Ujedinjenje Srbije i Crne Gore?


Onoj vladi koja je skupila 41 mandat.

Već je dogovoren Lekić premijer, i DF bi dobio neke ministre bez problema, URA i Demokrate pristale na to, znači i Zapad je pristao.

To je sve bilo dogovoreno ali onda je Milo u nezapamćenom stilu odbio da odradi njegovu rutinsku i formalnu dužnost i da mandat.

Mislim da čak ni Zapad nije očekivao da Milo bude toliko lud i pravno neobrazovan.
 
Već je dogovoren Lekić premijer, i DF bi dobio neke ministre bez problema, URA i Demokrate pristale na to, znači i Zapad je pristao.

To je sve bilo dogovoreno ali onda je Milo u nezapamćenom stilu odbio da odradi njegovu rutinsku i formalnu dužnost i da mandat.

Mislim da čak ni Zapad nije očekivao da Milo bude toliko lud i pravno neobrazovan.
Ti si u ogromnoj zabludi. Sredinom decembra Venecijanska komisija će dati mišljenje na ovaj neustavni Zakon o predsjedniku. Do kraja godine i Sud u Strazburu. Mišljenje će biti naravno krajnje negativno. Ukoliko Skupština postupi do tada ili kasnije po tom zakonu koji će biti u suprotnosti sa mišljenjem Venecijanske komisije, za EU će tako izabrana Vlada biti nelegitimna i sa njom se nijedan zvaničnik EU neće susresti.
Uzgred Milo ni drugi put neće potpisati taj neustavni zakon. Da bi ga Skupština sprovela moraće da pokrene postupak smjene predsjednika. A da bi ga smjenila moraće prethodno Ustavni sud da utvrdi da je predsjednik prekršio Ustav. Bez tog mišljenja ga ne mogu smjeniti. A Ustavni sud takvu odluku ne može donijeti jer nema kvorum i nalazi se u blokadi.
Tako da nema šanse da bude formirana Vlada sa Lekićem na čelu. Ako bi se pored svega ovoga formirala takva Vlada, predsjednik bi raspustio Skupštinu i raspisao izbore, na što po nekim tumačenjima ima pravo ako od neizglasavanja nepovjerenja Vladi prođe više od 90 dana (taj rok ističe danas ili sjutra). Ako bi smijenjena Vlada pokušala uz pomoć policije da izvrši državni udar (što se neće desiti, u samoj policiji ima dosta procrnogorskih kadrova i pojedinaca koji neće ulaziti u zonu krivične odgovornosti), ne zaboravi da je predsjednik po Ustavu Vrhovni komandant vojske.
Takva eventualna Lekićeva Vlada sve i kada bi bila formirana sasvim u skladu sa Ustavom, u slučaju da DF bude dominirao u njoj, ne bi imala nikakvu podršku zapada. Ne znam odakle ti takva suluda ideja da bi je imala? Tim prije što su sve zapadne ambasade u Crnoj Gori osudile taj neustavni Zakon o predsjedniku. Nikakve podrške sa zapada nema takvoj Vladi ni u jednoj jedinoj rečenici, naprotiv.
 
Poslednja izmena:
Ti si u ogromnoj zabludi. Sredinom decembra Venecijanska komisija će dati mišljenje na ovaj neustavni Zakon o predsjedniku. Do kraja godine i Sud u Strazburu.

Ima još nekog kome niste plakali? 🤡😂

Ukoliko Skupština postupi do tada ili kasnije po tom zakonu koji će biti u suprotnosti sa mišljenjem Venecijanske komisije, za EU će tako izabrana Vlada biti nelegitimna i sa njom se nijedan zvaničnik EU neće susresti.

Mnogo si ti zelen, raspitaj se malo o presudema te Venecijanska Komisije vezanih za BiH, ima brat bratu oko 50 različitih presuda, različitih etničkih grupa, koja se nijedna ne sprovodi, pa se opet ništa nije desilo.

Uzgred Milo ni drugi put neće potpisati taj neustavni zakon. Da bi ga Skupština sprovela moraće da pokrene postupak smjene predsjednika. A da bi ga smjenila moraće prethodno Ustavni sud da utvrdi da je predsjednik prekršio Ustav. Bez tog mišljenja ga ne mogu smjeniti. A Ustavni sud takvu odluku ne može donijeti jer nema kvorum i nalazi se u blokadi.

