Talas : Da li se protiv Kine formira „azijski NATO”?

Smorisha

Buduća legenda
VIP
Poruka
41.996

https://talas.rs/2021/08/04/da-li-se-protiv-kine-formira-azijski-nato/

Da li se protiv Kine formira „azijski NATO”?​

kinezi-vojnici-560x416.jpg

Dimitrije Milić

Dimitrije Milić

Programski direktor Novog trećeg puta
Politika,Vruće teme|
August 4, 2021
Vreme čitanja: 5 minuta
Foto: iStock
Kretanja na trenutnoj svetskoj sceni govore da postoji prostor za navedeno udruživanje, uz brojne prepreke koje trenutno stoje na tom putu.


Kada je u svom drugom mandatu američki predsednik Džordž Buš Mlađi posvetio pažnju Indiji, većini tadašnje javnosti nije bilo jasno šta želi da postigne. Indija je percipirana kao mnogoljudna, ali opet ne toliko važna država, koliko njen sused Pakistan. Nakon dekade loših odnosa, koji su u vreme Bila Klintona uključivali i sankcije, sa novim republikanskim predsednikom odnosi su poboljšani.
Kao jedan od rezultata ovih boljih odnosa spada svakako i formiranje takozvanog “QUAD-a”. Ova organizacija predstavljala je labavu formu bezbednosne saradnje između SAD-a, Indije, Japana i Australije. Ona je omogućavala bolju kooridnaciju između navednih država, uključujući i masovne vojne vežbe na moru. Međutim, nakon pompeznog inicijalnog starta, nije naročito zaživela u praksi.
Deset godina nakon svog osnivanja i padanja u zaborav, ova organizacija pronašla je svoju novu ulogu. Ta uloga je bolja konfrontacija sve agresivnijoj Kini u multipolarnom svetu, koja se u periodu osnivanja QUAD-a nije percipirala kao pretnja te kategorije. Donald Tramp je 2017. oživeo ovu organizaciju, a deluje da aktuelni predsednik Bajden želi da je konsoliduje i dodatno unapredi. U martu ove godine organizovan je i virtuelni sastanak lidera QUAD-a, gde je dat optimističan ton oko unapređivanja bezbednosne saradnje između država članica.
Glavno pitanje u krugovima koji se bave međunarodnom politikom danas jeste da li bi ova organizacija mogla da preraste u svojevrsni “azijski NATO” po nivou saradnje. Trenutno je prilično daleko od te faze, a okolnosti nalažu da bi takva organizacija bila od koristi različitim državama. Kineska sve agresivnija politika prema komšijskim državama i interes SAD-a da umanji kineski uticaj globalno, u ovoj tački se prilično poklapaju. Kretanja na trenutnoj svetskoj sceni govore da postoji prostor za navedeno udruživanje, uz brojne prepreke koje trenutno stoje na tom putu.


Postani Prijatelj Talasa

Strateška slika na Dalekom Istoku

Kada se pogleda situacija na Dalekom Istoku i odnos snaga, slika je relativno jednostavna. Sa jedne strane nalazi se Kina kao država sa najvećim brojem stanovnika, najvećom ekonomijom i najvećom vojnom potrošnjom u odnosu na sve ostale države regiona. Uz ovu ekonomsku i vojnu superiornost ide i velika ambicija, koja se oslikava kroz sve asertivnije ponašanje i veliki broj sporova sa komšijskim državama.
Osim Kine, u ovom regionu postoji veliki broj država srednje snage koje su u strahu od daljeg jačanja kineskog uticaja. Države poput Japana, Malezije, Južne Koreje, Filipina ili Vijentama imaju značajne pomorske sporove sa ovom rastućom silom. Indija je krajem prošle i početkom ove godine bila u sukobu niskog intenziteta sa Kinom na Himalajima. Ovaj „mini rat“ je čak odneo trocifren broj žrtava, iako je medijski prošao ispod radara. Australija je imala veliki diplomatski spor sa Pekingom, dok građani Tajvana strahuju da uskoro mogu biti meta kineske vojne invazije.
U strateškom smislu, sve navedene manje države imaju interes da blokiraju dalje širenje moći Komunističke partije Kine, ali pojedinačno tu ne mogu imati značajnog uticaja. Ankete govore da je u skoro svim nabrojanim državama Kina vrlo nepopularna sila, a da se taj sentiment pojačao u prethodnih nekoliko godina. Kineska retorski agresivnija „wolf warrior“ diplomatija se smatra za jednu od najuticajnijih u smeru pogoršanja imidža. Jedina mogućnost da dođe do ravnoteže u regionu Dalekog Istoka bilo bi udruživanje srednjih i manjih sila nasuprot Kini, uz spoljnu pomoć SAD-a, koje su već u pomorskom smislu prisutne.

