yoyo_serbia
Zainteresovan član
- Poruka
- 297
Zaboravih i ovo, u pravu si za master i doktorske studije u inostransvu, praksa je 100% potrebna za to, ne samo sa gledista prirodnih vec i za drustvene i tehnicke nauke...
Donji video prikazuje kako da instalirate aplikaciju na početni ekran svog uređaja.
Napomena: This feature may not be available in some browsers.
Nedostaju fakulteti za medije, odnose s javnoscu,PR ali oni validni,ne privatni,sto se slicna zanimanja ne shavatju ozbiljno vec kao idi mi dodji posao,sto su postali sinonim za ljude koje nemaju niti zele da imaju ikakvih ambicija,vec upisuju jer nemaju sta drugo,sto se na takve stvari gleda sa podsmehom,sto te grane ''umetnosti'' nisu dovoljno razvijene u nasoj zemlji,niti se na njih obraca posebna paznja,a trebala bi.Na kraju,prijemni za te fakultete koji su previse laki,cak i smesni time samo pomazuci losoj reputaciji.....![]()
Ako nekome ne ide u glavu prolaznost na privatnim fakultetima
U razvijenim zemljama kakvima tezimo preko 90% ljudi zavrsava fakultete u roku i to sa 2 ispitna roka godisnje, 1 redovni i drugi popravni. Tako da je ta velika prolaznost sasvim normalna za svet. Kod nas zavrsi sa 5 rokova 10 % ljudi u roku na drzavnim fakultetima.
Mislite malo o tome.
I ja bih tebe zamolila isto to!Izbaci neku zvaničnu statistiku, umesto da se večito razmećeš kvazi podacima.
I ja bih tebe zamolila isto to!![]()
Marijana, simpatična si mi, ali da skratimo.Kažem ti, javi mi molim te kad otvore temu Državni fakulteti i nivo obrazovanja studenata istih
i javi mi molim te kad sretneš na forumu ili bilo gde drugde studenta državnog fakulteta koji te ubeđuje da uči i da njegov fakultet vredi, na način na koji ubeđujete Aca, ti i co.
I ja nigde nisam izbacivala brojke, procente i promile kao Aca, već kažem ono što što slušam od svojih najboljih prijatelja. Ako hoćeš, obradiću to statistički pa ću ti postaviti histogram.
I koliko se sećam, mi juče pozdravismo jedna drugu, ali tebe i dalje vuče neki đavo da se nastavljaš...![]()
Ja prema tebi ipak ne gajim nikakve emocije,niti si mi simpatična,niti nesimpatična.))I ja "se ne nastavljam".Ako znaš,molim te objasni mi proces "nastavljanja ljudi".Interesuje me kako se to izvodi.
))Ja nastavljam diskusiju na forumu i to sa punim pravom,kao i svi.
To tvoje rekla-kazala za mene,a i za mnoge druge,nije ništa drugo nego kako ti kažeš "kvazi činjenice".Ponoviću to isto toliko puta koliko i ti svoj stav budeš iznosila.To je moja volja,kao što je i tvoja.
Kada se neko od tih tvojih prijatelja bude javio na ovom forumu i pisao o tome što ti tvrdiš da ti govore,možda ti neko i poveruje.
Misliš li ti zaista da je nivo obrazovanja svih studenata na državnim fakultetima jako visok?Bilo bi zaista smešno kada bi mi rekla da je tako.Ali i to od tebe mogu da očekujem i to u najskorijem roku.I uči malo,sad će ti rok početi!
![]()
Možda i nije loše biti tako tvrdoglavo smouveren!U svakom slučaju je zdravo!Samo napred!Biću pametnija pa ću popustiti. Poz!![]()
Da profesori opsith predmeta smire hormone eto to isto ne bi bilo lose. Oni su u tripu da dokazu da bez njihovih cuvenih opstih predmeta nista ne bi moglo da funkcionise. Ali do te mene, da sada student treba da recimo za 3 meseca ili 6 meseci nauci svu onu fiziku koju neko uci 4 godine na fakultetu za fiziku.
