Vojne penzije i stanovi za vojne penzionere

Po kuloarima kruze price da se ukida NTS (naknada troskova za stanovanje).
Da li neko ima konkretnih informacija.
Pozdrav,

KOLEGA SAVKE, krajem prošle godine kada je MO odlučivao o tome dali će preuzeti da primenjuje Pravilnik br. 32/10 i odlučuje i donosi koga pripada NTS a samim tim i isplaćuje, bio je savetovan od strane pravne službe da PRIHVATI i PREUZME sve to jer se radi o STEČENOM pravu KVP, bez obzira što je to stečeno na osnovu donete ODLUKE Skupštine FONDA , koja sada NE POSTOJI odlaskom fonda u okviru RF PIO od 01.01.2012. godine a samim tim prestaju da važe sve ODLUKE, Pravilnici i dr.

U tom trenutku, pošto je već bio odredjen BUĐET za 2012. godinu, pronađena su bila sredstva i odlučeno da se NTS isplaćuje do kraja ove godine, što sam to već u ranijim svojim porukama objašnjavao, Dali će doći do ukidanja NTS, ne verujem jer nisu u pitanju samo KVP koji su od ranije primali NTS, već se to onda odnosi i na sve aktivne starešine i IZGUBIĆE PRAVO na NTS nakon odlaska u penziju a nisu rešili stambeno pitanje. Dok se kod njih ne stvori klima i situacija da oni budu svesni, I PRIHVATE TO, da nakon odlaska gube pravo na NTS a to znači DA ĆE OSTATI NA ULICI jer će morati da plaćaju ZAKUP gazdama od svoje penzije - znači biće KLOŠARI pored kontejnera, mislim da MO se neće usuditi da donese takvu odluku. To je SAVKE moja procena, ali ništa nije čudno. Vreme će pokazati i dokazati kakva nam NEIZVESNOST na vidiku sa STARIM/NOVIM - ISTIM MO, koji će pored MO biti i Ministar sporta.

Savetujem ti da više ne živiš sa nadom, već NA NADI, srećno ti bilo, POZDRAV svima !!!!!!!!!!!!!!
 
Pitanje za sve nas KVP,sta mislimo o predlogu reforme penzijskog,da se KVP "izbace"i RFPIO,da se za nas i poljoprivredne penzionere oformi neki "poseban"fond,koji ce biti svaciji i niciji.Pitam se,da li je to moguce,nije proslo ni pola godine otkako nas je preuzeo RFPIO,a vec smo im visak i teret,ugrozavamo redovnu isplatu penzija civilima.Da li se to ,unapred,stvara animozitet prema KVP i proglasavamo glavnim krivcima zbog neisplacivanja penzija.Lepo nam smestise nase"bivse"kolege,uklonise nas kao sugave,i sada peru rulke,kao nisu nista krivi,snalazite se,a ovi nove gazde se spremaju da nas "sutnu"jos dalje, pa posle sta nam bog da.Nikako da shvatim i poverujem,da li je moguce da se sa nama ovako postupa.Za ministra,kome je vazna licna promocija,nije ni cudo,ali nase bivse kolege,staresine,koje ceka ista sudbina,da nas oni tako ignorisu,kao da ih ne ceka ista sudbina.Prvo nas je MO optuzivalo,da vojska ne moze da se osavremeni i reformise,zbog penzionera koji opterecuju vojni budzet,sto je stvaralo animozitet kod aktivnih prema nama,sada nas RFPIO optuzuje da ne mogu isplacivati penzije ":svojim"penzionerima zbog vojnih penzionera,a ko ce sladeci da nas optuzi,mozda ce neko izmisliti da nema vazduha za disanje,zbog nas.Ima li kraja ponizavanju nas KVP?
 
Ако нама КВП укину НТС шта ће бити онда са активнима који су подигли стамбене кредите и наредних 20 година имају право на увећани УТС-НТС, док раде и касније када остваре право на пензију или су већ пензионисани. Нешто сам начуо да ће за активне бити неки вид замрзнутог УТС, имаће право само ако се одлуче и када се одлуче на стамбено збрињавање путем кредита, тада ће им се активирати УТС. Да ли је то тачно или не, не занам. А да нас неће ни један фонд и министарство то је нормално,чини ми се да није проблем даља исплата пензија, јер ма коме год припали за нас се одваја сума новца, овде је изгледа проблем око свих наших ранијих потраживања ко ће да исплаћује на чији терет ће ићи, вероватно је то упитању. Најгоре је што се свему овоме не види крај, што и онако јаки живци попуштају и што нам политичари само продужавају године када ће нам стандард бити бољи ( да достигнемо онај крајем 80-тих год. ).
 
Znam neke aktivne koji su uzeli kredit za stan,a deo rate za otpaltu je biu UTS,a razliku do pune rate je davao sam staresina.Oni kazu da ce tako biti dok ne otplate stan,zavisno od ugovora sa bankom,na koji rok je potpisan ugovor.To znaci,da ce se UTS iplacivati i kada budu penzionisani,pa analogno tome,ne bi trebalo da se ikuda ni nama koji smo to pravo stekli ranije.Kakva nam je drzava,ne bi me cudilo pa da nam ukinu i to.Moja saznanja o dugovima koje MO nije isplacivalo blagovremeno,oni ostaju na teretu MO,ili kako god se bude zvalo ubuduce.RFPIO nece da cuje ni za kakav dug,sem penzija,a i to,vec predlazu da ukinu,i da nas prebace na neki novi fond.
 
