Birački spiskovi

  • Začetnik teme Začetnik teme Paula
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
podstanar, ako je državljanin srbije, ima pravo glasa na parlamentarnim i predsedničkim izborima i van svog biračkog mesta
a da bi glasao na lokalnim izborima, mora da prijavi prebivalište na tom biračkom mestu na kojem želi da glasa, samo ne znam da li tu ima nekih vremenskih okvira u smislu da x dana pre zaključenja biračkog spiska mora da bude prijavljen tu
to ne vidim kao problem koliko je problematično to što glasaju oni koji nisu više živi i oni koji su trajno odseljeni van srbije, mada i ti odseljeni mogu da glasaju npr na predsednčkim izborima u državi u kojoj žive, ako još uvek imaju naše državljanstvo
moje lično mišljenje je da je znatno veći problem u izbornim komisijama na svim nivoima, to je ono gde se najviše mulja

Ne znam, ja kad god odem na glasanje, ujutru ili uveče, a uvek idem, oko mog imena sijaset imena iz moje zgrade sve zvrlji prazno. Nemam vremena da bacim pogled, ali bih volela da vidim. Znam ko je umro poslednjih par godina. Za svakog od nas je to malo vremena kada bismo preko upravnika mogli dobiti spisak. Ako je to moguće.

Izborne komisije i kontrolori na svim mestima jesu biliproblem, ali ako budemo išli na izbore kao široki narodni front onda to neće biti problem.
 
Ne može izborna komisija da ima samo predstavnike vlasti.
naravno da ne može, ali evo šta se dešava
neka manja opština npr
imaš neku x stranku i ta stranka nema opštinski odbor u opštini koju uzimamo za primer
e sad, ne znam tačno po kojoj proceduri ovo ide, ali znam da se dešava..
ako ta stranka ne prijavi nikoga kao članove izborne komisije(što neće uraditi, jer nema opštinski odbor i svoje ljude u toj opštini), a na to ima pravo po zakonu, onda ovi mućkovi tu uguraju svoje ljude koji se na rešenju vode kao članovi opozicione stranke, a ustvari to nisu
opet kažem da nisam sigurna kako ovo tačno ide, ali znam da se rešava tako da izgleda potpuno legitimno
ovi imaju hiljadu načina da muljaju i smatram da je opozicija direktno kriva za to, zato nikada neću razumeti i podržati bilo kakav bojkot izbora ili nešto slično, jer tada ovi imaju odrešene ruke i kroje sve kako njima odgovara
 
Ne znam, ja kad god odem na glasanje, ujutru ili uveče, a uvek idem, oko mog imena sijaset imena iz moje zgrade sve zvrlji prazno. Nemam vremena da bacim pogled, ali bih volela da vidim. Znam ko je umro poslednjih par godina. Za svakog od nas je to malo vremena kada bismo preko upravnika mogli dobiti spisak. Ako je to moguće.

Izborne komisije i kontrolori na svim mestima jesu biliproblem, ali ako budemo išli na izbore kao široki narodni front onda to neće biti problem.
sve to što ostane prazno posle može postati glas za sns
i treba se na svaki način boriti da ne bude tih praznih mesta u knjizi i jedan od njih jeste da se obrišu oni čije mesto će zbog smrti ili preseljena ostati prazno
ali mora se razmišljati i o članovima izborne komisije na svim nivoima, od članova rik-a do onih koji su na najmanjem biračkom mestu u srbiji, jer ako se nad tim ima kontrola onda džaba im prazna mesta
 
ma kakvi bojkoti. oni su nas i doveli dovde.
Uprkos bojkotu, Beograd je bio na pola-pola. Da ga nije bilo, drugačiji bi bio rezultat.

Ne sviđaju mi se kukanja bilo koje vrste.
Da nije bilo izbora 2000 ne bi bilo ni promena.
Sve promene su bile na izborima i tako i treba da bude. Mislim, ako ćemo poštovati zakone. Za to se i zalažemo.
 
ma kakvi bojkoti. oni su nas i doveli dovde.
Uprkos bojkotu, Beograd je bio na pola-pola. Da ga nije bilo, drugačiji bi bio rezultat.

