Mitovi

(.. ko čita od poslednje strane .. nek se vrne nazad .. na post 400 .. )

.. drugi eksperiment ..:

Participants

A total of 96 adult females (undergraduate students 18–21 years of age) participated in the experiment and received course credit. All identified their race as White or Caucasian.

.. tja .. tu ih je malko više od 18 ..
.. mora da to onda doprinosi zaključivanju o novorođenčadi .. :mrgreen:
 
Poslednja izmena:
.. još mi pojasni .. kako novorođenče .. koje još nema svest o sebi .. niti vidi svoju boju kože .. (.. a i da vidi .. ako mahne rukom .. nije svesno da je to deo njega .. ) .. zna koje je rase ..?
 
.. drugi link koji si dao .. piše ..:

Recognition of own-race and other-race faces by three-month-old infants

.. zaključak .. imaš čudnu predstavu pojma "novorođenče" ..
.. drugo .. izveštaj o istraživanju nije potpun ..
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/...sCustomisedMessage=&userIsAuthenticated=false

.. ne pišu neke vrlo bitne stvari .. na primer .. koliko je bilo ispitanika i kog pola ..
.. drugo .. moje osnovno pitanje ostaje ..

.. kako na "svoju rasu" reaguju deca koja su melezi .. recimo .. dete crnkinje i belca .. čija boja kože nije ista ni kao mamina ni kao tatina ..?

.. odgovor imaš u samom zaključku ..
.. kažu ..

These results suggest that (i) the representation of face information by 3-month-olds may be race-experience-dependent (Experiment 1), and (ii) short-term familiarization with exemplars of another race group is sufficient to reduce the other-race effect and to extend the power of face processing (Experiment 2).

.. što će reći .. nema nikakve urođene sklonosti ka vlastitoj rasi .. nego se o tome uči iskustvom ..
 
Poslednja izmena:
covek je slikovit, a vi se vatate za rec.
Jos jedan dokaz da nikog i ne zanima ni jedna tema, nego se pre svega nadmudrujete oko gluposti.

.. čovek nije slikovit .. čovek je hteo malko da se igra intelektualca ..
.. a ako se igraš intelektualca pozivajući se na nauku .. preti ti opasnost da naletiš na nekoga ko se u to zaista razume ..
(.. jer .. ako ćeš da budeš slikovit .. igraj se metaforama .. a ne linkovima na naučne izveštaje ..)

.. dakle .. dao je linkove na izveštaje o naučnim istraživanjima ..
.. na to je odreagovao fiš .. još jedan forumski wannabe intelektualac .. koji nije znao kako se ta istraživanja čitaju .. i na šta treba obraćati pažnju .. pa je kontrirao nekom besmislenom skupinom nepovezanih sintagmi .. kao i inače ..
.. da fiš zna šta je naučni izveštaj .. lako bi uočio isto ovo što sam ja uočila ..

.. dakle .. ono što vredi kod nauke .. to je što se na osnovu naučnog izveštaja mogu proveriti zaključci koje na osnovu njih neko izvodi .. to jest .. može se proveriti valjanost tih zaključaka ..
.. ono što se na osnovu izveštaja koje je linkovao pobedonosni može zaključiti o postu pobedonosnog .. to je da njegova intelektualiziranja ne vrede pišljivog boba .. niti da imaju bilo kakvu naučnu utemejenost ..
 
Ma šta slikovit!? Lirićan i poetićan...Dirnulo me...

Znao sam..
Nego , vidi ovo. Ja uslikao.

IMG_02231ee-1.jpg


Zahebi zamenu teza, i sve u reduu.. mislim ono , ko koga organizuje i truje iz interesa... Trovanje i upravljivost narodom je upravo najvece i najocitije u onim drzavama de nacionalizam ne postoji, jer je i nelogicno. <Ili de je zatrt jos posle WW2... a mi smo u tom zatiranju najgore prosli od svih drzava koje nas okruzuju.
 
Poslednja izmena:
Znao sam..
Nego , vidi ovo. Ja uslikao.