Znam neke aktivne koji su uzeli kredit za stan,a deo rate za otpaltu je biu UTS,a razliku do pune rate je davao sam staresina.Oni kazu da ce tako biti dok ne otplate stan,zavisno od ugovora sa bankom,na koji rok je potpisan ugovor.To znaci,da ce se UTS iplacivati i kada budu penzionisani,pa analogno tome,ne bi trebalo da se ikuda ni nama koji smo to pravo stekli ranije.Kakva nam je drzava,ne bi me cudilo pa da nam ukinu i to.Moja saznanja o dugovima koje MO nije isplacivalo blagovremeno,oni ostaju na teretu MO,ili kako god se bude zvalo ubuduce.RFPIO nece da cuje ni za kakav dug,sem penzija,a i to,vec predlazu da ukinu,i da nas prebace na neki novi fond.

POZDRAV KOLEGAMA, odnos MO prema aktivnim starešinama je jedno a odnos premanama je sasvim nešto drugo. Slažem se da aktivne starešine ne mogu dovedeni u neizvesnoj i kritičnoj situaciji,što će verovatno i biti svima nama neka garancija da neće biti ukinut NTS. Medjutim, ukoliko bude potrebno i to će uraditi i ukinuti UTS/NTS i za jedne i druge, sem za one koji se budu odlučivali da rešavaju stambeno pitanje putem kredita, kako je ZOKIIVA napisao. To samo govori da će to pitanje biti postavljeno na dnevni red i aktuelno odmah nakon donošenja novog Pravilnika u kome su i predvidjene 4 varijante a od toga 3 načina putem kredita. Ovo je izvodljivo pogotovo što se zna da zaključeni UGOVORI o bilo kom kreditu od strane aktivnih starešina (preko banke) ili KVP za 20.000 EU, predvidjena rata (UTS ili NTS), Srpska Banka će i dalje do kraja isplaćivati jer su, kažem, potpisani ugovori. Ali zato od donošenja ODLUKA MO ili novog Pravilnika SVE ĆE BITI NOVO i RADJENO kako je to propisano, svidjalo se to nama ili ne. Ko se odlučio i iskoristio neko pravo, verujem da će u budućnosti biti zadovoljan i srećan što je doneo takvu odluku.

OVA SADAŠNJA POLITIČKA I EKONOMSKA SITUACIJA U DRŽAVI će NAJVIŠE ODLUČIVATI O MNOGIM NAŠIM PROBLEMIMA.

To pokazuje i komentar koji je SAŠA dao a vezan za ISPLATU malog duga (2004.-2007.godine), koji je za RF PIO u svakom slučaju JAKO veliki jer je iznosio preko 13 milijardi dinara A ZA TO NIKO NIJE ODGOVARAO, ni direktor niti MO koji su i stvorili tako VELIKI DUG. To i pritisak EU je doveo IZVRŠNU vlast da je u roku od 2 godine (krajem 2010. godine i februara 2012. godine) predlagala ZAKON koji je OBA PUTA POVUČEN kao NASILJE na SUDSTVOM sa svojim čl.8. kojim su se obustavljali svi SUDSKI PARNIČNI i IZVRŠNI postupci.
Medjutim, i pored toga, zbog ovakve TEŠKE ekonomske situacije države, verujem da će isti taj ZAKON i po TREĆI put, nakon formiranja vlade, biti PREDLOŽEN i USVOJEN a to znači da taj dug BUDE prizna kao JAVNI dug i ISPLAĆIVAN u naredne TRI godine .

Glasine koje kruže da ćemo biti izbačeni iz RF PIO su neosnovane i neargumentovane pogotovo ukoliko se Zakonom reši MALI dug i isplaćuje u ratama. Za RF PIO, ne samo u ovom trenutku već i u budućnosti , biće VANREDNO uskladjivanje vrednost boda i penzija za 11,06 %, posebno ukoliko se od strane VRHOVNOG kasacionog suda R. Srbije ili USTAVNOG suda ne PRIZNA pravo na to povećanje . Ovo stoga što ZNAJU da će mnogi od nas POKRENUTI pritužbe kod međunarodnog suda u STRAZBURU, a to ne bi bilo potrebno baš sada kada EU zahteva od R. Srbije da reši poglavlje SUDSTVA do kraja godine. Formiranje novog fonda bi mnogo više koštao nego isplata ova dva duga.
Takodje, treba imati u vidu da samo odugovlačenje priznavanja prava i isplate dovešće do povećanja iznosa duga zbog zakonskih zateznih kamata i troškova. Isto tako i zbog toga što se naglo povećava broj podnetih TUŽBI kod Osnovnih sudova pokretanjem parničnih postupaka.

UKOLIKO IMA PAMETI I RAZUMA OD ONIH KOJI ĆE DOĆI NA VLAST verujem da će se doneti ODLUKA VLADE kojom će nam se PRIZNA pravo na 11,06% i isplati . Isto tako, postoji i varijanta da predloženim Zakonom o priznavanju malog duga za JAVNI dug, uvrste i ovo povećanje od 11,06 % i prizna kao JAVNI dug i isplaćuje u naredne TRI godine .

