Neko vreme se vec prica o prodaji telekom i izgleda kao sasvim ocita stvar koja ce se desiti mozda i ove godine.
Cemu onda
http://www.danas.rs/danasrs/ekonomija/danas_saznaje_telekom_kupuje_dunav_banku.4.html?news_id=285439 kupovina banke.to mu nece podici vrednost .
DIREKTNA DEMOKRATIJA I NOVI POLITIČKI SISTEM(u najkraćim crtama)
By Predrag Milica Jovanovic on Tuesday, May 7, 2013 at 6:48pm
DIREKTNA DEMOKRATIJA I NOVI POLITIČKI SISTEM(u najkraćim crtama)
-UKIDAJU SE SVE OKRUŽNE, REGIONALNE I POKRAJINSKE INSTITUCIJE(ne postoji OKRUŽNI SUD..., samo USTAVNI i LOKALNI-OPŠTINSKI... itd.).
-UKIDA SE GRO DRŽAVNIH INSTITUCIJA.
PRE SVEGA ONE KOJE SE BAVE RASPODELOM NOVCA, MATERIJALNIH DOBARA I MOĆI ŠIROM SRBIJE ali i mnoge druge.
RASPODELA PRETEŽNO POLAZI IZ: BEOGRADA, NOVOG SADA ALI I KRAGUJEVCA, NIŠA.
OSTAJU(NE UKIDAJU SE) SLEDEĆE FUNKCIJE DRŽAVE:
1.USTAV,
2.ZAKONODAVNA VLAST(novi zakoni i promena ustava moraju biti podržani sa minimalno 50% referendumskih glasova građana sa pravom glasa, koji su učestvovali na referendumu),
3.DRŽAVNE INSTITUCIJE ZA: POLITIČKU, EKONOMSKU, KULTURNU INTERAKCIJU SA INOSTRANSTVOM i DIJASPOROM,
4.USTAVNI SUD,
5.INSTITUCIJE PRILAGOĐENE SISTEMU SARADNJE I INTERAKCIJE SA INSTITUCIJAMA EVROPSKE UNIJE ali i RUSKE FEDERACIJE odnosno NARODNE REPUBLIKA KINE.
-FORMIRAJU SE LOKALNE SAMOUPRAVE-OPŠTINE OD PROSEČNO NEKIH 80-150 HILJADA LJUDI I PAR STOTINA KM KVADRATNIH POVRŠINE.
OPŠTINE KOJE PRIBLIŽNO ZADOVOLJAVAJU OVE USLOVE, OSTAĆE U SVOM PRVOBITNOM OBLIKU, OSTALE ĆE MORATI DA SE UJEDINJUJU ILI DELE.
-UKIDAJU SE POLITIČKE PARTIJE KAO INSTITUCIONALNO-ADMINISTRATIVNI ČINIOCI(kategorije) POLITIČKOG SIS
TEMA.
GRAĐANIMA NEĆE BITI ZABRANJENO DA SE UDRUŽUJU U POLITIČKOM DELOVANJU ALI TO UDRUŽENJE NEĆE IMATI NIKAKAV ADMINISTRATIVNI, INSTITUCIONALNI ZNAČAJ ZA DRŽAVU.
ŠTO ZNAČI DA ISTO NEĆE DOBITIJATI BILO KAKVE MEDIJSKE I MATERIJALNE POVLASTICE UOPŠTE PODRŠKU DRŽAVE,KAO ŠTO JE TO SLUČAJ SADA.
-RASPISUJU SE DIREKTNI IZBORI NA NIVOU NOVOSTVORENIH OPŠTINA.
DIREKTNI IZBORI, šta to praktično znači?.
Znači da više neće biti političkih partija kao predlagača kandidata, već će Petar Petrović na svom izbornom mestu POTPISATI IME i PREZIME nekog tj. BILO KOJEG od ČLANOVA IZBORNOG SPISKA SVOG IZBORNOG MESTA.