Američka uloga i ambicije

Od početka mandata Donalda Trampa svima je postalo primetno da SAD imaju želju da pojačaju fokus u ovom regionu. Državni sekretar iz ovog perioda, Majk Pompeo, obilazio je spomenute manje države u nadi da mobilizuje antikinesku koaliciju. Iako su se i Tramp i Pompeo našli van Bele kuće ove godine, od kada je Džo Bajden stupio na dužnost, ovaj pristup Dalekom Istoku se nastavio većim intenzitetom. Osim što se i sam novi predsednik viđao sa brojnim pacifičkim liderima, njegovi saradnici i članovi kabineta činili su isto. Sektretar odbrane Lojd Ostin, savetnik za nacionalnu bezbednost Džejk Saliven i državni sekretar Entoni Blinken obišli su takođe gotovo sve relevantne države u ovom regionu u prethodnih šest meseci.
Ono što pokazuju prve izjave, naročito nakon samita G7, je da se američka politika neće zadovoljiti samo sa konsolidovanjem i unapređivanjem QUAD-a. Postoji veliko interesovanje da se ovaj „savez” proširi za dodatne članice, te je održan i sastanak sa Vijetnamom, Južnom Korejom i Novim Zelandom. Ujedinjeno Kraljevstvo u sklopu svoje strategije „Globalna Britanija”, takođe razmišlja da se priključi ovom savezu, kao i Kanada. Da li je realno da se sve ove različite države koordinišu i deluju zajednički, ostaje veliko pitanje.
U slučaju okupljanja i koordinacije u ovom obimu, kineska tvrda moć bi bila ograničena. Slobodnije korišćenje prinude i agresivnijih metoda prema nekoj od njenih susednih država, bilo bi ograničeno potencijalnim ogromnim negativnim posledicama kao mera odgovora više koordinisanih država. Od ove godine, svoje pomorsko prisustvo u Južnom kineskom moru povećale su i različite evropske države. Holandija i Nemačka su uputile po fregatu, Francuska nuklearnu podmornicu, dok je Ujedinjeno Kraljevstvo uputilo čak nosač aviona, sa pratnjom, uz podršku plovila australijske i novozelandske mornarice. Pre njih, Kanada je povećala svoje pomorsko prisustvo, a brojne države u ovom regionu, poput Južne Koreje ili Vijetnama povećavaju svoje vojne budžete.
Ove tendencije pokazuju zainteresovanost ne samo pacifičkih, već i aktuelnih NATO članica, da intenziviraju svoje prisustvo u blizini Kine. Postoji velika skepsa u odnosu na delovanje Pekinga od strane različitih država u svetu, ali ostaje pitanje da li bi opcija „azijskog NATO-a“ najrealističnija forma.