IMG_02231ee-1.jpg


Zahebi zamenu teza, i sve u reduu.. mislim ono , ko koga organizuje i truje iz interesa... Trovanje i upravljivost narodom je upravo najvece i najocitije u onim drzavama de nacionalizam ne postoji, jer je i nelogicno. <Ili de je zatrt jos posle WW2... a mi smo u tom zatiranju najgore prosli od svih drzava koje nas okruzuju.
Lepa scena-borba sa šaranom...
A vidi lepote na reki (reci je pogrešno:mrgreen:):nisam sreo ni jednog nacionalistu tamo...Tamo to debelo izgubi na značaju-potamni
od lepota ribolova i kojeg već priobalja...;)
 
Lepa scena-borba sa šaranom...
A vidi lepote na reki (reci je pogrešno:mrgreen:):nisam sreo ni jednog nacionalistu tamo...Tamo to debelo izgubi na značaju-potamni
od lepota ribolova i kojeg već priobalja...;)

Nije šaran. Protfis.... i to na varalicu. No nema veze... tamo su u svakom slucaju svi rodoljubi.
Nacionalista voli svoj narod, vise od drugih naroda, isto ko sto svoju majku vise voli od komsinice... pa cak i kad je komsinica fantasticna zena.
 
Nije šaran. Protfis.... i to na varalicu. No nema veze... tamo su u svakom slucaju svi rodoljubi.
Nacionalista voli svoj narod, vise od drugih naroda, isto ko sto svoju majku vise voli od komsinice... pa cak i kad je komsinica fantasticna zena.

.. i ja volim ljude koji nose cipele broj 42 više od ljudi s drugim brojem cipela .. isto kao što volim svoju mamu više od komšinice .. (.. pogotovo što je komšinica neka metuzalem alapača ..)
 
.. i ja volim ljude koji nose cipele broj 42 više od ljudi s drugim brojem cipela .. isto kao što volim svoju mamu više od komšinice .. (.. pogotovo što je komšinica neka metuzalem alapača ..)

Onda su ti elementarne aspekti prostog nacionalima sasvim poznati.
I tu zbora nema .
No Nacionalizam nema nikakve veze sa šovinizmom ni sa daltonizmom. A zdrav nacionalizam, krajnje je nevidljiv u susretima sa pripadnicima drugih nacija... Al, vidiljiv je uprvao u odnosima dva naroda. Cela naravno.
U ponasanju jedne vlade, jedne drzave, i u ponasanju druge vlade , druge drzave.. ( ako podrazumevamo da su drzave iste snage i medjunarodnog znacaja.
Na primer, u susretu sa nekim hrvatom, ja mogu da budem krajnje ljubazan. al necu kupiti hrvatski proizvod iz nekoliko razloga. Prvi je , jer u hravatskoj nema srpskih proizvoda... drugi je, u hrvatgskoj posluje 3 srpske firme... a u Srbiji posluje oko 2000 hrvatskih preduzeca..... i tako dalje.
 
Интересантно.

Из моје перспективе, национализам је један од показних облика механизма који је, да позајмимо колегин термин, иманентан у људској психи. Склоност сличном, и обратно, је део хамилтонске једначине која лежи у основи свих људских односа. Од пред-говорне деце која позитивније реагују на звук језика мајке него на фонолошки различите језике, преко новорођенчади која позивније реагују на фотографије расно познатих странаца, до класичне минималне групне парадигме исказане кроз пристрасност у отворено насумично формираним групама - тенденција је јасна, непобитна и небројено пута демонстрирана. Ради се о основама људске психе - чак и о основама психе најближих примата, вероватно, што значи да се ради о механизмима старијим од модерног човека.
Ne, radi se o socijalizaciji, vec je kako vidim objasnjeno.

Стичем утисак да се овде доносе морални судови.

