Za sve se treba pomučiti

  • Začetnik teme Začetnik teme Jasna
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

Jasna

Stara legenda
Banovan
Poruka
89.439
Okruženi smo obiljem informacija i to na maternjem jeziku. Ljudi postavljaju potpuno
besplatna predavanja na youtube, prave sajtove o svom trošku sa obiljem tekstova.
Knjižare i biblioteke se raspukle od knjiga. Nikad jeftinije knjige nisu bile.

Ali..
Gurđijev je bio u pravu kada je rekao da učenje treba naplaćivati. Iz jednostavnog
razloga što ljudi cene samo ono što su platili. Čim im ''s neba padne'' misle da
je to nešto bezvredno i da se bilo gde može naći.

Iskreno, koliko cenite ono što je lako dostupno?
 
ne slažem se u tome s Gurđijevom.
ako će nekog da zainteresuje neko učenje samo ako se plaća, onda mislim da je ta osoba glupa.
time se možda pravi i podloga za sekte, manipulacije i ostala sranja.
prvi ne bih platio za to.
ono što mislim da znam dajem besplatno, razmenjujem, ako nekog to interesuje, i ako sam u tom trenutku raspoložen i inspirisan da podelim.
u tom procesu valjda i ja učim i otkrivam od drugih.
ko kome treba da plati.
ajmo sad svi jedni drugima da plaćamo i naplaćujemo.
haha
jel Isus naplaćivao?
jel Buda naplaćivao?

Untitled.jpg
 
Moje mišljenje je da je tehnologija načisto zaglupela ljude i na nekom psihološkom planu ih učinila totalno hendikepiranim u odnosu na ono što je čovek bio pre samo 2-3 decenije.
Danas svako ima svo znanje i pamet ovig sveta u svom džepu. Ne baš svako ali većina ima te pametne telefone.
I sad tebe zanima iz nekog razloga koji je glavni grad Kostarike. Ukucaš u Google i eto ti odgovora. A što je najveća fora, ti to zopšte ne moraš da pamtiš. Ni da pokušaš. Jer znaš da ćeš i sledeći put ako ti bude trebala ta informacija podatak imati tu u svom džepu. Tako da više niko ništa ne mora ni da uči ni da pamti.

Sad da je besplatno - nije a da je lako dostupno, sa jedne strane da, sa druge ne. Recimo čovek debelo plaća internet, telefone, kompjutere, knjige u bibliotekama i knjižarama nigde nisu besplatne... Tako da nije sve ni tako jeftino kao što se čini.
 
“Čarobnjaci prave jasnu razliku između predstava ‘duhovnog vođe’ i ‘naguala učitelja’. U prvom slučaju, to je osoba koja se specijalizovala za vođenje grupa a u drugom je u pitanju besprekorni ratnik koji zna da je njegova uloga ograničena na to da posluži kao veza sa duhom. Onaj prvi će vam reći ono što želite da čujete i on će vam dati čuda koja želite da vidite, zato što je on zaintersovan za vas jer želi da mu budete sluga; onaj drugi je vođen naredbama bezlične sile. Njegova pomoć nije čovekoljubiva, već je to način na koji on plaća svoje stare dugove ljudskome duhu.”

Kastaneda
 
Najviše volim kad dobijem na poklon nešto vredno i veoma sam zahvalna na tome.
Neke od knjiga koje mi najviše znače sam besplatno skinula sa neta.
Muziku takođe.
Kad mi se tako nešto dogodi, to je kao praznik.

- - - - - - - - - -

“Čarobnjaci prave jasnu razliku između predstava ‘duhovnog vođe’ i ‘naguala učitelja’. U prvom slučaju, to je osoba koja se specijalizovala za vođenje grupa a u drugom je u pitanju besprekorni ratnik koji zna da je njegova uloga ograničena na to da posluži kao veza sa duhom. Onaj prvi će vam reći ono što želite da čujete i on će vam dati čuda koja želite da vidite, zato što je on zaintersovan za vas jer želi da mu budete sluga; onaj drugi je vođen naredbama bezlične sile. Njegova pomoć nije čovekoljubiva, već je to način na koji on plaća svoje stare dugove ljudskome duhu.”