RF PIO, po mojim saznanjima, je sada najviše ZABRINUT zbog NEZAKONITOG rada FONDA i nepoštovanje odredbe Zakona PIO kojima se svima nama PRIZNAJE pravo na stečeni PRODUŽENI PENZIJSKI STAŽ za koji je UPLAĆIVAN doprinos od strane VOJSKE i koji sada OBAVEZUJE fond da svima nama odredi LIČNI BROJ BODOVA ponovnim OBRAČUNJAVANJEM penzije a ne SVODJENJEM vojne penzije u okviru RF PIO.
To je i RAZLOG da RF PIO, kršeći Zakon o opštem upravnom postupku i Zakon o obligacionim odnosima, svima nama, NI NAKON 5 MESECI, NE DONOSI NOVA REŠENJA kojima će nam biti odredjen LIČNI BROJ BODOVA, što cenim da su SVESNI da će mnogi od nas da se žale i na kraju pokrenu UPRAVNE postupke kod Upravnog Suda za ostvarivanje svojih prava na PRIZNAVANJE PENZIJSKOG STAŽA . O tome ću za nekoliko dana da nešto više napišem i istaknem na forumu.

POZDRAVLJAM VAS i ČUJEMO se !!!!!
 
POŠTOVANE KOLEGE !

Nas nekoliko entuzijasta u NIŠKOM regionu, pokrenuli smo akciju PODRŠKE PETICIJE za OSLOBADJANJE PLAĆANJA POREZA na ORUŽJE, pokrenute INICIJATIVE od strane jednog našeg kolege iz Beograda kroz obavljenog službenog razgovora sa sasavetnicom u Ministarstvu Finansija na tu temu i PRIHVATANJE iznetih stavova, obrazloženja i materijalnih dokaza-činjenica, odnosno njen pristanak na prihvatanje podnetih GRUPNIH peticija ili INDIVIDUALNE podrške, zahteva-molbe za PRIZNAVANJE prava na OSLOBADJANJE plaćanje poreza na registrovano oružje od strane Poreskih uprava-organa u R. Srbiji.

U tom cilju, molimo VAS da, svi oni u Republici Srbiji koji plaćate porez na registrovano oružje POD NAVEDENIM USLOVIMA, što VIŠE VAS (prijatelji, rođaci, kolege, komšije) potpišete GRUPNU PODRŠKU-PETICIJE (zahteva-molbu), ili nakon potpisa pošaljete svoju individualnu podršku i pošaljete Ministarstvu finansija, i time dokažemo i pokažemo ORGANIZOVANOST i MASOVNOSTI nas vojnih penzionera, izražavajući naše veliko nezadovoljstvo zbog DISKRIMINACIJE i UGROŽAVANJA naša ZAGARANTOVANA LJUDSKA prava Ustavom i Zakonima u državi .

Mnogi postavljaju pitanje, zašto ovim načinom, zašto nije sve ovo organizovano preko dva reprezentativna vojna Udruženja (UVPS i UPPS). Odgovor je veoma jednostavan :

1/ Zato što u samome vrhu UVPS, OO po R. Srbiji i GRADSKOG odbora UVPS Niša imamo kolega koja su NA PLAĆENIM FUNKCIJA od NAŠE ČLANARINE i više misle o tome nego o nama i našim problemima .

2/ Zato što PREDSEDNIK GRADSKOG odbora UPPS Niša NESTATUTARNO formira gradski odbor i radi po njegovom sistemu JA pa JA odnosno ustaljenom šablonu koji samo njemu odgovara.

Akciju smo pokrenuli jer smo SHVATILI da nam jedino preostaje da SE sami ORGANIZUJEMO ukoliko želimo da se IZBORIMO za svoja stečena prava i prava koja nas pripadaju a osporavaju od strane INSTITUCIJE za koju smo se CEO ŽIVOT ŽRTVOVALI i DEO IZVRŠNE VLASTI u državi.

ZATO VAS POZIVAMO I MOLIMO DA U ŠTO VEĆEM BROJU POTPIŠETE I POŠALJETE PODRŠKU INICIJATIVI ZA OSLOBADJANJE NAS od PLAĆANJA POREZA NA REGISTROVANO NAORUŽANJE u duhu odredbe čl. 25. st. 1. tačke 4. Zakona o porezima .


HVALA i SREĆNO!!!


DOPIS



Ми доле потписани корисници војних пензија као порески дужници за плаћање пореза на регистровано оружје а на основу одредбе члана 25. Закона о порезу („Сл.Гласник Р.С“, бр. 31/09), одредбе члана 18., члана 19. , члана 21. и члана 97. става 1. тачке 2. Устава Републике Србије,


а у ВЕЗИ са дописом бр. 140-04-011/00-306/12


МИНИСТАРСТВУ ФИНАНСИЈА
РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ
- Сектору за пореске послове -​

УПУЋУЈЕ
ПОДРШКУ ПЕТИЦИЈЕ
(молбу, тумачење,мишљење)
И ТРАЖЕ ОДГОВОР, ТУМАЧЕЊЕ и ОБЈАШЊЕЊЕ​


Са мишљењем за законску и правну примену члана 25. став 1. тачке 4. Закона о порезу којим се уређује обавеза плаћања, односно ослобађање обвезника од плаћање пореза на регистровано оружје , цитирам...
• „оружје које је обвезник добио на поклон као награду или приликом одласка у пензију, од Војске Србије, односно војске државе чији је правни следбеник Република Србија, ...“ .