Ne sviđaju mi se kukanja bilo koje vrste.
Da nije bilo izbora 2000 ne bi bilo ni promena.
Sve promene su bile na izborima i tako i treba da bude. Mislim, ako ćemo poštovati zakone. Za to se i zalažemo.
zakoni su nam takvi kakvi su i neke rupe postoje, ali nema kukanja, te rupe mi moramo da zakrpimo na sve moguće načine koji su nam na raspolaganju
a ja pre svega tu mislim na ozbiljno angažovanje na svim nivoima kako bi se obezbedila izborna komisija koja se može postarati za to da se izborna procedura odvija pošteno
 
Naletela sam na ovu objavu iz Bloka 70 (Novi Beograd)


Da li možemo na ovoj temi sumirati na koji način se mogu "pročešljati" birački spiskovi, gde se podnose predlozi, izmene, da je neko umro, da neko nije tu itd?

Čiji je to posao i na koji način građani u tome mogu učestvovati ili ne mogu (na primer komšije)?

Da li postoji neko mesto na netu gde se može videti ko su upisani birači na nekom biračkom mestu?

I zašto se samo o tome priča da treba da se srede, a ne čujemo da to iko radi?

Biračke spiskove ažuriraju referenti za ažuriranje biračkog spiska koji rade u opštinskim Upravama.

Ažurira se nevezano za izbore. Svaki građanin može da dođe u opštinu i izvrši uvid u birački spisak, i da traži brisanje birača koji ne žive na njihovim adresama ( obično ih referent za ažuriranje biračkih spiskova šalje u MUP gde popunjavaju zahtev za brisanje birača-građana koji ne žive na adresi podnosioca zahteva).

MUP je dužan da u roku od 7 dana obavesti građanina koji je tražio brisanje da li su lica izbrisana.


Kada se raspišu izbori, RIK donosi Rokovnik za sve izborne radnje. Na osnovu Rokovnika zaposleni na ažuriranju biračkog spiska obaveštava javnost, građane sa teritorije opštine da mogu izvršiti uvid u birački spisak, promenu u biračkom spisku, upis i brisanje.

Promene, unos i brisanje iz biračkog spiska vrše se uz dostavljenje određenih dokumenata ( lična karta, izvod iz matične knjige venčanih, Rešenja o razvodu braka, izvoda iz matične knjige umrlih -ukoliko se traži brisanje člana porodice koji je preminuo ).

Obično se iz biračkog spiska po osnovu smrti brišu birači koji su umrli pre 1993.godine kada je birački spisak počeo da se ažurira putem računara, programa za ažuriranje biračkog spiska.

Birački spisak se zaključuje 15 dana pre izbora ( na osnovu Rokovnika RIK-a ) i tada se promene, tj upisi u birački spisak mogu vršiti do 72 sata pre izbora preko mesno nadležnog suda ( tako je bilo dok sam ja radila kao referent za ažuriranje b spiska ) ili preko Ministarstva za državnu upravu i samoupravu.

Nakon donošenja Rešenja za zaključenje biračkog spiska, u RIK se nose to Rešenje o zakljućenju b spiska, CD na kome se nalazi birački spisak u celini i izvodi iz biračkog spiska za svako biračko mesto u opštini.

Na osnovu svih Rešenja za zaključenje biračkog spiska RIK donosi Rešenje o broju birača u Srbiji. Nakon zaključenja biračkog spiska, RIK donosi i Rešenje o jedinstvenom broju birača u Srbiji, na osnovu promena u biračkom spisku koje je izvršilo Ministarstvo za državnu upravu i samoupravu.

Ministarstvo za državnu upravu i samoupravu nadležno je za birački spisak birača koji žive u inostranstvu a nisu tražili otpust iz državljanstva i imaju prebivalište u Srbiji.

