Smer (nice) na pogrešnom putu ili kako je prošao još jedan septembar bez konkretnih i kvalitetnih predloga, uredbi i slično....

Lagerta

Elita
Supermoderator
Poruka
18.017
Nastavnici su na prvoj sednici Nastavničkog veća nakon letnje pauze dobili odštampane „Smernice za organizaciju i realizaciju obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi u školskoj 2023/ 2024. godini“ koje je uputilo resorno Ministarstvo. Moj lični utisak je da su prilično apstraktne, uopštene i nedovoljno određene i samim tim bitno se ne razlikuju od svih onih koje stižu decenijama unazad na početku svake školske godine.
%E2%80%9Aucitelj-pod-stresom.png


Naravno, ima i novina​

Posebno su zanimljivi tematski dani, a još će biti zanimljivije njihovo planiranje. Prema dobijenoj smernici tematski dani podrazumevaju interaktivne metode rada i međupredmetno povezivanje bez ograničenja trajanja časa pojedinih predmeta. Pitam se da li trajanje časa bez ograničenja znači isto što i bezgranični čas.


Sadržaj rada zahtevaće korelaciju sadržaja više nastavnih predmeta. U redu, to mi je jasno. Učitelji će moći da povežu srpski jezik, likovnu i muzičku kulturu, ali šta da rade predmetni nastavnici istorije i hemije, na primer?!

Posebnu pažnju privuklo mi je sledeće, citiram: „Na temeljima započetih aktivnosti u prvim nedeljama školske godine škola će nastaviti da radi na unapređivanju svoje dokumentacije i prakse kako bi obezbedila podsticajno i bezbedno okruženje i kontinuirano promovisala vrednosti međusobnog poštovanja, saradnje i solidarnosti, uz uvažavanje različitosti.“
U kakvoj su vezi unapređivanje dokumentacije i obezbeđivanje bezbednog okruženja? Da li to znači da bez unapređivanja dokumentacije nema bezbednog okruženja?!

Kada se pominje međusobno poštovanje, saradnja solidarnost, uvažavanje različitosti, zar to oduvek nismo radili?!

U delu koji se odnosi na saradnju s roditeljima piše da se od njih očekuje odgovorno ponašanje i praćenje napredovanja njihove dece. Redovno izveštavanje odeljenjskog starešine o promenama u ponašanju i uspehu učenika se podrazumeva. To takođe nije ništa novo.Na prvoj strani „Smernica“ piše da su direktori škola, nastavnici, stručni saradnici i roditelji odgovorni za ostvarivanje zajedničkog cilja, a cilj je razvoj pozitivnih vrednosti kod učenika.
Da li to znači da je odgovornost samo na nama?! Šta ćemo sa resornim Ministarstvom?! Elektronskim i štampanim medijima?!… Da li se oni, u startu, oslobađaju bilo kakve odgovornosti?!
Na kraju, podsetila bih da je sinonim imenice „smernica“ direktiva ili naredba. Ove naredbe date su u vidu koraka koje je neophodno preduzeti. Kada pomenuh korake, pitam se da li je moguće praviti snažne korake na klimavim nogama?

Link
 
Komentari o smernicama se svode na sledeće : 2 nedelje ćemo ih učiti empatiji a posle ne moramo :mrgreen: nikad to do sada nismo radili, pa se , eto, dosetila ministarka, sva važna i ponosna što je izmislila toplu vodu :mrgreen: o tematskim danima neću ni da smaram ovde :roll:
Циљна група су родитељи и сви који никада нису предавали у школи. Да се види како држава "брине" о деци, на сва звона.
 
Nastavnici su na prvoj sednici Nastavničkog veća nakon letnje pauze dobili odštampane „Smernice za organizaciju i realizaciju obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi u školskoj 2023/ 2024. godini“ koje je uputilo resorno Ministarstvo. Moj lični utisak je da su prilično apstraktne, uopštene i nedovoljno određene i samim tim bitno se ne razlikuju od svih onih koje stižu decenijama unazad na početku svake školske godine.
%E2%80%9Aucitelj-pod-stresom.png


Naravno, ima i novina​

Posebno su zanimljivi tematski dani, a još će biti zanimljivije njihovo planiranje. Prema dobijenoj smernici tematski dani podrazumevaju interaktivne metode rada i međupredmetno povezivanje bez ograničenja trajanja časa pojedinih predmeta. Pitam se da li trajanje časa bez ograničenja znači isto što i bezgranični čas.


