Interesuje me zna li neko nesto konkretnije o tome sta ce biti sa presudama razlike penzija 2004.-2007.godina,posto mi je predmet trenutno jos od maja meseca 2010.godine u Visem sudu u Beogradu i koliko vidim izgleda da nemaju nameru da ga rese do kraja tj,da donesu pravosnazno resenje i da se izvrsi isplata...
Ako neko ima bilo kakvu informaciju u vezi ovakvih slucajeva zamolio bih za objasnjenje....zahvaljujem unapred i p o z d r a v SVIMA!!!!
POZDRAV za CINC-a ili Zex-a : Kolega, kao iskusnog i starijeg člana foruma, verujem da imaš iskustva i prakse, pa ti mogu reći da o tvom pitanju sam pisao i informisao naše korisnike vojnih penzija u Crnoj Gori od 23. 10. 2010. godine , našeg kolegu RADULICU. Ukoliko si zaintersovan možeš tamo pročitati oko donete UREDBE od strane radne grupe formirane od strane VLADE, a koja je kasnije ugradjena u ZAKON koji je već dat u skupštinskoj proceduri na usvajanje.
U Zakonu najtragičnije po nama KVP su nekoliko stvari :
1/ Što ovim zakonom se rešavaju potraživanja i dugovanja razlike penzija koja bi morala biti rešena tokom sudskih postupaka koja su započeta i koja bi SUD trebao, kao NEZAVISAN po Ustavu i Zakonima, da okonča sve započete sudske postupke, to radi TUŽENA STRANA - FOND za SOVO kao državni organ, ODNOSNO VLADA. Ukoliko ima pravde, SUD bi morao, tokom sudskih procesa na ročištima a na predlog tužene strane, VAN PARNIČNIM PORAVNJANJEM, uz prihvatanje ili ne prihvatanje predloga tuženika, SUD da PRESUDI i DONESE PRESUDU.
2/ što VLADA ne rešava dugovanja prema KVP koja nisu podnosila tužbe, jer ima zakonsku obavezu na osnovu čl. 193. stava 2. Zakona vojske Srbije, znači ne poštuje ni svoje zakone koje je donela u Skupštini, već predloženim zakonom PONIŠTAVA pravnu državu, PONIŽAVA pravosudje i sudstvo, STVARA diskriminaciju medju KVP i deli ih u TRI GRUPE : - jedni koji su sudskim putem naplatili dugovanja, jedni koji nisu ni tužili a nisu im ni isplaćena dugovanja i oni koji će biti isplaćivani kroz JAVNI DUG države u naredne 3 godine .
3/ što je predvidjeno da čl. 2. u stavu 2.predloženog Zakona, цитирам : ,, На неизмирене обавезе из става 1. овог члана обрачунава се законска затезна камата за период од дана доспелости појединачног месечног износа закључно са 31.12.2007. године" . Питање се поставља КО ЋЕ НАДОМЕСТИТИ ПЕРИОД ОД 31.12.2007. ДО 31.12.2010.године, или то се ТУЖИОЦИМА уопште неће исплатити.
4/ а чл. 8 предложеног Закона, предвиђено је, цитирам : " Даном ступања на снагу Закона ПРЕКИДАЈУ се СВИ ЗАПОЧЕТИ парнични поступци у којима се тужбеним захтевом потражује дуг по основу делимичног усклађивања пензија и новчаних накнада и НЕ МОГУ бити ПОСТАВЉЕНИ до 01. јануара 2014. године " .
Уколико тужилац, након тог периода, покрене тужбу односно активира мировање после јануара 2014. године, веома лако се може десити да ИЗГУБЕ процес, јер ће исти у претходном бити исплаћен у ратама од стране владе, а самим тим неће постојати и ПРАВНИ ОСНОВ и биће донета пресуда да тужиоц ИЗГУБИ судски спор те морати да плати све парничне трошкове, судске трошкове и адвокатске трошкове. Тиме ће тужилац бити УСКРАЋЕН ДВА ПУТА, једном кроз законску камату а други пут корз плаћање свих трошкова.
ПРОЦЕНИТЕ сами колико је предвиђени Закон, ДЕМОКРАТСКИ и заснован на УСТАВ и свих донетих позитивних Закона у држави. У циљу да предложени Закон не прође у Скупштини већ буде одбачен или па амандманима измењен, УВПС већ ради на стварању услова и атмосфере да до тога не дође, већ исти буде одбачен као НЕУСТАВАН, а АДВОКАТСКА КОМОРА Београда је већ написала ПЕТИЦИЈУ и послала Скупштини Републике Србије.
Код нас у Нишу, ГО УППС Ниш, такође ради на припреми скупљања потписа за слање петиције Скупштини Р. Србије, а адвокатска комора у Нишу, паралелно, такође, скупља потписе за слање петиције Скупштине уз подршку својих колега из београда на обарању предложеног Закона.
Дали и колико ћемо у томе успети, незнам, јер не само што не учествују, са нама, у покретању тужби за 11,06 %, већ и у активности на скупљање потписа за петицију не желе да учествују. Колико брину о нама, КВП , инвалидима и породичним пензионерима показује и одржано информисање чланства и КВП у Нишу, на којој су и даље убеђивали и инсистирали од чланства и КВП да и даље подносе ОБРАЗАЦ УВПС, којим сви они покрећу УПРАВНИ ПОСТУПАК, те да се уздже у покретању ТУЖБИ, до краја године.
Очигледно је, да циљ УВПС је да што више људи - КВП, буду у УПРАВНОМ поступку који ће бити завршен тек 2012 године, када ће КВП-тужиоци, стећи право на тужбу, по Закону о ПП, бити касно и сви они изгубе део велике главнице за 2008. и део за 2009. годину. Све у залуд, јер ће након окончања УПРАВНОГ ПОСТУПКА сви они добити решење које већ поседују, по коме добијају пензију, која су коначна и правоснажна, а то значи и УПРАВНА и на основу којих фонд за СОВО је АПРИЛА и ОКТОБРА 2008. године извршио УСКЛАЂИВАЊЕ и ИСПЛАТУ добијена повећања од стране Републичког фонда ПИО. КАКО ТАДА НИЈЕ БИЛО ПОТРЕБНО УПРАВНО РЕШЕЊЕ а за ово ВАНРЕДНО усклађивање ЈЕ НЕОПХОДНО.
ЗАШТО је НЕОПХОДАН УПРАВНИ ПОСТУПАК када решењем Републичког фонда ПИО се НЕ МЕЊАЈУ ЕЛЕМЕНТИ у нашим усклађеним решењима, као што то урађено Уредбама од 2004. и 2005. године и тиме су морала бити усклађена сва наша решења.
Стварно је жалосно да је сва наша популација тако образована, са средњим, вишим и високим степеном образовања, а одувек била подводлива и обмањивана од лица која би требала и која примају одређена новчана средства да служе нама КВП, а не да нас обмањују и ДИЛУЈУ са ФОНДОМ СОВО .
Сваки онај код до краја новембра или децембра 2010. године не ПОДНЕСУ ТУЖБЕ за разлику пензије од 2004.-2007. године, почеће ЗАСТАРЕВАЊЕ а за оне КВП који не буду поднели тужбе, због застарелости игубиће право на разлику пензије. То можда неће бити велика средства за ВЛАДУ али за КВП богами баш велика. Мислим да нико од нас није тако богат да би се одрекао суме новца која потражује на основу разлике пензије или ванредног повећања од 11,06 % .
На крају пуно поздрава и чујемо се !!!