Zbog ne znanja naravno. A odakle toliko ne znanje? Zato sto ne postoji zlatno pravilo da je cilj napraviti dobrog doktora opste medicine, nego se prave specijalisti i subspecijaliski iz svega i svacega pod izgovorom "ko zna mozda nekad zatreba". Ako neko hoce da specijalizira genetiku neka je specijalizira. Ali nece se svi baviti genetikom. Dodjete u situaciju da student ne zna da prepozna gnojnu anginu ali zato zna neke tamo gene na nivo specijaliste, koji ce mu trebati ako resi da specijalizira to i to..
Aco,mislim da si ovde pogodio suštinu.Ne znam kako je na društvenim fakultetima gde se manje pažnje poklanja,ili gotovo da nema prakse,ali na fakultetima gde se proučavaju prirodne nauke i gde su teorija i praksa u neraskidivoj sprezi baš to je osnovni problem.Način predavanja i količina gradiva bi morala da se prilagodi osnovnoj svrsi jedne struke.I to nismo ti i ja izmislili,milion puta se o tome govorilo u medijima.Uostalom zbog toga je reforma školstva u našoj zemlji i otpočela.Nadajmo se da će se dobro završiti!Da profesori opsith predmeta smire hormone eto to isto ne bi bilo lose. Oni su u tripu da dokazu da bez njihovih cuvenih opstih predmeta nista ne bi moglo da funkcionise. Ali do te mene, da sada student treba da recimo za 3 meseca ili 6 meseci nauci svu onu fiziku koju neko uci 4 godine na fakultetu za fiziku. Umesto da svoje opste predmete prilagode potrebama tog fakulteta i da studentima daju osnovu da shvate dalje procese oni su doveli do toga da ih studenti mrze, pa pitajte nekog ozbiljnog doktora sta misli o opste obrazovnim predmetima na medicini i stomatologiji. Svi ti opsti predmeti trebaju, ali njihova osnovna uloga je da pruze osnovu ljudima , znaci treba ih prilagoditi tome, potrebama daljih studija tj onih studija zbog kojih se zapravo studira taj fakultet. A ne da se od studenata iz opstih predmeta traze i potrebne i nepotrebne stvari, da se ljudi frustriraju, da posle kad dodju na struce predmete ne znaju sta ce sa sobom.
Jer iko ikad zapita odakle ovoliko lekarskih gresaka u srbiji? Zbog losih lekara, zbog njihovog nemara , zbog...??? Zbog ne znanja naravno. A odakle toliko ne znanje? Zato sto ne postoji zlatno pravilo da je cilj napraviti dobrog doktora opste medicine, nego se prave specijalisti i subspecijaliski iz svega i svacega pod izgovorom "ko zna mozda nekad zatreba". Ako neko hoce da specijalizira genetiku neka je specijalizira. Ali nece se svi baviti genetikom. Dodjete u situaciju da student ne zna da prepozna gnojnu anginu ali zato zna neke tamo gene na nivo specijaliste, koji ce mu trebati ako resi da specijalizira to i to. Ako ne znas da operises mali prst na nozi ne mozes da lecis hipertenziju. Ljudi znaju neke stvari na nivou specijalista i subspecijalista ali neke osnovne zaboravno totalno, reci ce vam u detalja o nekom tumoru koji se cak i tesko vidja ali ce zato dobro da se pomuce oko jedne obicne upale pluca, upale krajnika i tako obicnih stvari. Jer je osvnovni stav ljudi koji su pisali te planove i programe da su te stvari tipa upale pluca, gnoje angine, kaslja obicne stvari i da nisu na nivo , ali ce oni onda da nabubecaju studentu u glavu 20 specijalizacija od jednom za 6 godina da bi on bio nivo. I tako da umesto da dobijete odlicnog doktora opste medicine koji ce kvalitetno da radi posao i odgovori svakodnevnim izazovima , vi dobijete specijalistu iz svega i svacega koji pojma na kraju nema.