Sadržaj rada zahtevaće korelaciju sadržaja više nastavnih predmeta. U redu, to mi je jasno. Učitelji će moći da povežu srpski jezik, likovnu i muzičku kulturu, ali šta da rade predmetni nastavnici istorije i hemije, na primer?!

Posebnu pažnju privuklo mi je sledeće, citiram: „Na temeljima započetih aktivnosti u prvim nedeljama školske godine škola će nastaviti da radi na unapređivanju svoje dokumentacije i prakse kako bi obezbedila podsticajno i bezbedno okruženje i kontinuirano promovisala vrednosti međusobnog poštovanja, saradnje i solidarnosti, uz uvažavanje različitosti.“
U kakvoj su vezi unapređivanje dokumentacije i obezbeđivanje bezbednog okruženja? Da li to znači da bez unapređivanja dokumentacije nema bezbednog okruženja?!

Kada se pominje međusobno poštovanje, saradnja solidarnost, uvažavanje različitosti, zar to oduvek nismo radili?!

U delu koji se odnosi na saradnju s roditeljima piše da se od njih očekuje odgovorno ponašanje i praćenje napredovanja njihove dece. Redovno izveštavanje odeljenjskog starešine o promenama u ponašanju i uspehu učenika se podrazumeva. To takođe nije ništa novo.Na prvoj strani „Smernica“ piše da su direktori škola, nastavnici, stručni saradnici i roditelji odgovorni za ostvarivanje zajedničkog cilja, a cilj je razvoj pozitivnih vrednosti kod učenika.
Da li to znači da je odgovornost samo na nama?! Šta ćemo sa resornim Ministarstvom?! Elektronskim i štampanim medijima?!… Da li se oni, u startu, oslobađaju bilo kakve odgovornosti?!
Na kraju, podsetila bih da je sinonim imenice „smernica“ direktiva ili naredba. Ove naredbe date su u vidu koraka koje je neophodno preduzeti. Kada pomenuh korake, pitam se da li je moguće praviti snažne korake na klimavim nogama?

Link
Idiotizam

Em sve to već radimo!
Em izmišljaju nove stvari, (nedovoljno definisane! )
Em dokumentacija!!!!
 
Циљна група су родитељи и сви који никада нису предавали у школи. Да се види како држава "брине" о деци, на сва звона.

Каква држава, знаш ли ти дефиницију државе. ? Види се да не знаш.

Није ти то неки фантомски субјект. Субјект је власт, која врши моћ.

Књиге у шаке...:kafa:
 
Каква држава, знаш ли ти дефиницију државе. ? Види се да не знаш.
Non sequitur #2
Није ти то неки фантомски субјект. Субјект је власт, која врши моћ.
Не причамо о држави као субјекту већ о школи и образовању. Држава не лебди као нека трансцендентна установа већ кроз министарства и људе испољава своје одлуке.
Књиге у шаке...:kafa:
Одлутао си од теме.
 
Non sequitur #2

Не причамо о држави као субјекту већ о школи и образовању. Држава не лебди као нека трансцендентна установа већ кроз министарства и људе испољава своје одлуке.

Одлутао си од теме.
Мјок бре... :kafa:

Не разумеш појмове, па су ти неонаративи као са РТСа.

Од тог неодговорна и неологизама нема ништа, још од 1944.г
 
Šta si hteo da kažeš?
Ne razumeš temu, provociraš, ili te ne dotiče a hoćeš da učestvuješ?

Ви просветари сте први на удару, не због вас, образовање је небитно, предавање методологија, дидактика секундарно, јер се не успоставља, ако су они који треба да приме образовање у клупама сами неваспитани.

Какво образовање може бити, ако су деца неваспитан (пардон погрешно васпитана цивилним друштвом)

Види:Демонтажа народа- С.Карамурза

или само ово

1693048050921.png


То су суштински корени проблема!!!
 
Komentari o smernicama se svode na sledeće : 2 nedelje ćemo ih učiti empatiji a posle ne moramo :mrgreen: nikad to do sada nismo radili, pa se , eto, dosetila ministarka, sva važna i ponosna što je izmislila toplu vodu :mrgreen: o tematskim danima neću ni da smaram ovde :roll:
О томе колико се у држави води рачуна о образовању говори и избор министара просвете. Код нас је бар то јасно као дан, министарство за политичко поткусуривање.
О теми...мислим да бисте преко синдиката нешто и могли да урадите, али синдикалисти су ваљда одмарали?
Тако је смернице писао неко из министарства, врв неко ко у животу није узео дневник у руке, нити ушао у школу откад се запослио.
 
