Српска историја пре Немањића у настави

Iako ovo malo širi temu, stavićemo ovde nekoliko priloga, da ne otvaramo novu:

https://forum.krstarica.com/attachments/69320534_2354472367965398_568231174057492480_n-jpg.589085/

69320534_2354472367965398_568231174057492480_n-jpg.589085
 
Istorija - kamen spoticanja Balkana
21. jun 2006. | 17:25 | Izvor: B92
Beograd -- Jedna istorijska čitanka postala je predmet ozbiljne i teške rasprave u srpskoj javnosti.

Četiri knjige o istoriji Balkana, zamišljene da objedine potpuno različite poglede na istoriju 11 naroda Jugoistočne Evrope, dočekali su na nož neki istoričari u Beogradu, koji smatraju da je u njima data iskrivljena slika o prošlosti Srba. Ministarstvo prosvete dalo je zeleno svetlo za korišćenje tri dela te čitanke u srednjim školama, ali ne i za knjigu o Drugom svetskom ratu, koja je i izazvala najviše sporenja.

Čitanka sa više istina o prošlosti Balkana osmišljena je da pokaže đacima kako različiti narodi na Balkanu drugačije vide određene događaje iz svoje zajedničke prošlosti. Urednik srpskog izdanja, istoričarka Dubravka Stojanović, kaže da nije iznenađena otporima sa kojima se izdanje susrelo, kako u Srbiji, tako i u drugim zemljama, jer sve nacije na Balkanu, kako kaže, imaju isti problem – dijametralno suprotno gledaju na iste događaje.

"Mi smo svi toliko zatvoreni u sebe, u svoju verziju istine, da svako od nas dolazi u samoizolaciju u kojoj podaci iz naše istorije postaju najvažniji od svega. Tako gubimo kopču sa realnošću, koja kao što to može da se vidi, nedostaje i našim političarima", kaže Dubravka Stojanović, urednik izdanja za Srbiju.

4823249964499ac8d0065c320607148_180x253.jpg


Radoš Ljušić (prvi s leva, Fonet)

Direktor zavoda za udžbenike i nastavna sredstva, Radoš Ljušić, bio je taj koji je od prosvetnih vlasti Srbije zahtevao da se ove čitanke ne prihvate. Sada je nezadovoljan što su tri od četiri knjige ipak dobile saglasnost Ministarstva prosvete.

On smatra da čitanka o Drugom svetskom ratu jeste posebno sporna, ali da se i u ostalima jasno vidi namera da se, kako kaže, srpski narod predstavi kao lošiji od drugih balkanskih nacija. "Možete misliti kakva je to istorijska čitanka u kojoj nema nijedan pomen o ubistvu Srba u Jasenovcu, nego je Jasenovac prikazan jednom fotografijom, koja liči na neku zabavu tamo. To je krajnje nekorektno. Ako mi tako budemo predstavljali istoriju sopstvenoj deci, onda je bolje da je uopšte ni ne predstavljamo", kaže Radoš Ljušić, direktor Zavoda za udžbenike i nastavna sredstva.

14595722764499acc5cca93471261294_180x270.jpg


Dubravka Stojanović (Danas)
(P.S. Da li bi ste poverili izradu udzbenika istorije ovoj faci? Ima najvise 35-36 godina i vec "ekspert" za istoriju)


Urednica srpskog izdanja priznaje da je propust to što su u Čitanki, kada se govori o logoru NDH Stara Gradiška, žrtve pobrojane redosledom Jevreji, Romi, Hrvati, antifašisti i Srbi i kaže da je trebalo da Srbi, kao najbrojnije žrtve, budu pomenuti prvi. Međutim, Dubravka Stojanović naglašava da su o ustaškim zločinima data čak četiri opširna teksta. Na pitanje kako je moguće da ne bude detaljnije prikazan Jasenovac, kao najveći logor za Srbe, koji je i sinonim za koncentracione logore, Dubravka Stojanović kaže: "Zato što mi nismo mislili da je to logika koja se mora poštovati. Za nas je bitno da se prikaže fenomen. Nađena su dobra četiri teksta koja prikazuju tip zločina, masovnost zločina, zločine nad decom. Nismo formalno vodili računa o tome da li će, po ne znam čijim kriterijumima, biti zadovoljeno da to bude Jasenovac ili ne."

