Za sve se treba pomučiti

  • Začetnik teme Začetnik teme Jasna
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Znanje trazi sposobnost ucenja.
Ucenje je metoda razvijanja koncentracije i osnovna vjezba za razvoj mozdanih konekcija. Cini mi se da vecina djece danas ima problem sa koncetracijom, skolski sistem nije u skadu sa tehnoloskim razvojem a dokle ce to dovesti nasu djecu ostaje da se vidi.

Ucenjem neceg novog odrzavamo vitalnost mozga, a kazu da smanjuje mogucnost razvoja Alzheimers i Parkinson.


Bez muke, nema nauke.

Makar dok ne pocnemo ugradjivati chipove :dash:

Ti si nasao ovde da im pises o sposobnosti ucenja, vidis da to sve smatra da je dovoljno procitati i odmah kenjas iz malog prsta svo znanje...
Takav je nivo ovih koji citaju tekstove ovde...

Zamisli da ja kazem kao sto sam rekao na faksu , da mi je trebalo 3,5h da bih procitao jednu jedinu stranicu iz udzbenika elektronike...
Sve to nadobudno i samozaljubljeno i nabedjeno...
Ali ja sam znao zasto sam to rekao...
Jer posle su mi prisli oni ljudi sa godine koji su shvatili sta sam rekao...
Bilo je razlicitih komentara, od da su oborili rekord sa 4h , 5h, do onih koji su potvrdili 3,5h...i nekih koji su ponudili bolju literaturu za isto...
Ali drugo vreme bilo, takvih vise po Srbiji nema...
Sad jedva cekaju da se pohvale kako su oni uspeli za 20 minuta da procitaju tu stranu....

Zato i kazem da ovde na forumu nemas takvih koji razumeju recenicu sta znaci 3,5h citati jednu stranicu knjige...
 
Ti si nasao ovde da im pises o sposobnosti ucenja, vidis da to sve smatra da je dovoljno procitati i odmah kenjas iz malog prsta svo znanje...
Takav je nivo ovih koji citaju tekstove ovde...

Zamisli da ja kazem kao sto sam rekao na faksu , da mi je trebalo 3,5h da bih procitao jednu jedinu stranicu iz udzbenika elektronike...
Sve to nadobudno i samozaljubljeno i nabedjeno...
Ali ja sam znao zasto sam to rekao...
Jer posle su mi prisli oni ljudi sa godine koji su shvatili sta sam rekao...
Bilo je razlicitih komentara, od da su oborili rekord sa 4h , 5h, do onih koji su potvrdili 3,5h...i nekih koji su ponudili bolju literaturu za isto...
Ali drugo vreme bilo, takvih vise po Srbiji nema...
Sad jedva cekaju da se pohvale kako su oni uspeli za 20 minuta da procitaju tu stranu....

Zato i kazem da ovde na forumu nemas takvih koji razumeju recenicu sta znaci 3,5h citati jednu stranicu knjige...

Promašili ste poentu obojica.
Pitanje nije bilo da li više cenite znanje kome je potrebno vreme da se savlada, nego dostupnost istog.
Recimo, da li bi ti ta knjiga više značila da si morao da je platiš 1000e?
Da li bi bila bezvredna da si je dobio besplatno?
U pitanju je ista knjiga i stranicu bi i dalje čitao 3,5 sati.
 
Okruženi smo obiljem informacija i to na maternjem jeziku. Ljudi postavljaju potpuno
besplatna predavanja na youtube, prave sajtove o svom trošku sa obiljem tekstova.
Knjižare i biblioteke se raspukle od knjiga. Nikad jeftinije knjige nisu bile.

Ali..
Gurđijev je bio u pravu kada je rekao da učenje treba naplaćivati. Iz jednostavnog
razloga što ljudi cene samo ono što su platili. Čim im ''s neba padne'' misle da
je to nešto bezvredno i da se bilo gde može naći.