Da li će to biti njegov: komšija, kolega, rudar, čistačica u obližnjem domu zdravlja... NEBITNO.BITNO JE DA SE POTPISANO LICE NALAZI NA IZBORNOM SPISKU TOG IZBORNOG MESTA.
Dakle.SVI BIRAČI JEDNOG IZBORNOG MESTA su UJEDNO KANDIDATI KOJI SE BIRAJU.
NEMA VIŠE TOGA DA PARTIJE PREDLAŽU LJUDE koje MI, BIRAČI BIRAMO.PARTIJE SU SUVIŠAN POSREDNIK.SVI SMO KANDIDATI, SVAKO MOŽE DA SE BIRA, KO POBEDI I PRIHVATI FUNKCIJU, POSTAJE VLAST.
To.., KAKO ĆE BITI UREĐEN NAČIN IZBORA VLASTI NA NIVOU MESNIH ZAJEDNICA, OPŠTINE i DRŽAVE, KAKO ĆE SE POBEDNICI IZBORNIH MESTA KLASIFIKOVATI U DALJOJ SELEKCIJI ZA MESTA U VLASTI NA NIVOU MESNE ZAJEDNICE I OPŠTINE, OBJAŠNJENO JE TEXTOVIMA KOJI SE NALAZE NA OSTALIM LINKOVIMA KOJI SU POSTAVLJENI ISPOD I IZNAD LINKA OVOG TEXTA.
-NAKON IZBORA, FORMIRAJU SE JEDINSTVENE LISTE NA NIVOU OPŠTINE I MESNE ZAJEDNICE.KRITERIJUM ZA POREDAK NA LISTI JE PROCENAT OSVOJENIH GLASOVA KANDIDATA NA SVOM IZBORNOM MESTU.IMENA SA LISTE MESNE ZAJEDNICE SU PODSKUP IMENA SA LISTE ZA OPŠTINU.
PRVI SA LISTE NA NIVOU OPŠTINE KOJI PRIHVATI FUNKCIJU, POSTAJE PREDSEDNIK OPŠTINE.
NA ISTI NAČIN SE ODABIRAJU PREDSEDNICI POJEDINIH MESNIH ZAJEDNICA KOJE ČINE OPŠTINU.(dakle na osnovu liste na nivou odgovarajuće MESNE ZAJEDNICE).
IZABRANI PREDSEDNIK SAMOSTALNO SASTAVLJA SVOJU VLADU I POSTAVLJA DIREKTORE LOKALNIH JAVNIH PREDUZEĆA I INSTITUCIJA.
Najčešće primedbe javnosti dolaze upravo na ovaj deo. Primedbe se odnose na to da bi pojedinci i grupe mogli da zloupotrebe to što bi relativno mali broj glasova, nekada i par desetina ili stotina,mogao pojedincu da donese vlast na nivou mesne zajednice ili opštine. Zloupotrebe u smislu relativno lake kupovine glasova.
Naš odgovor na te primedbe biće dat u nekoliko crtica:
-postoji mogućnost da se vlast menja svakodnevno,tačnije, glasovi za izbor vlasti se svakodnevno, 8h na dan,365 dana u godini,sakupljaju u izbornim kancelarijama. Dakle, postoji mogućnost da se nelegalno izabrani kandidat ubrzo smeni. Nakon smene,nema novih izbora već se kandidat za vlast uzima sa gorenavedene jedinstvene liste kandidata, stoga podmitač neće moći da bira svog kandidata.
-u malim sredinama kao što su opštine i mesne zajednice, ljudi se međusobno znaju, stoga znaju i ko bi bio a ko ne, podoban da vrši funkciju vlasti, odnosno ko bi mogao da zloupotrebi vlast odnosno način izbora iste.
-s treće strane, vlast u sistemu NEPARTIJSKE DIREKTNE DEMOKRATIJE ima ulogu da realizuje referendumske odluke građana odnosno ih u neuporedivo manjoj meri nego do sada samostalno donosi.
-i u dosadašnjem sistemu, na isti način, podjednakom lakoćom, moguće je kupiti glasove mesnih i opštinskih vlasti, što se videćemo može preduprediti.