О томе колико се у држави води рачуна о образовању говори и избор министара просвете. Код нас је бар то јасно као дан, министарство за политичко поткусуривање.
О теми...мислим да бисте преко синдиката нешто и могли да урадите, али синдикалисти су ваљда одмарали?
Тако је смернице писао неко из министарства, врв неко ко у животу није узео дневник у руке, нити ушао у школу откад се запослио.
Smernice su bukvalno prepisane iz prethodnih godina, uz ubacivanje 'pametnih stranih reči' da bi delovale 'učeno' :mrgreen: osim ideje da ih 2 nedelje učimo empatiji, sve ostalo svakako radimo već decenijama. Inače,planira se štrajk, zahtevi su smanjenje administracije, rešavanje plana i programa ali vi ćete možda, ako vrh poželi, da pročitate da su prosvetari opet u štrajku SAMO zbog plata.
 
Smernice su bukvalno prepisane iz prethodnih godina, uz ubacivanje 'pametnih stranih reči' da bi delovale 'učeno' :mrgreen: osim ideje da ih 2 nedelje učimo empatiji, sve ostalo svakako radimo već decenijama. Inače,planira se štrajk, zahtevi su smanjenje administracije, rešavanje plana i programa ali vi ćete možda, ako vrh poželi, da pročitate da su prosvetari opet u štrajku SAMO zbog plata.
Ја врло пажљиво читам све захтеве, али ви сте ти који могу да притисну власт.
Прошло је време када су могли да кажу Ако ви нећете да радите, има ко хоће.
Јер нема.
Проблем су 4 синдиката које имате, проблем су вам водећи синдикалци, као и у другим областима.
Синдикалци морају бити непоткупљиви, а да ли су?
 
Да, али не могу да дају отказ десетинама хиљада радника одједном.
То би био колапс већ уздрманог система.
Довешће Филипинце? Није то ГСП.
 
Smernice su bukvalno prepisane iz prethodnih godina, uz ubacivanje 'pametnih stranih reči' da bi delovale 'učeno' :mrgreen: osim ideje da ih 2 nedelje učimo empatiji, sve ostalo svakako radimo već decenijama. Inače,planira se štrajk, zahtevi su smanjenje administracije, rešavanje plana i programa ali vi ćete možda, ako vrh poželi, da pročitate da su prosvetari opet u štrajku SAMO zbog plata.

Ложили сте се на неоговор цивилног друштвс 2001., сад видите шта ћете...:lol:
 
Ја врло пажљиво читам све захтеве, али ви сте ти који могу да притисну власт.
Прошло је време када су могли да кажу Ако ви нећете да радите, има ко хоће.
Јер нема.
Проблем су 4 синдиката које имате, проблем су вам водећи синдикалци, као и у другим областима.
Синдикалци морају бити непоткупљиви, а да ли су?

Ко ће да притисне власт?!?

Не буди смешна.

По Монтескјеу, докле може да се шири власт?
 
Problem je i to što možemo štrajkovati u zakonskom minimumu, čas 30 min, u suprotonom sledi suspenzija i otkaz. Mislim da ih baš briga i ako budemo godinama štrajkovali na taj način.

Ти би да се бориш против оних који су ти наметнули правила борбе.

Да ли си свесна колико си смешна?!?

Само докле тако занесењачки мислиш без резултата.

Калимеро ефекат
 
A mi i dalje ćutimo i spremamo naočare sa još većom dioptrijom za potrebe silne dokumentacije..sveli smo se na pisare..
Научи се да копипејстујеш и пушкараш те досадне послове, ако је икако могуће...

Деца кад их мрзе да уче - преписују и подваљују... тако ћеш умањити притисак по себи...

Само отаљавај дебилизацију пискарања, и неће те императив морања притискати по елану за посао
 
Ти би да се бориш против оних који су ти наметнули правила борбе.

Да ли си свесна колико си смешна?!?

Само докле тако занесењачки мислиш без резултата.

Калимеро ефекат
Ne znam je l shvataš da postoje i ljudi koji bi svojim radom i ličnim primerom želeli da pokažu da ne treba kuka i motika, da postoje borbe koje se vode i na verbalne i pokazne načine? Znam da zvuči utopijski ali ako pribegnem nasilju onda nisam ništa bolja od tih koji su mi nametnuli besmisao.
 

Back
Top