Te izvode iz biračkih spiskova dostavljaju se Ministarstvu za spoljne poslove koje ih zatim šalje konzulatima Srbije. Svi oni koji žive u inostranstvu, a upisani su u birački spisak mogu da glasaju za poslanike Narodne skupštine i za izbor predsednika Srbije.

Političke stranke imaju pravo uvida u birački spisak, po opštinama kada Izborne komisije opština i RIK proglase izbornu listu.

Ovlašćeni predlagači kandidata za narodne poslanike i izbor predsednika Republika mogu da izvrše uvid u birački spisak i da dobiju CD sa podacima iz biračkih spiskova, ukoliko se vrši uvid u birački spisak u više opština i gradova.

Važno je da napomenem da upis, brisanje i promene mogu da vrše ovlašćeni referenti za ažuriranje biračkih spiskova u opštinama, ovlašćeni zaposleni u MUP-u, ovlašćeni zaposleni u Gradskim Upravama i ovlašćeni zaposleni u Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu.

Pretpostavljam da je SNS od svog dolaska na vlast menjala program za ažuriranje biračkog spiska.

A pre izbora, tj pre nego što se raspišu, ima li bilo ko od građana mogućnost uvida?

Da, građani mogu da izvrše uvid u biračkih spiskova i da traže upis, izmene i brisanje iz biračkog spiska svakog radnog dana od 8-16 časova ili od 7.30 do 15.30 časova ( ne rade sve opštine od 8-16h ).

Potrebno je doneti važeću ličnu kartu ili važeći pasoš. Ukoliko je potrebno izvršiti promene, upis i brisanje, potrebno je dostaviti dokumente na osnovu kojih se vrši izmena i brisanje...( izvod MKV, izvod MKU..ukoliko su potrebna druga dokumenta zaposleni ima obavezu da kaže građaninu koji vrši uvid šta treba da donese ).

Po izvršenom upisu, promeni, brisanju, donosi se Rešenje koje se šalje na kućnu adresu ( sada verovatno može da se dostavi i putem imejla ).
 
zakoni su nam takvi kakvi su i neke rupe postoje, ali nema kukanja, te rupe mi moramo da zakrpimo na sve moguće načine koji su nam na raspolaganju
a ja pre svega tu mislim na ozbiljno angažovanje na svim nivoima kako bi se obezbedila izborna komisija koja se može postarati za to da se izborna procedura odvija pošteno
Kroz koliku rupu može Ponoš od 17% da bude “pobednik” na izborima?
 
Poslednja izmena:
Procedura za uvid u birački spisak je jednostavna. Važno je samo da birači budu edukovani kada su birački spiskovi u pitanju. I da pokažu želju da se izmeni birački spisak. Ne treba da se " kuka što je moja baba koja je umrla pre xy godina u banji i dalje upisana u birački spisak ".

Nekada konzulati i banje ili druge opštine nisu redovno dostavljali izvode iz MKU opštinama u kojima je preminuli ( preminula ) imala prebivalište.

Zato su mrtvi u biračkom spisku... ali i sam rok za zaključenje biračkog spiska je dug.

Od zaključenja biračkog spiska do samih izbora ljudi se sele, venčavaju, umiru..

Građani koji dolaze na glasanje ne treba da donose pozive za glasanje onih koji ne žive na njihovoj adresi. Birački odbor ne može da vrši promene u b.spisku.

Te pozive je potrebno doneti u opštinu kada se završe oba izborna kruga, tačnije kada su završeni izbori. Tek po završetku izbora ponovo se "otključava" birački spisak.
 
Poslednja izmena:
1000008868.jpg
 
Odlično. Znači imamo mogućnost.
Ovo je pravo vreme da se na tome radi !
to treba da radimo sistemski !
ta žalba kao kalimero mi se takođe ne dopada, nismo nikome prepušteni već treba da spremimo gomile tužbi i prijava i da se sada radi na tome. Treba više meseci ili godina da se to sve sredi.

Potrebno je da se advokati ili pravnici uključe na temu. Kako se dokazuje da neko ne živi tu? Kako da znamo da kad je neko umro više nije u spisku?

A šta sa podstanarima? Da li živi tu neko ko iznajmljuje stan recimo?