Kastaneda

Da :super:
 
Onaj ko je stvarno obrazovan, ali stvarno, ne samo formalno, taj ume da podjednako ceni svaki izvor znanja - bilo da je za njega licno taj izvor besplatan, ili da mora da ga plati.
Vazi i obrnuto.
Time dolazimo do toga da oni koji ne cene znanje koje im je dostupno, ne mogu se smatrati obrazovanima. Jer biti obrazovan, nije samo znati cinjenice, vec i biti mudar u rasudjivanju, a to zahteva dostici odredjeni stepen duhovnosti i moralnosti.
Zaista obrazovana osoba ce vrlo rado svoje znanje uciniti besplatnim drugima - jer znanje treba da bude dostupno svima.
Medjutim, nije to sve. Da bi se znanje usvojilo, potrebno je uloziti vreme - a posto je vreme novac - dolazimo do zakljucka da cak i besplatno znanje nije besplatno.

Dakle, tvrdnja iz naslova je tacna: za sve se treba pomuciti.
Ali ljudi koji su zaista obrazovani ce uciniti sve sto mogu do sebe, kako bi tu muku drugima sveli samo na to da moraju da potrose vreme - nista drugo.
 
Za onog ko upotrebljava moc, potpuno je svejedno ko mu odradi posao , ako vec ima mentalitet prodane dushe...
Bio on debil, hendikepiran ili inteligentan a prodana dusha...
U tom smislu postoje samo dve varijante ili radis za sistem ili ne ucestvujes u njemu...

Autor ove teme blage veze nema cak ni o osnovama...
Prvo skoro da poistovecuje znanje i trud, sto govori o ogranicenoj inteligenciji autora.
Zatim skoro da ne razlikuje cenu rada od vrednosti rada, ustvari i ne razlikuje ta dva...
Zatim , impregnirano je da je znanje jednostavna linearna ili neka druga funkcija vremena provedenog u radu na sticanju znanja, sto dalje govori o tome da je znanje jednako kopanje njive....

Bukvalno kao da je neki zemljoradnik koji nikad nije video traktor ili neko ko radi kao kuvarica u restoranu masovne radnicke hrane pisao temu...
Jasno je prisutna premisa da se covek treba placati po vremenu koje potrosi na ukljucen mozak , a ne po kvalitetu ili ucinku svojih misli i kvalitetu znanja koje poseduje...

Skoro da sam siguran da vecina ucesnika u temi zaboravlja da ZNANJE ima svoj kvalitet, cak i kad je isto po kolicini...
Ovde je popularno da se bubanje podatka smatra znanjem.

Ocaj zivi u smislu svesti o svemu, ali to je otprilike neki vrhunski domet trenutnog izrazavanja i svesti na srpskom jeziku...
 
Moje mišljenje je da je tehnologija načisto zaglupela ljude i na nekom psihološkom planu ih učinila totalno hendikepiranim u odnosu na ono što je čovek bio pre samo 2-3 decenije.
Danas svako ima svo znanje i pamet ovig sveta u svom džepu. Ne baš svako ali većina ima te pametne telefone.
I sad tebe zanima iz nekog razloga koji je glavni grad Kostarike. Ukucaš u Google i eto ti odgovora. A što je najveća fora, ti to zopšte ne moraš da pamtiš. Ni da pokušaš. Jer znaš da ćeš i sledeći put ako ti bude trebala ta informacija podatak imati tu u svom džepu. Tako da više niko ništa ne mora ni da uči ni da pamti.

Sad da je besplatno - nije a da je lako dostupno, sa jedne strane da, sa druge ne. Recimo čovek debelo plaća internet, telefone, kompjutere, knjige u bibliotekama i knjižarama nigde nisu besplatne... Tako da nije sve ni tako jeftino kao što se čini.

Izvinjavam se što u uvodnom postu nisam precizirala da se radi o učenjima koja
doprinose duhovnom/psihološkom razvoju.