Pa to je Milov izbor, u Ustavu jasno piše da je dužan da potpiše bilo kakav zakon skupštine posle drugog vraćanja. Ovo bi bilo treće kršenje Ustava od strane njega za par meseci, mnogo se zaleteo, prvo što nije pozvao sve partije na sastanak, drugo što je odbio da odradi rutinsku dužnost i da mandat čoveku koji je skupio 41 poslanika. Za to će sve odgovarati kada bude sišao sa predsednickg mesta, i još mnogo toga, osim ako ne pobegne u Dubaji, koji je danas postao svetski centar svih narko bosova koji beže od pravde.

Uzgred Milo ni drugi put neće potpisati taj neustavni zakon. Da bi ga Skupština sprovela moraće da pokrene postupak smjene predsjednika. A da bi ga smjenila moraće prethodno Ustavni sud da utvrdi da je predsjednik prekršio Ustav. Bez tog mišljenja ga ne mogu smjeniti. A Ustavni sud takvu odluku ne može donijeti jer nema kvorum i nalazi se u blokadi.

Neće skupština smeniti Mila, on ionako leti za koji mesec prirodnim putem izborima. Ne, ako ga Milo vrati i drugi put, vlada ili skupština će ga objaviti u Službenom Glasniku i odma formirati vladu.
Tako da nema šanse da bude formirana Vlada sa Lekićem na čelu. Ako bi se pored svega ovoga formirala takva Vlada, predsjednik bi raspustio Skupštinu i raspisao izbore, na što po nekim tumačenjima ima pravo ako od neizglasavanja nepovjerenja Vladi prođe više od 90 dana (taj rok ističe danas ili sjutra). Ako bi smijenjena Vlada pokušala uz pomoć policije da izvrši državni udar (što se neće desiti, u samoj policiji ima dosta procrnogorskih kadrova i pojedinaca koji neće ulaziti u zonu krivične odgovornosti), ne zaboravi da je predsjednik po Ustavu Vrhovni komandant vojske.

Ovo su sve uglavnom gluposti i nije vredno ozbiljnog odgovora.
 
Pa to je Milov izbor, u Ustavu jasno piše da je dužan da potpiše bilo kakav zakon skupštine posle drugog vraćanja.
U Ustavu piše jasno i da jedino on može dati mandat kandidatu za premijera, a nikako da tu ulogu preuzme Skupština kako je precizirano ovim neustavnim Zakonom koji je ista usvojila. To ti nije kršenje Ustava? A kršenje Ustava od strane predsjednika prethodno mora utvrditi Ustavni sud koji ne funkcioniše. Tačno je da piše u Ustavu da prdsjednik drugi put mora potpisati zakon koji je usvojila Skupština. Ali negdje ne piše da mora usvojiti neustavni zakon koji je usvojila Skupština. Pa zato i postoji podjela vlasti, da jedna grana sprečava onu drugu da postupa neustavno. Kod nas je problem što je treća grana vlasti (sudska) u blokadi. Očito je da Skupština hoće da iskoristi to što nema Ustavnog suda i svjesno prekrši Ustav. Kada je to tako, onda će to uraditi i predsjednik.
Ne, ako ga Milo vrati i drugi put, vlada ili skupština će ga objaviti u Službenom Glasniku i odma formirati vladu.
Izvini, po kom zakonu? Po zakonu koji nije stupio na snagu jer ga nije potpisao predsjednik? Kako može neproglašeni zakon da se objavljuje u Službenom glasniku, shvataš li ti šta pričaš? Znači po neproglašenom (nepostojećem) i uzgred neustavnom zakonu bi bila formirana Vlada? Kako da ne. Ima predsjednik da raspusti Skupštinu i raspiše izbore pa neka se onda slikaju. .
 
Ustavu piše jasno i da jedino on može dati mandat kandidatu za premijera, a nikako da tu ulogu preuzme Skupština kako je precizirano ovim neustavnim Zakonom koji je ista usvojila. To ti nije kršenje Ustava? A kršenje Ustava od strane predsjednika prethodno mora utvrditi Ustavni sud koji ne funkcioniše. Tačno je da piše u Ustavu da prdsjednik drugi put mora potpisati zakon koji je usvojila Skupština. Ali negdje ne piše da mora usvojiti neustavni zakon koji je usvojila Skupština. Pa zato i postoji podjela vlasti, da jedna grana sprečava onu drugu da postupa neustavno. Kod nas je problem što je treća grana vlasti (sudska) u blokadi. Očito je da Skupština hoće da iskoristi to što nema Ustavnog suda i svjesno prekrši Ustav. Kada je to tako, onda će to uraditi i predsjednik.