Ključno pitanje: da li upravnik može da zatraži spisak stanara na biračkom spisku te zgrade?
Time treba da se bave ti zborovi po mesnim zajednicama.
Полако. Сагледаш проблем са свих страна па онда нађеш и неко рјешење. Појединачне пријаве за било кога подразумијевају да надлежни то морају провјерити... Слаба вајда. Ниједној странци се то не сређује, ни власти (да би могла красти), а ни опозицији (такође да би могла красти кад буде на власти).
Но, шта има везе да има на списку и умрлих, и одсутних? Како ће они гласати кад су мртви или одсутни? Тако да или неко гласа на њихиво име, или да се просто позаокружују и поубацују ти листићи у кутије. Како то спријечити на најједноставнији начин? Ако се масовно има воље, веома једноставно. Да опозиција има ишта од инфраструктуре по Србији, давно би имали и своје контролоре, али од тога нема вјаде, али студената има више него довољно, бар тако изгледа. У Србији има нешто преко 8.000 бирачких мјеста, дакле требало би око 17.000 студената-контролора па да на сваком бирачком мјесту буду по 2, да се могу мало и мијењати, да нешто поједу, мало одморе и сл. Кад контролор не потпише записник, он не важи, а ако на свим бирачним мјестима буде барем по један који неће „зажмирити” на све оно што се иначе на бирачким мјестима ради, ето рјешења и са килавим бирачким списковима. Дође неко да гласа за мртвог, студент-контролор прво види да је већ гласао (прскан прст), ако то и прође види му личну и врати га, дође неко да гласа за неког другог (одсутног) исто тако. На крају, почне ли се убацивати у кутије, нема потписа записника. Много једноставније, зар не?
 
Mislim da je preteško baviti se biračkim spiskovima, kontam da je najjednostavnija opcija pretražiti ih online preko euprave, mada pitanje je šta je tačno objavljeno tamo.
Čini mi se da imaju samo spiskove ljudi koji su valjda izašli na pojedine izbore/referendume i sl od 2022-ge, kao i trenutni ukupan broj glasača.

Sumnjičav sam da građani u tome mogu učestvovati kako stvari kod nas za sada stoje...

Možda?
Ide se na
https://upit.birackispisak.gov.rs/PregledBrojaBiraca
Pa se bira opcija Pregled Birača po biračkim mestima, mada ko zna koliko su takvi podaci ažurirani

Šta se tačno podrazumeva pod sređivanjem spiskova?
Najažurniji bi spiskovi trebali da budu kada se radi popis stanovništva iz razloga što su neki otišli a nisu se odjavili, neki su umrli a to nije zavedeno kako treba (ili ih drže hladne do izbora...).
Ako se odradi popis treba da se elektronski sve sredi u fazonu da kada neko premine automatski biva izbrisan iz biračkog spiska, kao i kada neko pređe granicu da bude označen kao - van zemlje.

Mada po meni je možda najspecifičnije recimo da ako vlast zna ko ne izlazi na glasanje može da napravi nešto tipa fake/dual lične karte i da neko ode da glasa umesto nekog drugog. Kontam da bi se u tako nešto teško moglo ući, a ima tu i još dosta mahinacija koje su moguće.
Uvesti blockchain tehnologiju glasanja.
 
