЦИОНАЛНУ СВЕСТ: Историчари траже да Влада укине реформисане програме историје за гимназије и средње школе​

ПО хитном поступку треба укинути реформисани програм наставе историје у гимназијама и средњим стручним школама, јер постоји опасност да историјску свест младе генерације престане да формира школа, односно педагог-историчар, научник...​

29895_ljubodragdimic1610191909_f.jpg


Формираће је: улица, штампа, политика, интересне групе или међународни фактори. Оавквим наставним програмима осиромашује се национална и критичка свест, а то је први корак ка добровољном сужањству. Да ли је то оно што желимо нашој деци?

Ово пише у петицији коју је покренуо историчар, академик Љубодраг Димић и још седам професора историје у гимназијама и средњим стручним школама, а петицију са захтевом да се уџбеници повуку упутили су премијерки Ани Брнабић и министру просвете Бранку Ружићу.

- Историја треба, уз остало, да формира и идентитет младе генерације. Наставни планови и програми који су данас на снази нису у могућности да то чине. Уџбеници треба да представљају конкретизацију свих тежњи којима једно друштво стреми - то сада није случај - упозорава академик Димић. - Знање које ђаци у школи стичу сувише је конфузно. Млада генерација ће "разјашњење" догађаја и појава које их занимају потражити мимо школе и историчара. Могућност избора је велика, од гласина које се неодговорно шире до медија, партија, невладиног сектора... Свако намеће своју истину о прошлости. Пустити младог човека да "лута" без да му у школи историчар формира основе историјског мишљења, озбиљно друштво себи не би смело да допусти.

Димић оцењује да су резултати који се постижу применом важећих наставних програма у много чему поразни.

- Расправа о наставним плановима историје отвара и веома важно, али и осетљиво питање идентитета грађана Србије, њиховог државног, националног, религијског, политичког одређења. Збрка у глави, када је историја у питању, не треба да буде исход образовног процеса - упозорава овај академик.

Истовремено, потписници петиције наглашавају да је проблем и што је хронолошки принцип који је основа историографије - потпуно напуштен и уместо њега успостављен тзв. тематски принцип.

Као пример они наводе реформисани уџбеник историје за трећи разред гимназије:

- Наши ученици прво науче ратовање Србије и Црне Горе у балканским или Првом светском рату, а тек након тога, у другом полугодишту, уче ослобађање од османске власти, настанак и изградњу српске државе. То је потпуно бесмислено! Парадоксално, али Други светски рат се учи пре нацизма и фашизма.

Професори упозоравају да се исти парадокс протеже на све епохе опште и националне историје. Истичу да је у првом разреду ситуација још гора.

- Реформа школства јесте неопходна, али оваква каква је нанеће огромну, ненадокнадиву штету будућности Србије. Она је је катастрофална за будућност наше деце и народа у целини - уверени су ови професори.

КАТАСТРОФА НА ТАКМИЧЕЊУ​

ПОТПИСНИЦИ петиције истичу да се штета која је направљена може већ сада лако измерити бројем ученика који су се по овом програму пласирали на републичко такмичење ове године.

- Са територије целог Београда, из првог, другог и трећег разреда гимназије није се пласирало ни једно једино дете! Пласирало се само шест ученика из четвртог разреда који су последња генерација која учи по старом програму. Ни из првог разреда средњих стручних школа нико се није пласирао, а из другог седам ђака - кажу ови историчари.

https://www.novosti.rs/c/vesti/drus...ane-programe-istorije-gimnazije-srednje-skole

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koje je vaše mišljenje o najnovijim reformama nastavnog programa i postupcima vlasti prema prosveti? :think:
 
prvo treba da pise * srpski narod je kroz istoriju pokazao izuzetnu hrabrost i glupost*

naravno da treba uciti hronoloskim redom, prirodnije je i bolje * tece*

istoricari vec jednom da naprave dobre udzbenike , ne da to rade strani placenici

bez suvise detalja i datuma bitaka, dovoljno je znanje veka sukoba
 
е,кад си се ти одмах нацртао овде,мислим да ће Тема да добије на квалитету..
Bas se mrzite medjusobno. Sami cete se unistiti nece to uraditi ni Jadranka Kosor ni Jozef Kasa,.
 

