Васпитање деце - да ли треба отворити усмерене основне школе?

  • Začetnik teme Začetnik teme H1N1
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Да ли треба отворити усмерене основне школе? То већ постоји у Русији, деца се од малих ногу уче неком послу, нпр. отварају се основне музичке школе. Те школе су као основне школе, завршавају се редовно као и свака основна школа, и нема потребе за основна школа + музичка школа ко у Србији.

Моје лично мишљење је да је то много боље од овога што ми имамо у Србији.

Шта ви мислите о томе?

Jeste mnogo bolje ako se pozivas na originalnu ideju. Glavna ideja je potekla od Zankova i njegovih saradnika (teorijski od Vygotskog) jer su shvatili da se u tradicionalnom slucaju radi o nedopustivom nipodastavanju djecjih sposobnosti i da skole ne doprinose dovoljno intelektualnom razvoju ucenika, iako se medju psiholozima vodio pravi rat (Piaget, navedeni Vygotsky, itd.) kad su se polemicki tukli oko razvijanja decentrizma (sposobnost procjene okoline s tudjeg stanovnista) i egocentrizma (procjena svega iskljucivo s vlastitog stanovnista) kod djeteta.
Nastava najefikasnije utice na razvoj ucenickog misljenja kada ide ispred njega (van nje, druzenje i razgovor s odraslima ali oni nemaju vremena, a "sta ti znas, jos si dijete"), odnosno ne oslanja se na vec formirane misaone sposobnosti nego i na one koje se tek formiraju, sto su dodatno eksperimentima potvrdili Smedslund (zanimljivo, ovdje su koristene i lutke koje govore), Ebli i Konstam. Ono se uci, tj. zadano je. Vidi ispod onu temu kakvo nam je doista skolstvo ("Problem sa ocem"), uz svu ironiju, Bakovljev sasvim jasno kaze da je uopsten (pogresan) pogled da djeca nemaju jos uvijek razvijenu sposobnost apstraktnog misljenje. Boze sacuvaj.
Zankov i njegov tim su jos davno u moskovskim skolama organizovali alternativnu nastavu (reformisan sadrzaj i metode, gradivo koje se inace obradjuje u periodu od 4 ili 5 godina je "zgusnuto" u prva 3 razreda) i rezultati su bili izvanredni; ovo su vjerovatno usvojili, pa cak i prosirili...
 
Poslednja izmena:
У основним не, треба побољшати наставу и то опште знање и елементарну писменост основаца.
Постоје и код нас усмерене гимназије: средња музичка, математичка, спортска, дизајнерска...
Русија, вероватно, има разлог зашто им је потребан специјализован кадар НКВ само са основном школом, за физички посао у Сибиру или којекуде :lol:



:rotf:

немој да си такав:rotf:
 
немој да си такав:rotf:
Ништа нисам Машалу разумео који је концепт усвојен, осим да су се тукле психолошке школе и који је тај оригиналан концепт.
Ти си рекао да би основна школа оспособљавала децу "да раде", а шта то могу да раде са 14 година, осим да науче занат, и то након што потпуно овладају моториком захтевном за неке послове. И наравно-циркус или спорт, музика.
 
Naravno da ne.
Ali se skoro precizno moze ustanoviti bar desetak mogucih buducih zanimanja cak i kod dece od tri godine pa nadalje (posmatranjem igrica koje biraju)

Tacno,moja najstarija cera se nikad nije igrala uobicajenih igrica za devojcice.Nikad se nije igrala npr doktora,uciteljice,barbikama(a za jedan rodjendan je dobila 18 Barbi,koje su uredno sacekale mladju sestru),oduvek je crtala i sila,a ja sam vam duduk za sice,tako da od mene videla nije!
Stose teme tice,mislim da nam je skolstvo lose,jer po zavrsetku neke srednje dete nije obuceno ni zasta!Prakse nema,tj ono sto postoji je tek reda radi.Meni se dopada Nemacki sistem obrazovanja koji nikog ne ostavlja bez"hleba u rukama"!
Do 4.Osnovne svi uce isto,od 5.odlicni i vrlodobri uce tezi program i pripremaju se za gimnaziju,nakon cijeg zavrsetka ima prohodnost na sve fakultete.Dobri i dovoljni uce po laksem programu i spremaju se za proizvodna zanimanja,koja obicno traju 2-3godine,a ako pozele fakultet-moze stim da poloze diferencijalni ispit.Takvim sistemom niko ne bi ostao bez skole i mogucnosti za zaposlenje.
Izborni predmet bi bio stimulans da dete prosiri svoje znanje iz npr,fizike,hemije,biologije...dramske sekcije,recitatorske,likovne(toga je bilo u moje vreme,sada to niko nece da radi),a ne veronauka i nebulozno gradjansko vaspitanje!Kom to treba?
 
Код нас је нпр. дефицитарно занимање заваривач, али за њега није довољна средња школа. Потребна је лиценца коју лице добија након школе, пошто се положи стручни испит из два дела.. испит организује инжењерска комора. Сама школа није довољна јер са занимањеМ заваривач лице тешко може да се запосли и, да би радио у иоле респектабилној фирми, мора да се практично врши-дошколовавање.
Производна занимања типа фризер, кувар, тапетер, нису дефицитарна. Ми велику производњу практично и немамо, сведена је на породичне фабрике које праве "све и свашта"...
 