Ono jest, ne poznaje realpolitika moral jos od Hobsa i Makijavelija, da ne kazem od Smitovske "mi protiv njih". Samo ovde nije rec o njenom idealpolitickom antipodu, ovde zdravorazbirajuci na osnovu stvarnosti u kojoj zive i spoznaje granica trenutnih naucnih paradigmi o pitanjima nacionalizma mogu nedvosmisleno izreci komparativni sud. Samom logikom zdravog razbiranja taj sud mora ukljuciti i eticku vrijednost i protiv toga nikakav real fakticizam (sto je jos gore spoznan na propalosti vlastitih nacionalistickih mitova i teznji) nema argumenata.

Погрешно је размишљати о оваквим категоријама кроз призму моралног дуалитета. Да ли је агресија лоша? Да ли је дискриминација лоша?

Nazalost, dualizam morala u ovoj raspravi ne postoji - sve je jasno. Onome ko dvoji oko ovakvih pitanja nije cilj diskusija vec kvazinaucno uvodjenje (para)psihologije
Питања и одговори ове врсте говоре много о социјалној перспективи дискутаната али ништа о универзалним, детерминантним психолошким механизмима који се манифестују кроз видљиво понашање.
Sto je iz nakanadne diskusije totalno pobijeno. Cak i samo razlikovanje nasih stavova na ovoj temi je potvrdilo kako plediranje na determinizam nema nikakve veze sa realnoscu.

Шта ово значи у пракси? Значи да не постоји одрастао, психички компетентан, друштвено активан човек који није агресиван, који није у непрестаној борби за ресурсе, који не показује склоност дискриминативним хеуризмима. Такав човек не постоји. Такав човек ни не треба да постоји, јер би кроз своје недостатке - ментално шкопљење, en effet - остао ускраћен за многа когнитивна оруђа неопходна за друштвени живот и наставак врсте. Оно о чему се може разговарати су модалитети. Модалитети могу бити 'које групне припадности треба потенцирати' или 'до које мере се урођене тенденције расизма могу превазићи' али не и 'да ли треба дискриминисати'. или 'зашто не схватају да смо сви исти и да смо браћа'. Нисмо браћа.
Naravno, ovo nije tacno. Iako si pokusao tendencioznim navodjenjem istrazivackih radova potvrditi svoje stavove ja cu ti odgovoriti na jednostavan nacin. Samo u zadnjem ratu u BiH ili Cro postojali su Srbi koji su pomagali Hrvatima i Bosnjacima, Bosnjaci koji s pomagali Hrvatima i Srbima i Hrvati koji su pomagali Srbima i Bosnjacima.

Скренуо бих пажњу да политичке идеологије које игноришу идиосинкразију и моралну неутралност људске природе на уштрб реалности брзо пропадају.

Sta je realnost? Realnost je nacionalizam upregnut u neoliberalni kapitalizam. Procitaj temu iz pocetka
.. dakle .. ono što vredi kod nauke .. to je što se na osnovu naučnog izveštaja mogu proveriti zaključci koje na osnovu njih neko izvodi .. to jest .. može se proveriti valjanost tih zaključaka ..
.. ono što se na osnovu izveštaja koje je linkovao pobedonosni može zaključiti o postu pobedonosnog .. to je da njegova intelektualiziranja ne vrede pišljivog boba .. niti da imaju bilo kakvu naučnu utemejenost ..

Tacno
Katz, Brejli, Gickov, Mekgvajer, Tanenbauma, Rot i Havelka i mnogi drugi istrazivaci pitanja nacionalizma, etnocentrizma, predrasuda i ostalih NEvrednosti coveka nisu ostavili mesta dvoumljenu u pogledu rezultata
 
ovo nije tačno jer novorođenče nema razvijen intelektualni mehanizam kojim bi razlikovalo rasnu ili bilo kakvu drugu pripadnost. taj mehanizam mu se ugrađuje kroz odrastanje, preko roditelja ili nekih društvenih ustanova sa kojim se dete susreće u odrastanju (vrtić, škola, crkva itd).

