Sva Vučićeva obećanja o reformama obrazovanja

образовање у Србији

  • дуално је добро па макар не ишли нигди

    glasova: 1 50,0%
  • шта Хфали Швајцарској

    glasova: 1 50,0%
  • можи ће најбоље/и у УАЕ

    glasova: 0 0,0%

  • Ukupno glasova
    2

AleksaJ

Buduća legenda
Poruka
36.841
https://www.danas.rs/vesti/drustvo/sva-vuciceva-obecanja-o-reformama-obrazovanja/

„Ova Vlada će reformisati obrazovni sistem. Da li znate da je svaki treći đak u Srbiji funkcionalno nepismen? Nama će obrazovanje biti na na prvom mestu“, govorio je 2014. godine izlažući svoj ekspoze tadašnji premijer Aleksandar Vučić.

ve godine kasnije, sa istog mesta je poručio da će njegova Vlada „sprovesti reformu obrazovanja da bi dobili generacije sposobne da odgovore na svaki zadatak, da razviju i sačuvaju svoju zemlju, da pripreme na pravi način one koji dolaze posle njih“.

Sveobuhvatnu reformu obrazovnog sistema obećavala je i odlazeća premijerka Ana Brnabić u svom ekspozeu 2017. godine, a u petak smo na konferenciji za medije od predsednika Vučića čuli da je „potrebna potpuna promena paradigme našeg obrazovanja i nauke“.
„To nije samo šta država može da učini za mene, već kako će da se menja sistem nastave, profesionalnog odnosa prema deci i studentima i kako da doprinosimo boljim rezultatima u budućnosti. A to znači i kako možemo da imamo i najbolje svetske škole…ako imamo naujspešnije privatne osmogodišnje škole domaće, a ne samo strane i ako imamo i vrtiće, zašto nemamo takve srednje škole i fakultete. Pa ako treba da uzmemo i franšizu koju skupo treba da platimo, kao što neke zemlje u svetu rade, nije problem i to da uradimo, a ne da nam to služi samo za dobijanje diploma, a onda kad se to završi da niko ništa ne zna. Tu će morati da bude velikih promena i zato ćemo posebnu pažnju tome da posvetimo u narednom perodu“, kazao je Vučić.

Nejasno je o kakvoj promeni paradigme obrazovanja govori predsednik kada ove školske godine iz osnovne škole i gimnazije izlaze prve generacije koje su školovane po reformisanim planovima i programima, koji, prema ranijim obećanjima prosvetnih vlasti, treba da dovedu do zaokreta u dosadašnjoj školskoj praksi i sa „bubanja“ prebace težište na sticanje funkcionalnih znanja.

Naš list je nedavno pisao da se efektima uvedenih promena niko nije bavio, a u međuvremenu je počeo rad na reviziji standarda postignuća u preduniverzitetskom obrazovanju, koji su uvod u novu reformu školskih programa i nove udžbenike od 2023. godine.

– Reforme u obrazovanju su nužne. Imam utisak da je reforma, koja je pokrenuta u vreme mandata pretprošle Vlade, više bila kozmetička nego suštinska. Umesto kvalitetnih i kreativnih promena, koje bi unapredile obrazovanje u Srbiji, učenici su samo dodatno opterećeni, što je izazvalo negodovanje i roditelja i nastavnika – kaže za Danas Aleksandar Markov, predsednik Foruma beogradskih gimnazija.


On naglašava da je prvi zadatak države koja se ozbiljno upušta u reformu obrazovanja da obezbedi novac.

– Bez ozbiljnih novčanih sredstava nema ni ozbiljne reforme. Druga stvar koja je često problematična je nedostatak kontinuiteta. Umesto na strateška dokumenta, praksa je pokazala da su se ministri uglavnom oslanjali na lične ideje i u zavisnosti od uticaja i moći osobe koja se nalazila na čelu resora prosvete zavisilo je koliko će se od onoga što je on zamislio i ispuniti, a onda bi se njegovim odlaskom odustajalo od tih promena. To će se izvesno pokazati i sa poslednjom reformom bivšeg ministra prosvete Mladena Šarčevića – ističe Markov.

Da li je privatni obrazovni sistem bivšeg ministra, a sadašnjeg savetnika predsednika Srbije i premijerke Ane Brnabić primer uspešne privatne osnovne škole koju je Vučić pomenuo ostaje da nagađamo, posebno zbog toga što se u sklopu tog sistema nalazi i gimnazija, koju je, prema pisanjima medija, pohađao i predsednikov sin Danilo.