Поштовани, многима смо се до сада обраћали са захтевом да нам се одговори, протумачи и објасни зашто ми немамо право, односно не можемо бити ослобођени плаћања пореза на регистровано оружје на основу горе цитиране одредбе члана Закона о порезима.

Ово с тога што професионални припадници бивших Армија, чији је правни следбеник Војска Србије до пензионисања, по војним прописима су били задужени и са личним наоружањем које су користили за службене потребе.

Под личним наоружањем се подразумевају пиштољи и револвери, које старешине носе у посебним футролама, на опасачу или на други начин утврђен војним прописима . У том циљу војна лица су имала посебна права и обавезе, када могу употребити ватрено оружје које поседује и користи, као и право на ношење ван службе .

То лично наоружање се користило и носило на војним вежбама, дежурству, патролама, стражама и другим службеним радњама утврђеним Правилом унутрашње службе.

Лично наоружање је имало личну карту оружани лист-дозволу, издата од стране команде јединице, са подацима о пореклу, типу, моделу, произвођачу и фабричког броја.

Сва војна лица су приликом пензионисања, то лично наоружање са војном дозволом понели са собом, што је констатовано у посебној листи задужења средстава која су дуговали и морали да врате.

2

У супротном све те старешине би били оптужени, око 70.000 војних пензионера, за крађу или злоупотребу службеног положаја. Листе су оверавале овлашћене старешине односно командири-команданти јединица .

Значи, имаоци личног наоружања са војним оружаним листом-дозволом, аутоматски доказују, да су то оружје, користили током активне професионалне службе и да су то оружје понели са собом уз знање претпостављеног старешине, који је потписао наредбу о престанку активне војне службе. Самим тим било је лако и доказати, порекло оружја добијеног као награда или поклон, односно легалност понетог оружја приликом одласка у пензију.

У том циљу донета је Наредба да сви војни пензионери морају војне оружане листе-дозволе да предају МУП-а приликом замене са цивилним оружаним листама које издаје МУП Р.Србије .

До 2000. године, нико није постављао питање плаћања пореза на лично наоружање војних пензионера. Онда је држава, доношењем допуна и измена одредби члана 24. и члана 25. Закона о порезима на употребу, држање и ношење добара („Сл.гласник РС“, бр. 26/01), обавезала војне пензионере да морају плаћати порез на регистровано оружје .

Имајући у виду различите ставове, образложења и поступања, Пореских управа-органа, приликом одлучивања на поднете захтеве за ослобађање плаћања пореза поставља се питање ...

• “ објасните шта сте мислили у чл. 25. ст.1. т.4. Закона, под појмом – „ИЛИ ПРИЛИКОМ ОДЛАСКА У ПЕНЗИЈУ од ВОЈСКЕ СРБИЈЕ „....

Ми као обични грађани-порезници ово неразумемо и неприхватљиво је за нас, тје. недопустиво да и поред огромног труда, чињеница и материјалних доказа, пореска управа и њени органи, у Републици Србији, имају тако различите ставове, образложења и поступања у тумачењу приликом доношења својих аката-решења, што се може утврдити на основу већ достављеног ВАМ материјала .

Уколико се не нађе задовољавајуће правилно и јединствено тумачење којим би објаснили овај неразумљиви-двосмислени појам, доћи ће до нарушавања наша права која се уређују и обезбеђују одредбом члана 97. става 1. тачке 2. Устава, односно којим Република Србија уређује и обезбеђује ....“остваривање и заштиту слобода и права грађана ....“ .

Ово с тога што донета решења о утврђеном порезу ће бити веродостојна исправа а на основу измена и допуна Закона о извршном поступку, доћи до блокирање рачуна-текућих рачуна грађана док се дуг не намири или ће преко својих овлашћених извршиоца – утеривача дуг бити наплаћен у што краће време .

Оваквим поступцима, тумачењима и ставом, државних органа, сматрамо да су нам УГРОЖЕНА зајамчена људска права, одредбом члана 18. става 1. Устава, као и права на једнаку заштиту утврђена одредбом члана 36. Устава Републике Србије.

3

Поготово што је то право за ослобађање плаћање пореза прихваћено и признато огромној већини, колега, пензионера МУП Р. Србије .

Па и ми смо део овог народа и те популације у чије име и против кога се тако поступа. То не вређа само наше достојанство већ и достојанство свих оних овлашћених лица у Пореској управи који су доносили ослобађајућа Решења на основу чињеница и у духу спорног члана Закона а не на основу свог или нечијег става .

Такође, оваквим поступцима и тумачењима, државних органа, крши се одредба члана 21. Устава Републике Србије – ЗАБРАНА ДИСКРИМИНАЦИЈЕ – којом је прописано да су пред Уставом и Законима сви једнаки и имају сва права, што конкретно у нашем случају, је нарушена баш ова основна одредба која прописује забрану дискриминације.