Полако. Сагледаш проблем са свих страна па онда нађеш и неко рјешење. Појединачне пријаве за било кога подразумијевају да надлежни то морају провјерити... Слаба вајда. Ниједној странци се то не сређује, ни власти (да би могла красти), а ни опозицији (такође да би могла красти кад буде на власти).
Но, шта има везе да има на списку и умрлих, и одсутних? Како ће они гласати кад су мртви или одсутни? Тако да или неко гласа на њихиво име, или да се просто позаокружују и поубацују ти листићи у кутије. Како то спријечити на најједноставнији начин? Ако се масовно има воље, веома једноставно. Да опозиција има ишта од инфраструктуре по Србији, давно би имали и своје контролоре, али од тога нема вјаде, али студената има више него довољно, бар тако изгледа. У Србији има нешто преко 8.000 бирачких мјеста, дакле требало би око 17.000 студената-контролора па да на сваком бирачком мјесту буду по 2, да се могу мало и мијењати, да нешто поједу, мало одморе и сл. Кад контролор не потпише записник, он не важи, а ако на свим бирачним мјестима буде барем по један који неће „зажмирити” на све оно што се иначе на бирачким мјестима ради, ето рјешења и са килавим бирачким списковима. Дође неко да гласа за мртвог, студент-контролор прво види да је већ гласао (прскан прст), ако то и прође види му личну и врати га, дође неко да гласа за неког другог (одсутног) исто тако. На крају, почне ли се убацивати у кутије, нема потписа записника. Много једноставније, зар не?

Ok. Deluje logično da je važnija ta vrsta kontrole.

Ako je to tako, zašto se onda stranke koje nisu na vlasti uvek vade na nekakve biračke spiskove ?? Nema izbora a da ne govore kako se moraju srediti birački spiskovi. Da li je to samo neko vađenje za neuspeh na izborima ili za to što su nesposoni da obezbede kontrolore na svim biračkim odborima?

I šta je onda problem ako dolaze autobusi iz RS koji prevoze ljude da glasaju na njihovim biračkim mestima, ako su legalno tu prijavljeni? Ili je problem što su prijavljeni kao deo prevare, u kom slučaju bi to moralo da se vidi u biračkim spiskovima?
 
Biračke spiskove ažuriraju referenti za ažuriranje biračkog spiska koji rade u opštinskim Upravama.

Ažurira se nevezano za izbore. Svaki građanin može da dođe u opštinu i izvrši uvid u birački spisak, i da traži brisanje birača koji ne žive na njihovim adresama ( obično ih referent za ažuriranje biračkih spiskova šalje u MUP gde popunjavaju zahtev za brisanje birača-građana koji ne žive na adresi podnosioca zahteva).

MUP je dužan da u roku od 7 dana obavesti građanina koji je tražio brisanje da li su lica izbrisana.


Kada se raspišu izbori, RIK donosi Rokovnik za sve izborne radnje. Na osnovu Rokovnika zaposleni na ažuriranju biračkog spiska obaveštava javnost, građane sa teritorije opštine da mogu izvršiti uvid u birački spisak, promenu u biračkom spisku, upis i brisanje.

Promene, unos i brisanje iz biračkog spiska vrše se uz dostavljenje određenih dokumenata ( lična karta, izvod iz matične knjige venčanih, Rešenja o razvodu braka, izvoda iz matične knjige umrlih -ukoliko se traži brisanje člana porodice koji je preminuo ).

Obično se iz biračkog spiska po osnovu smrti brišu birači koji su umrli pre 1993.godine kada je birački spisak počeo da se ažurira putem računara, programa za ažuriranje biračkog spiska.

Birački spisak se zaključuje 15 dana pre izbora ( na osnovu Rokovnika RIK-a ) i tada se promene, tj upisi u birački spisak mogu vršiti do 72 sata pre izbora preko mesno nadležnog suda ( tako je bilo dok sam ja radila kao referent za ažuriranje b spiska ) ili preko Ministarstva za državnu upravu i samoupravu.

Nakon donošenja Rešenja za zaključenje biračkog spiska, u RIK se nose to Rešenje o zakljućenju b spiska, CD na kome se nalazi birački spisak u celini i izvodi iz biračkog spiska za svako biračko mesto u opštini.

Na osnovu svih Rešenja za zaključenje biračkog spiska RIK donosi Rešenje o broju birača u Srbiji. Nakon zaključenja biračkog spiska, RIK donosi i Rešenje o jedinstvenom broju birača u Srbiji, na osnovu promena u biračkom spisku koje je izvršilo Ministarstvo za državnu upravu i samoupravu.

Ministarstvo za državnu upravu i samoupravu nadležno je za birački spisak birača koji žive u inostranstvu a nisu tražili otpust iz državljanstva i imaju prebivalište u Srbiji.