I u ostalim zemljama u kojima je trebalo da knjige uđu u upotrebu, reakcije su slične onoj Radoša Ljušića. Grci su odbili da štampaju svoje izdanje zato što se u njemu nigde ne pominje genocid Turaka nad Jermenima. U Makedoniji čitanka je odbijena jer u tekstovima o tom narodu uz ime države bukvalno na svakom mestu stoji BJR. Tako je, u stvari, Srbija jedina zermlja u kojoj je edicija za sada prihvaćena, bar delimično.

http://www.b92.org/info/vesti/index.php?yyyy=2006&mm=06&dd=21&nav_category=12&nav_id=202110&fs=1




 
Istoričarka Marijana Toma izjavila je danas da su ratovi na prostoru bivše Jugoslavije iz devedesetih godina prošlog veka danas nastavljeni „ratovima“ između udžbenika istorije, u kojima se nude različite interpretacije tih sukoba.

„Udžbenici iz istorije u Srbiji selektivno i šturo prikazuju događaje, tendenciozno i namerno prikrivaju podatke, a ponekad ih i falsifikuju“, kazala je Marijana Toma na tribini „Udžbenici istorije u Srbiji: obrazovanje za pomirenje?“ u Novom Sadu.

Prema njenim rečima kroz udžbenike istorije razvija se ideja o „naciji-žrtvi“, što je najbolji mobilizatorski element za neke kasnije sukobe.

Dodala je da samo jedan od udžbenika iz istorije pominje genocid u Srebrenici, ali istovremeno falsifikuje činjenicu da je Međunarodni sud pravde oglasio Srbiju krivom za kršenje Konvencije o genocidu, tako što navodi da je taj sud oslobodio Srbiju krivice.

Predsednik Izvršnog odbora Nezavisnog društva novinara Vojvodine (NDNV) Nedim Sejdinović rekao je da je „nacionalistička mitomanija“ iz devedesetih godina prisutna i u 21. veku.

Slični tekstovi
U ovim udžbenicima Kosovo je nezavisna država
Kako udžbenici u Hrvatskoj prikazuju Srbe?
Porazna statistika američkih ratova: Stotine hiljada mrtvih, milioni…
Saznajemo kako danas falsifikuju istoriju! (video)
„Sve to dovelo je do toga da je društvo zapravo rezervoar nasilja i da je dovoljna samo mala varnica pa da požar ponovo plane“, ocenio je Sejdinović.

Po njegovim rečima, katedre za istoriju na univerzitetima u Beogradu i u Novom Sadu su uglavnom „rasadnici nacionalističke mitomanije“.

Tribinu u NDNV organizovao je Fond za humanitarno pravo iz Beograda.
 
Слични проценти су били и у домену власништва хрватских фирми над дистрибуцијом српских филмова.
Мада има помака и раста домаћих фирми тако да им је опао ниво доминације над држиштем.

То се дешава када се не помаже и стимулише домаћа привреда и памет.
 
Са друге стране, не знам зашто у уџбеницима не постоји ни једно поглавље о животу Словена односно Срба у домовини на северу.
Конкретно знамо које археолошке културе су повезане са Словенима, знамо да су Венди синоним за Србе (а само вендска линија је повесно богата), знамо за Неуре, везе и контакте са Сармато-Скитима... Толико је материјала да се може направити једно неутрално поглавље које допуњује филм који креће у 6. минуту и нема никакав увод.
 
РОДИТЕЉИ БЕСНИ, ЦЕПАЈУ КЊИГЕ:
Незапамћена брука у уџбенику за 6. разред


Прича о спорном уџбенику из историје за 6. разред основне школе датира још из 2015. године. Иако је још тада најављено да ће ово издање бити повучено, основци и даље из модификованог уче да су Албанци староседеоци Балкана од којих су Срби примили народне обичаје.

У уџбенику, чији је аутор Раде Михаљчић, пише да су обичаје, језик и друга нардона обележја сачували Албанци, а да су досељени Словени, међу којима и Срби, примили обичаје и културу од Албанаца и да су се стопили с њима.