Realističnost planova

Koliko god reorganizovanje i promena politike brojnih pacifičkih, ali i evropskih država, prema Kini bilo vidljivo, dosta striktnije organizovanje ne deluje kao realistično. Dubinska forma saradnje poput NATO-a ne deluje da će izvesno dobiti svoju pacifičku verziju. Da bi se svi skeptici prema Kini organizovali efikasnije, postoje značajne prepreke.
Prva prepreka su međusobne sumnje država ovog regiona, jer pored toga što se plaše Kine, nisu ni potpuno poverljive jedne prema drugima. Primer za to je skepsa konzervativne vlasti u Japanu prema trenutno liberalnoj vlasti u Južnoj Koreji, kao i obrnuto. Deljenje zajedničke vojne infrasturkture, kao i osetljivih informacija i obaveštajnih saznanja, deluje da je moguće tek u ogranaičenoj formi.
Ono što se može očekivati je da će sam QUAD u svom osnovnom sastavu poboljšati međusobnu koordinaciju, da će QUAD poboljšati saradnju sa drugim pacifičkim državama, kao i da će države članice QUAD-a poboljšati biletaralnu saradnju sa drugim državama koje se protive kineskom jačanju. Sličan proces se već dešava u praksi. Nemačka fregata će pojačati japansku mornaricu, Vijetnam i Australija imaju dogovor o međusobnoj razmeni obaveštajnih podataka vezano za Kinu, a francuska mornarica periodično je prisutna u indijskim lukama. Takođe, značajan broj navedenih država dogovara ili je već dogovorio značajne kupovine američkog naoružanja.
Drugu prepreku predstavljaju ekonomski interesi, s obzirom da je većini pacifičkih država Kina jedan od glavnih, ako ne i glavni ekonomski partner. Teško je očekivati da će pacifičke države ići u preintenzivnu političku konfrontaciju koja može da donese kinesku odmazdu i velike ekonomske gubitke, što među biračima nije popularno. Bez neke forme američkih garancija, ovo je prilično teško očekivati, a trenutno takvih garancija nema.
Međutim, Kina ne bi trebalo da bude u potpunosti spokojna. Izvesno je da se naspram Kine skorije neće okupiti rigidnije organizovaniji i kooridnisani vojni i politički savez država, ali je sve vidljivije da komšiluk Kinu ne gleda kao „dobroćudnog džina“, već više kao najveću pretnju. Naspram Komunističke partije Kine se neće uskoro pojaviti „azijski NATO“, ali će njeni rivali biti sve organizovaniji i koordinisaniji u suzbijanju njenog širenja.
 
Mogla bi , Vijetnam je sitna riba.
Veci im je problem Japan.

Pa, iznenadio bi se čovjek snagom Vijetnama, pobijedili Francuze, Amerikance i Kineze, i sve to u par desetljeća :per:

A o Japanu, Južnoj Koreji, Tajlandu, Tajvanu, Indiji da ne govorim, Kina vjerojatno vojno ne bi mogla poraziti nijednu od tih država pojedinačno...
 
Pa, iznenadio bi se čovjek snagom Vijetnama, pobijedili Francuze, Amerikance i Kineze, i sve to u par desetljeća :per:

A o Japanu, Južnoj Koreji, Tajlandu, Tajvanu, Indiji da ne govorim, Kina vjerojatno vojno ne bi mogla poraziti nijednu od tih država pojedinačno...
Prosla su ta vremena , treba videti kako bi to bilo , bas toliko da potcenjujes kinu nije u redu :lol:
 
Pa, iznenadio bi se čovjek snagom Vijetnama, pobijedili Francuze, Amerikance i Kineze, i sve to u par desetljeća :per:

A o Japanu, Južnoj Koreji, Tajlandu, Tajvanu, Indiji da ne govorim, Kina vjerojatno vojno ne bi mogla poraziti nijednu od tih država pojedinačno...
Не ради се о томе да Кина освоји те државе, шта ће јој.

Али било која земља, од наведених, да нападне Кину провела би се као бос по трњу.
 
Ako te drzave pristanu da daju glave za americke ratove i bacaju pare na americko naoruzanje ......treba da izvrse kolektivno samoubistvo......
Mislis da Indija, koju Kina nedavno a i u proslosti vojno napadne na njenoj granici, pravi glupu gresku sto trazi saveznike spolja?

Iznenadjujes me. Samoubistvo je upravo suprotno

Ne imati saveznike.

Ja vec vidim buducu laganu ekspanziju investicija u Indiji, i postepenu selidbu firmi iz wannabe Sino imperije u druge zemlje. Npr Indiju, Banglades, Tajland i Indoneziju.

Dok se pretrazi morsko dno i pronadju novi izvori retkih metala. Onda idu totalne sankcije Kini i odsecanje od jeftine nafte.
 
Ja vec vidim buducu laganu ekspanziju investicija u Indiji, i postepenu selidbu firmi iz wannabe Sino imperije u druge zemlje. Npr Indiju, Banglades, Tajland i Indoneziju.

Dok se pretrazi morsko dno i pronadju novi izvori retkih metala. Onda idu totalne sankcije Kini i odsecanje od jeftine nafte.

fortune teller gypsy GIF
Javlja ti se? :mrgreen: Izbacujes potpuno sulude prognoze kakve se ne usudjuju da izbace ni najokoreli mrzitelji Kine iz Vasingtona.