Dodatna dilema je na osnovu čega je Vučić izveo zaključak o kvalitetnim privatnim osnovnim školama u Srbiji, kada nema nijednog pokazatelja o kvalitetu rada privatnih škola u celini.

Prema podacima Ministarstva prosvete, u našoj zemlji je verifikovano 13 osnovnih i 51 privatna srednja škola.

Podaci do kojih je naš list došao početkom školske 2019/20. godine pokazuju da privatne škole nisu bile obuhvaćene spoljašnjom proverom kvaliteta rada (takozvana eksetrna evaluacija), a zbog manjka kadrova inspekcija ih je kontrolisala samo po prijavama.


– Problem privatnih škola je problem našeg mentaliteta. Kada roditelj upiše dete u školu misli da mu je automatski kupio diplomu, kada se na to nadoveže želja za brzim profitom vlasnika škola, dobijamo situaciju kakva realno jeste, osim možda sa par izuzetaka – kaže Aleksandar Markov.

On smatra da nije od presudnog značaja to da li ćemo uzeti tuđi model ili franšizu, jer nam to ništa ne znači bez resursa.

– Kod nas su problem resursi, odnosno ljudi. U nastavnike kao glavni resurs prethodnih decenija nije dovoljno ulagano, zbog čega smo došli u situaciju opšte uranilovke. Nastavnici, koji se često osećaju kao da su na prinudnom radu, nisu spremni, ni motivisani da unapređuju svoj rad, da se menjaju i prilagođavaju savremenim okolnostima. Nama je škola zaostala u pedesetim godinama.

Zbog toga je neophodno unaprediti komunikaciju između resornog ministarstva i nastavnika, podstaći nastavnike na promene, dati im veću slobodu, a za takve promene potrebno je vreme i novac i što pre počnemo, imamo nešto veće izglede na uspeh – navodi Markov.

Ono od čega predsednik od vremena kada je bio na čelu Vlade Srbije do danas nije odustao je dualno obrazovanje, u koje je u svom obraćanju u petak najavio nastavak ulaganja.

„Danas imamo 10.000 mladih ljudi u tom sistemu, to moramo da povećamo na mnogo veći broj, jer time garantujemo posao i ozbiljne plate. Moramo da proširimo i na visoko obrazovanje jer tu postoje veliki otpori, ali kad to rade Nemci, Švajcarci, Austrijanci, onda vam je jasno zašto su njihove ekonomije ispred ostalih i to je naša komparativna prednost u odnosu na sve druge u regionu, upravo zato što imamo dualno obrazovanje“, naveo je Vučić.


https://www.danas.rs/vesti/politika...nosi-samo-posao-vec-odgovornost-i-ozbiljnost/


Недаво је допуштено приватним агенцијама рада и запошљавања да изнајмљују широм света радну снагу која се пријави.

Швајцарска тренутно треба милионе

ДАНАС је опет у посети Урсула Рејнолд .....

Полуобразовне средњошколке и средњошколци се спремају да буду укључени у 'слободно' тржиште рада
 
Kakve reforme kad deca bolje razumeju udžbenike od pre 20 godina nego sadasnje slikovnice na mmasnom papiru.
.............................................................................................................................................................................................
Niti je tekst prilagodjen deci , niti objašnjenje , niti ih pišu provereni profesori pedagozi .
 
Kakvo crno dualno obrazovanje kod nas kao u Svici. 😂 😂
Pa neke skole u unutrašnjnosti nemaju ni salu za fizicko, toalet, nisu okrecene. Gde da imamo dualno obrazovanje da posaljemo decu? U raspali Ikarbus, Lastu, da motaju kablove u Leoni Nis, nose pelene u Juri?

Све же Швајцарци да купе .... Остало им још зубнога злата
 
trebamo da se ugledamo na Fince...oni imaju najbolje osnovno obrazovanje...


Мал лако је у Финској .. са оноликом нафтом и шумама ....

Да ли знате да им је 70% шуме култивисано и у 'промету'... Иду па саде редом па секу .. чупају .. шта ли ....

Па еко одрживо прераде у пелет .. па опет саде ... И од тога имају 20% државни приход.