Te izvode iz biračkih spiskova dostavljaju se Ministarstvu za spoljne poslove koje ih zatim šalje konzulatima Srbije. Svi oni koji žive u inostranstvu, a upisani su u birački spisak mogu da glasaju za poslanike Narodne skupštine i za izbor predsednika Srbije.

Političke stranke imaju pravo uvida u birački spisak, po opštinama kada Izborne komisije opština i RIK proglase izbornu listu.

Ovlašćeni predlagači kandidata za narodne poslanike i izbor predsednika Republika mogu da izvrše uvid u birački spisak i da dobiju CD sa podacima iz biračkih spiskova, ukoliko se vrši uvid u birački spisak u više opština i gradova.

Važno je da napomenem da upis, brisanje i promene mogu da vrše ovlašćeni referenti za ažuriranje biračkih spiskova u opštinama, ovlašćeni zaposleni u MUP-u, ovlašćeni zaposleni u Gradskim Upravama i ovlašćeni zaposleni u Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu.

Pretpostavljam da je SNS od svog dolaska na vlast menjala program za ažuriranje biračkog spiska.



Da, građani mogu da izvrše uvid u biračkih spiskova i da traže upis, izmene i brisanje iz biračkog spiska svakog radnog dana od 8-16 časova ili od 7.30 do 15.30 časova ( ne rade sve opštine od 8-16h ).

Potrebno je doneti važeću ličnu kartu ili važeći pasoš. Ukoliko je potrebno izvršiti promene, upis i brisanje, potrebno je dostaviti dokumente na osnovu kojih se vrši izmena i brisanje...( izvod MKV, izvod MKU..ukoliko su potrebna druga dokumenta zaposleni ima obavezu da kaže građaninu koji vrši uvid šta treba da donese ).

Po izvršenom upisu, promeni, brisanju, donosi se Rešenje koje se šalje na kućnu adresu ( sada verovatno može da se dostavi i putem imejla ).

hvala na ovom detaljnom odgovoru.

Ali po tome ispada da svako može da proverava samo za sebe, ne i za drugog, recimo komšiju. Može i za članove svoje porodice koji su umrli.

Napisala si: "Svaki građanin može da dođe u opštinu i izvrši uvid u birački spisak, i da traži brisanje birača koji ne žive na njihovim adresama ( obično ih referent za ažuriranje biračkih spiskova šalje u MUP gde popunjavaju zahtev za brisanje birača-građana koji ne žive na adresi podnosioca zahteva). MUP je dužan da u roku od 7 dana obavesti građanina koji je tražio brisanje da li su lica izbrisana."

Ja sam jednom tražila brisanje nekog sa moje adrese, došla je policija nenadano, pogledala ko tu živi, tražila papire o stanu, otišli i samo sam dobila rešenje da taj neko više nije prijavljen tu. Dakle, kada bi svako od nas bio ažuran, već bi se upola smanjili ti problemi sa spiskom.

Šta ti misliš da je najveći problem u realizaciji izbora?
 
Svaki građanin može da izvši uvid samo za sebe, ukoliko traži uvid i za ostale članove porodice, potrebno je da dostavi važeće lične karte ili važeće pasoše koji služe za identifikaciju ).
e pa ovde leži problem svih problema
evo ti par situacija iz moje neposredne okoline, odnosno sa mog biračkog mesta
porodica koja je živela u inostranstvu 50 godina, svo četvoro imaju dvojno državljanstvo i upisani su u birački spisak.. roditelji se vratili da žive ovde, deca sa svojim porodicama ostala tamo, ja kažem ovima što su se vratili da imaju mogućnost da obrišu decu iz biračkog spiska, oni ni da čuju, kažu možda će se deca nekad vratiti da žive ovde (realno neće, jer imaju između 40 i 50 godina i nikada nisu ni živeli u srbiji)..
dvojica albanskog porekla, otišli iz srbije odmah nakon početka bombardovanja '99, vuku se još uvek na biračkom spisku, jer ko će i na osnovu čega da ih obriše?
lik koji je prijavljen na adresi na kojoj više ne postoji ni stambena jedinica, niko živ ne zna ko je, vuče se na spisku i ko će i na koji način da traži brisanje?
i ko zna koliko još takvih ima...
 
