Zar se oks-red. ne uci u 1. razredu?
Vidi, ovako se radi. Kada utvrdis koliko e- ucestvuje u redukciji, a koliko oksidaciji, trazis njihov zajednicki sadrzilac, npr. ako 6e- redukuju a 9e- oksiduju, ti mnozis broj 6 sa 3, a broj 9 sa 2 (da bi dobila 18, NZS). Kada imas te brojeve sa kojima mnozis, dakle, 3 i 2, njih stavljas na odgovarajuce mesto u oksidoredukciji i problem resen. Medjutim, ako element (jedinjenje) koje redukuje ima vise atoma (npr vodonik u H2SO4 (ima 2 H), mangan u Mn2O7 itd), potrebno je pomnoziti brojeve koje si dobila (3 i 2) sa brojem atoma elementa koji se redukuje/oksidise. Npr, ako kod H2SO4 kiseonik otpusta e-, potrebno je broje 3 i 2 pomnoziti brojem 4, da bi se izjednacile obe strane...
Komplikovano je objasniti putem interneta, ali mozes da se snadjes ako potrazis malo po netu, a siguran sam da ima necega i u knjizi...