Posao si od pogresne teze.
Ne trazi Indija saveznike protiv Kine vec Amerika.

Indiji bi bilo korisnije da saradjuje s Kinom jer su komsije . Iako imaju sporove relativno dobro saradjuju i ne verujem da ce se upecati na americke budalastine .... Odnosno -nadam se.
Niko normalan ne bi pozeleo rat Kine i Indije. Kombinovano skoro 3 milijarde ljudi.
 

https://talas.rs/2021/08/04/da-li-se-protiv-kine-formira-azijski-nato/

Da li se protiv Kine formira „azijski NATO”?​

kinezi-vojnici-560x416.jpg

Dimitrije Milić

Dimitrije Milić

Programski direktor Novog trećeg puta
Politika,Vruće teme|
August 4, 2021
Vreme čitanja: 5 minuta
Foto: iStock
Kretanja na trenutnoj svetskoj sceni govore da postoji prostor za navedeno udruživanje, uz brojne prepreke koje trenutno stoje na tom putu.


Kada je u svom drugom mandatu američki predsednik Džordž Buš Mlađi posvetio pažnju Indiji, većini tadašnje javnosti nije bilo jasno šta želi da postigne. Indija je percipirana kao mnogoljudna, ali opet ne toliko važna država, koliko njen sused Pakistan. Nakon dekade loših odnosa, koji su u vreme Bila Klintona uključivali i sankcije, sa novim republikanskim predsednikom odnosi su poboljšani.
Kao jedan od rezultata ovih boljih odnosa spada svakako i formiranje takozvanog “QUAD-a”. Ova organizacija predstavljala je labavu formu bezbednosne saradnje između SAD-a, Indije, Japana i Australije. Ona je omogućavala bolju kooridnaciju između navednih država, uključujući i masovne vojne vežbe na moru. Međutim, nakon pompeznog inicijalnog starta, nije naročito zaživela u praksi.
Deset godina nakon svog osnivanja i padanja u zaborav, ova organizacija pronašla je svoju novu ulogu. Ta uloga je bolja konfrontacija sve agresivnijoj Kini u multipolarnom svetu, koja se u periodu osnivanja QUAD-a nije percipirala kao pretnja te kategorije. Donald Tramp je 2017. oživeo ovu organizaciju, a deluje da aktuelni predsednik Bajden želi da je konsoliduje i dodatno unapredi. U martu ove godine organizovan je i virtuelni sastanak lidera QUAD-a, gde je dat optimističan ton oko unapređivanja bezbednosne saradnje između država članica.
Glavno pitanje u krugovima koji se bave međunarodnom politikom danas jeste da li bi ova organizacija mogla da preraste u svojevrsni “azijski NATO” po nivou saradnje. Trenutno je prilično daleko od te faze, a okolnosti nalažu da bi takva organizacija bila od koristi različitim državama. Kineska sve agresivnija politika prema komšijskim državama i interes SAD-a da umanji kineski uticaj globalno, u ovoj tački se prilično poklapaju. Kretanja na trenutnoj svetskoj sceni govore da postoji prostor za navedeno udruživanje, uz brojne prepreke koje trenutno stoje na tom putu.


Postani Prijatelj Talasa

Strateška slika na Dalekom Istoku

Kada se pogleda situacija na Dalekom Istoku i odnos snaga, slika je relativno jednostavna. Sa jedne strane nalazi se Kina kao država sa najvećim brojem stanovnika, najvećom ekonomijom i najvećom vojnom potrošnjom u odnosu na sve ostale države regiona. Uz ovu ekonomsku i vojnu superiornost ide i velika ambicija, koja se oslikava kroz sve asertivnije ponašanje i veliki broj sporova sa komšijskim državama.
Osim Kine, u ovom regionu postoji veliki broj država srednje snage koje su u strahu od daljeg jačanja kineskog uticaja. Države poput Japana, Malezije, Južne Koreje, Filipina ili Vijentama imaju značajne pomorske sporove sa ovom rastućom silom. Indija je krajem prošle i početkom ove godine bila u sukobu niskog intenziteta sa Kinom na Himalajima. Ovaj „mini rat“ je čak odneo trocifren broj žrtava, iako je medijski prošao ispod radara. Australija je imala veliki diplomatski spor sa Pekingom, dok građani Tajvana strahuju da uskoro mogu biti meta kineske vojne invazije.
U strateškom smislu, sve navedene manje države imaju interes da blokiraju dalje širenje moći Komunističke partije Kine, ali pojedinačno tu ne mogu imati značajnog uticaja. Ankete govore da je u skoro svim nabrojanim državama Kina vrlo nepopularna sila, a da se taj sentiment pojačao u prethodnih nekoliko godina. Kineska retorski agresivnija „wolf warrior“ diplomatija se smatra za jednu od najuticajnijih u smeru pogoršanja imidža. Jedina mogućnost da dođe do ravnoteže u regionu Dalekog Istoka bilo bi udruživanje srednjih i manjih sila nasuprot Kini, uz spoljnu pomoć SAD-a, koje su već u pomorskom smislu prisutne.

