Sud ne može biti pomoćni organ. Savet bezbednosti takođe ima pravo da, na osnovu Glave VII Povelje Ujedinjenih nacija, preduzme meru da zaštiti mir, ili uspostavi narušeni mir. No izraz »mera« – measure, na engleskom – podrazumeva pojedinačni akt. To može biti blokada neke luke, trgovinski embargo, pa i vojna intervencija nalik, recimo, onoj na Haitiju, ali ne i osnivanje suda. Da bi se bolje razumelo značenje odredbe Člana 29. Povelje Ujedinjenih nacija, valja pogledati Član 28. Poslovnika Saveta bezbednosti. Prihvaćen 24. jula 1946, taj dokument bliže određuje šta se smatra pomoćnim organom. Po njemu, Savet može imenovati komisiju, komitet, ili izvestioca za određeno pitanje. Ali ni komisija, ni komitet, ni izvestilac nisu nikakav sud. Sa stanovišta značenja reči »mera«, te Povelje i Poslovnika, Savet bezbednosti nije bio vlastan da učini što jeste. No, oni se pokrivaju da su tu odluku doneli jednoglasno. Ali, jednoglasnost je bila karakteristična za Hitlerove ustanove, ili, recimo, Enver Hodžine, pa i naše. Na svojoj smo koži iskusili da su najmanje legitimni akti doneti sa navodnom ogromnom većinom, budući da to obično znak prisile. I obrnuto: akti doneti sa malom većinom su u pravilu najlegitimniji. Nažalost, članovi Saveta bezbednosti su olako uspostavili sud koji treba da sudi nekoj drugoj zemlji i drugim građanima, ne njihovim – mada su neke države, kao Meksiko, uslovile svoj pristanak odredbom da Haški sud ne može suditi njihovim državljanima. Drugim rečima, Savet bezbednosti je uzurpirao pravo da osnuje sud. Naime, sam Savet ne može da sudi, te takvo ovlašćenje ne može preneti ni na neki svoj pomoćni organ. U međunarodnom pravnom poretku sudijska funkcija pripada Međunarodnom sudu pravde, osnovanom ne rezolucijom Saveta bezbednosti već Poveljom Ujedinjenih nacija, to jest, njenim dodatkom. Statut Međunarodnog suda pravde integralni je deo Povelje koji su sve članice Ujedinjenih nacija ratifikovale kad i nju.
Početak je, očigledno, protivpravan, i sa stanovišta svakog pravnog i moralnog poretka, nelegitiman. Usto, Međunarodni sud za bivšu Jugoslaviju krši i druga pravila. Određujući materijalno pravo, često se poziva na Ženevske konvencije iz 1948. godine. Te konvencije zaista inkriminišu sva krivična dela koja on goni osim zločina protiv čovečnosti, koji je tek Statutom Saveta bezbednosti kvalifikovan kao krivično delo. Do tada ta inkriminacija nije postojala, budući već sadržana u zločinima kao što su ubijanje, proterivanje i zlostavljanje civila, zlostavljanje ratnih zarobljenika, i slično. Sve su to zapravo zločini protiv čovečnosti. Zatim, Savet je derogirao obe Ženevske konvencije i jednu potonju, koja kažnjava genocid, pošto one predviđaju nadležnost nacionalnog sudstva. Države potpisnice tih konvencija prihvatile su da se njima određuje kažnjivost pojedinih dela, kao i postupak nadležnih nacionalnih sudova za njihov progon i kažnjavanje. No Savet bezbednosti je svojim izvršno-političkim aktom derogirao te legislativne akte, te konvencije, i preneo nadležnost koju nije imao na ad hoc Međunarodni krivični sud za bivšu Jugoslaviju.
Početak je, očigledno, protivpravan, i sa stanovišta svakog pravnog i moralnog poretka, nelegitiman. Usto, Međunarodni sud za bivšu Jugoslaviju krši i druga pravila. Određujući materijalno pravo, često se poziva na Ženevske konvencije iz 1948. godine. Te konvencije zaista inkriminišu sva krivična dela koja on goni osim zločina protiv čovečnosti, koji je tek Statutom Saveta bezbednosti kvalifikovan kao krivično delo. Do tada ta inkriminacija nije postojala, budući već sadržana u zločinima kao što su ubijanje, proterivanje i zlostavljanje civila, zlostavljanje ratnih zarobljenika, i slično. Sve su to zapravo zločini protiv čovečnosti. Zatim, Savet je derogirao obe Ženevske konvencije i jednu potonju, koja kažnjava genocid, pošto one predviđaju nadležnost nacionalnog sudstva. Države potpisnice tih konvencija prihvatile su da se njima određuje kažnjivost pojedinih dela, kao i postupak nadležnih nacionalnih sudova za njihov progon i kažnjavanje. No Savet bezbednosti je svojim izvršno-političkim aktom derogirao te legislativne akte, te konvencije, i preneo nadležnost koju nije imao na ad hoc Međunarodni krivični sud za bivšu Jugoslaviju.