(Što je gore, u sadašnjem sistemu,za korupciju na državnom nivou, dovoljno je obratiti se na jednu ili par adresa,središte vladajuće političke partije, državni premijer,... dok je u NDDS to gotovo nemoguće jer odluke ne donosi jedan čovek ili partija već milioni ljudi. Njih je pojedinačno jako teško isplativo podkupiti).
-Ono što se ne može zadovoljiti sadašnjim sistemom je da građani direktnije zavise od samih sebe i svog glasa. Kao i to da svoju pogrešku u izboru mogu ODMAH,već sutra da isprave. Dakle, maxima."Kakav narod, takva vlast" će uz novi sistem biti potpuno relevantna.
-problema oko zloupotreba i turbulencija bilo bi samo u početku primene sistema. Vremenom bi se izkristalisala praksa i svest u gradjana da treba izabrati najboljeg, najkvalitetnijeg kandidata. Kada se jednom dođe do takvog kandidata, zbog neograničenosti mandata vlast se dugo neće menjati.
Neće biti skupih izbora koji se uvek završe formiranjem komplikovanih koalicija partija suprotnih političkih orijentacija, u suštini dolaze jedni te isti ljudi sa jedne ili druge strane istog.
Svaki društveni sistem se u manjoj ili većoj meri bazira na moralnim i stručnim kvalitetima onih koji vladaju kao i onih nad kojima se vlada, to je slučaj i sa ovim. Nemoguće je osmisliti efikasan sistem koji bi isključivao taj faktor.
-na kraju, izčitati sledeću stavku, ispod ove...
-U SLUČAJU DA NEKI POJEDINAC, ORGANIZACIJA ILI GRUPA LJUDI POKUŠA DA PODKUPI GRAĐANE KAKO BI GLASALI ZA ODREĐENOG KANDIDATA.
DONEĆE SE ZAKON PO KOME SVAKI GRAĐANIN MOŽE DA OSTVARI NOVČANU NAGRADU OD RECIMO 1.000.000,00+ DINARA AKO UZ VERODOSTOJAN DOKAZ PRIJAVI POKUŠAJ PODMIĆIVANJA.
PODMITAČ ĆE NARAVNO BITI SANKCIONISAN ZATVOROM OD 20 GODINA, BEZ MOGUĆNOSTI POMILOVANJA I BEZ MOGUĆNOSTI PLAĆANJA KAUCIJE.
TAKOĐE,PLATIĆE NOVČANU KAZNU U VREDNOSTI ONE KOJA JE ISPLAĆENA PRIJAVIOCU PREKRŠAJA.
U SLUČAJU DA TO NE URADI,PRISTUPA SE PROCENI I ZAPLENI IMOVINE PODMITAČA U VREDNOSTI NOVČANE KAZNE.
TEK U SLUČAJU DA NE POSEDUJE DOVOLJNO IMOVINE, PRISTUPA SE EKVIVALENTNOM PRODUŽENJU ZATVORSKE KAZNE.
-SVAKI PREDSEDNIK OPŠTINE NEĆE IMATI FIXAN MANDAT, VEĆ ĆE SE TO REŠITI NA SLEDEĆI NAČIN...
24h NAKON OBJAVE ZVANIČNIH REZULTATA IZBORA, GRADJANI ĆE MOĆI DA U POSEBNIM tzv. "IZBORNIM KANCELARIJAMA"(KOJE ĆE POSTOJATI U SVAKOJ recimo OPŠTINI, po jedna ili nekoliko)DAJU SVOJ POTPIS ZA SMENU BILO KOG ČLANA OPŠTINSKE VLASTI ILI RUKOVODIOCA JAVNE INSTITUCIJE, ODNOSNO JAVNOG PREDUZEĆA KOJE POSLUJE U ODGOVARAJUĆOJ OPŠTINI.