Верујеш да се дискриминација учи. То је тачно, али не на начин на који мислиш. Погледај, рецимо, ово -

A visual preference procedure was used to examine preferences among faces of different ethnicities (African, Asian, Caucasian, and Middle Eastern) in Chinese 3-month-old infants exposed only to Chinese faces. The infants demonstrated a preference for faces from their own ethnic group. Alongside previous results showing that Caucasian infants exposed only to Caucasian faces prefer same-race faces (Kelly et al., 2005) and that Caucasian and African infants exposed only to native faces prefer the same over the other-race faces (Bar-Haim, Ziv, Lamy, & Hodes, 2006), the findings reported here (a) extend the same-race preference observed in young infants to a new race of infants (Chinese), and (b) show that cross-race preferences for same-race faces extend beyond the perceptually robust contrast between African and Caucasian faces.

Укратко, кинеска новорођенчад од три месеца, претходно у контакту само са етничким Кинезима, показују преференцију за кинеска лица на фотографијама људи различитих раса. Или ово -

The other-race effect in face processing develops within the first year of life in Caucasian infants. It is currently unknown whether the developmental trajectory observed in Caucasian infants can be extended to other cultures. This is an important issue to investigate because recent findings from cross-cultural psychology have suggested that individuals from Eastern and Western backgrounds tend to perceive the world in fundamentally different ways. To this end, the current study investigated 3-, 6-, and 9-month-old Chinese infants’ ability to discriminate faces within their own racial group and within two other racial groups (African and Caucasian). The 3-month-olds demonstrated recognition in all conditions, whereas the 6-month-olds recognized Chinese faces and displayed marginal recognition for Caucasian faces but did not recognize African faces. The 9-month-olds’ recognition was limited to Chinese faces. This pattern of development is consistent with the perceptual narrowing hypothesis that our perceptual systems are shaped by experience to be optimally sensitive to stimuli most commonly encountered in one’s unique cultural environment.

Кинеска новорођенчад од три месеца препознају сва лица, са шест месеци маргинално препознају бела али не и црна лица, а са девет месеци препознају само кинеска лица. Овакви резултати се понављају кроз читаве серије експеримената разних тимова, од лакшег препознавања емоција код расно сличних до могућности да се разликују лица сопствене расе два до три дана после рођења. Све је део истог адаптивног механизма. Или, рецимо, пређемо са визуелног домена на један још интересантнији -

Newborn infants whose mothers were monolingual speakers of Spanish or English were tested with audio recordings of female strangers speaking either Spanish or English. Infant sucking controlled the presentation of auditory stimuli. Infants activated recordings of their native language for longer periods than the foreign language.

Укратко, два дана стара новорођенчад показују више интересовања за снимке матерњег језика (енглески или шпански). Или ово -

Three experiments investigated the ability of French newborns to discriminate between sets of sentences in different foreign languages. The sentences were low-pass filtered to reduce segmental information while sparing prosodic information. Infants discriminated between stress-timed English and mora-timed Japanese (Experiment 1) but failed to discriminate between stress-timed English and stress-timed Dutch (Experiment 2). In Experiment 3, infants heard different combinations of sentences from English, Dutch, Spanish, and Italian. Discrimination was observed only when English and Dutch sentences were contrasted with Spanish and Italian sentences. These results suggest that newborns use prosodic and, more specifically, rhythmic information to classify utterances into broad language classes defined according to global rhythmic properties. Implications of this for the acquisition of the rhythmic properties of the native language are discussed.

Укратко, француска новорођенчад користе прозодију и ритам (вероватно) да би разликовала међу језичким паровима (енглески и јапански, германски и романски језици)

Шта је поента? Поента је да су новорођенчад опремљена урођеним когнитивним механизмима који им омогућавају да разликују блиско од страног, при чему је мајчин језик близак итд. Визуални механизми, фонетски механизми, могуће и олфакторни мада нисам читао студије - скоро читав спектрум чула је у игри. Биолошки трошкови оваквог улагања у способност ране дискриминације нису занемарљиви, тако да је јасно да дете на овај начин стиче предности.

