Šta mislite o internatima?

Ortak2

Zainteresovan član
Poruka
475
Da ste imali priliku da se školujete u nekom (prestižnom) internatu, što ima svoje prednosti ali i mane, da li biste voleli?

FB_IMG_17538625695824293.jpg
 
nz koliko je bio prestizan mesani internat u zrenjaninu ali jedno je bilo sigurno

tamo nije jebhao samo onaj koji nije hteo.

ooo mladosti nista ne zalim :aha:
Haha, dobro, ali kakvo je bilo obrazovanje?
Ja sam počela sama da se obrazujem kada sam videla da se ne mogu osloniti na sistem.
Lično, volela bih da sam išla u internat.
Uporna sam i to neverovatno kad mi je nešto bitno, eto napisah pre neki dan da sam naučila španski jezik preko Fejsbuka - 6 sati učenja dnevno, 2 godine.
Sama.
Naše Gimnazije nisu dovoljno dobre, fakultet je još lakši, jedino mi internat pada na pamet, tu bi moralo da se uči ali kasnije u životu bi se isplatilo.
 
Haha, dobro, ali kakvo je bilo obrazovanje?
Ja sam počela sama da se obrazujem kada sam videla da se ne mogu osloniti na sistem.
Lično, volela bih da sam išla u internat.
Uporna sam i to neverovatno kad mi je nešto bitno, eto napisah pre neki dan da sam naučila španski jezik preko Fejsbuka - 6 sati učenja dnevno, 2 godine.
Sama.
Naše Gimnazije nisu dovoljno dobre, fakultet je još lakši, jedino mi internat pada na pamet, tu bi moralo da se uči ali kasnije u životu bi se isplatilo.

Mislim da preterano se*eš :D
 
Haha, dobro, ali kakvo je bilo obrazovanje?
nz kakvo je bilo obrazovanje jer sam ja kiksuo vec prve godine trogodisnju pa ostao na 8 razreda :cool:

sa nekim profanima sam se upoznao tek na polugodistu, pa opasno nisam merodavan da iz prve ruke ocenim stanje

moj ukucanin radi vec 17tu godinu u gimnaziji
i svake godine sve debilniji zavrsavaju istu.

znanje danas i pre 17 godina su nebo i zemlja

od 24 maturanata ove godine njih 5-6 je realno bilo zrelo za maturu.
ovo ostalo bi otpalo zbog neznanja uveliko

osnovno znanje 0. nezainteresovanost za bilo sta
a treba biti zaniljiviji na casu od tik toka i jutub failova

a sve drcno, bezobrazno i traze neko "svoje pravo"

bolonja je zaklala nase skolstvo za vjek vjekova :kafa:
 
znanje danas i pre 17 godina su nebo i zemlja
Da, to znam.
Malo sam se zanela (@Frederick_ reče "se*em), ja imam 50 godina, pa sam pitanje postavila za moju generaciju, znam kako je sada, ne može se ni opisati, moja generacija je bila iole pristojna i normalna, kulturna, ali eto ni moja Gimnazija nije ni prineti znanju momaka iz "Šešira profesora Koste Vujića", a stranci koji spadaju u elitu idu u internate - na to sam mislila.
 
O tome kako škole i fakukteti nisu dovoljno dobri za tebe, kako si ti nesto oznad svega toga.
Ne, ne, nisam rekla da nisu dobri za MENE, nego realno ne nude mogućnost malo jačeg obrazovanja, mislim na sve učenike, ne znam zašto sam ti ostavila takav utisak.

Ko zna da li bih ja uopšte bila kapacitet za internat, možda ne bih završila, ko će to sad znati, ali volela bih da sam imala priliku da probam.

Jesmo li sad razjasnili? :)
 
@Frederick_
Pa i Niče je napisao knjigu o ograničenju učenja na univerzitetima, da država bukvalno ne da studentima da pređu neku liniju - ogračeni su, toliko i toliko ti je dozvoljeno da znaš, da bi bio sutra koristan; ako previše znaš - bićeš štetan.

Nije slučajno što je elita tako melanholična, da narod zna koliko je zapravo ograničen i sprečen da se obrazuje, možda bi se i pobunili, možda i ne bi, ali ovako ni ne znaju, daj hleba i igara, Karleušu i rijaliti, ko će da čita danas jednog Ničea?

***
Evo deo iz Ničeove knjige "Šopenhauer kao vaspitač" gde upravo govori o tome kako državni univerziteti funkcionišu u tajnosti i šta je istina:

Niče neverovatno opisuje egoizam države koji dozvoljava izvestan stepen obrazovanja ali samo u granicama koje ona (država) odredi. Naveo je primer koji bi bukvalno nepismenom bio jasan (i zbog toga ga poštujem):
"To je kao kada skrenete jedan deo potoka na vodenicu i vodenica tako radi odlično, da ste pustili na vodenicu svu silu potoka, bilo bi više štete nego koristi".

Niče "Šopenhauer kao vaspitač"
 
@Frederick_
Pa i Niče je napisao knjigu o ograničenju učenja na univerzitetima, da država bukvalno ne da studentima da pređu neku liniju - ogračeni su, toliko i toliko ti je dozvoljeno da znaš, da bi bio sutra koristan; ako previše znaš - bićeš štetan.