NA MESTO SMENJENOG PREDSEDNIKA OPŠTINE, DOLAZI SLEDEĆI SA JEDINSTVENE IZBORNE LISTE NA NIVOU OPŠTINE.
NA MESTO SMENJENOG ČINOVNIKA U JAVNIM INSTITUCIJAMA ILI PREDUZEĆIMA, NOVI KANDIDAT KOGA PREDLOŽI PREDSEDNIK OPŠTINE.
TAKVA PRAKSA PRAKTIKOVAĆE SE DOK SE NE DOĐE DO RECIMO 30% LISTE A ONDA SE IDE NA NOVE IZBORE.
NA TAJ NAČIN, NEĆE VIŠE BITI IZBORA SVAKOG ČASA I 30-50 MILIONA EVRA MANJE U BUDŽETU ZA SVAKE IZBORE.
GRAĐANI ĆE KAO I DO SADA MOĆI DA. PRIKUPLJANJEM 66% ZAKONSKI OVERENIH POTPISA INICIRAJU IMENOVANJE ODREĐENOG KANDIDATA ZA VLAST ZA ODREĐENU FUNKCIJU KOJA SE ODNOSI NA NIVO MESNE ZAJEDNICE ILI OPŠTINE(66% OD UKUPNOG BROJA GLASAČA SA PRAVOM GLASA U MESNOJ ZAJEDNICI ODNOSNO OPŠTINI).
ZAPOSLENI U IZBORNIM KANCELARIJAMA BIĆE ZAKONOM OBAVEZNI DA U TOKU SVOG RADNOG VREMENA STAVE GRAĐANIMA NA UVID KNJIGE U KOJIMA SE POTPISI SAKUPLJAJU.
U SLUČAJU DA TO NE URADE ODNOSNO SE UTVRDE MALVERZACIJE SA SKUPLJENIM POTPISIMA, SNOSICE DRAS TIČNE ZATVORSKE I FINANSIJSKE SANKCIJE BEZ OBZIRA NA POČINIOCA KRIVIČNOG DELA.
MESTO SAKUPLJAČA POTPISA BIĆE PLAĆENO IZNOSOM TADAŠNJE TRENUTNE ČETVOROSTRUKE PROSEČNE NET O ZARADE U SRBIJI.
NA NIVOU MESNIH ZAJEDNICA BIĆE UVEDENA NOVA INSTITUCIJA,TZV. GRADJANSKA(NARODNA) MESNA SKUPTŠINA. PREDSEDNIK ISTE BICE PREDSEDNIK MESNE ZAJEDNICE. CLANOVI SKUPSTINE SU SVI PUNOLETNI GRADJANI ODGOVARAJUCE MESNE ZAJEDNICE. FUNKCIJA MESNE SKUPSTINE BICE DISKUSIJA I IZJASNJAVANJE GRADJANA O RASPODELI NOVCA,PITANJIMA I PROBLEMIMA KOJI SE ODNOSE NA NJIHOVU MESNU ZAJEDNICU.
-NOVAC KOJI SE UBERE NA TERITORIJI NEKE OPŠTINE, OSTAJE NA TERITORIJI ISTE I STOJI NA RASPOLAGANJU DIREKTNO IZABRANIM LOKALNIM VLASTIMA, TJ. GRAĐANIMA.
-50% MANJE SIROMAŠNIH OPŠTINA U SRBIJI(pa i KOSOVU i METOHIJI, pošto neće više biti adm. granica) BIĆE DUŽNO DA SE ODREKNE DO 30% SVOG BUDŽETA U KORIST ISPOMOĆI MEĐU OPŠTINAMA(U KORIST DRUGIH 50% OPŠTINA) ALI I FUNKCIONISANJA GORENAVEDENIH FUNKCIJA DRŽAVNOG APARATA.
-PREDSEDNICI OPŠTINA ĆE IMATI 100% ODREŠENE RUKE DA U IME DRŽAVE RASPOLAŽU SVIM MATERIJALNIM DOBRIMA U VLASNIŠTVU DRŽAVE NA TERITORIJI SVOJE OPŠTINE.