JAo bre Aco, ne brukaj se molim te! Pa koliko si ti precenio tih svojih par ispita koje si dao na drzavnom kad mislis da je fizika koja se tamo radi na nivou Fizickog fakulteta? Pa ne da nije, nego nije ni na nivou srednje skole, crni Aco!!!! A tek genetika! Ako se u nesto razumem to je genetika, a ona je na medicini i stomatologiji u rangu slikovnice!!!!!
Zato se nemoj blamirati sa takvim izjavama, jeste neko ce ti se slatko nasmejati, ali neko ce pomisliti i da si ozbiljan!!!!
Inace neznanje se nikako ne pise odvojeno, ali to ne znati je nedopustivo!
![]()
Aco,mislim da si ovde pogodio suštinu.Ne znam kako je na društvenim fakultetima gde se manje pažnje poklanja,ili gotovo da nema prakse,ali na fakultetima gde se proučavaju prirodne nauke i gde su teorija i praksa u neraskidivoj sprezi baš to je osnovni problem.Način predavanja i količina gradiva bi morala da se prilagodi osnovnoj svrsi jedne struke.I to nismo ti i ja izmislili,milion puta se o tome govorilo u medijima.Uostalom zbog toga je reforma školstva u našoj zemlji i otpočela.Nadajmo se da će se dobro završiti!
Ovo sto sam ja napisao ce da ti kaze 99% doktora.
Kako bre fali zgrada kad imamo i viska?!MAlo smo na Filoloskom, malo na PMFu, malo na Fizici, malo u Botanickoj basti... Jos samo i u zooloskom vrtu da krenu sa predavanjima i bicemo na konju (bukvalno)!
Ali zato to nije sprecilo da 80% svake generacije ode u inostranstvo da uradi phd, da diploma nigde ne mora biti nostrifikovana, da su diplomu Bioloskog fakulteta u Evropi priznavali kao master mnogo pre nego sto je cela frka sa bolonjom i pocela.
Tako da drugari, dzaba vam fensi sega mega zgrada, privatni parking i dadilja-tutor-profesor-koji-nista-ne-valja-na-drzavnom-ali-je-car-na-privatnom kada ne ucite i ne naucite kako treba!
Sorry zbog duzine posta, ponelo me epsko raspolozenje, jos samo gusle da dovatim i gotovi ste!![]()
Nasim fakultetima nedostaje i fleksibilnost, suvise su rigidni. Mislim na mogucnost da studenti kombinuju vise nauka , pa cak i vise razlicitih fakulteta , neke predmete sa ovog neke sa onog u zavisnosti od toga cime bi zeleli da se bave. Ostaviti mogucnost za kombinovanim obrazovanjem. Tako se radi u svim razvijenim zemljama sveta i mislim da je sama cinjenica da su te zemlja daleko ispred Srbije odlican pokazatelj da je ovakva ideja vise nego fenomenalna.
Ako neko tvrdi da je ovakva ideja pogresna neka se zapita gde je Srbija u odnosu na razvijene zemlje gde je ideja o kombinovanju nauka , vise predmeta sa razlicitih fakulteta stvarnost.
jesi ti s vestan sta pricas ??
pa ajde da polazem krivicno pravo, internu medicinu, istoriju, filozofiju, ekonomiju, obradu drveta, obradu metala, istoriju ahitekture .... ??????? i sta ce biti od mene ?????? debil koji je procitao 30 tak knjiga i nesposoban da zivi
e sad ovo sam karikirao verovatno si mislio na izborne predmete.... a brate to bolonja podrazumeva... svaka godina ima 2 ili 3 izborna i ti biras sta ces uciti e sad sto nasi studednti biraju ono sto je najlakse a ne ono cime ce se baviti to je druga stvar.
a to poistovecivanje srbije sa ostalim zemljama u svakom pogledu je u najmanju ruku glup..