ЂАЦИ ЋЕ ИЗГУБИТИ НАЦИОНАЛНУ СВЕСТ: Историчари траже да Влада укине реформисане програме историје за гимназије и средње школе​

ПО хитном поступку треба укинути реформисани програм наставе историје у гимназијама и средњим стручним школама, јер постоји опасност да историјску свест младе генерације престане да формира школа, односно педагог-историчар, научник...​

29895_ljubodragdimic1610191909_f.jpg


Формираће је: улица, штампа, политика, интересне групе или међународни фактори. Оавквим наставним програмима осиромашује се национална и критичка свест, а то је први корак ка добровољном сужањству. Да ли је то оно што желимо нашој деци?

Ово пише у петицији коју је покренуо историчар, академик Љубодраг Димић и још седам професора историје у гимназијама и средњим стручним школама, а петицију са захтевом да се уџбеници повуку упутили су премијерки Ани Брнабић и министру просвете Бранку Ружићу.

- Историја треба, уз остало, да формира и идентитет младе генерације. Наставни планови и програми који су данас на снази нису у могућности да то чине. Уџбеници треба да представљају конкретизацију свих тежњи којима једно друштво стреми - то сада није случај - упозорава академик Димић. - Знање које ђаци у школи стичу сувише је конфузно. Млада генерација ће "разјашњење" догађаја и појава које их занимају потражити мимо школе и историчара. Могућност избора је велика, од гласина које се неодговорно шире до медија, партија, невладиног сектора... Свако намеће своју истину о прошлости. Пустити младог човека да "лута" без да му у школи историчар формира основе историјског мишљења, озбиљно друштво себи не би смело да допусти.

Димић оцењује да су резултати који се постижу применом важећих наставних програма у много чему поразни.

- Расправа о наставним плановима историје отвара и веома важно, али и осетљиво питање идентитета грађана Србије, њиховог државног, националног, религијског, политичког одређења. Збрка у глави, када је историја у питању, не треба да буде исход образовног процеса - упозорава овај академик.

Истовремено, потписници петиције наглашавају да је проблем и што је хронолошки принцип који је основа историографије - потпуно напуштен и уместо њега успостављен тзв. тематски принцип.

Као пример они наводе реформисани уџбеник историје за трећи разред гимназије:

- Наши ученици прво науче ратовање Србије и Црне Горе у балканским или Првом светском рату, а тек након тога, у другом полугодишту, уче ослобађање од османске власти, настанак и изградњу српске државе. То је потпуно бесмислено! Парадоксално, али Други светски рат се учи пре нацизма и фашизма.

Професори упозоравају да се исти парадокс протеже на све епохе опште и националне историје. Истичу да је у првом разреду ситуација још гора.

- Реформа школства јесте неопходна, али оваква каква је нанеће огромну, ненадокнадиву штету будућности Србије. Она је је катастрофална за будућност наше деце и народа у целини - уверени су ови професори.

КАТАСТРОФА НА ТАКМИЧЕЊУ​

ПОТПИСНИЦИ петиције истичу да се штета која је направљена може већ сада лако измерити бројем ученика који су се по овом програму пласирали на републичко такмичење ове године.

- Са територије целог Београда, из првог, другог и трећег разреда гимназије није се пласирало ни једно једино дете! Пласирало се само шест ученика из четвртог разреда који су последња генерација која учи по старом програму. Ни из првог разреда средњих стручних школа нико се није пласирао, а из другог седам ђака - кажу ови историчари.

https://www.novosti.rs/c/vesti/drus...ane-programe-istorije-gimnazije-srednje-skole

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koje je vaše mišljenje o najnovijim reformama nastavnog programa i postupcima vlasti prema prosveti? :think:
Svi će oni u Njemački hangar za iljadu i po evra.
Koj će im kosovski boj i NATO bombardovanje? Jel beśe Nemci dolazili u II WW?
 