U ustavu je pisalo i da mora da pozove sve partije na konsultacije, i u duhu ustava je da je davanje mandata samo protokularna funkcija gde se predsednik ne pita apsolutno ništa, nego potpiše šta mu se da, pa je Milo pustio muda.

Izvini, po kom zakonu? Po zakonu koji nije stupio na snagu jer ga nije potpisao predsjednik? Kako može neproglašeni zakon da se objavljuje u Službenom glasniku, shvataš li ti šta pričaš? Znači po neproglašenom (nepostojećem) i uzgred neustavnom zakonu bi bila formirana Vlada? Kako da ne. Ima predsjednik da raspusti Skupštinu i raspiše izbore pa neka se onda slikaju. .

Nema to veze, zakon je trebao da stupi na snagu posle druge pošiljke predsedniku, ako predsednik to anti-ustavno odbije da uradi, zakon će opet stupiti na snagu. Opet ti kažem presednikove moći su uglavnom PROCEDURALNE. To nije osmišljeno da Milo tako zloupotrebljava svoju dužnost i to nema nigde u Evropi. Predsednica skupštine ili vlada će samo to objaviti u službenom glasniku i gotovo.
 
I ti novi izbori im neće pomoći već odmoći.
Zavisi iz kog ugla se gleda. Na tim izborima DPS će definitivno izaći slabiji u odnosu na rezultat iz avgusta 2020. godine. Moguće je i da će osvojiti manje od 1/3 mandata u Skupštini i tako izgubiti značaj koji danas ima prilkom donošenja zakona za koje je neophodna kvalifikovana većina. Ali sa druge strane moguće je da se računa da će to ipak biti bolji rezultat u odnosu na onaj koji bi bio za 2 godine. I sa druge strane u Skupštini bi se broj prozapadno orijentisanih poslanika uvećao u odnosu na ovaj u aktuelnom sazivu, kao i broj političkih subjekata koji bi formirali novu vlast. A samim tim i mogućnost raskola među njima u nekom budućem periodu. Možda tu DPS vidi neku šansu. Istina ona je slaba, ali šta DPS-u drugo preostaje?
Što se mene tiče to je potpuno nebitno. Bitno je da se ne može praviti presedan kršenja Ustava uz pomoć 41 glasa, najprostije većine u Skupštini. Ko želi da mijenja Ustav nema problema, postoji jasno definisan način za to.
 
Nema to veze, zakon je trebao da stupi na snagu posle druge pošiljke predsedniku, ako predsednik to anti-ustavno odbije da uradi, zakon će opet stupiti na snagu. Opet ti kažem presednikove moći su uglavnom PROCEDURALNE. To nije osmišljeno da Milo tako zloupotrebljava svoju dužnost i to nema nigde u Evropi. Predsednica skupštine ili vlada će samo to objaviti u službenom glasniku i gotovo.
Predsjednik će anti-ustavno odbiti anti-ustavan zakon. Predsjednikova ovlašćenja su jasno propisana Ustavom. Pa ih ti možeš karakterisati proceduralnim ili neproceduralnim. Da funkcija predsjednika nije neophodna onda ne bi ni postojala.
Vlada ne može da objavljuje ništa u Službenom glasniku bez potpisa predsjednika, pa to jasno piše u Ustavu.
 
Predsjednik će anti-ustavno odbiti anti-ustavan zakon. Predsjednikova ovlašćenja su jasno propisana Ustavom. Pa ih ti možeš karakterisati proceduralnim ili neproceduralnim. Da nije funkcija predsjednika nije neophodna onda ne bi ni postojala.
Vlada ne može da objavljuje ništa u Službenom glasniku bez potpisa predsjednika, pa to jasno piše u Ustavu.