Američka uloga i ambicije

Od početka mandata Donalda Trampa svima je postalo primetno da SAD imaju želju da pojačaju fokus u ovom regionu. Državni sekretar iz ovog perioda, Majk Pompeo, obilazio je spomenute manje države u nadi da mobilizuje antikinesku koaliciju. Iako su se i Tramp i Pompeo našli van Bele kuće ove godine, od kada je Džo Bajden stupio na dužnost, ovaj pristup Dalekom Istoku se nastavio većim intenzitetom. Osim što se i sam novi predsednik viđao sa brojnim pacifičkim liderima, njegovi saradnici i članovi kabineta činili su isto. Sektretar odbrane Lojd Ostin, savetnik za nacionalnu bezbednost Džejk Saliven i državni sekretar Entoni Blinken obišli su takođe gotovo sve relevantne države u ovom regionu u prethodnih šest meseci.
Ono što pokazuju prve izjave, naročito nakon samita G7, je da se američka politika neće zadovoljiti samo sa konsolidovanjem i unapređivanjem QUAD-a. Postoji veliko interesovanje da se ovaj „savez” proširi za dodatne članice, te je održan i sastanak sa Vijetnamom, Južnom Korejom i Novim Zelandom. Ujedinjeno Kraljevstvo u sklopu svoje strategije „Globalna Britanija”, takođe razmišlja da se priključi ovom savezu, kao i Kanada. Da li je realno da se sve ove različite države koordinišu i deluju zajednički, ostaje veliko pitanje.
U slučaju okupljanja i koordinacije u ovom obimu, kineska tvrda moć bi bila ograničena. Slobodnije korišćenje prinude i agresivnijih metoda prema nekoj od njenih susednih država, bilo bi ograničeno potencijalnim ogromnim negativnim posledicama kao mera odgovora više koordinisanih država. Od ove godine, svoje pomorsko prisustvo u Južnom kineskom moru povećale su i različite evropske države. Holandija i Nemačka su uputile po fregatu, Francuska nuklearnu podmornicu, dok je Ujedinjeno Kraljevstvo uputilo čak nosač aviona, sa pratnjom, uz podršku plovila australijske i novozelandske mornarice. Pre njih, Kanada je povećala svoje pomorsko prisustvo, a brojne države u ovom regionu, poput Južne Koreje ili Vijetnama povećavaju svoje vojne budžete.
Ove tendencije pokazuju zainteresovanost ne samo pacifičkih, već i aktuelnih NATO članica, da intenziviraju svoje prisustvo u blizini Kine. Postoji velika skepsa u odnosu na delovanje Pekinga od strane različitih država u svetu, ali ostaje pitanje da li bi opcija „azijskog NATO-a“ najrealističnija forma.