ЂАЦИ ЋЕ ИЗГУБИТИ НАЦИОНАЛНУ СВЕСТ: Историчари траже да Влада укине реформисане програме историје за гимназије и средње школе​

ПО хитном поступку треба укинути реформисани програм наставе историје у гимназијама и средњим стручним школама, јер постоји опасност да историјску свест младе генерације престане да формира школа, односно педагог-историчар, научник...​

29895_ljubodragdimic1610191909_f.jpg


Формираће је: улица, штампа, политика, интересне групе или међународни фактори. Оавквим наставним програмима осиромашује се национална и критичка свест, а то је први корак ка добровољном сужањству. Да ли је то оно што желимо нашој деци?

Ово пише у петицији коју је покренуо историчар, академик Љубодраг Димић и још седам професора историје у гимназијама и средњим стручним школама, а петицију са захтевом да се уџбеници повуку упутили су премијерки Ани Брнабић и министру просвете Бранку Ружићу.

- Историја треба, уз остало, да формира и идентитет младе генерације. Наставни планови и програми који су данас на снази нису у могућности да то чине. Уџбеници треба да представљају конкретизацију свих тежњи којима једно друштво стреми - то сада није случај - упозорава академик Димић. - Знање које ђаци у школи стичу сувише је конфузно. Млада генерација ће "разјашњење" догађаја и појава које их занимају потражити мимо школе и историчара. Могућност избора је велика, од гласина које се неодговорно шире до медија, партија, невладиног сектора... Свако намеће своју истину о прошлости. Пустити младог човека да "лута" без да му у школи историчар формира основе историјског мишљења, озбиљно друштво себи не би смело да допусти.

Димић оцењује да су резултати који се постижу применом важећих наставних програма у много чему поразни.

- Расправа о наставним плановима историје отвара и веома важно, али и осетљиво питање идентитета грађана Србије, њиховог државног, националног, религијског, политичког одређења. Збрка у глави, када је историја у питању, не треба да буде исход образовног процеса - упозорава овај академик.

Истовремено, потписници петиције наглашавају да је проблем и што је хронолошки принцип који је основа историографије - потпуно напуштен и уместо њега успостављен тзв. тематски принцип.

Као пример они наводе реформисани уџбеник историје за трећи разред гимназије:

- Наши ученици прво науче ратовање Србије и Црне Горе у балканским или Првом светском рату, а тек након тога, у другом полугодишту, уче ослобађање од османске власти, настанак и изградњу српске државе. То је потпуно бесмислено! Парадоксално, али Други светски рат се учи пре нацизма и фашизма.

Професори упозоравају да се исти парадокс протеже на све епохе опште и националне историје. Истичу да је у првом разреду ситуација још гора.

- Реформа школства јесте неопходна, али оваква каква је нанеће огромну, ненадокнадиву штету будућности Србије. Она је је катастрофална за будућност наше деце и народа у целини - уверени су ови професори.

КАТАСТРОФА НА ТАКМИЧЕЊУ​

ПОТПИСНИЦИ петиције истичу да се штета која је направљена може већ сада лако измерити бројем ученика који су се по овом програму пласирали на републичко такмичење ове године.

- Са територије целог Београда, из првог, другог и трећег разреда гимназије није се пласирало ни једно једино дете! Пласирало се само шест ученика из четвртог разреда који су последња генерација која учи по старом програму. Ни из првог разреда средњих стручних школа нико се није пласирао, а из другог седам ђака - кажу ови историчари.

https://www.novosti.rs/c/vesti/drus...ane-programe-istorije-gimnazije-srednje-skole

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koje je vaše mišljenje o najnovijim reformama nastavnog programa i postupcima vlasti prema prosveti? :think:
Oni su ludi ako to treba da urade.Sta treba da budu deca kao ameri,da ne znaju nista o svojim predacima i istoriji,koja je pozamasna i imasta da se nauci.
 

ЂАЦИ ЋЕ ИЗГУБИТИ НАЦИОНАЛНУ СВЕСТ: Историчари траже да Влада укине реформисане програме историје за гимназије и средње школе​

ПО хитном поступку треба укинути реформисани програм наставе историје у гимназијама и средњим стручним школама, јер постоји опасност да историјску свест младе генерације престане да формира школа, односно педагог-историчар, научник...​

29895_ljubodragdimic1610191909_f.jpg


Формираће је: улица, штампа, политика, интересне групе или међународни фактори. Оавквим наставним програмима осиромашује се национална и критичка свест, а то је први корак ка добровољном сужањству. Да ли је то оно што желимо нашој деци?