Да се вратим на почетак. Кинеско новорођенче нема генетску склоност кинеским лицима или кинеском језику. Та склоност се учи у првим данима живота; изложеност језику почиње још у материци. Према томе, дете јесте почело са процесом учења о сопственој групи, етничкој, расној, итд. Оно што је битно, међутим, јесте да је нека склоност предиспонирана да се формира. Оно што је битно јесте да је дете способно за ту врсту учења. Детињство је неуролошки детерминисано стање ума. Све могућности дечијег ума су ту из битних еволутивних разлога. Механизми који омогућавају врсту дискриминације о којој сам писао горе су присутни од самог почетка, активни су од самог почетка, и дискриминација је тиме неизбежна.

Зашто је то тако? Зашто постоје овакви механизми, и зашто се са годинама и учењем фокусирају уместо да губе на важности? Зато што је битно разликовати свог од туђег. Тиме стичеш предности. Што више сличности, то су веће шансе сродства. Што ближе сродство, то мање опасности, више разлога за сарадњу, веће предности од алтруизма, и сл. То су основе етологије, али и психологије.

svoj stav kasnije kreira u zavisnosti od društvene grupe u kojem je kontejnirana njegova intelektuana svest. tako, ako razgovara o nacionalizmu, svoj stav će kreirati na osnovu kontejnirane intelektuane svesti nacionalnog kontejnera kojem pripada (srbin, rus, francuz, albanac i sl.)

Не разумем шта значи 'контејнирана интелектуална свест' или 'национални контејнер'. На шта мислиш?

ovo je opet pogrešno rasuđivanje nastalo iz uverenja kreiranog kroz civilizacijski proces, a koji nas dresira da je jedina vrednost čovekovog života sadržana u konstantnom takmičenju i borbi za dokazivanje svoje ličnosti. upravo ta ličnost, koja je kreirana vezivanjem i indentifikacijom sa spoljnim životom, a kojim upravlja njegovo visočanstvo ego, prouzrokuje sve psihološke probleme s kojim se čovek susreće u životu, kao strah, tuga, patnja, briga isl.

Вредност и смисао човековог живота су субјективни. Твоја, рекло би се, будистичка начела су једнако добар одговор на питање смисла као и сваки други. Биолошки, смисао живота је продужетак врсте. Човек без деце је промашио своју биолошку улогу и на тај начин је, еволутивно гледано, безвредан, осим кроз алтруизам изражен кроз већ поменуте Хамилтонове једначине (баналним примером, генетски је исплативо скочити у ватру за два брата али не за једног, за осам сестара од тетке али не за седам, итд). Механизми дискриминације код новорођенчади су вредни и неопходни из ове перспективе. Перспектива субјективне моралности за њих нема значаја. Политичке идеологије такође.

Што се такмичења и сукоба тиче, и они су урођени, али о томе можемо сутра.
 
.. dakle .. izem ti istraživanje .... najpre .. svi ispitanici žene .. drugo .. sve mlade .. između 19 i 22 godine .. i treće .. nijedna crnkinja ..
.. dakle .. očito je da nemaš veze s naukom i da se samo ložiš na velike i komplikovane fraze ..(.. pozdravio si želju za znanjem .. računajući s tim da se ja u te stvari ne razumem .... sad kad se ispostavilo da se vrlo razumem .. sad ćeš pozdraviti moje znanje ..

Драга Сања, мноштво постова, мало садржаја, много озлојеђености.

У питању је наравно лапсус калами. Дао сам адресу до сродног експеримента колегинице која се бави овим истраживањима већ доста година. Права студија се лако може наћи - у ствари, може се наћи читав низ сродних студија - уз веома мало труда. Већ други линк који сам дао објашњава како. Да ли је разлог твојој тенденциозности информатичка неписменост или интелектуална неискреност... ко то зна? Ја се у то свакако нећу уносити.

Оставивши то по страни, да ли те интересује Тејфелов парадигматски рад? Радо ћу га објаснити већ сутра.
 
Вредност и смисао човековог живота су субјективни. Твоја, рекло би се, будистичка начела су једнако добар одговор на питање смисла као и сваки други. Биолошки, смисао живота је продужетак врсте. Човек без деце је промашио своју биолошку улогу и на тај начин је, еволутивно гледано, безвредан, осим кроз алтруизам изражен кроз већ поменуте Хамилтонове једначине (баналним примером, генетски је исплативо скочити у ватру за два брата али не за једног, за осам сестара од тетке али не за седам, итд). Механизми дискриминације код новорођенчади су вредни и неопходни из ове перспективе. Перспектива субјективне моралности за њих нема значаја. Политичке идеологије такође.

