Sta mislite o reformi skolskog gradiva?

  • Začetnik teme Začetnik teme imf5
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

imf5

Početnik
Poruka
12
Nastavni planovi i programi za osnovne i srednje skole su poslednji put menjani 1992. Pricaju kako ce ga reformisati vec nekoliko puta ali svaki put odlazu.

Sta mislite kako novi nastavni programi treba da izgledaju? Koje predmete treba izbaciti, a koje eventualno nove uvesti? Kako treba ubuduce izvoditi nastavu? Da li treba smanjiti /povecati broj casova nedeljno? Sta smatrate potrebnim, a sta nepotrebnim gradivom? ...

Pisite...
 
Nastavni planovi i programi za osnovne i srednje skole su poslednji put menjani 1992. Pricaju kako ce ga reformisati vec nekoliko puta ali svaki put odlazu.

Sta mislite kako novi nastavni programi treba da izgledaju? Koje predmete treba izbaciti, a koje eventualno nove uvesti? Kako treba ubuduce izvoditi nastavu? Da li treba smanjiti /povecati broj casova nedeljno? Sta smatrate potrebnim, a sta nepotrebnim gradivom? ...

Pisite...

Mi smo na jednom drugom forumu nekoliko puta u sitna crevca diskutovali na tu temu, i nekog naročitog napretka nije bilo... :mrgreen:
Jedan čovek kaže kako bi ovo ukinuo a ono proširio, a drugi kaže obrnuto, i to se potre, i tako za sve predmete redom. U proseku je sve ostalo skoro isto, sem što:

-Nijedan predmet nije ušao u grupu "predmeti koje treba potpuno izbaciti" sem veronauke (koju bi umesto toga držala svaka verska zajednica u svojim prostorijama van školskog vremena), a i tu je postojala ideja da je treba zameniti verski neutralnim predmetom "religije sveta".

-Predmet za koji se zagovarala potpuna promena plana i programa je "računarstvo i informatika"

-Što se tiče dodavanja novih predmeta, svašta je predloženo, a jedino što je predložilo nekoliko ljudi je nešto tipa mladih izviđača, preživljavanje i snalaženje u divljini/prirodi.
 

Ne vidim zašto ne bi moglo da se reformiše gradivo. Npr. ja kao biolog ne smatram da šestaci treba da potroše mesec dana časova biologije na učenje gradiva o crvima, nego da se obrađuje jedan čas nešto najosnovnije, a preostala dva-tri časa (koje smo uštedeli) da se potroše na detaljnije upoznavanje sa vrstama sisara i ptica koje žive u našoj zemlji.
 
Ne vidim zašto ne bi moglo da se reformiše gradivo. Npr. ja kao biolog ne smatram da šestaci treba da potroše mesec dana časova biologije na učenje gradiva o crvima, nego da se obrađuje jedan čas nešto najosnovnije, a preostala dva-tri časa (koje smo uštedeli) da se potroše na detaljnije upoznavanje sa vrstama sisara i ptica koje žive u našoj zemlji.

18. nacionalni kurikulum sadrzi samo osnovne smernice..
 
jedino što je predložilo nekoliko ljudi je nešto tipa mladih izviđača, preživljavanje i snalaženje u divljini/prirodi.
Pravi pokazatelj stanja nacije!
Koliko će učenika imati priliku da u nekoj divljini bude duže od nekoliko sati? I sada svi treba da uče preživljavanje u takvim uslovima? Koliko ima smisla čak i kao izborni predmet?

U našim se školama još uvek uče činjenice a retko se od učenika zahteva da razmišlja!
Pravo bi školovanje bilo da se razvija sposobnost razmišljanja a ne da se bubaju činjenice.
Naravno, da bi se tako radilo bar bi neko u Ministarstvu trebalo da razmišlja.
 

Back
Top