- Poruka
- 20.954
iliti - Bluz o čoveku koji se hvata za slamku...
"Strah osećam, ali ne mogu stalno ni da se plašim. Ne mogu da živim u strahu i ne želim da živim u strahu.
Verujem da će se ova situacija rešiti na najbolji mogući način za sve nas.
Zahvalan sam studentima na ovim protestima koji nam daju nadu da nešto može da se promeni, da bude
bolje i da imamo mogućnost da izučimo vrline kao što su odgovornost, ljubav, strpljenje" - kaže Nikola
Rakočević, glumac Jugoslovenskog dramskog pozorišta...
Na pitanje kako vidi negiranje vlasti da se posle tog 15. marta hiljade ljudi obratilo za medicinsku pomoć zbog
posledica upotrebe zvučnog oružja, Rakočević kaže:
"Komentar za ovo je apsolutno suvišan. Pritiske i targetiranja svakoga ko drugačije razmišlja je uterivanja straha.
To je neki princip kako stvari funkcionišu... To je kada celu jednu, društvenu granu jedne države, jedne zemlje,
jednog naroda, prosto targetirate… i ispostavi se da kultura zapravo nije ni bitna. Da li je ono što je cilj ovde i što
je bitno da se ljudi bore za šaku nekog pirinča ili kukuruza i da se degradiramo na nivo nekih jednostavnijih
organizama?"
Iako neki smatraju da je pozorište beg od stvarnosti, Rakočević se s tim ne slaže.
„Figurativno, da. Mi razvijamo kao ljudi isto neke odbrambene mehanizme i to radimo, ali pozorište nije beg od
stvarnosti. Pozorište se apsolutno referiše na stvarnost. Znači, prosto anticipira neke događaje. Mi smo napravili
predstavu ‘Vlast’ pre pet godina, koja deluje kao da se dodvoravamo publici kada je sada igramo. Mi smo napravili
predstavu u Jugoslovenskom dramskom pozorištu ‘Mihael Kolhas’, koja je jezivo koliko taj kontekst dolazi do izražaja
i koliko je aktuelan. Znači, pre nego što su uopšte počeli protesti“, pojašnjava.
U pozorištu se, kaže, bave društvom, čovekom i stvarima koje nas se jako tiču.
„I daleko od toga da je pozorište mesto gde se skrivamo od stvarnosti, već apsolutno se njome bavimo. Ali, ono što