Самим тим са правом се поставља питање ... „право или политика – политика или право „..... Зато и завидимо политици, јер она може да се препусти праву и тиме може бити веома демократска.

Међутим у супротном, препуштањем примата политици у односу на право (што је у нашем случају), догодиће се да више неће бити ни права ни политике, односно тада више неће бити ни владавине права ни демократије .

Како смо убеђени да је Министарство финансија адреса која би овај проблем морала решити, достављамо ВАМ ову нашу подршку – петицију са предлогом да се настали проблем реши доношењем ОДЛУКЕ или ДОПИС од Вашег Министарства са тумачењем става „или приликом одласка у пензију, од Војске Србије...,“ одредбе члана 25. става 1. тачке 4. Закона о порезима, којом се ,

....“ свим војним пензионерима, чије је лично наоружање регистровано у МУП-а на основу враћања војних дозвола и добијања цивилног оружаног листа за држање оружја од стране МУП-а Републике Србије „ , ПРИЗНАЈЕ право на ОСЛОБАЂАЊЕ плаћање пореза „ , на регистровано наоружање и скину са евиденције пореског обвезника за једно оружје, уз достављање ОДЛУКЕ са ставом и образложењем свим Пореским управама у Републици Србији .


Унапред ВАМ се захваљујемо на разумевању и поздрављамо ВАС .



ПОТПИСНИЦИ СПИСКОВА
ПОДРШКЕ ПЕТИЦИЈЕ
_________________________


ПРИЛОГ :
Списак потписника подршке петиције



СПИСАК КОРИСНИКА ВОЈНИХ ПЕНЗИЈА
ПОТПИСНИЦИ ПОДРШКЕ ПЕТИЦИЈЕ


Редни
број ИМЕ и ПРЕЗИМЕ Матични број ПОТПИС
 
POŠTOVANE KOLEGE, dostavljam vam DRUGI dopis koji je INDIVIDUALNI i može svaki porezni dužnik da potpiše i pošalje na adresi Ministarstvo finansija . Prvi dopis, kao grupni, ima i spisak potpisnika ali kako vidim isti se nije prikazao, pa vas molim ukoliko želite da isti iskoristite, nacrtate obrazac sa linijama . PUNO VAM ZAHVALJUJEM NA PODRŠKU PETICIJE I MASOVNOSTI PODNOŠENJA DOPISA !!!!!


DRUGI DOPIS





Ја ___________________________, јмбг _______________, корисник војне пензије, доле потписани као порески дужник за плаћање пореза на регистровано оружје, на основу одредбе члана 25. Закона о порезу („Сл.Гласник Р.С“, бр. 31/09), одредбе члана 18., члана 19. , члана 21. и члана 97. става 1. тачке 2. Устава Републике Србије,


а у ВЕЗИ са дописом бр. 140-04-011/00-306/12


МИНИСТАРСТВУ ФИНАНСИЈА
РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ
- Сектору за пореске послове -


УПУЋУЈЕМ
ПОДРШКУ ПЕТИЦИЈЕ
(молбу, тумачење,мишљење)
И ТРАЖИМ ОДГОВОР, ТУМАЧЕЊЕ и ОБЈАШЊЕЊЕ


Са мишљењем-образложењем за законску и правну примену члана 25. став 1. тачке 4. Закона о порезу којим се уређује обавеза плаћања, односно ослобађање обвезника од плаћање пореза на регистровано оружје , цитирам... „оружје које је обвезник добио на поклон као награду или приликом одласка у пензију, од Војске Србије, односно војске државе чији је правни следбеник Република Србија, ...“ .

Поштовани, многима сам се до сада обраћао са захтевом да ми одговоре, протумаче и објасние зашто немам право, односно не могу бити ослобођен плаћања пореза на регистровано оружје на основу горе цитиране одредбе члана Закона о порезима.

Ово с тога што професионални припадници бивших Армија, чији је правни следбеник Војска Србије до пензионисања, по војним прописима су били задужени и са личним наоружањем које су користили за службене потребе.

Под личним наоружањем се подразумевају пиштољи и револвери, које старешине носе у посебним футролама, на опасачу или на други начин утврђен војним прописима . У том циљу војна лица су имала посебна права и обавезе, када могу употребити ватрено оружје које поседује, као и право на ношење ван службе .

То лично наоружање се користило и носило на војним вежбама, дежурству, патролама, стражама и другим службеним радњама утврђеним Правилом унутрашње службе. Лично наоружање је имало личну карту-оружани лист-дозволу, издата од стране команде јединице, са подацима о пореклу, типу, моделу, произвођачу и фабричког броја.

Сва војна лица, као и ЈА, су приликом пензионисања, то лично наоружање са војним оружаним листом-дозволом, понели са собом, што је констатовано у посебној листи задужења средстава која су дуговали и морали да врате. У супротном би био, као и све те старешине, биле оптужени, око 70.000 војних пензионера, за крађу или злоупотребу службеног положаја. Листе су оверавале овлашћене старешине односно командири-команданти јединица .

2


Значи ја као имаоц, односно сви имаоци личног наоружања са војним оружаним листом-дозволом, аутоматски се доказује, да су то оружје, користили током активне професионалне службе и да су то оружје понели са собом уз знање претпостављеног старешине, који је потписао наредбу о престанку активне војне службе.

