- Poruka
- 2.412
Грађански законик чији предлог улази у скупштинску процедуру на усвајање ће бити тоталитарнији од најцрњих Орвелових визија.
Текст који је пред вама је преузет из словеначких новина „Глас“, али сјајно илуструје оно што се тренутно дешава у Србији на плану растурања породице.
Ситуација 1: Петар и Марко су се потукли у школи.
1981: Окруже их друга деца. Петар победи. Један другоме стегну руке и постану најбољи пријатељи.
2011: Директор школе позове полицију која саслуша оба дечака и њихове родитеље. Оба дечака, заједно са родитељима, морају читаву годину посећивати програм за спречавање насиља.
Ситуација 2: Војкан је немиран у разреду и омета друге ученике.
1981: Учитељица га пошаље код директора и тај му прилепи неколико васпитних. Војкан се након тога врати у разред где је миран најмање седам дана и не омета часове. Након тога се лекција понавља. Кроз неколико година постане паметнији, умири се и постане цењени кувар.
2011: Војкана пошаљу код школског психолога која га упути даље код психијатра који му препише таблете које су моћни седативи. Војканови родитељи почну добијати додатак за дете са посебним потребама. Војкан добије потврду да је дете са посебним потребама. Уђе у улогу болесника тако да годинама посећује психијатријске установе.
Ситуација 3: Милоша боли глава и понесе неколико аспирина у школу.
1981: Од учитељице добије чашу воде да може да попије таблете.
2011: Учитељица обавести школског психолога да Милош узима некакве таблете, ова обавести директора који позове полицију. Ова саслуша Милоша због могућег поседовања илегалних дрога. Код њега кући направе рацију. Након тога се још дуго говори да се Милош „сигурно дрогира“ и да је „наркоман“.
Ситуација 4: Неопрезно се играјући са лоптом мали Иван разбије суседима прозор. Због тога га његов отац пресавије преко колена и каишем му „нацрта“ неколико кобасица по голој гузици.
1981: Иван постане пажљивији у игри. Израсте у нормалног дечака, заврши школе и постане успешан подузетник.
2011: Ивановог оца затворе због злостављања детета. Ивана дају у хранитељску породицу, а током времена постане члан локалне банде малолетних кримилналаца. Психолог увери Иванову сестру да је и она морала бити злостављана, тако да њихов отац три године проведе у затвору.
Ситуација 5: Михајло напуни конзерву са барутом који је извадио из неколико петарди и са том направом разнесе мравињак.
1981: Мрави изграде нови мравињак.
2011: Због експлозије позову полицију, војску и специјалне јединице. Михајла осумњиче за терористички акт. Служба државне безбедности се придружи истрази и почене детаљно да истражује његове родитеље, заплене им рачунаре, а осталу децу привремено ставе у сигурне куће. Михајлов отац буде стављен на листу државних непријатеља и добије тајну забрану запошљавања у државној служби.
Ситуација 6: Током игре Душанка падне и одере колена. Док плаче приђе јој учитељ, загрли је и помилује је како би је утешио.
1981: Душанки је одмах боље и убрзо настави са игром.
2011: Учитеља оптуже за непоштовање дететовог права на телесни интегритет и непримерено додиривање малолетног детета. Појави се сумња да је педофил. Саслушају се друга деца да би се установило да ли их је непримерено додиривао. Привремено га суспендују до окончања истраге. После вишегодишњег процеса га на крају осуде условно. Након неуспешних притужби, случај заврши на европском суду. Душанки као жртви злостављања предложе да редовно посећује психотерапеута.
Сутра и на вашим вратима
Текст који је пред вама је преузет из словеначких новина „Глас“, али сјајно илуструје оно што се тренутно дешава у Србији на плану растурања породице.
Ситуација 1: Петар и Марко су се потукли у школи.
1981: Окруже их друга деца. Петар победи. Један другоме стегну руке и постану најбољи пријатељи.
2011: Директор школе позове полицију која саслуша оба дечака и њихове родитеље. Оба дечака, заједно са родитељима, морају читаву годину посећивати програм за спречавање насиља.
Ситуација 2: Војкан је немиран у разреду и омета друге ученике.
1981: Учитељица га пошаље код директора и тај му прилепи неколико васпитних. Војкан се након тога врати у разред где је миран најмање седам дана и не омета часове. Након тога се лекција понавља. Кроз неколико година постане паметнији, умири се и постане цењени кувар.
2011: Војкана пошаљу код школског психолога која га упути даље код психијатра који му препише таблете које су моћни седативи. Војканови родитељи почну добијати додатак за дете са посебним потребама. Војкан добије потврду да је дете са посебним потребама. Уђе у улогу болесника тако да годинама посећује психијатријске установе.
Ситуација 3: Милоша боли глава и понесе неколико аспирина у школу.
1981: Од учитељице добије чашу воде да може да попије таблете.
2011: Учитељица обавести школског психолога да Милош узима некакве таблете, ова обавести директора који позове полицију. Ова саслуша Милоша због могућег поседовања илегалних дрога. Код њега кући направе рацију. Након тога се још дуго говори да се Милош „сигурно дрогира“ и да је „наркоман“.
Ситуација 4: Неопрезно се играјући са лоптом мали Иван разбије суседима прозор. Због тога га његов отац пресавије преко колена и каишем му „нацрта“ неколико кобасица по голој гузици.
1981: Иван постане пажљивији у игри. Израсте у нормалног дечака, заврши школе и постане успешан подузетник.
2011: Ивановог оца затворе због злостављања детета. Ивана дају у хранитељску породицу, а током времена постане члан локалне банде малолетних кримилналаца. Психолог увери Иванову сестру да је и она морала бити злостављана, тако да њихов отац три године проведе у затвору.
Ситуација 5: Михајло напуни конзерву са барутом који је извадио из неколико петарди и са том направом разнесе мравињак.
1981: Мрави изграде нови мравињак.
2011: Због експлозије позову полицију, војску и специјалне јединице. Михајла осумњиче за терористички акт. Служба државне безбедности се придружи истрази и почене детаљно да истражује његове родитеље, заплене им рачунаре, а осталу децу привремено ставе у сигурне куће. Михајлов отац буде стављен на листу државних непријатеља и добије тајну забрану запошљавања у државној служби.
Ситуација 6: Током игре Душанка падне и одере колена. Док плаче приђе јој учитељ, загрли је и помилује је како би је утешио.
1981: Душанки је одмах боље и убрзо настави са игром.
2011: Учитеља оптуже за непоштовање дететовог права на телесни интегритет и непримерено додиривање малолетног детета. Појави се сумња да је педофил. Саслушају се друга деца да би се установило да ли их је непримерено додиривао. Привремено га суспендују до окончања истраге. После вишегодишњег процеса га на крају осуде условно. Након неуспешних притужби, случај заврши на европском суду. Душанки као жртви злостављања предложе да редовно посећује психотерапеута.

Сутра и на вашим вратима