Какви литијуми .. ово оно .... Чист посао ... Саде дрвеће .....
 
https://www.danas.rs/vesti/drustvo/sva-vuciceva-obecanja-o-reformama-obrazovanja/

„Ova Vlada će reformisati obrazovni sistem. Da li znate da je svaki treći đak u Srbiji funkcionalno nepismen? Nama će obrazovanje biti na na prvom mestu“, govorio je 2014. godine izlažući svoj ekspoze tadašnji premijer Aleksandar Vučić.

ve godine kasnije, sa istog mesta je poručio da će njegova Vlada „sprovesti reformu obrazovanja da bi dobili generacije sposobne da odgovore na svaki zadatak, da razviju i sačuvaju svoju zemlju, da pripreme na pravi način one koji dolaze posle njih“.

Sveobuhvatnu reformu obrazovnog sistema obećavala je i odlazeća premijerka Ana Brnabić u svom ekspozeu 2017. godine, a u petak smo na konferenciji za medije od predsednika Vučića čuli da je „potrebna potpuna promena paradigme našeg obrazovanja i nauke“.
„To nije samo šta država može da učini za mene, već kako će da se menja sistem nastave, profesionalnog odnosa prema deci i studentima i kako da doprinosimo boljim rezultatima u budućnosti. A to znači i kako možemo da imamo i najbolje svetske škole…ako imamo naujspešnije privatne osmogodišnje škole domaće, a ne samo strane i ako imamo i vrtiće, zašto nemamo takve srednje škole i fakultete. Pa ako treba da uzmemo i franšizu koju skupo treba da platimo, kao što neke zemlje u svetu rade, nije problem i to da uradimo, a ne da nam to služi samo za dobijanje diploma, a onda kad se to završi da niko ništa ne zna. Tu će morati da bude velikih promena i zato ćemo posebnu pažnju tome da posvetimo u narednom perodu“, kazao je Vučić.

Nejasno je o kakvoj promeni paradigme obrazovanja govori predsednik kada ove školske godine iz osnovne škole i gimnazije izlaze prve generacije koje su školovane po reformisanim planovima i programima, koji, prema ranijim obećanjima prosvetnih vlasti, treba da dovedu do zaokreta u dosadašnjoj školskoj praksi i sa „bubanja“ prebace težište na sticanje funkcionalnih znanja.

Naš list je nedavno pisao da se efektima uvedenih promena niko nije bavio, a u međuvremenu je počeo rad na reviziji standarda postignuća u preduniverzitetskom obrazovanju, koji su uvod u novu reformu školskih programa i nove udžbenike od 2023. godine.

– Reforme u obrazovanju su nužne. Imam utisak da je reforma, koja je pokrenuta u vreme mandata pretprošle Vlade, više bila kozmetička nego suštinska. Umesto kvalitetnih i kreativnih promena, koje bi unapredile obrazovanje u Srbiji, učenici su samo dodatno opterećeni, što je izazvalo negodovanje i roditelja i nastavnika – kaže za Danas Aleksandar Markov, predsednik Foruma beogradskih gimnazija.


On naglašava da je prvi zadatak države koja se ozbiljno upušta u reformu obrazovanja da obezbedi novac.

– Bez ozbiljnih novčanih sredstava nema ni ozbiljne reforme. Druga stvar koja je često problematična je nedostatak kontinuiteta. Umesto na strateška dokumenta, praksa je pokazala da su se ministri uglavnom oslanjali na lične ideje i u zavisnosti od uticaja i moći osobe koja se nalazila na čelu resora prosvete zavisilo je koliko će se od onoga što je on zamislio i ispuniti, a onda bi se njegovim odlaskom odustajalo od tih promena. To će se izvesno pokazati i sa poslednjom reformom bivšeg ministra prosvete Mladena Šarčevića – ističe Markov.

Da li je privatni obrazovni sistem bivšeg ministra, a sadašnjeg savetnika predsednika Srbije i premijerke Ane Brnabić primer uspešne privatne osnovne škole koju je Vučić pomenuo ostaje da nagađamo, posebno zbog toga što se u sklopu tog sistema nalazi i gimnazija, koju je, prema pisanjima medija, pohađao i predsednikov sin Danilo.

Dodatna dilema je na osnovu čega je Vučić izveo zaključak o kvalitetnim privatnim osnovnim školama u Srbiji, kada nema nijednog pokazatelja o kvalitetu rada privatnih škola u celini.

