Vukovci

Џорџи

Srebrna tastatura
Poruka
229.706
Recimo da ne moze svako dete biti dobro u svemu,da li se nesto promenilo ili i dalje mislite da je matematika merilo znanja?
Ako vas ne mrzi poredjajte predmete po prioritetu u cemu bi voleli da deca prednjace,da li zbog vaseg stava ili lakseg provlacenja u zivotu
 
Не треба бити вуковац јер вуковци ће много лошије проћи у животу од оних који се мангупирају.

Ево нешто отприлике, приоритети који могу довести до каснијег успеха, овако с ногу:

- техника и технологија
- информатика и рачунарство
- енглески језик
- српски језик и књижевност
- физичко и здравствено васпитање
- математика
- хемија
- биологија
- физика
- музичка култура
- ликовна култура
- географија
- историја

Гледао сам и које су области плаћеније, и где су веће шансе за запослење, и које су основније ствари које су предуслов за друго што је конкретније.
 
Zanimljivo pitanje. Uvek su srpski i matematika bili "glavni" predmeti koji imaju najveći fond časova u odnosu na druge predmete.
Moje skromno mišljenje bi bilo sledeće:

- Fizičko i zdravstveno vaspitanje (zdravlje)
Matematika (logički način razmišljanja)
- informatika i računarstvo (logički način razmišljanja kao i matematika, rešavanje algoritama u nekom programskom jeziku)
- Srpski jezik i književnost ( ovo ne moram dodatno da objašnjavam ali maternji jezik, gramatika i svakodnevno čitanje = obogaćuje vokabular)
- Engleski jezik (ili bilo koji drugi, mada je engleski opšte prihvaćen i ima najveće govorno područje)
- Muzička kultura - (emotivno unapređivanje)
- Likovna kultura ( slično kao i muzička kultura, s tim što je akcenat više okrenut ka motorici)
- Tehnika i tehnologija (precizna motorika , detaljno merenje i crtanje)
- Biologija (deca treba da nauče šta se dešava u njihovom organizmu, pogotovo kada uđu u pubertet)
- Hemija (vrlo bitan predmet za razumevanja stvari koje se ne vide golim oko, struktura, sastav i promene materija)
- Fizika ( svako treba znati makar najosnovnije zakone prirode i kretanja)
-Geografija ( orijentacija u prostoru)
- Istorija (prošli događaji - bitno ih je znati ali pre učenja istorije, prvo ovo gore nabrojano kako bi deca mogla na adekvatan način da povezuju stvari)
 
Kako trenutno predajem većinu nabrojanih predmeta (učiteljica) moje skromno mišljenje je da treba uzeti u obzir i uzrast dece
U mlađim razredima je jako bitno da prvo steknu određena znanja iz srpskog j. I matematike ,zatim priroda i društvo i fizičko v. Veštine su prema talentima dece.
 
Kako trenutno predajem većinu nabrojanih predmeta (učiteljica) moje skromno mišljenje je da treba uzeti u obzir i uzrast dece
U mlađim razredima je jako bitno da prvo steknu određena znanja iz srpskog j. I matematike ,zatim priroda i društvo i fizičko v. Veštine su prema talentima dece.
Da, bilo bi lepo kada bi svako dete pojedinačno imalo priliku da se razvija prema specifičnosti i svojstvenosti ličnog talenta. To bi bio pun potencijal za samo dete.

Svakako da je to potpuno nemoguće u ovom prosvetnom sistemu i da zato vukovci i treba da budu u manjini jer većina dece razvija neki talenat u jednom smeru vukovci su "odlični" u svemu, što je priznaćete retkost.

E sad, iz ugla deteta i najbitnije dobrobit deteta, roditelji treba da budu primarni pokretač njihovog talenta. Razume se da su prosvetni radnici tu da deci objasne neke osnovne stvari, međutim, ne mogu oni svako dete pojedinačno da guraju i da se posvete 100%.

Po meni, prosvetni radnici treba da "prepoznaju" određeni talenat kod dece i u dogovoru sa roditeljima da se malo više posvete tome.
 
Da, bilo bi lepo kada bi svako dete pojedinačno imalo priliku da se razvija prema specifičnosti i svojstvenosti ličnog talenta. To bi bio pun potencijal za samo dete.

Svakako da je to potpuno nemoguće u ovom prosvetnom sistemu i da zato vukovci i treba da budu u manjini jer većina dece razvija neki talenat u jednom smeru vukovci su "odlični" u svemu, što je priznaćete retkost.

E sad, iz ugla deteta i najbitnije dobrobit deteta, roditelji treba da budu primarni pokretač njihovog talenta. Razume se da su prosvetni radnici tu da deci objasne neke osnovne stvari, međutim, ne mogu oni svako dete pojedinačno da guraju i da se posvete 100%.

Po meni, prosvetni radnici treba da "prepoznaju" određeni talenat kod dece i u dogovoru sa roditeljima da se malo više posvete tome.
Ovo je tako tačno rečeno, apsolutno sve ono za šta se neki od nas i zalažu. Svako dete je individua za sebe i potrebno je znanje i stručnost da se to proceni i usmeri na pravi način. Kako je tema koji predmeti su potrebni za neki bolji "prolaz" u životu, onda kao roditelj bih svoje dete uputila na neke prirodne nauke jer to je oblast u razvoju, pored IT tehnologija za koje je potrebno znanje matematike, fizike, jezika...
 
Recimo da ne moze svako dete biti dobro u svemu,da li se nesto promenilo ili i dalje mislite da je matematika merilo znanja?
Mislim da je loša osobina da deca budu dobra u svemu, iz nekog mog iskustva je korisnije osobi da prednjači u jednoj ili dve stvari nego da između svega balansira. Kada se priča o vukovcima malo mi je i to obesmišljeno pogotovu kada su osnovne škole u pitanju, kriterijum je tu dosta nizak, tako da postoji poveći broj vukovaca. Par starijih rođaka koji su završili fakseve po sistemu pre bolonje mi je pričalo da generalno nije bilo vukovaca i da je postojala ta tendencija da učenici pritiskaju dok ne padnu u nečemu i dok ne nauče da se nose sa lošim rezultatima. Sećam se priče nekih poznanika koji su završili gimnaziju kao vukovci i kada su upisali fakseve našli su se kao na tankom ledu, ovaj jedan koji je bio đak generacije je rekao da ima utisak da je priglup pored ostalih kolega na faksu.
Ako vas ne mrzi poredjajte predmete po prioritetu u cemu bi voleli da deca prednjace,da li zbog vaseg stava ili lakseg provlacenja u zivotu
Po meni ono što može najlakše da se unovči ima dobar prolaz
1. Tehnika i Tehnologija
2. Informatika
3. Fizičko i Zdravstveno
4. Hemija
5. Engleski (mada ne sam po sebi, već kada se ukombinuje sa nečim iznad)
Ostalo je po meni nebitno...
 
Гледао сам и које су области плаћеније, и где су веће шансе за запослење, и које су основније ствари које су предуслов за друго што је конкретније.
ако тако гледаш одоше сви у ИТ сектор. Е сад не могу сви бити програмери и веб дизајнери ...
 

Back
Top