“Hoću da budem kao i oni”
Ipak, isti sistem šest godina kasnije donosi zaključak da je Atila umereno mentalno nedovoljno zreo i 1. septembra 2010. godine on polazi u prvi razred Škole za osnovno i srednje obrazovanje “Žarko Zrenjanin” u Subotici. Tada je imao 11 godina.
Uporedo s polaskom u školu, smešten je u hraniteljsku porodicu i dobija ličnog pratioca. Posle par meseci Atilu prebacuju u školu u Bečeju i on se konačno uključuje u redovni obrazovni sistem.
Njegov dolazak označio je i početak promene svesti u školi o značaju inkluzivnog obrazovanja.
Ceo kolektiv – i nastavnici i učenici i roditelji – pripremljeni su na Atilino uključivanje u školu. Izvršene su i neophodne fizičke promene u školi: postavljena je rampa za kolica, uklonjeni pragovi, Atili je obezbeđen poseban sto.
Psihološkinja Margarita Berček koja je od tada neraskidivo povezana sa Atilom dobro se seća njegovih reči: “Hoću i ja da idem u školu i radim isto što i oni”.
I zaista, zahvaljujući svojoj neiscrpnoj pozitivnoj energijii, ogromnoj snazi volje i požrtvovanom radu svih u bečejskoj školi “Zdravko Gložanski” i podršci koju je dobio od drugova i drugarica, Atila ubrzano uči da piše, mnogo razgovetnije priča i učestvuje u svim školskim aktivnostima ravnopravno sa ostalim učenicima iz odeljenja.
Atilina priča ne bi imala ovakav srećan kraj da nije bilo pomoći Mreže podrške za inkluzivno obrazovanje, u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i UNICEF-om, kao i finansijske podrške Švajcarske agencije za razvoj i saradnju.
Danas ima 18 godina i završava 7. razred osnovne škole, zahvaljujući podršci UNICEF-a u Srbiji razvoju inkluzivnih politika u cilju ostvarivanja prava svakog deteta na kvalitetno obrazovanje.
Jedna od članica Mreže podrške inkluzivnom obrazovanju je i psihološkinja Margarita Berček koja je u najvećoj meri zaslužna što je Atila ravnopravni član zajednice, druži se s vršnjacima, stiče samopouzdanje i napreduje.