Pa taj anti-ustavni zakon je donet zbog predsednikovog anti-ustavnog delovanja. Taj deo uporno preskačeš. Objaviće ko stigne u službenom glasniku. Kao što je onda Ervin nelegalno sazvao sednicu parlamenta, tako ćemo sada mi nešto iskombinovati ovoga puta. U većini evropskih zemalja se jasno vidi kolko je pozicija predsednika slaba, jedino bi Milo da filozofira i glumi Tita. Kad ga gledaju sa Zapada, smeju mu se. Čovek je pravno nepismen i bezobrazan. A i ti baš kuburiš sa slovom i duhom vašeg ustava. Predsednik je protokol.
 
Objaviće ko stigne u službenom glasniku.
Objaviće ko stigne?:hahaha:Pa to je DF-u očito i cilj. Da dokaže da je Ustav Crne Gore potpuno nebitan, da će oni raditi kako oni hoće. A Crnu Goru predstave kao državu gdje Ustav i zakoni ne postoje, upravo da "u njoj radi šta ko stigne".
Parlamentarna većina da ima demokratskog kapaciteta bi napravila kompromis sa opozicijom oko sudija Ustavnog suda, sama zahtjevala da se na proljeće raspišu u jednom danu predsjednički i parlamentarni izbori. I gotova stvar. Ako već ne žele da budu demokrate i idu na izbore, onda mogu da sačekaju da predsjedniku istekne mandat u aprilu, sačekaju izbor novog predsjednika koji ne bi bio iz DPS-a i onda od njega dobiju mandat za sastav Lekićeve Vlade. Uostalom mandat bi davno Lekiću dao isti Milo da su oni bili elementarno ozbiljni i da su dostavili one potpise koje su sami najavili da će dostaviti u predviđenom roku:

Mandić, Medojević i Knežević poslali pismo​

"Dobićete ime mandatara i potpise poslanika": DF neće na konsultacije kod Đukanovića​

Demokratski front neće prisustvovati konsultacijama sa predsjednikom države Milom Đukanovićem o mandataru nove Vlade, saopšteno je iz tog bloka.

Lideri DF-a Andrija Mandić, Nebojša Medojević i Milan Knežević, umjesto konsultacija, poslali su Đukanoviću pismo.

"Kao što vam je poznato, u toku su razgovori parlamentarne većine u vezi formiranja nove Vlade Crne Gore. U tom kontekstu, stranke pobjednice izbora od 30. avgusta 2020. godine, potpisale su Sporazum o formiranju nove Vlade Crne Gore koji je svojim potpisom podržao 41 poslanik. Nakon završetka razgovora, obavijestićemo vas o imenu mandatara i dostaviti neophodan broj potpisa poslanika koji podržavaju tu kandidaturu", stoji u pismu lidera DF-a.

https://www.portalanalitika.me/clan...lanika-df-nece-na-konsultacije-kod-dukanovica
 
Objaviće ko stigne?:hahaha:Pa to je DF-u očito i cilj. Da dokaže da je Ustav Crne Gore potpuno nebitan, da će oni raditi kako oni hoće. A Crnu Goru predstave kao državu gdje Ustav i zakoni ne postoje, upravo da "u njoj radi šta ko stigne".
Parlamentarna većina da ima demokratskog kapaciteta bi napravila kompromis sa opozicijom oko sudija Ustavnog suda, sama zahtjevala da se na proljeće raspišu u jednom danu predsjednički i parlamentarni izbori. I gotova stvar. Ako već ne žele da budu demokrate i idu na izbore, onda mogu da sačekaju da predsjedniku istekne mandat u aprilu, sačekaju izbor novog predsjednika koji ne bi bio iz DPS-a i onda od njega dobiju mandat za sastav Lekićeve Vlade. Uostalom mandat bi davno Lekiću dao isti Milo da su oni bili elementarno ozbiljni i da su dostavili one potpise koje su sami najavili da će dostaviti u predviđenom roku:

Mandić, Medojević i Knežević poslali pismo​

"Dobićete ime mandatara i potpise poslanika": DF neće na konsultacije kod Đukanovića​

Demokratski front neće prisustvovati konsultacijama sa predsjednikom države Milom Đukanovićem o mandataru nove Vlade, saopšteno je iz tog bloka.

Lideri DF-a Andrija Mandić, Nebojša Medojević i Milan Knežević, umjesto konsultacija, poslali su Đukanoviću pismo.