Upravo to pamćenje koječega usporava naše razmišljanje. Da, ako u atlasu piše
kako se zove država, koji joj je glavni grad i koliko stanovnika ima, što bih ja to
trebala da pamtim. Koliko sutra ta država možda neće ni postojati, možda će
promeniti glavni grad, a broj stanovnika će se neizostavno promeniti.
Do neba sam zahvalna što je Rusija bila ogromna u vreme kada sam ja učila
geografiju, jer mi deca jezike izlomiše sa Turkmenistanima, Uzbekistanima i
njihovim glavnim gradovima. Ma kad bi mogli nekako države da iscepkaju
na deset kilometara kvadratnih, pa sve to da popamtimo i da se divimo pameti
svojoj.

A pri tom ne znamo ni ko smo, ni šta smo, ni kud smo krenuli.
 
ne slažem se u tome s Gurđijevom.
ako će nekog da zainteresuje neko učenje samo ako se plaća, onda mislim da je ta osoba glupa.
time se možda pravi i podloga za sekte, manipulacije i ostala sranja.
prvi ne bih platio za to.
ono što mislim da znam dajem besplatno, razmenjujem, ako nekog to interesuje, i ako sam u tom trenutku raspoložen i inspirisan da podelim.
u tom procesu valjda i ja učim i otkrivam od drugih.
ko kome treba da plati.
ajmo sad svi jedni drugima da plaćamo i naplaćujemo.
haha
jel Isus naplaćivao?
jel Buda naplaćivao?

Ma naljutila me ona što je odmahnula rukom i rekla ''ah, zvučiš ko pokvarena ploča'' (parafraziram)
na komentar Ja koji Jesam, u kome sa zaista potrudio da joj nešto objasni.
I odatle iskočila tema. A ne valja kad iz ljutnje nešto iskoči. :lol:

Il možda valja... hajde da vidimo za šta to može biti dobro...
 
Ma naljutila me ona što je odmahnula rukom i rekla ''ah, zvučiš ko pokvarena ploča'' (parafraziram)
na komentar Ja koji Jesam, u kome sa zaista potrudio da joj nešto objasni.
I odatle iskočila tema. A ne valja kad iz ljutnje nešto iskoči. :lol:

Il možda valja... hajde da vidimo za šta to može biti dobro...

haha pa ako te je naljutila razmisli pa vidi zašto si ljuta, zašto te to dira :D

et vidiš, iskočila tema, nije ni loša, šta ima veze... :D
 
Za onog ko upotrebljava moc, potpuno je svejedno ko mu odradi posao , ako vec ima mentalitet prodane dushe...
Bio on debil, hendikepiran ili inteligentan a prodana dusha...
U tom smislu postoje samo dve varijante ili radis za sistem ili ne ucestvujes u njemu...

Autor ove teme blage veze nema cak ni o osnovama...
Prvo skoro da poistovecuje znanje i trud, sto govori o ogranicenoj inteligenciji autora.
Zatim skoro da ne razlikuje cenu rada od vrednosti rada, ustvari i ne razlikuje ta dva...
Zatim , impregnirano je da je znanje jednostavna linearna ili neka druga funkcija vremena provedenog u radu na sticanju znanja, sto dalje govori o tome da je znanje jednako kopanje njive....

Bukvalno kao da je neki zemljoradnik koji nikad nije video traktor ili neko ko radi kao kuvarica u restoranu masovne radnicke hrane pisao temu...
Jasno je prisutna premisa da se covek treba placati po vremenu koje potrosi na ukljucen mozak , a ne po kvalitetu ili ucinku svojih misli i kvalitetu znanja koje poseduje...

Skoro da sam siguran da vecina ucesnika u temi zaboravlja da ZNANJE ima svoj kvalitet, cak i kad je isto po kolicini...
Ovde je popularno da se bubanje podatka smatra znanjem.

Ocaj zivi u smislu svesti o svemu, ali to je otprilike neki vrhunski domet trenutnog izrazavanja i svesti na srpskom jeziku...
:heart::zcepanje:

Oprostite što ste morali tako strašan uvodni post da čitate. Priuštite si časopis sa
naučnim radovima i uživajte.
U traženju grešaka, naravno.. :lol: Ali će to makar biti izazov..
Ovako je previše jednostavno i toliko ispod Vašeg nivoa, da sam zapanjena
Vašim prisustvom na temi.
 
haha pa ako te je naljutila razmisli pa vidi zašto si ljuta, zašto te to dira :D

et vidiš, iskočila tema, nije ni loša, šta ima veze... :D

Neće da bude loše ni ako kojica iskoči. Bar će moderatori imati posla. :mrgreen:

Tražim saosećanje za ljude koji ne žele da čuju. Poštovanje za sistem uverenja
drugih ljudi. Poverenje u to da svako ima svoj način i svoj put.
Pa, ako je nekome put takav da mora da se učlani u supertajno društvo, gde
mu je dostupna supertajna literatura po super visokoj ceni. Ma samo napred..
 