Na osnovu ovog što je napisala Džudi, između izbora je pravo vreme za apdejtovanje tih spiskova. A to je i ovih dana.

I da ne bude ono, nezakonito su nekog prijavili na moju adresu, proverite lepo ko je prijavljen na vašim nekretninama. Barem to.
 
Полако. Сагледаш проблем са свих страна па онда нађеш и неко рјешење. Појединачне пријаве за било кога подразумијевају да надлежни то морају провјерити... Слаба вајда. Ниједној странци се то не сређује, ни власти (да би могла красти), а ни опозицији (такође да би могла красти кад буде на власти).
Но, шта има везе да има на списку и умрлих, и одсутних? Како ће они гласати кад су мртви или одсутни? Тако да или неко гласа на њихиво име, или да се просто позаокружују и поубацују ти листићи у кутије. Како то спријечити на најједноставнији начин? Ако се масовно има воље, веома једноставно. Да опозиција има ишта од инфраструктуре по Србији, давно би имали и своје контролоре, али од тога нема вјаде, али студената има више него довољно, бар тако изгледа. У Србији има нешто преко 8.000 бирачких мјеста, дакле требало би око 17.000 студената-контролора па да на сваком бирачком мјесту буду по 2, да се могу мало и мијењати, да нешто поједу, мало одморе и сл. Кад контролор не потпише записник, он не важи, а ако на свим бирачним мјестима буде барем по један који неће „зажмирити” на све оно што се иначе на бирачким мјестима ради, ето рјешења и са килавим бирачким списковима. Дође неко да гласа за мртвог, студент-контролор прво види да је већ гласао (прскан прст), ако то и прође види му личну и врати га, дође неко да гласа за неког другог (одсутног) исто тако. На крају, почне ли се убацивати у кутије, нема потписа записника. Много једноставније, зар не?
bravo, ovo i ja kažem
nije toliki problem u biračkim spiskovima, jer uvek će biti onih koji iz ovog ili onog razloga neće doći da glasaju i tako ostaje to prazno mesto za potpis i listić koji se može zloupotrebiti
problem je u članovima izbornih komisija i kontrolorima
e sad, nije mi poznato da li kontrolori imaju prava da idu i na ono kontrolno prebrojavanje u gik/oik, ali i to je jako bitna stvar
takođe ne znam kako funkcioniše rik i da li tu ima prostora za malverzacije
inače, nakon izbora, svaki birač ima pravo da traži uvid u izvod iz biračkog spiska i da ako nije glasao prvoveri da li je to uradio neko drugi umesto njega
mada, kako je sve to opet u rukama režima, pitanje je da li bi dali ispravne informacije
tako da je bolje sprečiti, nego lečiti
samo ozbiljna kontrola na svakom biračkom mestu, uzimanje kopije zapisnika ko na to ima pravo i na osnovu toga raditi kontrolu zvaničnih rezultata
ali to je opet posao za opoziciju koja iz ko zna kog razloga već duže vremena to ne radi kako treba
e da, još jedna stvar koju ne treba zanemariti je glasanje van biračkog mesta
za to ne mora zahtev da podnese lično birač koji zahteva glasanje van biračkog mesta, već to može uraditi bilo ko, čak mislim da za to nije potreban broj lične karte, već samo jmbg
i kada se ide u te tzv. kućne posete, obavezno je da u toj komisiji budu predstavnici različitih opcija, samo ne mogu sada da se setim da li je obavezno prisustvo nekoga iz opozicije, a čak i da jeste, napisala sam negde gore kako se stvara privid prisustva opozicije na biračkom mestu
glasanje van biračkog mesta je isto podložno malverzacijama, jer se ne dostavlja nikakav dokaz o sprečenosti izlaska na biračko mesto, već se samo informativno navodi razlog
 

Back
Top