"Kao što vam je poznato, u toku su razgovori parlamentarne većine u vezi formiranja nove Vlade Crne Gore. U tom kontekstu, stranke pobjednice izbora od 30. avgusta 2020. godine, potpisale su Sporazum o formiranju nove Vlade Crne Gore koji je svojim potpisom podržao 41 poslanik. Nakon završetka razgovora, obavijestićemo vas o imenu mandatara i dostaviti neophodan broj potpisa poslanika koji podržavaju tu kandidaturu", stoji u pismu lidera DF-a.

https://www.portalanalitika.me/clan...lanika-df-nece-na-konsultacije-kod-dukanovica

Predlaže Skupštini: mandatara za sastav Vlade, nakon obavljenog razgovora sa predstavnicima političkih partija zastupljenih u Skupštini; dvoje sudija Ustavnog suda i zaštitnika ljudskih prava i sloboda;

Koliko sam ispratio, Milo nije učinio ni jedan od ta 3 koraka.

To je već za ozbiljno sancionisanje. U bilo kojoj Zapadnoj demokratiji, odma bi bio smenjen i krivično gonjen.

Sad još ako ponovo vrati zakon, samo sebi dopisuje kazne za u buduće.
 
Koliko sam ispratio, Milo nije učinio ni jedan od ta 3 koraka.

To je već za ozbiljno sancionisanje. U bilo kojoj Zapadnoj demokratiji, odma bi bio smenjen i krivično gonjen.

Sad još ako ponovo vrati zakon, samo sebi dopisuje kazne za u buduće.
Predlaže Skupštini: mandatara za sastav Vlade, nakon obavljenog razgovora sa predstavnicima političkih partija zastupljenih u Skupštini; dvoje sudija Ustavnog suda i zaštitnika ljudskih prava i sloboda;

Izvini, ali onda su Ustav prekršili i predstavnici partija koji se nisu odazvali razgovoru sa predsjednikom. Kao što vidiš razgovor sa predsjednikom o tom pitanju je jasno naveden u Ustavu kao preduslov da bi predsjednik imenovao mandatara. To kaže i Blagota Mitrić, nekadašnji predsjednik Ustavnog suda i profesor ustavnog prava:

Mitrić: Pitanje je cjelishodnosti, a ne povrede Ustava što Đukanović nije zvao sve predstavnike partija na konsultacije​

1668942766686.png


Nekadašnji predsjednik Ustavnog suda, profesor ustavnog prava Blagota Mitrić kazao je Pobjedi da je pitanje cjelishodnosti, a ne povrede Ustava to što je predsjednik države Milo Đukanović na konsultacije povodom formiranja vlade zvao predstavnike najvećih koalicija, a ne i svih političkih partija zastupljenih u parlamentu.
Mitrić je komentarisao inicijativu 41 poslanika koji su pokušali da oforme vlast, a koji su, nakon što je Đukanović uputio prijedlog za skraćenje mandata Skupštini, predali inicijativu za pokretanje postupka za utvrđivanje da li je predsjednik Crne Gore povrijedio Ustav, odnosno postupka za razrješenje.

PROVOKACIJA​

Tu inicijativu su potpisali poslanici DF-a, Demokrata, Ure, Civisa, SNP-a, Prave i Ujedinjene Crne Gore, a kao materijalne razloge povrede naveli su činjenicu da predsjednik države na konsultacije povodom formiranja vlasti nije pozvao predstavnike Radničke partije, Prave i Ujedinjene Crne Gore, Civisa i Demosa.
Mitrić smatra da se na takav potez Đukanović odlučio vođen cjelishodnošću.
– Đukanović je zvao predstavnike većih partija, DF-a, Demokrata, Građanskog pokreta Ura. Niko se od njih nije pojavio na konsultacijama, i onda je, vjerovatno imajući u vidu da su ove manje partije nastupale sa njima u koaliciji na izborima, odlučio da ih ne zove. Dakle to je pitanje cjelishodnosti, a ne povrede Ustava. Jer, zašto bi zvao njih, ako se partije koje imaju veću snagu u parlamentu nijesu pojavile, a dio su istih koalicija – upitao je Mitrić.
Ukazao je i da bi predstavnici ovih partija, prije negoli upute ovakvu inicijativu, trebalo da provjere da li su sami povrijedili Ustav kada su odlučili da se ne odazovu na poziv Đukanovića na konsultacije.
– Poziv na konsultacije njih po Ustavu obavezuje. Ne postavljaju pitanje jesu li oni povrijedili Ustav. Kada to pitanje sebi postave, onda neka vide je li predsjednik povrijedio Ustav ili nije – kategoričan je Mitrić.