Ово пише у петицији коју је покренуо историчар, академик Љубодраг Димић и још седам професора историје у гимназијама и средњим стручним школама, а петицију са захтевом да се уџбеници повуку упутили су премијерки Ани Брнабић и министру просвете Бранку Ружићу.

- Историја треба, уз остало, да формира и идентитет младе генерације. Наставни планови и програми који су данас на снази нису у могућности да то чине. Уџбеници треба да представљају конкретизацију свих тежњи којима једно друштво стреми - то сада није случај - упозорава академик Димић. - Знање које ђаци у школи стичу сувише је конфузно. Млада генерација ће "разјашњење" догађаја и појава које их занимају потражити мимо школе и историчара. Могућност избора је велика, од гласина које се неодговорно шире до медија, партија, невладиног сектора... Свако намеће своју истину о прошлости. Пустити младог човека да "лута" без да му у школи историчар формира основе историјског мишљења, озбиљно друштво себи не би смело да допусти.

Димић оцењује да су резултати који се постижу применом важећих наставних програма у много чему поразни.

- Расправа о наставним плановима историје отвара и веома важно, али и осетљиво питање идентитета грађана Србије, њиховог државног, националног, религијског, политичког одређења. Збрка у глави, када је историја у питању, не треба да буде исход образовног процеса - упозорава овај академик.

Истовремено, потписници петиције наглашавају да је проблем и што је хронолошки принцип који је основа историографије - потпуно напуштен и уместо њега успостављен тзв. тематски принцип.

Као пример они наводе реформисани уџбеник историје за трећи разред гимназије:

- Наши ученици прво науче ратовање Србије и Црне Горе у балканским или Првом светском рату, а тек након тога, у другом полугодишту, уче ослобађање од османске власти, настанак и изградњу српске државе. То је потпуно бесмислено! Парадоксално, али Други светски рат се учи пре нацизма и фашизма.

Професори упозоравају да се исти парадокс протеже на све епохе опште и националне историје. Истичу да је у првом разреду ситуација још гора.

- Реформа школства јесте неопходна, али оваква каква је нанеће огромну, ненадокнадиву штету будућности Србије. Она је је катастрофална за будућност наше деце и народа у целини - уверени су ови професори.

КАТАСТРОФА НА ТАКМИЧЕЊУ​

ПОТПИСНИЦИ петиције истичу да се штета која је направљена може већ сада лако измерити бројем ученика који су се по овом програму пласирали на републичко такмичење ове године.

- Са територије целог Београда, из првог, другог и трећег разреда гимназије није се пласирало ни једно једино дете! Пласирало се само шест ученика из четвртог разреда који су последња генерација која учи по старом програму. Ни из првог разреда средњих стручних школа нико се није пласирао, а из другог седам ђака - кажу ови историчари.

https://www.novosti.rs/c/vesti/drus...ane-programe-istorije-gimnazije-srednje-skole

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koje je vaše mišljenje o najnovijim reformama nastavnog programa i postupcima vlasti prema prosveti? :think:
Neće. Decu boli uvo za istoriju. Čekaju kraj časa i onda se prebace u virtuelni svet.
 
ja ne vidim problem što se istorija ne uči hronološkim redom. Pa šta ako se Balkanski ratovi uče pre Prvog i Drugog srpskog ustanka? Nije ni to početak srske države. Mora da se ode daleko ispred Nemanjića pa onda na ovamo ako hoćemo neku hronologiju. Koliko čitam (ovlaš, ono što je pomenuto) ništa nije izbačeno, zamerke su na hronologiju?
 
Hronologija i uzročno posledičnost istorije su važna lekcija. Pogotovo za Srbe koji ne znaju šta je dva i dva.
Posledičnost je ono kada ne shvataš da ako prkosiš Amerima da će deca da ti dobiju rak od američkih bombi.

Naravno da ti ne vidiš potrebu za takvom spoznajom jer si malouman a genetski IQ ti je mali jer su Srbi mnogo mešani sa azijatskim narodima.
.... mislis sa Hungurima I Bulgarima?
 