Што се такмичења и сукоба тиче, и они су урођени, али о томе можемо сутра.
Možemo,a možemo i malo sutra,ali kad smisliš bolji smisao...
Učenje beba da budu rasisti i naci...:mrgreen:
Tako da su Rusi i Srbi veoma omiljeni u svojoj okolini...:mrgreen:
Moguće da ima još neki "primerak" naroda kog drugi narodi ne podnose dobro? Ah da...Ameri...:lol:
Mora da su omiljeni jer im Bog čuva Ameriku i jer im uglavnom "obojeni" čine interventnu vojsku...
Jadno je to pobedništvo "Kome snaga leži u topuzu,tragovi mu smrde nečovještvom..."Videli smo i jedne i
druge u Avganistanu,prve i u Čečeniji,a druge i kod nas...
Idi gledaj "Decu iz Brazila",pa javi da li su Moša ili Leka bili u pravu oko Golenjaka!(Jedan za zatvaranje,a drugi ne...)
A JA SAM ZA ODUZIMANJE AKADEMSKIH TITULA NACIONALISTIMA I ZABRANE EDUKATIVNOG RADA! ! !
Baš kao lekarima što se oduzima praksa i zvanje kad naprave belaj...Nacionalisti još veću štetu čine...
Nisam ostraščen-dobro promislio.
 
Верујеш да се дискриминација учи. То је тачно, али не на начин на који мислиш. Погледај, рецимо, ово -



Укратко, кинеска новорођенчад од три месеца, претходно у контакту само са етничким Кинезима, показују преференцију за кинеска лица на фотографијама људи различитих раса. Или ово -.
.. da .. prethodno u kontaktu samo sa kinezima ..
.. dakle .. ni "u" od urođenosti ..





Укратко, два дана стара новорођенчад показују више интересовања за снимке матерњег језика (енглески или шпански). Или ово -
.. najpre .. daj link .. da vidimo na kom je to uzorku rađeno .. i da li je istraživanje validno ..
.. a drugo .. dete čuje glas roditelja od četvrtog meseca prenatalnog razvoja ..
.. dakle .. ako prepoznaje maternji jezik .. to je opet stvar iskustva ..
(.. daj link na izveštaj .. da vidim kako su iskontrolisali varijablu iskustva .. ako su je uopšte iskontrolisali ..)
Укратко, француска новорођенчад користе прозодију и ритам (вероватно) да би разликовала међу језичким паровима (енглески и јапански, германски и романски језици)
.. to je opet tvoj pogrešno izveden zaključak ..
.. daj link na originalno istraživanje .. da vidimo šta su oni zaključili ..
Шта је поента? Поента је да су новорођенчад опремљена урођеним когнитивним механизмима који им омогућавају да разликују блиско од страног, при чему је мајчин језик близак итд.
.. opet .. daj link da vidimo da li su to oni zaključili .. ili si to opet ti izvodio zaključke o "urođenosti" onda kad neko drugi govori o "experience-based" :D :D :D
 
Драга Сања, мноштво постова, мало садржаја, много озлојеђености.

У питању је наравно лапсус калами. Дао сам адресу до сродног експеримента колегинице која се бави овим истраживањима већ доста година. Права студија се лако може наћи - у ствари, може се наћи читав низ сродних студија - уз веома мало труда. Већ други линк који сам дао објашњава како. Да ли је разлог твојој тенденциозности информатичка неписменост или интелектуална неискреност... ко то зна? Ја се у то свакако нећу уносити.


.. aha .. znači .. ima linkova .. ali si ti eto .. iz sportskih razloga .. dao one koji ne potvrđuju to što tvrdiš .. nego upravo suprotno ..?
.. ali se oni svakako mogu naći ..?
.. samo .. ti ih . eto .. nećeš dati ..?