Ocijenio je i da sama inicijativa predstavlja političku provokaciju, zato što odluku o njoj može donijeti jedino Ustavni sud koji ne funkcioniše.
– Za mene je to jedna sitna i jadna politička provokacija na račun predsjednika države, što nimalo nije ni profesionalno, ni ljudski korektno – istakao je Mitrić.
Pobjeda je kontaktirala i Udruženje pravnika, ali oni nijesu htjeli da komentarišu ovu inicijativu, jer smatraju, kako su nam kazali, da je „neprimjereno tražiti pravnu zaštitu od institucija koje su blokirane od strane tih istih političkih elita koje su onemogućile njihovo funkcionisanje“.
Oko toga su bili saglasni i drugi pravni stručnjaci koje je Pobjeda kontaktirala. Pojasnili su da Ustavni sud ne može da odlučuje o toj inicijativi upravo zbog toga što poslanici dvije godine ne mogu da izaberu sudije.
Komentarišući materijalno-pravnu stranu inicijative, jedan od pravnih stručnjaka koje smo kontaktirali ukazao je da je sama ustavna norma takva da predsjedniku države daje mogućnost u okviru kojih on može da se ponaša malo „rastegljivije“.

https://skalaradio.com/mitric-pitan...vao-sve-predstavnike-partija-na-konsultacije/
 
Predlaže Skupštini: mandatara za sastav Vlade, nakon obavljenog razgovora sa predstavnicima političkih partija zastupljenih u Skupštini; dvoje sudija Ustavnog suda i zaštitnika ljudskih prava i sloboda;

Izvini, ali onda su Ustav prekršili i predstavnici partija koji se nisu odazvali razgovoru sa predsjednikom. Kao što vidiš razgovor sa predsjednikom o tom pitanju je jasno naveden u Ustavu kao preduslov da bi predsjednik imenovao mandatara. To kaže i Blagota Mitrić, nekadašnji predsjednik Ustavnog suda i profesor ustavnog prava:

Mitrić: Pitanje je cjelishodnosti, a ne povrede Ustava što Đukanović nije zvao sve predstavnike partija na konsultacije​

Pogledajte prilog 1258547

Nekadašnji predsjednik Ustavnog suda, profesor ustavnog prava Blagota Mitrić kazao je Pobjedi da je pitanje cjelishodnosti, a ne povrede Ustava to što je predsjednik države Milo Đukanović na konsultacije povodom formiranja vlade zvao predstavnike najvećih koalicija, a ne i svih političkih partija zastupljenih u parlamentu.
Mitrić je komentarisao inicijativu 41 poslanika koji su pokušali da oforme vlast, a koji su, nakon što je Đukanović uputio prijedlog za skraćenje mandata Skupštini, predali inicijativu za pokretanje postupka za utvrđivanje da li je predsjednik Crne Gore povrijedio Ustav, odnosno postupka za razrješenje.

PROVOKACIJA​

Tu inicijativu su potpisali poslanici DF-a, Demokrata, Ure, Civisa, SNP-a, Prave i Ujedinjene Crne Gore, a kao materijalne razloge povrede naveli su činjenicu da predsjednik države na konsultacije povodom formiranja vlasti nije pozvao predstavnike Radničke partije, Prave i Ujedinjene Crne Gore, Civisa i Demosa.
Mitrić smatra da se na takav potez Đukanović odlučio vođen cjelishodnošću.
– Đukanović je zvao predstavnike većih partija, DF-a, Demokrata, Građanskog pokreta Ura. Niko se od njih nije pojavio na konsultacijama, i onda je, vjerovatno imajući u vidu da su ove manje partije nastupale sa njima u koaliciji na izborima, odlučio da ih ne zove. Dakle to je pitanje cjelishodnosti, a ne povrede Ustava. Jer, zašto bi zvao njih, ako se partije koje imaju veću snagu u parlamentu nijesu pojavile, a dio su istih koalicija – upitao je Mitrić.
Ukazao je i da bi predstavnici ovih partija, prije negoli upute ovakvu inicijativu, trebalo da provjere da li su sami povrijedili Ustav kada su odlučili da se ne odazovu na poziv Đukanovića na konsultacije.
– Poziv na konsultacije njih po Ustavu obavezuje. Ne postavljaju pitanje jesu li oni povrijedili Ustav. Kada to pitanje sebi postave, onda neka vide je li predsjednik povrijedio Ustav ili nije – kategoričan je Mitrić.

