novac u makroekonomiji

stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.
1) новац као мера вредности и мерило цене
2) новац као средство промета
3) новац као благо
4) новац као средство плаћања
5) светски новац
znaci nesto o tome, ali to je malo bezveze, pa ako mozda znas neki sajt, jedino mi to moze spasiti :/

probaj wikipedia.org
;)
Govoriš engleski, sigurna sam, iako pišeš ćirilicom? evo link

http://en.wikipedia.org/wiki/Money

stavke
1 History
2 Social Evolution of Money
3 Characteristics
4 Desirable features
5 Modern forms
6 Credit
7 Creation of Money
8 Economic value of money
8.1 Problems with precious metals as money (specie)
8.2 Problems with paper as money
9 Money and economy
10 Money Supply
11 Social and psychological value of money
12 Linkages between money and other social institutions
13 Private currencies
14 The Future of Money
15 Benchmark world currencies
16 Quotes on money
17 See also
18 References
19 External links

Новац је све оно што је општеприхваћено као средство плаћања за робу и услуге и за отплату дугова.

Новац има три основне функције: као средство размене, као јединица за рачунање и као складиште вредности. Новац као средство размене избегава различито вредновање робе код трампе, па тиме олакшава размену, смањује трансакционе трошкове и подстиче специјализацију. Новац као јединица за рачунање смањује број цена потребних у економији, па тиме и трансакционе трошкове. Новац као складише вредности пужа једну алтернативу, која је боља од чувања неких роба које током времена губе вредност (намирнице итд), мада и сам новац може, у време инфлације, да губи вредност.

Систем плаћања се мењао током времена. У старим временима користили су се племенити метали (злато, сребро). У новије време заменио их је папирни новац, чиме су избегнути трошкови транспорта метала. Током XX века чекови су делимично потисли готов новац. У најновије време развија се електронски начин плаћања, где компјутери још више потпискују папирни новац, што још више смањује трансакционе трошкове и повећава ефикасност пословања.

Држава одавно уређује новчане ствари, понекад на добро, понекад на зло. Стога је монетарна економија једна од централних области економске науке, чије су основне теме новчана маса и каматне стопе. Утичући на ове величине, државна централна банка пресудно или битно утиче на инфлацију и економску активност.

gle šta sam našla o novu kao antibakterijskom sredstvu plaćanja :lol:

To be a medium of exchange:

It should have liquidity, and be easily tradable, with a low spread between the prices to buy and sell, in other words, a low transaction cost.
It should be easily transportable; precious metals have a high value to weight ratio. This is why oil, coal, vermiculite, or water are not suitable as money even though they are valuable. Paper notes have proved highly convenient in this regard.
It should be durable. Money is often left in pockets through the wash. Some countries (such as Australia, Mexico and Singapore) are making their bank notes out of plastic for increased durability. Gold coins are often mixed with copper to improve durability.
It should minimize contamination and contagion. Since money is frequently handled it becomes a pathway for infectious disease transmission. Recent studies have shown that the area in business offices that show the highest contamination by disease causing organisms is the accounting office where money must be counted and handled. Unlike paper, silver is used as an anti-bacterial and anti-viral agent, as are platinum and titanium. This property of silver has been recognised for millennia, which is why silver is often used in eating utensils.

ako se neki filozof pita ČEMU SLUŽI novac :mrgreen:

Money is universally valued; so much so, that we take its value as self-evident and in need of no explanation.
Money today is valued for the products and services for which it can be exchanged, the security it provides against unexpected needs, the economic power it generates, the political influence it exerts, the social status it offers to those who possess it, the self-confidence and sense of accomplishment it fosters in those who earn it.

Theories abound to explain the economic value of money in terms of purchasing power.
But in order to fully understand the value of money, economic theory is not sufficient.
Money has acquired the all-pervasive value that it possesses today by a slow evolutionary process that can be most easily understood by tracing its social and psychological origins from ancient times.
Money has to be viewed in a wider context as a social institution based on the consent of the population and as a psychological symbol based on the consent of the individual.

aaa........cela fora je da konvertuješ rezultat u NOVAC. I to onda čini i društvo snažnijim, sigurnijim, produktivnijim i bogatijim!
Za pojednica je dobar radi razmene sa drugima radi ličnih potreba. Kažu da nosi i evloutivnu energiju!

Evo gde ja grešim
Money is serving to release the productive energies of each individual
Ja to i ovako i onako :lol: Bona fide. Može mi se.

e ima i ovo : Money exercises the strength and capacities of that personality to produce, attract, employ and control money.

nesudjeni ekonomista:
1) новац као мера вредности и мерило цене
2) новац као средство промета
3) новац као благо
4) новац као средство плаћања
5) светски новац
znaci nesto o tome, ali to je malo bezveze, pa ako mozda znas neki sajt, jedino mi to moze spasiti :/

Kritika Politicke ekonomije, autor dr Nada Trivic, dr Branko Bjelic, dr Radovan Bozovic itd. LIteratura je sa ekonomskog fakulteta iz Subotice. Gledacu da ti u narednih par dana skinem sve o novcu i o funkcijama novca.

Pozdrav

stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.

Back