Realističnost planova

Koliko god reorganizovanje i promena politike brojnih pacifičkih, ali i evropskih država, prema Kini bilo vidljivo, dosta striktnije organizovanje ne deluje kao realistično. Dubinska forma saradnje poput NATO-a ne deluje da će izvesno dobiti svoju pacifičku verziju. Da bi se svi skeptici prema Kini organizovali efikasnije, postoje značajne prepreke.
Prva prepreka su međusobne sumnje država ovog regiona, jer pored toga što se plaše Kine, nisu ni potpuno poverljive jedne prema drugima. Primer za to je skepsa konzervativne vlasti u Japanu prema trenutno liberalnoj vlasti u Južnoj Koreji, kao i obrnuto. Deljenje zajedničke vojne infrasturkture, kao i osetljivih informacija i obaveštajnih saznanja, deluje da je moguće tek u ogranaičenoj formi.
Ono što se može očekivati je da će sam QUAD u svom osnovnom sastavu poboljšati međusobnu koordinaciju, da će QUAD poboljšati saradnju sa drugim pacifičkim državama, kao i da će države članice QUAD-a poboljšati biletaralnu saradnju sa drugim državama koje se protive kineskom jačanju. Sličan proces se već dešava u praksi. Nemačka fregata će pojačati japansku mornaricu, Vijetnam i Australija imaju dogovor o međusobnoj razmeni obaveštajnih podataka vezano za Kinu, a francuska mornarica periodično je prisutna u indijskim lukama. Takođe, značajan broj navedenih država dogovara ili je već dogovorio značajne kupovine američkog naoružanja.
Drugu prepreku predstavljaju ekonomski interesi, s obzirom da je većini pacifičkih država Kina jedan od glavnih, ako ne i glavni ekonomski partner. Teško je očekivati da će pacifičke države ići u preintenzivnu političku konfrontaciju koja može da donese kinesku odmazdu i velike ekonomske gubitke, što među biračima nije popularno. Bez neke forme američkih garancija, ovo je prilično teško očekivati, a trenutno takvih garancija nema.
Međutim, Kina ne bi trebalo da bude u potpunosti spokojna. Izvesno je da se naspram Kine skorije neće okupiti rigidnije organizovaniji i kooridnisani vojni i politički savez država, ali je sve vidljivije da komšiluk Kinu ne gleda kao „dobroćudnog džina“, već više kao najveću pretnju. Naspram Komunističke partije Kine se neće uskoro pojaviti „azijski NATO“, ali će njeni rivali biti sve organizovaniji i koordinisaniji u suzbijanju njenog širenja.
pa ako amerika naredi I BOLIVIJA CE "VIDETI KINU" KAO NAJVECU PRETNJU ZA BOLIVIJU .
A ako Bolivija "ne vidi" pretnju od Kine, slede americke sankcije, osiromasenje bolivijanaca kako bi se oni naterali da sruse rezim i da se instalira nekakav ZAEV ili GUAIDO koji ce odmah da vidi "pretnju" Kine a narocito "pretnju" Rusije.
 
pa ako amerika naredi I BOLIVIJA CE "VIDETI KINU" KAO NAJVECU PRETNJU ZA BOLIVIJU .
A ako Bolivija "ne vidi" pretnju od Kine, slede americke sankcije, osiromasenje bolivijanaca kako bi se oni naterali da sruse rezim i da se instalira nekakav ZAEV ili GUAIDO koji ce odmah da vidi "pretnju" Kine a narocito "pretnju" Rusije.
A vi rusi kao nikada niste napali nijednu zemlju u zadnjih 14 godina
 
fortune teller gypsy GIF
Javlja ti se? :mrgreen: Izbacujes potpuno sulude prognoze kakve se ne usudjuju da izbace ni najokoreli mrzitelji Kine iz Vasingtona.

Posao si od pogresne teze.
Ne trazi Indija saveznike protiv Kine vec Amerika.

Indiji bi bilo korisnije da saradjuje s Kinom jer su komsije . Iako imaju sporove relativno dobro saradjuju i ne verujem da ce se upecati na americke budalastine .... Odnosno -nadam se.
Niko normalan ne bi pozeleo rat Kine i Indije. Kombinovano skoro 3 milijarde ljudi.

To mozda moze u Bananalendu.

U realnosti izgleda da si propustila sta je to Komunizam u gomili drugih zemalja, projekat koji je vec propao u praksi, i cik pogodi koji je ishod novog pokusaja uvodjenja Marksizma?