Nije slučajno što je elita tako melanholična, da narod zna koliko je zapravo ograničen i sprečen da se obrazuje, možda bi se i pobunili, možda i ne bi, ali ovako ni ne znaju, daj hleba i igara, Karleušu i rijaliti, ko će da čita danas jednog Ničea?

***
Evo deo iz Ničeove knjige "Šopenhauer kao vaspitač" gde upravo govori o tome kako državni univerziteti funkcionišu u tajnosti i šta je istina:

Niče neverovatno opisuje egoizam države koji dozvoljava izvestan stepen obrazovanja ali samo u granicama koje ona (država) odredi. Naveo je primer koji bi bukvalno nepismenom bio jasan (i zbog toga ga poštujem):
"To je kao kada skrenete jedan deo potoka na vodenicu i vodenica tako radi odlično, da ste pustili na vodenicu svu silu potoka, bilo bi više štete nego koristi".

Niče "Šopenhauer kao vaspitač"

Prežvakana je to priča.
Škola nudi onoliko koliko nudi jer je jedna za mnoge.
Teoretski je nemoguće da škola svačiji potencijal izvuče do maksimuma.
I nezrelo je očekivati to od škole.

Ali ono što je meni još nezrelije kod mnogih je što krive školu što ne mogu tamo da ostvare svoj potencijal.

Danas, u eri interneta, LLM asistenata i maltene neograničenog pristupa izvorima znanja, za 90% ljudi ne postoji razlog zašto ne mogu da iskoriste svoj potencijal - postoji samo izgovor.

Knjige iz kojih sam ja učio baze podataka, koštale su pravo malo bogatstvo, bilo ih je teško naći (tada smo bili i pod sankcijama), i njihova masa je bila preko 15 kilograma.

Danas sve to imas online, besplatno, i LLM asistenta koji će ti pronaći sve sto te interesuje za par mikrosekundi.

Inace, resio sam da naučim da gletujem, i LLM mi je kreirao kompletan roadtrip, za samo par minuta konverzacije.
Bukvalno smo kreirali custom-tailored pocetnicki tutorijal za mene.

Izgovora nema :)
 
Prežvakana je to priča.
Škola nudi onoliko koliko nudi jer je jedna za mnoge.
Teoretski je nemoguće da škola svačiji potencijal izvuče do maksimuma.
I nezrelo je očekivati to od škole.

Ali ono što je meni još nezrelije kod mnogih je što krive školu što ne mogu tamo da ostvare svoj potencijal.

Danas, u eri interneta, LLM asistenata i maltene neograničenog pristupa izvorima znanja, za 90% ljudi ne postoji razlog zašto ne mogu da iskoriste svoj potencijal - postoji samo izgovor.

Knjige iz kojih sam ja učio baze podataka, koštale su pravo malo bogatstvo, bilo ih je teško naći (tada smo bili i pod sankcijama), i njihova masa je bila preko 15 kilograma.

Danas sve to imas online, besplatno, i LLM asistenta koji će ti pronaći sve sto te interesuje za par mikrosekundi.

Inace, resio sam da naučim da gletujem, i LLM mi je kreirao kompletan roadtrip, za samo par minuta konverzacije.
Bukvalno smo kreirali custom-tailored pocetnicki tutorijal za mene.

Izgovora nema :)
Srećno sa gletovanjem :)
U pravu si, ja nisam dobro postavila temu, htela sam da pitam da li biste voleli da ste imali priliku da se obrazujete u internatima u vaše vreme
Nisam uopšte mislila na sadašnjost, eh...
 
Srećno sa gletovanjem :)
U pravu si, ja nisam dobro postavila temu, htela sam da pitam da li biste voleli da ste imali priliku da se obrazujete u internatima u vaše vreme
Nisam uopšte mislila na sadašnjost, eh...

Obrazovao sam se na nekoj vrsti internata, Vojnotehnicka Akademija (tzv. VTA).
Poslednja generacija.

Imali smo vrhunske uslove jer nakon prve dve godine, samo nas 9 je "prezivelo", i svi su profesori mogli da se svakom od nas lepo posvete.
Sami profesori su bezbroj puta rekli da "ovakvi uslovi ne postoje nigde na svetu".
Ali to je bio takav splet okolnosti, jer kao sto rekoj, bili smo poslednja generacija, ti profesori su bukvalno samo za nas devetoricu bili angazovani, vremena se imalo dovoljno, i rezultat je da se toliko toga prelazilo na nastavi da nije ni bilo mnogo potrebe za dodatnim ucenjem van nastave - mada se to "dodatno ucenje" svodilo na rad na projektima i pisanje radova.
Jedan od rezultata je i taj da je skoro svako od nas devetorice, izasao sa osnovnih studija sa nekoliko ozbiljnih naucnih radova.
Nije ni cudo sto su mnogi otisli za akademskom karijerom :)

I na kraju, sta mislim o internatima?
Pa meni bilo super. Ali na tome i moze da se zavrsi moj sud, jer nemam pojma kako je na drugim mestima.
Licno mi se svidja taj koncept.
 

Back
Top