Самим тим било је лако и доказати, порекло оружја добијеног као награда или поклон, односно легалност понетог оружја приликом одласка у пензију.

У том циљу донета је Наредба да сви војни пензионери морају војне оружане листе-дозволе да предају МУП приликом замене са цивилним оружаним листама које издаје МУП Р.Србије .

До 2000. године, нико није постављао питање плаћања пореза на лично наоружање војних пензионера. Онда је држава доношењем допуне и измена, одредби члана 24. и члана 25. Закона о порезима на употребу, држање и ношење добара („Сл.гласник РС“, бр. 26/01), обавезала војне пензионере да морају плаћати порез на регистровано оружје .

Имајући у виду различите ставове, образложења и поступања, Пореских управа-органа, приликом одлучивања на поднете захтеве за ослобађање плаћања пореза поставља се питање ...

“ објасните шта сте мислили у чл. 25. ст.1. т.4. Закона, под појмом – „ИЛИ ПРИЛИКОМ ОДЛАСКА У ПЕНЗИЈУ од ВОЈСКЕ СРБИЈЕ „....

Ја као обични грађанин-порезник ово неразумем и неприхватљиво је, тје. недопустиво да и поред огромног труда и доказа, пореска управа-органи, у Републици Србији, има тако различите ставове, образложења и поступања у тумачењу приликом доношења својих аката-решења, што се може утврдити на основу већ достављеног ВАМ материјала .

Уколико се не нађе задовољавајуће правилно и јединствено тумачење којим би објаснили овај неразумљиви-двосмислени појам, доћи ће до нарушавања моја права која се уређују и обезбеђују одредбом члана 97. става 1. тачке 2. Устава, односно којим Република Србија уређује и обезбеђује ....“остваривање и заштиту слобода и права грађана ....“ .

Ово с тога што донета решења о утврђеном порезу ће бити веродостојна исправа а на основу изменама и допунама Закона о извршном поступку, доћи до блокирање рачуна-текућих рачуна грађана док се дуг не намири или ће преко својих овлашћених извршиоца – утеривача дуг бити наплаћен у што краће време .

Оваквим поступцима, тумачењима и ставом, државних органа, сматрам да су ми УГРОЖЕНА зајамчена људска права, одредбом члана 18. става 1. Устава, као и права на једнаку заштиту, утврђена одредбом члана 36. Устава Републике Србије, обзиром да је то право на ослобађање плаћање пореза прихваћено и признато огромној већини, колега, пензионера из МУП-а Р. Србије .

3

Па и ми смо део овог народа и те популације у чије име и против кога се тако поступа. То не вређа само моје и достојанство свих мојих колега већ и достојанство свих оних овлашћених лица у Пореској управи који су доносили ослобађајућа Решења на основу чињеница и у духу спорног члана Закона а не на основу свог или нечијег става .

Такође, оваквим поступцима и тумачењима, државних органа, крше се одредбе члана 21. Устава Републике Србије – ЗАБРАНА ДИСКРИМИНАЦИЈЕ – којом је прописано да су пред Уставом и Законима сви једнаки и имају сва права, што конкретно у мом случају, је нарушена баш ова основна одредба која прописује забрану дискриминације.

Самим тим са правом се поставља питање ... „право или политика – политика или право „..... Зато и завидим политици, јер она може да се препусти праву и тиме може бити веома демократска. Међутим у супротном, препуштањем примата политици у односу на право (што је у мом случају) и право и политика, догодиће се да више неће бити ни права ни политике, односно тада више неће бити владавине права ни демократије .

Како сам убеђен да је Министарство финансија адреса која би овај проблем морала решити, достављам ВАМ ову моју подршку – петицији са предлогом да се настали проблем реши доношењем ОДЛУКЕ или ДОПИС од Вашег Министарства са тумачењем става „или приликом одласка у пензију, од Војске Србије...“ одредбе члана 25. става 1. тачке 4. Закона о порезима, којом се ,

....“ свим војним пензионерима, чије је лично наоружање регистровано у МУП-а на основу враћања војних дозвола и добијања цивилног оружаног листа за држање оружја од стране МУП-а Републике Србије „ , ПРИЗНАЈЕ право на ОСЛОБАЂАЊЕ плаћање пореза „ , на регистровано наоружање и скину са евиденције пореског обвезника за једно оружје, уз достављање ОДЛУКЕ са ставом и образложењем свим Пореским управама у Републици Србији .



Унапред ВАМ се захваљујем на разумевању и поздрављам ВАС .





ПОТПИСНИК
ПОДРШКЕ ПЕТИЦИЈЕ

__________________
(име и презиме)
 
Ако нама КВП укину НТС шта ће бити онда са активнима који су подигли стамбене кредите и наредних 20 година имају право на увећани УТС-НТС, док раде и касније када остваре право на пензију или су већ пензионисани. Нешто сам начуо да ће за активне бити неки вид замрзнутог УТС, имаће право само ако се одлуче и када се одлуче на стамбено збрињавање путем кредита, тада ће им се активирати УТС. Да ли је то тачно или не, не занам. А да нас неће ни један фонд и министарство то је нормално,чини ми се да није проблем даља исплата пензија, јер ма коме год припали за нас се одваја сума новца, овде је изгледа проблем око свих наших ранијих потраживања ко ће да исплаћује на чији терет ће ићи, вероватно је то упитању. Најгоре је што се свему овоме не види крај, што и онако јаки живци попуштају и што нам политичари само продужавају године када ће нам стандард бити бољи ( да достигнемо онај крајем 80-тих год. ).