Ali polako, ima vremena da se u tu lekciju Slobode licno uveris. I osetis u svom okruzenju. Bice to duga i mucna epizoda za sve Kineze isto kao sto je bila za Staljiniste
 
Poslednja izmena od moderatora:
pa ako amerika naredi I BOLIVIJA CE "VIDETI KINU" KAO NAJVECU PRETNJU ZA BOLIVIJU .
A ako Bolivija "ne vidi" pretnju od Kine, slede americke sankcije, osiromasenje bolivijanaca kako bi se oni naterali da sruse rezim i da se instalira nekakav ZAEV ili GUAIDO koji ce odmah da vidi "pretnju" Kine a narocito "pretnju" Rusije.
Bolivija je uzela od Kine kredite sa kamatom od 2.9%
Medjunarodni kreditori su nudili 1.3%

Da ti uzimas kredit sutra da gradis vikendicu za svoju porodicu, dal bi uzeo iz Komercijalne Banke sa 1.3% ili od Kineza 2.9% kamatu?

Srbija je imala mogucnost da uzme od Evropske banke za obnovu i razvoj kredite sa 1.25%
Ipak, Vucic je izracunao da se Srpskoj sirotinji vise isplate krediti od Kine sa 3%

Pritom, Vucic nije ugovorio da u projektima ucestvuju srpske firme, vec samo kineske i kineski radnici.

Jel bi ti uzeo kredit od Kine za vikendicu za 3% kamate umesto 1.25% od Komercijalne banke, i pritom ne bi zaposlio nijednog srpskog zidara, vec bi cekao strane radnike iz Njanjdangoganga? Koji bi ti pritom pojeli i psa i macku?
 
Bolivija je uzela od Kine kredite sa kamatom od 2.9%
Medjunarodni kreditori su nudili 1.3%

Da ti uzimas kredit sutra da gradis vikendicu za svoju porodicu, dal bi uzeo iz Komercijalne Banke sa 1.3% ili od Kineza 2.9% kamatu?

Srbija je imala mogucnost da uzme od Evropske banke za obnovu i razvoj kredite sa 1.25%
Ipak, Vucic je izracunao da se Srpskoj sirotinji vise isplate krediti od Kine sa 3%

Pritom, Vucic nije ugovorio da u projektima ucestvuju srpske firme, vec samo kineske i kineski radnici.

Jel bi ti uzeo kredit od Kine za vikendicu za 3% kamate umesto 1.25% od Komercijalne banke, i pritom ne bi zaposlio nijednog srpskog zidara, vec bi cekao strane radnike iz Njanjdangoganga? Koji bi ti pritom pojeli i psa i macku?
al uz kredite komercijalne banke dolaze i americke trupe...............a oni ne jedu macke i kerove nego kuvaju decu u kazan..........KO ONOMAD U VIJETNAM.
Tako da ni 10 posto kamata nije mnogo ..........za da ostanes ziv posle kredita.
 
Bolivija je uzela od Kine kredite sa kamatom od 2.9%
Medjunarodni kreditori su nudili 1.3%

Da ti uzimas kredit sutra da gradis vikendicu za svoju porodicu, dal bi uzeo iz Komercijalne Banke sa 1.3% ili od Kineza 2.9% kamatu?

Srbija je imala mogucnost da uzme od Evropske banke za obnovu i razvoj kredite sa 1.25%
Ipak, Vucic je izracunao da se Srpskoj sirotinji vise isplate krediti od Kine sa 3%

Pritom, Vucic nije ugovorio da u projektima ucestvuju srpske firme, vec samo kineske i kineski radnici.

Jel bi ti uzeo kredit od Kine za vikendicu za 3% kamate umesto 1.25% od Komercijalne banke, i pritom ne bi zaposlio nijednog srpskog zidara, vec bi cekao strane radnike iz Njanjdangoganga? Koji bi ti pritom pojeli i psa i macku?

Znam ja te vase kredite - fasisticke.

Kamata 2% al uz potpunu predaju drzave pod kontrolu CIA i MMF-a.

Samo ludak moze na tako nesto da pristane. Totalni ludak i budala.

To je kao da ti Eksim banka daje kredit sa kamatom od 2.9% bez ikakvih uslovljavanja , a americka Komercijalna banka ti daje kredit sa kamatom od 1.3% ali da im predas kompletno sve finansije i da mesto tebe odlucuju gde i na sta ce se trositi tvoj novac. Prakticno da im predas svaku slobodu.

Zato sikter gamadi fasisticka americka, seme vam i pleme vam, sve cemo vas proterati nazad na vas smrdljivi kontinent da vise ne trujete i ne sirite vase zlo , mrznju i teror sirom sveta.
 

Back
Top