:zcepanje:

Оставивши то по страни, да ли те интересује Тејфелов парадигматски рад? Радо ћу га објаснити већ сутра.
.. da .. zanima me rad .. ali ne i tvoje objašnjenje ..
.. dakle .. zanima me originalni izvor .. a ne interpretacija ..
.. napiši kako se piše ime autora u originalu .. i naći ću sama ..
 
Poslednja izmena:
Retorika koja cak lici na akademsku i jos vise na akademijsku (sa tri snajke od po pet naivnih slika i dva grncarska falusa, pride) rasprava o nacionalnim vrednostima svodi se na raspravu o dokazivanju ko je kako razumeo neka istrazivanja sasvim nevazna za temu, znaci samo sa ciljem isticanja svojih interpunkcjisko retorickih znanja. Naravno da je fisherman u pravu sto se igra zmurke jasno stavljajuci do znanja da i kvazi intelektualnost treba da ima svoju meru i da svoje zavodnicko porodicne krugove treba obavljati malo intimnije, pa je i pecanje neki od preporucenih nacina.
Mogu, cak, da razumem da neko ko se iz licnih razloga interesuje za odredjene oblasti psihologije i mozda, filozofije ima vrlo problema u uspostavljanju kontakta sa drugim ljudima, pa je forum zgodan nacin, ali je to smaracina za ostale koji u nadi da ce nesto saznati, citaju dugacka nadmudrivanja u cilju zavodjenja.
 
Rasprava u vezi urodjenih tendnencija i nacionalizma nema nikakve veze. Nacin zivota nekog drustva proizvod je kompleksa istorijskih, ekonomskih, socijalnih i psiholoskih faktora a rezultati su vidljivi u manifestaciji ideja, stavova i ukupnog ponasanja deteta koje ono usvaja putem vaspitavanja. No ono najbitnije lezi u tome sto su i roditelji predstavnici istog tog drustva. Prica o urodjenim rasnim tendencijama deteta je nesto najsupljije sto sam cuo a istrazivanja tog tipa su rezultati maligne nacionalisticke kuhinje. Sto rece fish, nekima treba zabraniti da se bave naucnim radom. Ali sto me ne cudi da je taj kult Mengelea prirastao srpskom srcu? Ovi koji ideoloski nacionalno oblikuju srpsku svest uspeli su jedan otvoren narod (istrazivanja iz 1973) pretvoriti u robove mitova, uljepsane i lazne istorije, totalno nesamokritican, nacionalno isfrustriran, "nebeski"...tuga i tragedija
 
Rasprava u vezi urodjenih tendnencija i nacionalizma nema nikakve veze. Nacin zivota nekog drustva proizvod je kompleksa istorijskih, ekonomskih, socijalnih i psiholoskih faktora a rezultati su vidljivi u manifestaciji ideja, stavova i ukupnog ponasanja deteta koje ono usvaja putem vaspitavanja. No ono najbitnije lezi u tome sto su i roditelji predstavnici istog tog drustva. Prica o urodjenim rasnim tendencijama deteta je nesto najsupljije sto sam cuo a istrazivanja tog tipa su rezultati maligne nacionalisticke kuhinje. Sto rece fish, nekima treba zabraniti da se bave naucnim radom. Ali sto me ne cudi da je taj kult Mengelea prirastao srpskom srcu? Ovi koji ideoloski nacionalno oblikuju srpsku svest uspeli su jedan otvoren narod (istrazivanja iz 1973) pretvoriti u robove mitova, uljepsane i lazne istorije, totalno nesamokritican, nacionalno isfrustriran, "nebeski"...tuga i tragedija

To da li su Srbi nebeski narod ili nisu i koliko su srpski mitovi proizvod zadojenosti sami Srbi najbolje znaju, daleko je interesantnije kada im se pripisuje priraslost srcu kult predstavnika drugih naroda, gde je znacio nesto, a narocito onih kojima su ti narodi idoli koje oponasaju do apsurdnih granica ili ti "Vecih katolika od samog Pape." u svakom smislu ove izvucene parafraze.
 