Aktivne starešine koje su uzele stambene kredite su vezane ugovorom da će im se UTS isplaćivati narednih 20 godina (maksimalno).
 
Da li vojni penzioner moze da radi pored penzije i gde je to regulisano.

SAVKE CARE, to je regulisano i propisano u Zakonu PIO koji je stupio na snagu za sve penzionere od 01.01.2011. godine a za nas od 01.01.2012.godine. Prouči odredbu člana 121. , čl. 257. (pogotovo) i čl. 260. Zakona PIO. Uslov za ponovno obračunjavanje penzije i priznavanje penzije za taj period (koji mora biti najmanje godinu dana) i za koga si plaćao doprinose u PIO na sva primanja koja si imao dok si radio. Ukoliko to nisi plaćao NEMAŠ pravo na ponovno obračunjavanje penzije i uvećanje iste . POZDRAVLJAM te !!!!!!!!!!!
 
SAVKE CARE, to je regulisano i propisano u Zakonu PIO koji je stupio na snagu za sve penzionere od 01.01.2011. godine a za nas od 01.01.2012.godine. Prouči odredbu člana 121. , čl. 257. (pogotovo) i čl. 260. Zakona PIO. Uslov za ponovno obračunjavanje penzije i priznavanje penzije za taj period (koji mora biti najmanje godinu dana) i za koga si plaćao doprinose u PIO na sva primanja koja si imao dok si radio. Ukoliko to nisi plaćao NEMAŠ pravo na ponovno obračunjavanje penzije i uvećanje iste . POZDRAVLJAM te !!!!!!!!!!!

GAGE07 nisi me razumeo, pitao sam da li mi kao penzioneri imamo pravo da pored primanja penzije radimo dodatni posao i ako mozemo gde je to regulisano.
Pozdrav.
 
GAGE07 nisi me razumeo, pitao sam da li mi kao penzioneri imamo pravo da pored primanja penzije radimo dodatni posao i ako mozemo gde je to regulisano.
Pozdrav.

SAVKE CARE, izgleda da ja nisam bio jasan, sve ovo što sam ti objasnio je BAŠ ONO ŠTO SI TI PITAO - da li imaš pravo na zaposlenje tokom penzije - JESTE , u tim odredbama članova Zakona PIO je regulisano. To pravo ostvaruju moje kolege (4) koji rade kao obezbedjenje u odredjenim firmama, plaćaju doprinose i (1) sudski veštak. Svi oni plaćaju doprinos na sva primanja fondu preko svojih firmi jer su LEGALNO prijavljeni . Kolega veštak je ovih dana podneo zhatev za ponovno obračunjavanje njegove penzije, filijali RF PIO u Nišu i očekuje da dobije novo Rešenje kojim će mu biti priznat period i odredjena nova visina penzije .

Znači, možeš raditi sklapanjem ugovor o delu, a plaćanjem doprinosa RF PIO - najmanje za godinu dana - stičeš pravo na ponovno obračunjavanje penzije i pravo na veću penziju u zavisnosti od visine plaćenog doprinosa (koja stručna sprema) . Prouči naveden članove i verujem da će ti biti mnogo toga jasnije . POZDRAVLJAM te !!!
 
Може ли неко да ми каже да ли се још дели ЈНП и који су услови,тј.колико лове по глави треба да зарађујемо да бисмо оостварили помоћ?

KOBRA BRATE, meni je poznato da je početkom godine UVPS predložio Novi Pravilnik , (pošto je odlaskom FS i prestankom sa radom SKUPŠTINE fonda a samim tim su i prestale da važe sve ODLUKE i Pravilnici koje je skupština donela, a novom ODLUKOM formiran novi FOND koji se brine samo o zdravstvenim pitanjima), a koji i dalje PROTEŽIRA najveće reprezentativno udruženje i koje bi trebalo da bude jedino koje će i dalje da ima odredjene procente od dodeljenih JNP ili OPORAVAK . Iz dosadašnje prakse se može reći da ta sredstva nisu mala,posebno za mala udruženja kao što su UPPS ili Asocijacije tje. udruženja beskućnika.

Na predloženi Pravilnik od svih drugih udruženja su pisane PRIMEDBE i PREDLOZI gde je zahtevano da i ostala Udruženja imaju pravo na podnošenje zahteva za JNP i oporavak svojih i drugih članova a samim tim i imaju pravo na te privilegije. Pirmedbe i predlozi su podneta MO i zahtevano od njega da se Pravilnik ne usvoji onako kako je predložen već da se izmeni i dopuni.

Kako je meni poznato, Pravilnik još uvek nije donet, verovatno i zbog izbora a sada i zbog neformirane vlade odnosno nezna se ko će biti ili ostati stari MO. Ja očekujem da će isti, stupanjem novog MO na dužnost veoma brzo biti donet sa izmenama i dopunama ili onako kako je predložen, videćemo. Ostala Udruženja su spremna da ukoliko ne dobiju isti status kao i UVPS, da pokrenu postupak zakonitosti i ustavnosti samog, odnosno dela Pravilnika .