Iskreno, koliko cenite ono što je lako dostupno?

samo sta je dzabe cenim,sve materijalno je bezvredno
 
Promašili ste poentu obojica.
Pitanje nije bilo da li više cenite znanje kome je potrebno vreme da se savlada, nego dostupnost istog.
Recimo, da li bi ti ta knjiga više značila da si morao da je platiš 1000e?
Da li bi bila bezvredna da si je dobio besplatno?
U pitanju je ista knjiga i stranicu bi i dalje čitao 3,5 sati.

Da, nisam konkretno odgovorila na temu, moj odgovor je bio vise usmjeren na dalju diskusiju.

Bitni su mi sadrzaj i svrha, cjena je manje bitna. Dostupnost ne podrazumjeva sposobnost koristenja.
Evo ti primer, ako mi treba da saznam vise o pravilnoj ishrani zato sto djete ima ADHD, naravno da cu naci masu na internetu ali ce mi puno vise pomoci strucna osoba u centru za djecu sa tim problemom. Zasto ?Zato sto ce informacija biti prilagodjena korsniku, ljudi uloze vrijeme i trud da bi proslijedili znanje na adekvatan nacin.
Znaci bitno je kako se servira i ako je ti je djabe dostupna informacija imas li sposobnost ucenja i primjene istog?

Nevezano na postavljeno pitanje, htjela sam da poentujem da je danas djeci sve teze razviti tehniku ucenja.
 
Da, nisam konkretno odgovorila na temu, moj odgovor je bio vise usmjeren na dalju diskusiju.

Bitni su mi sadrzaj i svrha, cjena je manje bitna. Dostupnost ne podrazumjeva sposobnost koristenja.
Evo ti primer, ako mi treba da saznam vise o pravilnoj ishrani zato sto djete ima ADHD, naravno da cu naci masu na internetu ali ce mi puno vise pomoci strucna osoba u centru za djecu sa tim problemom. Zasto ?Zato sto ce informacija biti prilagodjena korsniku, ljudi uloze vrijeme i trud da bi proslijedili znanje na adekvatan nacin.
Znaci bitno je kako se servira i ako je ti je djabe dostupna informacija imas li sposobnost ucenja i primjene istog?

Nevezano na postavljeno pitanje, htjela sam da poentujem da je danas djeci sve teze razviti tehniku ucenja.

To je istina.
Ali ni ne uče ih u školama kako da uče. Podrazumevaju da će deca sama da se snađu.
Meni su godine bile potrebne da ćerki pomognem.
Još je teže objasniti im zašto da uče - šta će im to.
U ovoj zemlji je to teško objasniti...
I pažnju im odvlače mediji...
 
Најбоље ствари не коштају ништа, сем труда и времена. Некако то двоје дође најскупље. Мени се свиђа доступност мноштва информација, књига, филмова, музике,
но узмимо да сам научила кад је требало то да нучим, шта и како с информацијама. Гледала сам поодавно неку едукативну емисију гдје су питали баш младе људе како се носе с морем доступних информација, знају дјеца како издвојити оно што им је потребно, можда чак и боље од старијих јер ово је њихов свијет, уче све с лакоћом.
 