To da li su Srbi nebeski narod ili nisu i koliko su srpski mitovi proizvod zadojenosti sami Srbi najbolje znaju, daleko je interesantnije kada im se pripisuje priraslost srcu kult predstavnika drugih naroda, gde je znacio nesto, a narocito onih kojima su ti narodi idoli koje oponasaju do apsurdnih granica ili ti "Vecih katolika od samog Pape." u svakom smislu ove izvucene parafraze.

To je, naravno, metafora. Odnosi se na nacionalisticka pravdanja koja idu tako daleko da se tvrdi kao je nacionalizam supstancijalni element novorodjenceta. Na isti nacin je i Mengele "istrazivao" rasne razlike. A sta Srbi i koliko znaju najbolje pokazuje njihovo ukupno drustveno stanje
 
Srbi samo dele uspehe i nedace Sveta ili bar svoje okoline, gde u nedostatku prave intelegencije koja bi trebalo da ih vodi i pokazuje put radije ostaju verni proverenom mitskom duhu. Kao sto znamo ni sada kao ni ranije intelegencija se nije pokazala sposobna niti je zasluzila poverenje da stoji ispred svog naroda. Zbog tog nepoverenja prava intelegencija dize ruke i odlazi ne zeleci da prlja ruke u borbi sa ambicioznim kvaziintelektualcima i intelektualkama od respekta.
 
O svemu ovom u opste ne moze da se diskutuje, bez dobrog poznavanja istorijskih fakata. Tako da rasprava postaje onako....malo bezvezna. ja bi , opet, Liberalima, internacionali, to jest mondijalistima zabranio svaki edukativni rad, u svakom smislu... a takodje kad bi mogo. zabrano bi im i upliv u Medije. Medjutim u medijima i nema drugih. Al he bi ga,Mene niko ne pita.
 
Srbi samo dele uspehe i nedace Sveta ili bar svoje okoline, gde u nedostatku prave intelegencije koja bi trebalo da ih vodi i pokazuje put radije ostaju verni proverenom mitskom duhu. Kao sto znamo ni sada kao ni ranije intelegencija se nije pokazala sposobna niti je zasluzila poverenje da stoji ispred svog naroda. Zbog tog nepoverenja prava intelegencija dize ruke i odlazi ne zeleci da prlja ruke u borbi sa ambicioznim kvaziintelektualcima i intelektualkama od respekta.

Ugl. zbog ovakvog defetizma ni nema napretka. Samo sto vecina ne shvata da apatiju prizvodi vlast. A vlast narodom manipulise na ekonomskoj osnovi : sa sto manje ulozenog dobiti najvise koristi. Indoktrinacija i manipulacija sa onima sto najmanje znaju > rezultat super povratna sprega: Pred nadnacionalnim sistemima pravdaju svoju nesposobnost tupim i zaostalim narodom koji jos nije spreman za sve promene koje ce mu doneti bolje (ili bar ne na tako brze procese) a prema unutra drustveno nezadovoljstvo prelivaju na "drugog i drugacije", na dojucerasnje "komsije". Jednostavan je to model za sto duze ostajanje na vlasti.
U savremenom drustvu ne postoje intelektualci koji se ne zalazu za pozitivizam i napredak zajednice, to je vec podeljeno. Oni kojima je stalo iskljucivo do materijalne koristi vani ili partijske pozicije unutra nisu intelektualci na zapadu. To su ljudi sa utilitaristickim znanjem, samo licna korist i interes, bez moralnih i etickih dilema.

O svemu ovom u opste ne moze da se diskutuje, bez dobrog poznavanja istorijskih fakata. Tako da rasprava postaje onako....malo bezvezna. ja bi , opet, Liberalima, internacionali, to jest mondijalistima zabranio svaki edukativni rad, u svakom smislu... a takodje kad bi mogo. zabrano bi im i upliv u Medije. Medjutim u medijima i nema drugih. Al he bi ga,Mene niko ne pita.

Ti je prvi ne poznajes i dobro si primetio da si za ovu raspravu tabulerasa
 

Back
Top