Ocijenio je i da sama inicijativa predstavlja političku provokaciju, zato što odluku o njoj može donijeti jedino Ustavni sud koji ne funkcioniše.
– Za mene je to jedna sitna i jadna politička provokacija na račun predsjednika države, što nimalo nije ni profesionalno, ni ljudski korektno – istakao je Mitrić.
Pobjeda je kontaktirala i Udruženje pravnika, ali oni nijesu htjeli da komentarišu ovu inicijativu, jer smatraju, kako su nam kazali, da je „neprimjereno tražiti pravnu zaštitu od institucija koje su blokirane od strane tih istih političkih elita koje su onemogućile njihovo funkcionisanje“.
Oko toga su bili saglasni i drugi pravni stručnjaci koje je Pobjeda kontaktirala. Pojasnili su da Ustavni sud ne može da odlučuje o toj inicijativi upravo zbog toga što poslanici dvije godine ne mogu da izaberu sudije.
Komentarišući materijalno-pravnu stranu inicijative, jedan od pravnih stručnjaka koje smo kontaktirali ukazao je da je sama ustavna norma takva da predsjedniku države daje mogućnost u okviru kojih on može da se ponaša malo „rastegljivije“.

https://skalaradio.com/mitric-pitan...vao-sve-predstavnike-partija-na-konsultacije/

To što se oni nisu odazvali na konsultacije ne amnestira neustavno ponašanje Đukanovića, niti bi takav argument tipa "e, pa i oni su možda prekršili ustav" bio prihvaćen u bilo kom ozbiljnom sudskom postupku, jer se radi o dve odvojene situacije, kao i drugačijim posledicama koje svaka od tih situacija nosi sa sobom.
 
To što se oni nisu odazvali na konsultacije ne amnestira neustavno ponašanje Đukanovića, niti bi takav argument tipa "e, pa i oni su možda prekršili ustav" bio prihvaćen u bilo kom ozbiljnom sudskom postupku, jer se radi o dve odvojene situacije, kao i drugačijim posledicama koje svaka od tih situacija nosi sa sobom.
Ajde pogledaj praksu iz 2016. godine kada je konsultacije obavio predsjednik Filip Vujanović. I tada su pozvani na razgovor samo predstavnici lista koje su osvojile mandate na izborima, ne sve partije pojedinačno. DF i Demokrate se tada nisu odazvale, a njih je tada predstavljao predstavnik Koalicije Ključ Dritan Abazović:

"Mandatar za sastav nove crnogorske vlade bit će kandidat Demokratske partije socijalista Duško Marković.

Njega je nakon konsultacija s predstavnicima političkih stranaka predložio predsjednik Crne Gore Filip Vujanović.

Vujanović je prethodno pozvao na razgovor predstavnike Demokratskog fronta, Velike koalicije “Ključ”, Demokratske Crne Gore, Socijaldemokratske partije, Hrvatske građanske inicijative, koalicije “Albanci odlučno”, Bošnjačke stranke, Socijaldemokrata Crne Gore, Liberalne partije i Demokratske partije socijalista."

https://balkans.aljazeera.net/news/balkan/2016/11/9/markovicu-mandat-za-sastav-crnogorske-vlade

https://www.novosti.rs/vesti/planeta.300.html:634187-Premijerski-mandat-Dusku-Markovicu

U septembru 2020. gdoine Milo Đukanović je na konsultacije pozvao:

"Predsjednik Crne Gore Milo Đukanović je pozvao na konsultacije o mandataru za sastav Vlade Crne Gore Zdravka Krivkapića, Akleksu Bečića i Dritana Abazovića, nosioce listi koalicija “Za budućnost Crne Gore“, “Mir je naša nacija“ i “Crno na bijelo“."

https://www.pcnen.com/portal/2020/1...a-konsutacije-krovokapica-becica-i-abazovica/

Tada im je bilo sve u redu. A sada su krenuli poslije sopstvenih propusta da tjeraju mak na konac. To se zove licemjerje. Imali su vremena da predsjedniku dostave potpise poslanika i ime mandatara kako su mu u pismu sami napisali.
 