Učitelji nisu potrebni

Jednom sam ga upitao: “Šta omogućava pristup običnom čoveku u znanje čarobnjaka?”
“Namera”, odgovorio je. “Ljudska namera treba da sklopi ugovor sa duhom, ugovor koji duh mora prihvatiti tako što će uključiti sredstvo evolucije u njegovo izvršavanje. Nekada je jedini način bio direktan ulazak u nagual. Danas, običan čovek ima mogućnost da bude vođen preko publikacija.”
U potrazi za ulazom u svet čarobnjaka, morate biti pripremljeni. Slučajan susret sa moćima neće odvesti ni do čega, osim do groznog straha koji će doživeti tragaoci koji se javno zaklinju da je čarobnjaštvo đavolski posao ili da je sve to velika prevara.
“Ali, očajno organizovana priprema koja podstiče samovažnost umesto da uvećava radoznalost i želju za učenjem, postaje nesavldiva prepreka za učenika. Onaj ko pristupi nagualu opterećen predubeđenjima o skoro svemu neće imati šanse da nastavi dalje.”
“Radi toga, sledeći uslov pre nego što se kroči na put znanja je potpuna iskrenost. Neophodno je isprazniti pristanište kako bi se oslobodilo mesto za pristanak nadolazećih brodova, i shvatiti da kada oni pristignu, mi ne znamo ništa. Kada je taj nivo pripreme postignut, sve ostalo je pitanje sreće. Duh određuje ko će biti izabran a ko ne.”
“Reakcija duha je neshvatljiva. Ona se događa na neočekivane načine i u uslovima koji su uglavnom nepojmljivi našem razumu. Sve što možemo uraditi je da budemo oprezni u vezi znakova, promišljeno se usklađujući sa putem na koji nas oni navode. Kada čovekova namera sklopi savez sa duhom, neizbežno se pojavljuje učitelj.”
Upitao sam ga da li se nagual može smatratii učiteljem na isti način kao što shvatamo orijentalne učitelje.
Odvratio je žestoko: “Ne! Nema poređenja zbog veoma jednostavnog razloga: Nagual nikad ne bira svoje učenike. Duh je onaj koji preko znakova određuje ko može a ko ne može biti deo tradicije.”
“Pravi učitelj je besprekorni ratnik koji je izgubio svoj ljudski oblik i ima veoma čistu vezu sa apstraktnim. Dakle, on ne prihvata dobrovoljce.”
“Sistem podučavanja zasnovan na spontanim željama radoznalaca ne daje velike rezultate, jer ne teži ka ostvarenju već naginje ka brigama ega. Sve što sledbenici čine je da imitiraju a to ne vodi nigde. Radi toga, nema potrebe za učiteljima.”
“Posle dugogodišnjeg učenja, postao sam ubeđen da svi radoznali imaju potrebu da dođu u priliku kada će postati svesni svojih mogućnosti i odgovornosti prema smrti i njenoj svrsi.”
Primetio sam da su njegove izjave u suprotnosti sa njegovim stalnim insistiranjem kako bez don Huana on ne bi postigao ništa.”
Odvratio je: “Čarobnjaci prave jasnu razliku između predstava ‘duhovnog vođe’ i ‘naguala učitelja’. U prvom slučaju, to je osoba koja se specijalizovala za vođenje grupa a u drugom je u pitanju besprekorni ratnik koji zna da je njegova uloga ograničena na to da posluži kao veza sa duhom. Onaj prvi će vam reći ono što želite da čujete i on će vam dati čuda koja želite da vidite, zato što je on zaintersovan za vas jer želi da mu budete sluga; onaj drugi je vođen naredbama bezlične sile. Njegova pomoć nije čovekoljubiva, već je to način na koji on plaća svoje stare dugove ljudskome duhu.”
“Nagual nije dobroćudni lik; on nije došao da nam ugodi već da nas probudi, i on će to uraditi grubo ako je to neophodno zato što ne oseća nikakvo sažaljenje. Kada se umeša u život svojih učenika, on može da stvori tako uznemirujuću situacuju u njima sa ciljem da se uspavane energije pokrenu.”

Kastaneda
 
meni npr. deluje da ti nemaš baš puno nekog znanja.

vidim da kritikuješ sve i svašta, ali nisam primetio da nešto preterano konstruktivno iznosiš da o tome raspravljamo.

...

drugo, ja izbegavam da koristim reč "budala", i "budale".

"A ja vam kažem da će svaki koji se gnevi na brata svoga biti kriv sudu. Ako ko kaže bratu svome »raka«, biće kriv sinedrionu. Ako ko kaže »budalo«, zaslužiće pakao ognjeni."

Novi Zavet
 

Back
Top