Kao što vidiš i ovde se radi o borbi za vlast i finansijski interes kako udruženja tako i svog, jer ta sredstva i omogućavaju, zajedno sa ostalom dobit - članarine, osiguravajućih društva, pošte i td. - DA IMAJU PLAĆENE FUNKCIJE na osnovu sklopljenih ugovora o delu, premda i to rade nezakonito, jer taj ugovor omogućava samo 120 dana u godini a ne tokom cele godine . Ali to je jako teško dokazati i pokrenuti bilo kakvu finansijsku ili dr.inspekciju koja bi obezbedila da neko odgovara i zakonitost u rad udruženja .

Ukoliko bude novosti oko toga i donošenja novog Pravilnika za rešavanje stambenih problema, pustiću na forumu. POZDRAV svim FORUMAŠIMA !!!
 
Poruka za COBRU 73, prekopirao sam ti poruku sa sajta UVPS koja se odnosi na Pravilnik koji tebe interesuje. To je dnevni red sastanka GO UVPS na kome će biti govora baš o tom Pravilniku. POZDRAVLJAM te !!!!

На дневном реду 11. седнице Главног одбора УВПС, која ће се одржати 26. јуна 2012. године (у 10,00 часова), у Медија центру одбрана у Београду, биће разматрана следећа питања:
1. Усвајање записника са 10.седнице Главног одбора и извештаја о раду између 10. и 11. седнице.
2. Однос и поступање Фонда за СОВО и МО према иницијативама и предлозима УВПС за доношење Правилника о употреби, условима и начину коришћења средстава за побољшање положаја пензионисаних војних осигураника и доношење одлуке о даљем поступку.
3. Доношење одлуке о обезбеђењу финансијских средстава за пружање помоћи члановима УВПС и разматрање предлога за формирање добровољног Фонда солидарности војних пензионера Србије.
4. Измена Правилника о начину коришћења средстава солидарности за пружање помоћи члановима УВПС.
5. Разматрање предлога и доношење одлуке о изради Монографије УВПС.
6. Доношење одлуке о престанку мандата и кооптирању чланова Главног одбора.
7. Разно:
- Доношење одлуке о жалби Риста Димовског;
- Доношење одлуке о додели признања.
 
Ministar odbrane i potpredsednik DS Dragan Šutanovac sa suprugom Marijom, fudbalerom Nemanjom Vidićem, ćerkom Žarka Zečevića Miom i još šest investitora u centru Beograda gradi stambeno-poslovni objekat od oko 3.700 kvadrata.Tako piše današnja štampa.
Kadeti ginu,a mi vojni penzioneri ne možemo da dobijemo ni 20000 evra da rešimo stambeno pitanje, a gospodin ministar gradi.
SRBIJO-SRBIJO.
 
Poruka za COBRU 73, prekopirao sam ti poruku sa sajta UVPS koja se odnosi na Pravilnik koji tebe interesuje. To je dnevni red sastanka GO UVPS na kome će biti govora baš o tom Pravilniku. POZDRAVLJAM te !!!!

На дневном реду 11. седнице Главног одбора УВПС, која ће се одржати 26. јуна 2012. године (у 10,00 часова), у Медија центру одбрана у Београду, биће разматрана следећа питања:
1. Усвајање записника са 10.седнице Главног одбора и извештаја о раду између 10. и 11. седнице.
2. Однос и поступање Фонда за СОВО и МО према иницијативама и предлозима УВПС за доношење Правилника о употреби, условима и начину коришћења средстава за побољшање положаја пензионисаних војних осигураника и доношење одлуке о даљем поступку.
3. Доношење одлуке о обезбеђењу финансијских средстава за пружање помоћи члановима УВПС и разматрање предлога за формирање добровољног Фонда солидарности војних пензионера Србије.
4. Измена Правилника о начину коришћења средстава солидарности за пружање помоћи члановима УВПС.
5. Разматрање предлога и доношење одлуке о изради Монографије УВПС.
6. Доношење одлуке о престанку мандата и кооптирању чланова Главног одбора.
7. Разно:
- Доношење одлуке о жалби Риста Димовског;
- Доношење одлуке о додели признања.

E sad mene interesuje nesto drugo, u oktobru 2011 godine sam podneo zahtev za jednokratnu novcanu pomoc u UVPS Gornji Milanovac, koliko sam video ispunjavao sam sve uslove za dodelu te novcane pomoci (imam 650 bodova po clanu domacinstva). Dokumentacija je predata lokalnom koordinatoru (totalno nebitna stvar funkcija) kompletna i po spisku. Nakon par nedelja dobio sam informaciju da mi je zahtev usvojen na nekoj komisji koja to odobrava.
Medjutim gde lezi problem, niti sam dobio neko resenje od te komisije, a navodno je pozitivno reseno i proslo je 9 meseci, a od uplate ni traga ni glasa. Ono sto mene interesuje je da mi pojasnis sta se tu desava posto vidim da si vrlodobro upucen u rad UVPS.
 

Back
Top