Многим родитељима смета то што се оба уџбеника могу купити и даље, јер су и даље у оптицају, посебно када се купују половни уџбеници, чија је цена драстично приступачнија.

Поједини су навели да су од наставника историје тражили објашњење о спорној лекцији, те да им је речено да је такав план и програм. Оно што заправо највише тишти јавност јесте што се ништа не предузима, како деца не би учила да су Срби од Алабанца примили културу и народне обичаје.

D2lzt5yWwAEJskJ


23. августа 2019.
https://vidovdan.org/info/roditelji-besni-cepaju-knjige-nezapamcena-bruka-u-udzbeniku-za-6-razred/
 
РОДИТЕЉИ БЕСНИ, ЦЕПАЈУ КЊИГЕ:
Незапамћена брука у уџбенику за 6. разред


Прича о спорном уџбенику из историје за 6. разред основне школе датира још из 2015. године. Иако је још тада најављено да ће ово издање бити повучено, основци и даље из модификованог уче да су Албанци староседеоци Балкана од којих су Срби примили народне обичаје.

У уџбенику, чији је аутор Раде Михаљчић, пише да су обичаје, језик и друга нардона обележја сачували Албанци, а да су досељени Словени, међу којима и Срби, примили обичаје и културу од Албанаца и да су се стопили с њима.

Многим родитељима смета то што се оба уџбеника могу купити и даље, јер су и даље у оптицају, посебно када се купују половни уџбеници, чија је цена драстично приступачнија.

Поједини су навели да су од наставника историје тражили објашњење о спорној лекцији, те да им је речено да је такав план и програм. Оно што заправо највише тишти јавност јесте што се ништа не предузима, како деца не би учила да су Срби од Алабанца примили културу и народне обичаје.

D2lzt5yWwAEJskJ


23. августа 2019.
https://vidovdan.org/info/roditelji-besni-cepaju-knjige-nezapamcena-bruka-u-udzbeniku-za-6-razred/
Да ствар буде грђа, тај уџбеник је издање Завода за уџбенике (нема власника Хрвата, Зловенаца, Немаца...).

Од ове шк.године примењује се нови план и програм историје за 6.разред ОШ. У њега је згуран средњи век и први део (до 1800.г.) новог века. Нема више тематских подела на општу и националну историју, већ је све обједињено.
 
РОДИТЕЉИ БЕСНИ, ЦЕПАЈУ КЊИГЕ:
Незапамћена брука у уџбенику за 6. разред


Прича о спорном уџбенику из историје за 6. разред основне школе датира још из 2015. године. Иако је још тада најављено да ће ово издање бити повучено, основци и даље из модификованог уче да су Албанци староседеоци Балкана од којих су Срби примили народне обичаје.

У уџбенику, чији је аутор Раде Михаљчић, пише да су обичаје, језик и друга нардона обележја сачували Албанци, а да су досељени Словени, међу којима и Срби, примили обичаје и културу од Албанаца и да су се стопили с њима.

Многим родитељима смета то што се оба уџбеника могу купити и даље, јер су и даље у оптицају, посебно када се купују половни уџбеници, чија је цена драстично приступачнија.

Поједини су навели да су од наставника историје тражили објашњење о спорној лекцији, те да им је речено да је такав план и програм. Оно што заправо највише тишти јавност јесте што се ништа не предузима, како деца не би учила да су Срби од Алабанца примили културу и народне обичаје.

D2lzt5yWwAEJskJ


23. августа 2019.
https://vidovdan.org/info/roditelji-besni-cepaju-knjige-nezapamcena-bruka-u-udzbeniku-za-6-razred/

Ова глупост се понавља сваке године. Очекујем је и следећег септембра; већ смо сви навикли. :lol:
 
Ова глупост се понавља сваке године. Очекујем је и следећег септембра; већ смо сви навикли. :lol:
Још већа је срамота да се понавља.:evil:

Од ове шк.године примењује се нови план и програм историје за 6.разред ОШ. У њега је згуран средњи век и први део (до 1800.г.) новог века. Нема више тематских подела на општу и националну историју, већ је све обједињено.
Уопште су уџбеници наопако постављени (биће и ти згурани такви) : требало би да се тежишна тачка стави на српске просторе и њима посвети више страна (и времена за усвајање), а тзв "светска историја" да буде прилг..Напр: лекција о Немањи која почиње са текстом о Немањи, а не о Византији или Св.Римс.царсту..и слично.Још од победе Брозоваца учимо о туђинцима много , о себи ништа. или нам презентују погрешно.