Ajde pogledaj praksu iz 2016. godine kada je konsultacije obavio predsjednik Filip Vujanović. I tada su pozvani na razgovor samo predstavnici lista koje su osvojile mandate na izborima, ne sve partije pojedinačno. DF i Demokrate se tada nisu odazvale, a njih je tada predstavlja predstavnik Koalicije Ključ Dritan Abazović:

"Mandatar za sastav nove crnogorske vlade bit će kandidat Demokratske partije socijalista Duško Marković.

Njega je nakon konsultacija s predstavnicima političkih stranaka predložio predsjednik Crne Gore Filip Vujanović.

Vujanović je prethodno pozvao na razgovor predstavnike Demokratskog fronta, Velike koalicije “Ključ”, Demokratske Crne Gore, Socijaldemokratske partije, Hrvatske građanske inicijative, koalicije “Albanci odlučno”, Bošnjačke stranke, Socijaldemokrata Crne Gore, Liberalne partije i Demokratske partije socijalista."

https://balkans.aljazeera.net/news/balkan/2016/11/9/markovicu-mandat-za-sastav-crnogorske-vlade

https://www.novosti.rs/vesti/planeta.300.html:634187-Premijerski-mandat-Dusku-Markovicu

U septembru 2020. gdoine Milo Đukanović je na konsultacije pozvao:

"Predsjednik Crne Gore Milo Đukanović je pozvao na konsultacije o mandataru za sastav Vlade Crne Gore Zdravka Krivkapića, Akleksu Bečića i Dritana Abazovića, nosioce listi koalicija “Za budućnost Crne Gore“, “Mir je naša nacija“ i “Crno na bijelo“."

https://www.pcnen.com/portal/2020/1...a-konsutacije-krovokapica-becica-i-abazovica/

Tada im je bilo sve u redu. A sada su krenuli poslije sopstvenih propusta da tjeraju mak na konac. To se zove licemjerje. Imali su vremena da predsjedniku dostave potpise poslanika i ime mandatara kako su mu u pismu sami napisali.

Ali vidi, neka bude čak i licemerje, to opet nije krivično delo poput ovoga što radi Đukanović. To je ona razlika u posledicama koju sam pomenuo. Dakle, za neustavno ponašanje predsednika postoje jasno zaprećene zakonske sankcije. Koja je sankcija za političku partiju ako se ne odazove pozivu na konsultacije?
 
Ali vidi, neka bude čak i licemerje, to opet nije krivično delo poput ovoga što radi Đukanović. To je ona razlika u posledicama koju sam pomenuo. Dakle, za neustavno ponašanje predsednika postoje jasno zaprećene zakonske sankcije. Koja je sankcija za političku partiju ako se ne odazove pozivu na konsultacije?
Ne govorim sada o tome. Već da su u prethodna dva mandata na konsultacije pozivani samo predstavnici klubova u Skupštini a ne sve partije pojedinačno. Čak su pozivani predstavnici velikih koalicija, jer tada još nijesu bili formirani klubovi u skupštini. Recimo 2016. godine su pozvani predstavnici koalcijie Ključ koju su sačinjavali SNP, URA i Demos.
A 2020. godine je pozvan samo Zdravko Krivokapić ispred Koalicije ZBCG, samo Aleksa Bečić ispred Koalicije Mir je naša nacija i samo Dritan Abazović ispred Koalicije Crno na bijelo. Ni tada nisu pozivani Lekić, Danilović, Milačić, Vučinić i Pavićević, a tada čak ni Mandić, Knežević, Medojević i Joković. Predstavnici tri koalicije se ni tada nisu odazvali konsultacijama već su napisali zajedničko pismo sa potpisima 41 poslanika i predlogom Krivokapića za mandatara. Nisu negodovali ni pokretali ocjenu da li je predsjednik prekršio Ustav što nije pozvao na razgovor i osmoricu predsjednika partija.
I Milo je Krivokapiću povjerio mandat. Da su to uradili i sada kako su sami najavili, isto bi postupio. Ali sada kada su vidjeli šta su sami sebi uradili, krenuli su da traže krivca kod drugoga i da tjeraju mak na konac.
 

Back
Top