:heart::zcepanje:

Oprostite što ste morali tako strašan uvodni post da čitate. Priuštite si časopis sa
naučnim radovima i uživajte.
U traženju grešaka, naravno.. :lol: Ali će to makar biti izazov..
Ovako je previše jednostavno i toliko ispod Vašeg nivoa, da sam zapanjena
Vašim prisustvom na temi.

Jel tebi dobro ili si kao i vecina u zudnji da izgledas visokoumna i pametna a onda moras na neki nacin da to isprovociras kao zakljucak pa to radis preko trazenja nakaradnijih situacija gde kao ukazatelj na to ispadas duhovnija...
 
Izvinjavam se što u uvodnom postu nisam precizirala da se radi o učenjima koja
doprinose duhovnom/psihološkom razvoju.

Upravo to pamćenje koječega usporava naše razmišljanje. Da, ako u atlasu piše
kako se zove država, koji joj je glavni grad i koliko stanovnika ima, što bih ja to
trebala da pamtim. Koliko sutra ta država možda neće ni postojati, možda će
promeniti glavni grad, a broj stanovnika će se neizostavno promeniti.
Do neba sam zahvalna što je Rusija bila ogromna u vreme kada sam ja učila
geografiju, jer mi deca jezike izlomiše sa Turkmenistanima, Uzbekistanima i
njihovim glavnim gradovima. Ma kad bi mogli nekako države da iscepkaju
na deset kilometara kvadratnih, pa sve to da popamtimo i da se divimo pameti
svojoj.

A pri tom ne znamo ni ko smo, ni šta smo, ni kud smo krenuli.

To je samo običan primer, možeš ga zameniti sa bilo kojim podatkom u vezi bilo čega. Ne mora uopšte biti država i glavni grad. Ponekad se zapitam, kakva je uopšte svrha škole u današnje vreme.
 
Onaj ko je stvarno obrazovan, ali stvarno, ne samo formalno, taj ume da podjednako ceni svaki izvor znanja - bilo da je za njega licno taj izvor besplatan, ili da mora da ga plati.
Vazi i obrnuto.
Time dolazimo do toga da oni koji ne cene znanje koje im je dostupno, ne mogu se smatrati obrazovanima. Jer biti obrazovan, nije samo znati cinjenice, vec i biti mudar u rasudjivanju, a to zahteva dostici odredjeni stepen duhovnosti i moralnosti.
Zaista obrazovana osoba ce vrlo rado svoje znanje uciniti besplatnim drugima - jer znanje treba da bude dostupno svima.
Medjutim, nije to sve. Da bi se znanje usvojilo, potrebno je uloziti vreme - a posto je vreme novac - dolazimo do zakljucka da cak i besplatno znanje nije besplatno.

Dakle, tvrdnja iz naslova je tacna: za sve se treba pomuciti.
Ali ljudi koji su zaista obrazovani ce uciniti sve sto mogu do sebe, kako bi tu muku drugima sveli samo na to da moraju da potrose vreme - nista drugo.

Bravo. Cista tautologija.
 
Znanje trazi sposobnost ucenja.
Ucenje je metoda razvijanja koncentracije i osnovna vjezba za razvoj mozdanih konekcija. Cini mi se da vecina djece danas ima problem sa koncetracijom, skolski sistem nije u skadu sa tehnoloskim razvojem a dokle ce to dovesti nasu djecu ostaje da se vidi.

Ucenjem neceg novog odrzavamo vitalnost mozga, a kazu da smanjuje mogucnost razvoja Alzheimers i Parkinson.


Bez muke, nema nauke.

Makar dok ne pocnemo ugradjivati chipove :dash:
 

Back
Top