Ево како се ђацима представљала сврха боравка у школи 1910.године:

1. Школа је мала држава: Буди добар грађанин у тој својој држави, па да што ваљано урадиш за своју велику отаџбину.

2. Помисли, да имаш примати велико наслеђе, и буди захвалан свима племенитима, који су ти га завештали, свима великим људима, који су радом свога живота створили и за тебе непролазне ствари.

3. Научи се у маломе бити веран, да једном будеш могао бити у великоме; учи се стољњем реду, који ће ти помоћи за унутарњу ваљаност.

4. Тежи за истинитошћу; немој само по форми да испуњаваш своје дужности и не буди задовољан спољним успехом. Немој учити другима за љубав, него мисли на себе самог и шта би ти хтео да вредиш.

5. Немој лагати, ни као робови, који немају смелости за истину, ни као притворице, који хоће да се извију у висину, нити као варалице у речима, који позајмљено издају за своје. Тако исто не смеш бити дволичан: да се издајеш за смиренога пред својим родитељима, а дрзак и неуљудан пред својим учитељима и друговима.

6. Буди добар друг међу својим парњацима, поуздан и веран; али не допуштај ниједном другу, који је гори од тебе, да тобом овлада. Не старај се, да друге у учењу претичеш само из таштог частољубља, али пази, да све урадиш, што твоја снага од тебе тражи.

7. Не злоупотребљавај своју јачину према слабима и не буди охол према сићушнима; знај, да се већ и у младим годинама може дати доказа о великом срцу.

8. Гледај, да будеш ваљан и у свима млађаним играма и да останеш чио и весео кроз све младо доба твоје. Љуби природу са свима створењима и не дај да ти икакав собни рад помути уживање у томе.

9. Не клони духом, ако си што погрешио и морао казну отрпети; отпочни чило снова, па ћеш брзо моћи утрти све трагове минулога. Не дај да се неповерење усели у тебе и не мисли ништа зло о твојим наставницима; напротив, буди вазда убеђен, да су они само твоји пријатељи.

10. Чини што добро драговољно поред твога обавезног рада, да би и доцније спадао међ оне, што сами себи постављају циљеве, а не међу полу робове, који раде само што им се наложи.
 
Poslednja izmena:
Још већа је срамота да се понавља.:evil:

А зашто је то неким појединцима постало проблем тек 2015. године?

Тај чланак шири лажне вести. Нити је то последица некакве модификације уџбеника, нити је ико најавио да ће то бити измењено.
 
Poslednja izmena:
Још већа је срамота да се понавља.:evil:

Још од победе Брозоваца учимо о туђинцима много , о себи ништа. или нам презентују погрешно.

Draga moja, dozvoli mi da ti nešto objasnim...a da se ne naljutiš. U svim tekstovima apsolutno celokupnog korpusa srpskog nastavnog materijala od XVIII stoleća do današnjeg dana, bez izuzetaka, ukoliko se Albanci (odnosno Šiptari, Arbanasi) pominju, oni su navedeni kao potomci ostataka neromanizovanog starobalkanskog (predrimskog) stanovništva.

Dakle, to nije od 2015. godine, od kada jedan deretićevac stalno po internetu kači tu lažnu vest o navodno besnim roditeljima a pojedini srpski mediji baš lošeg kvaliteta prenose; niti je to nije nešto od vremena Josipa Broza Tita. Evo ti jednog primera još i od pre uopšte Jugoslavije (Srpska istorija sa slikama za IV razred osnovne škole od Mihaila Jovića):

harba.PNG


I čuj, sad kao pa skandal i sramota u 21. stoleću?!
 