ЂАЦИ ЋЕ ИЗГУБИТИ НАЦИОНАЛНУ СВЕСТ: Историчари траже да Влада укине реформисане програме историје за гимназије и средње школе​

ПО хитном поступку треба укинути реформисани програм наставе историје у гимназијама и средњим стручним школама, јер постоји опасност да историјску свест младе генерације престане да формира школа, односно педагог-историчар, научник...​

29895_ljubodragdimic1610191909_f.jpg


Формираће је: улица, штампа, политика, интересне групе или међународни фактори. Оавквим наставним програмима осиромашује се национална и критичка свест, а то је први корак ка добровољном сужањству. Да ли је то оно што желимо нашој деци?

Ово пише у петицији коју је покренуо историчар, академик Љубодраг Димић и још седам професора историје у гимназијама и средњим стручним школама, а петицију са захтевом да се уџбеници повуку упутили су премијерки Ани Брнабић и министру просвете Бранку Ружићу.

- Историја треба, уз остало, да формира и идентитет младе генерације. Наставни планови и програми који су данас на снази нису у могућности да то чине. Уџбеници треба да представљају конкретизацију свих тежњи којима једно друштво стреми - то сада није случај - упозорава академик Димић. - Знање које ђаци у школи стичу сувише је конфузно. Млада генерација ће "разјашњење" догађаја и појава које их занимају потражити мимо школе и историчара. Могућност избора је велика, од гласина које се неодговорно шире до медија, партија, невладиног сектора... Свако намеће своју истину о прошлости. Пустити младог човека да "лута" без да му у школи историчар формира основе историјског мишљења, озбиљно друштво себи не би смело да допусти.

Димић оцењује да су резултати који се постижу применом важећих наставних програма у много чему поразни.

- Расправа о наставним плановима историје отвара и веома важно, али и осетљиво питање идентитета грађана Србије, њиховог државног, националног, религијског, политичког одређења. Збрка у глави, када је историја у питању, не треба да буде исход образовног процеса - упозорава овај академик.

Истовремено, потписници петиције наглашавају да је проблем и што је хронолошки принцип који је основа историографије - потпуно напуштен и уместо њега успостављен тзв. тематски принцип.

Као пример они наводе реформисани уџбеник историје за трећи разред гимназије:

- Наши ученици прво науче ратовање Србије и Црне Горе у балканским или Првом светском рату, а тек након тога, у другом полугодишту, уче ослобађање од османске власти, настанак и изградњу српске државе. То је потпуно бесмислено! Парадоксално, али Други светски рат се учи пре нацизма и фашизма.

Професори упозоравају да се исти парадокс протеже на све епохе опште и националне историје. Истичу да је у првом разреду ситуација још гора.

- Реформа школства јесте неопходна, али оваква каква је нанеће огромну, ненадокнадиву штету будућности Србије. Она је је катастрофална за будућност наше деце и народа у целини - уверени су ови професори.

КАТАСТРОФА НА ТАКМИЧЕЊУ​

ПОТПИСНИЦИ петиције истичу да се штета која је направљена може већ сада лако измерити бројем ученика који су се по овом програму пласирали на републичко такмичење ове године.

- Са територије целог Београда, из првог, другог и трећег разреда гимназије није се пласирало ни једно једино дете! Пласирало се само шест ученика из четвртог разреда који су последња генерација која учи по старом програму. Ни из првог разреда средњих стручних школа нико се није пласирао, а из другог седам ђака - кажу ови историчари.

https://www.novosti.rs/c/vesti/drus...ane-programe-istorije-gimnazije-srednje-skole

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koje je vaše mišljenje o najnovijim reformama nastavnog programa i postupcima vlasti prema prosveti? :think:
Treba kadrovski, kurikularno i infrastrukturno kompletno promenti školstvo.

Za početak treba oduzteti prevelika ovlašćenja direktorima škola i temljito reformisati fakulete koji obrazuju nastavnike.

Jer konačno, ako učitelji i profesori nemaju nacionalnu svest kako mogu da je prenesu učenicima?
 
Poslednja izmena:

Back
Top