Prema podacima Ministarstva prosvete, u našoj zemlji je verifikovano 13 osnovnih i 51 privatna srednja škola.

Podaci do kojih je naš list došao početkom školske 2019/20. godine pokazuju da privatne škole nisu bile obuhvaćene spoljašnjom proverom kvaliteta rada (takozvana eksetrna evaluacija), a zbog manjka kadrova inspekcija ih je kontrolisala samo po prijavama.


– Problem privatnih škola je problem našeg mentaliteta. Kada roditelj upiše dete u školu misli da mu je automatski kupio diplomu, kada se na to nadoveže želja za brzim profitom vlasnika škola, dobijamo situaciju kakva realno jeste, osim možda sa par izuzetaka – kaže Aleksandar Markov.

On smatra da nije od presudnog značaja to da li ćemo uzeti tuđi model ili franšizu, jer nam to ništa ne znači bez resursa.

– Kod nas su problem resursi, odnosno ljudi. U nastavnike kao glavni resurs prethodnih decenija nije dovoljno ulagano, zbog čega smo došli u situaciju opšte uranilovke. Nastavnici, koji se često osećaju kao da su na prinudnom radu, nisu spremni, ni motivisani da unapređuju svoj rad, da se menjaju i prilagođavaju savremenim okolnostima. Nama je škola zaostala u pedesetim godinama.

Zbog toga je neophodno unaprediti komunikaciju između resornog ministarstva i nastavnika, podstaći nastavnike na promene, dati im veću slobodu, a za takve promene potrebno je vreme i novac i što pre počnemo, imamo nešto veće izglede na uspeh – navodi Markov.

Ono od čega predsednik od vremena kada je bio na čelu Vlade Srbije do danas nije odustao je dualno obrazovanje, u koje je u svom obraćanju u petak najavio nastavak ulaganja.

„Danas imamo 10.000 mladih ljudi u tom sistemu, to moramo da povećamo na mnogo veći broj, jer time garantujemo posao i ozbiljne plate. Moramo da proširimo i na visoko obrazovanje jer tu postoje veliki otpori, ali kad to rade Nemci, Švajcarci, Austrijanci, onda vam je jasno zašto su njihove ekonomije ispred ostalih i to je naša komparativna prednost u odnosu na sve druge u regionu, upravo zato što imamo dualno obrazovanje“, naveo je Vučić.


https://www.danas.rs/vesti/politika...nosi-samo-posao-vec-odgovornost-i-ozbiljnost/


Недаво је допуштено приватним агенцијама рада и запошљавања да изнајмљују широм света радну снагу која се пријави.

Швајцарска тренутно треба милионе

ДАНАС је опет у посети Урсула Рејнолд .....

Полуобразовне средњошколке и средњошколци се спремају да буду укључени у 'слободно' тржиште рада
O čemu se ovde radi?
Što se naslova tiče, kod Privatnika ti ne treba ni fotosinteza ni oksidacija kiseonika, ni površina Aljaske, ni kvadratura kruga... Nešto malo tablice množenja, plus minus da znaš i jake ruke.

Znači ukinuti besmislene predmete a uvesti blok nastavu fizičkog vaspitanja i osnovne računske operacije.
 
O čemu se ovde radi?
Što se naslova tiče, kod Privatnika ti ne treba ni fotosinteza ni oksidacija kiseonika, ni površina Aljaske, ni kvadratura kruga... Nešto malo tablice množenja, plus minus da znaš i jake ruke.

Znači ukinuti besmislene predmete a uvesti blok nastavu fizičkog vaspitanja i osnovne računske operacije.

Значи ништа музичко и ликовно ?!
 
Значи ништа музичко и ликовно ?!
To može ali kao privatno obrazovanje o svom trošku.
Privatniku treba taj marketing a to je likovno a ako je na TV onda i muzičko.

Ja bi recimo u reklami za zubnu pastu pustio pesmu od Cece
Da skrenem pažnju

I u reklami za deterdžent isto Cecu
I za smoki isto
 
Можда да почнете гледати суштину ... а не форму ?

Или је можда баш суштина 'проблем' ?