[
Draga moja, dozvoli mi da ti nešto objasnim...a da se ne naljutiš. U svim tekstovima apsolutno celokupnog korpusa srpskog nastavnog materijala od XVIII stoleća do današnjeg dana, bez izuzetaka, ukoliko se Albanci (odnosno Šiptari, Arbanasi) pominju, oni su navedeni kao potomci ostataka neromanizovanog starobalkanskog (predrimskog) stanovništva.

I čuj, sad kao pa skandal i sramota u 21. stoleću?!

Мене то погађа као и те родитеље. Срамота је да они који преферирају научне титуле никада не истражују нити имају нова сазнања. Разумем да је теби лако да се носиш са таквим неистинама јер ниси Србин и то доживљаваш само као теоријску сзвар, тамо негде, ван тебе.

Уџбеник не сме да барата неистинама. Ако аутор није сигуран у порекло неке групе народа као што су Арабанаси, дужан је да не дезинформише ученика него да напише да је љихово порекло нејасно, или да има више теорија о тој групи, или истину да им се помен на Балкану прати тек од 11.века.
 
Мене то погађа као и те родитеље. Срамота је да они који преферирају научне титуле никада не истражују нити имају нова сазнања. Разумем да је теби лако да се носиш са таквим неистинама јер ниси Србин и то доживљаваш само као теоријску сзвар, тамо негде, ван тебе.

Srebrena, nema roditelja. To se par autohtonista okupilo i okačilo vest na internet...nije bilo nikakve diskusije na tu temu, ničeg. Vest je najvećim delom izmišljotina, tako da te ne može pogađati na isti način kao i nepostojeća lica.

No da upitam ja tebe, otkud ti to da ja nisam Srbin?

Уџбеник не сме да барата неистинама. Ако аутор није сигуран у порекло неке групе народа као што су Арабанаси, дужан је да не дезинформише ученика него да напише да је љихово порекло нејасно, или да има више теорија о тој групи, или истину да им се помен на Балкану прати тек од 11.века.

Pa u Mihaljčićevom udžbeniku i piše da se javljaju u XI stoleću. :D
 
[


Мене то погађа као и те родитеље. Срамота је да они који преферирају научне титуле никада не истражују нити имају нова сазнања. Разумем да је теби лако да се носиш са таквим неистинама јер ниси Србин и то доживљаваш само као теоријску сзвар, тамо негде, ван тебе.

Уџбеник не сме да барата неистинама. Ако аутор није сигуран у порекло неке групе народа као што су Арабанаси, дужан је да не дезинформише ученика него да напише да је љихово порекло нејасно, или да има више теорија о тој групи, или истину да им се помен на Балкану прати тек од 11.века.
Nemoguce? To se ich ne primecuje iz njegovog postovanja na forumu, ali smeta kada mu se neko suprotstavi.
 
Sto se tice teme Mrkalju ne verujem da mozes da probijes barijer, cak se i oni istoricari, srpski, koji misle i dokazuju suprotno volsebno nalaze na spisku autohtonista ili jos bolje velikosrba....ovde na forumu je jos lakse, obrisu i preprave celu temu da lici na tesko znanje i mudrost ovih trolova, a da ne govorimo da i wiki o srpskoj istoriji godinama pisu nesrbi...
 
Srebrena, nema roditelja. To se par autohtonista okupilo i okačilo vest na internet...nije bilo nikakve diskusije na tu temu, ničeg. Vest je najvećim delom izmišljotina, tako da te ne može pogađati na isti način kao i nepostojeća lica.

No da upitam ja tebe, otkud ti to da ja nisam Srbin?
Pa u Mihaljčićevom udžbeniku i piše da se javljaju u XI stoleću. :D
Нека буде да нема бунта родитеља, постоји текст у уџбенику, зар не? Ако се јављају у 11.столећу, онда нису староседеоци..
и нема европског народа са таквим обичајима да жртвама трофејно одсецају прсте као што су они имали. Аутор уџбеника не пише белетристику па да може да пусти машти и жељама на вољу, него мора да зна да се уџбеником формира свест будућег равноправног грађанина Србије и подметање полуистина, непроверених ствари или неистина јесте срамота.
Што се тиче твоје националности, сам знаш најбоље, али сам си писао на форуму да ниси Србин, пре неколико година, у некој расправи која није била са мном. Чини ми се да је та реченица гласила "Уосталом, ја и нисам Србин".
 