Poslednja izmena:
Moja prijateljica zivi u Londonu i posle raznih poslova uspela je da se zaposli u jednoj njihovoj osnovnoj skoli (zavrsila je Defektoloski fakultet u Bgd-u)...radi kao savetnik za odabir zanimanja...znaci,procenjuje koje su predispozicije deteta,talenat za neki posao,njegove ocene i pomaze mu da se odluci u odabiru zanimanja...takodje,prica mi prijatelj koji zivi u Svajcarskoj ,da su njegova deca pred kraj valjda osmog razreda isla u razne fabrike,ili gdegod vec,da se upoznaju sa odredjenim zanimanjima,da zapravo vide sta i kako se radi...jer neko rece ovde,da deca u stvari i ne znaju kakva su zanimanja i koju skolu treba upisati za odredjeni profil...a tu je i faktor predomisljanja....sto se tice male dece,moja cerka je u III raz.rekla da bi volela da bude advokat,a na pitanje zasto,odgovorila je da bi imala lepu koznu garnituru u kancelariji kao Milicina mama( a ona je advokat)...eto njihovog rezonovanja u tom uzrastu..
 
Postoji i kod nas ta neka profesionalna orijentacija ili kako se vec zove to testiranje. Obavlja se na Gundulicevom vencu u Zavodu za zaposljavanje. Testiranje treba obaviti u martu, aprilu kad je dete 8. razred jer postoji mogucnost da se upise na zeljeni smer cak iako mu zafali neki bod, kao prekobrojan, ukoliko se otkrije da je dete posebno nadareno za neku oblast. Treba se raspitati kod sk. psihologa.
 
Postoji i kod nas ta neka profesionalna orijentacija ili kako se vec zove to testiranje. Obavlja se na Gundulicevom vencu u Zavodu za zaposljavanje. Testiranje treba obaviti u martu, aprilu kad je dete 8. razred jer postoji mogucnost da se upise na zeljeni smer cak iako mu zafali neki bod, kao prekobrojan, ukoliko se otkrije da je dete posebno nadareno za neku oblast. Treba se raspitati kod sk. psihologa.

A deca iz unutrasnjosti,je li ona da dodju na Gundulicev venac?
 
inspirisao te ken robinson :) u onom delu govora gde pominje devojcicu koja je postala izuzetno uspesna zahvaljujuci momentu kada su je usmerili na ples umesto da je forsiraju na svim poljima?
da, mislim da to nije losa ideja - ja se bavim profesijom koju sam odabrala u drugom razredu osnovne. svi moji profesori su kasnije znali koja ce mi biti profesija, samo se nisu slagali oko izbora jezika.
za decu koja se ne uklapaju u okvire postavljene od strane nadleznih institucija, decu koja ne mogu da isprate ritam ili sirinu uobicajene osnovne skole ove strucne skole jesu dobro resenje. jesam za to, pod uslovom da neko zaista strucan predlozi nekoliko domena u kojima bi dete moglo da ispolji talenat, a da to ne zavisi od priucenih nastavnika ili uciteljica.
 
Да ли треба отворити усмерене основне школе? То већ постоји у Русији, деца се од малих ногу уче неком послу

Ni slučajno. To je stvaranje radne snage, šrafova u mašini, a ne slobodno mislećih i obrazovanih ljudi koji odlučuju o svojoj sudbini. Jeziva ideja.
 
Ja mislim da to nije dobra ideja posto suzava mogucnost deci da se predomisle. Sta oni znaju posle cetvrtog razreda? Pa i sad kad posle osnovne kad treba da se odluce pitanje je koliko su spremni a i koliko ce im se misljenje i afiniteti promeniti do kraja srednje skole.
Da ne pricam koliko bi to bilo stetno za svu decu, takvo rano usmeravanje- pa oni osim da citaju, pisu i nesto osnovne matematike nista vise ne bi ni znali, samo svoju tu neku struku.

Слажем се.
Уосталом, којим год послом човек да се бави - потребно је да има неко најосновније опште образовање.


То у Русији су, претпостављам, специјализоване школе за изразите таленте, а не за сву децу....
 
Moja prijateljica zivi u Londonu i posle raznih poslova uspela je da se zaposli u jednoj njihovoj osnovnoj skoli (zavrsila je Defektoloski fakultet u Bgd-u)...radi kao savetnik za odabir zanimanja...znaci,procenjuje koje su predispozicije deteta,talenat za neki posao,njegove ocene i pomaze mu da se odluci u odabiru zanimanja...takodje,prica mi prijatelj koji zivi u Svajcarskoj ,da su njegova deca pred kraj valjda osmog razreda isla u razne fabrike,ili gdegod vec,da se upoznaju sa odredjenim zanimanjima,da zapravo vide sta i kako se radi...jer neko rece ovde,da deca u stvari i ne znaju kakva su zanimanja i koju skolu treba upisati za odredjeni profil...a tu je i faktor predomisljanja....sto se tice male dece,moja cerka je u III raz.rekla da bi volela da bude advokat,a na pitanje zasto,odgovorila je da bi imala lepu koznu garnituru u kancelariji kao Milicina mama( a ona je advokat)...eto njihovog rezonovanja u tom uzrastu..

То се некад радило и овде, у социјалистичко доба...
 

Back
Top