:think:
Zaista mislim da nije neki enormni trud koristiti slova srpskog jezika na ispravan nacin, cak i u vajnom izvikanom 21.veku. ;)
Imate lep, ali pristojan odabir; cirilicare, potpune latinicare i `osisane` latinicare (poput mene)...Naravno, tu je mala nekolicina
onih koji slova maternjeg jezika tumace na svoj nacin, ali istovremeno tu "razbribrigu" `velikodusno` udeljuju i drugima - kojima te iste reci namenjuju.
Naravno, lako je protumaciti `sta pisac govori` uz malu pomoc gestalt-psihologije na vizuelnom planu, ali hajde neka ni to ne bude sustina. ;)
Citaoci ce doci na pomisao da coveka koji ne ume sintaksicki ispravno da iznosi svoje misli i reci krasi jos poneka vrsta nemara, te ce i same te stvari
poceti da stavlja pod znak pitanja, drugim recima, takav nece biti shvacen ozbiljno ukoliko mu je takva najsitnija, a najosnovnija stvar nekakav veliki problem...
Dozvoljavam da gresim samo u jednom slucaju, gde se izvinjavam ukoliko je tako: da je osoba po nekim parametrima hendikepirana, disleksicna i slicno... Ako to nije slucaj, ovakav tip pisanja na Krstarici predstavlja problem korisnicima i moderatorima, potpada pod odredjenu vrstu trolovanja... Ovde koristimo maternji jezik i engleski, uz odredjene ustupke ka ruskom, nemackom i francuskom unekoliko i uslovno... Pod maternjim podrazumevano ispravno izrazavanje, bez mnogo gresaka, cak i ako se koristi sleng, jer inace dajete moderatorima puno posla za korekcije i slicno, posto drugi moraju jasnije i brze tumacili citano... Sustina bi bila da li po ovom pitanju postoji opravdanje koje pije vodu, ovako objasnjeno..? :) Elem...Ukoliko ne, sugestija je uputna i potrebna.
 
Zaista mislim da nije neki enormni trud koristiti slova srpskog jezika na ispravan nacin, cak i u vajnom izvikanom 21.veku. ;)
Imate lep, ali pristojan odabir; cirilicare, potpune latinicare i `osisane` latinicare (poput mene)...Naravno, tu je mala nekolicina
onih koji slova maternjeg jezika tumace na svoj nacin, ali istovremeno tu "razbribrigu" `velikodusno` udeljuju i drugima - kojima te iste reci namenjuju.
Naravno, lako je protumaciti `sta pisac govori` uz malu pomoc gestalt-psihologije na vizuelnom planu, ali hajde neka ni to ne bude sustina. ;)
Citaoci ce doci na pomisao da coveka koji ne ume sintaksicki ispravno da iznosi svoje misli i reci krasi jos poneka vrsta nemara, te ce i same te stvari
poceti da stavlja pod znak pitanja, drugim recima, takav nece biti shvacen ozbiljno ukoliko mu je takva najsitnija, a najosnovnija stvar nekakav veliki problem...
Dozvoljavam da gresim samo u jednom slucaju, gde se izvinjavam ukoliko je tako: da je osoba po nekim parametrima hendikepirana, disleksicna i slicno... Ako to nije slucaj, ovakav tip pisanja na Krstarici predstavlja problem korisnicima i moderatorima, potpada pod odredjenu vrstu trolovanja... Ovde koristimo maternji jezik i engleski, uz odredjene ustupke ka ruskom, nemackom i francuskom unekoliko i uslovno... Pod maternjim podrazumevano ispravno izrazavanje, bez mnogo gresaka, cak i ako se koristi sleng, jer inace dajete moderatorima puno posla za korekcije i slicno, posto drugi moraju jasnije i brze tumacili citano... Sustina bi bila da li po ovom pitanju postoji opravdanje koje pije vodu, ovako objasnjeno..? :) Elem...Ukoliko ne, sugestija je uputna i potrebna.

Ма капирамо .. Ви бисте од Хајд Парка .. да направите Енциклопедију Британику ....

Међутим... каже народ .. 'колико пара толико музике'

Један од излаза је да оне које плаћате

буду на форуму(има)

далеко више ,

зараде примљене паре

и продукују квантитативно

литерарно чистих пожељнијих тема ...

коментара ....

односно квалитет коме 'тежите' ( можда само декларативно ... јер 'капље' увек више од трубашкога циркуса .. него од уштирканога концерта)
 
Poslednja izmena:

Back
Top