Нека буде да нема бунта родитеља, постоји текст у уџбенику, зар не? Ако се јављају у 11.столећу, онда нису староседеоци..

Ne znam zašto ti tako nešto pada na pamet...ni Baske ne znamo pre I stoleća; jesi li ikada u životu čula da neko osporava da je njihov jezik ostatak staroevropskog, predindoevorpskog? I uopšte ne razumem zašto razmišljaš u tom smeru; pa Srbi se javljaju prvi put u IX stoleću, pa to tebi ako se dobro sećam ne predstavlja nikakav problem da smatraš da su Srbi na istim prostorima na kojima se pojavljuju obitavali ne samo vekovima, već i milenijumima...zašto bi Albanci po pitanju takvog pristupa bili nekakav izuzetak?

и нема европског народа са таквим обичајима да жртвама трофејно одсецају прсте као што су они имали.

Je li može nešto više o tome? Prvi put čujem za taj narodni običaj. Ko ga opisuje, gde se javlja?

Аутор уџбеника не пише белетристику па да може да пусти машти и жељама на вољу, него мора да зна да се уџбеником формира свест будућег равноправног грађанина Србије и подметање полуистина, непроверених ствари или неистина јесте срамота.

Srebrena, pre svega, autor bilo kog udžbenika, u najvećoj meri, samo prepisuje od starijih koji su bili u opticaju. Pa potom neke pojedine rečenice menja (ili tekst skraćuje, odnosno proširuje) u skladu sa novim otkrićima i dnevno političkim potrebama aktuelnog režima. Tako da se tu ne radi ni o kakvoj mašti i ličnim željama, kojima je on ubacio nešto, a što bi trebalo da ti bude prilično jasno iz primera osnovnoškolskog udžbenika iz istorije koji sam ti okačio iz 1913. godine.

Што се тиче твоје националности, сам знаш најбоље, али сам си писао на форуму да ниси Србин, пре неколико година, у некој расправи која није била са мном. Чини ми се да је та реченица гласила "Уосталом, ја и нисам Србин".

Pogrešno ti se čini. :lol:
 
Dodala je da samo jedan od udžbenika iz istorije pominje genocid u Srebrenici, ali istovremeno falsifikuje činjenicu da je Međunarodni sud pravde oglasio Srbiju krivom za kršenje Konvencije o genocidu, tako što navodi da je taj sud oslobodio Srbiju krivice.
Отишли смо од теме, али и нисам могао вјеровати да неки историчар у Србији, колико год застранио, овако нешто изјави.

Оно да провјерим, заиста јесу (овдје) "премудре" мисли ове ћурке и назови историчарке Маријане. Није проблем што се поменута ћурка трпа у материју о којој појма нема нити има појма шта пише у пресуди МСП из 2007-е, није проблем што тука не разумије да не морају уџбеници историје у свој садржај убацити селективно све оно што се њеном јадном интелекту свиђа (не морају), пробем је што су медији (ово смеће бљуц и ини) једва дочекали умовање поменуте, што афурмишу такву изопачену матрицу поимања ствари и што нам тако намећу скарадан систем вриједности.
Када такве особе добијају предност да промовишу своје аутошовинистичке ставове, у великом смо, огромном проблему.

Отишли јесмо од теме, али ово сам морао да нашишем.
 
Pa u Mihaljčićevom udžbeniku i piše da se javljaju u XI stoleću. :D

pa Srbi se javljaju prvi put u IX stoleću,


Ово двоје се не слаже са првом реченицом, која каже да су Срби (који су бележени од 9. века ) овде затекли Арбанасе (који су забележени у 11. веку):

 
Ово двоје се не слаже са првом реченицом, која каже да су Срби (који су бележени од 9. века ) овде затекли Арбанасе (који су забележени у 11. веку):

Pričali smo o udžbeniku koji je napisao Rade Mihaljčić. Pogledaj celi citat, odakle si me citirao, da vidiš odakle je to.
 

Back
Top