Školsko gradivo

И ја бих увела стрип. Било је покушаја пре пар година, у Заводовој читанци за 5. разред штампан је оломак из струпа ''Женидба Душанова'' једног домаћег цртача (заборавих му сад име) и ђацима је то било веома интересантно.
Иако се стрип не налази у програму за српски језик, ја са својим ђацима радим стрип у више наврата. Некад ислуструју неки свој доживај, некад неко њкижевно дело (било је јако добрих примера стрипованих Андрићевих приповедака о деци) Цела учионица ми је облепљена њиховим стриповима, а неке смо слали дечијим часописима и тамо су објављивани.:)

joj, kad se setim ''ženidbe dušanove''....mlađa je plakala dok je to čitala, jer nije ništa razumela....a morala je da prepriča.
gospode blagi tih suza kad se setim...''kad se ženi srpski car šćepane...''...u celoj pesmi nigde dušana...na kraju kaže ''pa gde je dušan, mama?'' i to sve kroz suze.
onda reko ''pile, 'ajde piši, a ja diktiram'' i tako smo uradili prepričavanje....
 
Diskusija je vrlo ziva,od pitanja da li je tesko gradivo za I razred,stigli smo do Hari Potera....hm..sta reci??...misljenja sam da ne treba izbacivati neke knjige iz lektire,samo zato sto sada nisu na vlasti komunisti,ili vise ne zivimo u zajednici sa susedima..te knjige su i uvrstene u obaveznu lektiru osnovne skole jer u tom ranom uzrastu kod dece razvijaju neke vrednosti koje treba da im budu duboko usadjene u svest, kao sto su:drugarstvo,pozrtvovanost,suocavanje sa odgovornoscu("Orlovi rano lete"),zatim "Cica Tomina koliba",bez obzira sto ne zivimo vise u ropskom drustvu,ima pouka,pa i "Zenidba...",zasto da ne?,treba znati svoje kulturno nasledje,mislim da takvim stvarima(kao sto je ceo taj opus junackih narodnih pesama i inace sve iz nase bogate istorije) umanjuju znacaj svi oni cije su drzave mladje od bilo koje tarabe u Srbiji...zato danasnja omladina ne zna ni da se izrazava,siromasan im je recnik,ne cene nikakve vrednosti,divljacki napadaju bilo koga ko je razlicit,navijaju kada nekoga biju u skolskom dvoristu,cene samo materijalno tj.firmirano,ne znaju sta je cast,ponos,princip,tolerancija...slusajuci sta sada uvode u lektiru,mogu samo da dodam da od I raz.bi mogli da uvrste i crtani film Totaly Spies,bas je onako poucan ..i deca ga vole..
 
joj, kad se setim ''ženidbe dušanove''....mlađa je plakala dok je to čitala, jer nije ništa razumela....a morala je da prepriča.
gospode blagi tih suza kad se setim...''kad se ženi srpski car šćepane...''...u celoj pesmi nigde dušana...na kraju kaže ''pa gde je dušan, mama?'' i to sve kroz suze.
onda reko ''pile, 'ajde piši, a ja diktiram'' i tako smo uradili prepričavanje....

А ја сам место на Снежани и Пепељузи одрастала на Иви Сенковићу, Марку Крањевићу, Милошу Војиновићу...:D
Тако да су и наша деца, а нарочито старији сестрић - већ са 5-6 година знала све те песме, чак и читаве одломке напамет...;)
Ја се увек уживљавам кад их читам гласно..;)..па им је ваљда било забавније од било које друге приче пред спавање....:)
А мислим да сам и на све генерације ђака пренела ту љубав... Кад заиста уживаш у ономе што радиш - онда се то пренесе и на ђаке...:D
 
Nešto se ne sećam da sam zadnjih godina video knjigu za malo stariju decu a da nije epska fantastika.:think: Roulingova namlatila pare sa Poterom, pa bi svi od tog kolača.
Moj stariji sin je "gutao" knjige.Sa desetak godina je čitao i Ćopića, i Tolkina i Potera.
Mlađi sada ima toliko.Nema šanse da nešto čita. Čak ni Mikijev zabavnik. Letos je pročitao prva dva dela HP i onda seo i odgledao sve delove filma. Voleo bih da čita knjige pa makar bile i bez neke vrednosti.Kad njega mrzi da čita Hobita, kad bi ga neko naterao da čita od "dosadnih" knjiga.Kakve li tek generacije dolaze.Verovatno će roditelji da im čitaju i titlove da se deca ne namuče.:sad2:

Видиш, ја бих Хобита ставила у ранг досадних књига. ;) Можда ће и твом сину да се допадне нешто од касније лектире. Средњошколска лектира је одлична, уз пар изузетака. :)
 
hm... ja sam pricala o osnovnoj
u srednjoj, sa ili bez cenzure, bila bi to samo jos jedna knjiga koja se bavi ratnom tematikom i nasiljem cega je skolski program prepun
za takve stvari postoji istorija kao predmet

Можда би могао тај стрип да се чита на часовима историје? Ми смо у гимн. имали неколико часова на којима смо тумачили историјске изворе, писма, новинске чланке. Зашто да не и стрип? :D Ти 'мало другачији' часови чинили су историју занимљивијом. Свако дете може код куће само да прочита лекцију из књиге ако се нема времена на часу. То је најмањи проблем...
 
I izbacio bih veronauku i Gradjansko kao izborne, i stavio ih da budu samo fakultativni. A ubacio bih kao fakultativni predmet i 'Skolu saha', u svim skolama. :)

I mislim da bi najbitnije od svega bilo uvesti kao obavezan predmet 'Seksualno vaspitanje', jos od prvog razreda osnovne. Samo taj predmet ne bi mogli da predaju ucitelji i nastavnici, vec specijalizovani psiholozi i lekari. To bi po meni trebao da bude kompleksan predmet, u kome bi se razgovaralo ne samo o fizickoj strani cele price. Taj predmet mora da bude svojevrsna prica o razlicitosti polova, i musko-zenskim odnosima. Da mu cilj bude priblizavanje i razumevanje suprotnog pola. Vecina casova bi mogla i da se drze odvojeno, posebno decaci, posebno devojke. Mada, imam osecaj da ce se 'Seksualno vaspitanje', ako se uvede u skole, kod nas svesti na pricu u 8. razredu o seksualno prenosivim bolestima,nezeljenoj trudnoci i kontracepciji, cime ce se zaista postici jako malo. Kada se prica samo o tome,time se deci kao osnovni cilj unosi nekakav strah, koji je nedelotvoran, jer ce kod vecine tinejdzera seksualni nagon uvek biti jaci od straha. I kada ih udare hormoni, u datom trenutku se strah zaboravlja. Uciti ih samo strahu je besmisleno i glupo. Strah nije 'Seksualno vaspitanje', to mu vise dodje kao predmet 'Deco sex je najstrasnija stvar na svetu'. I onda dete oseti naboj hormona koji mu govore da je to nesto najbolje na svetu, i sta onda mislite koga ce tinejdzer da poslusa?

Iskreno, taj predmet bi po meni trebao da bude najbitniji predmet u Osnovnoj...
 
I izbacio bih veronauku i Gradjansko kao izborne, i stavio ih da budu samo fakultativni. A ubacio bih kao fakultativni predmet i 'Skolu saha', u svim skolama. :)

I mislim da bi najbitnije od svega bilo uvesti kao obavezan predmet 'Seksualno vaspitanje', jos od prvog razreda osnovne. Samo taj predmet ne bi mogli da predaju ucitelji i nastavnici, vec specijalizovani psiholozi i lekari. To bi po meni trebao da bude kompleksan predmet, u kome bi se razgovaralo ne samo o fizickoj strani cele price. Taj predmet mora da bude svojevrsna prica o razlicitosti polova, i musko-zenskim odnosima. Da mu cilj bude priblizavanje i razumevanje suprotnog pola. Vecina casova bi mogla i da se drze odvojeno, posebno decaci, posebno devojke. Mada, imam osecaj da ce se 'Seksualno vaspitanje', ako se uvede u skole, kod nas svesti na pricu u 8. razredu o seksualno prenosivim bolestima,nezeljenoj trudnoci i kontracepciji, cime ce se zaista postici jako malo. Kada se prica samo o tome,time se deci kao osnovni cilj unosi nekakav strah, koji je nedelotvoran, jer ce kod vecine tinejdzera seksualni nagon uvek biti jaci od straha. I kada ih udare hormoni, u datom trenutku se strah zaboravlja. Uciti ih samo strahu je besmisleno i glupo. Strah nije 'Seksualno vaspitanje', to mu vise dodje kao predmet 'Deco sex je najstrasnija stvar na svetu'. I onda dete oseti naboj hormona koji mu govore da je to nesto najbolje na svetu, i sta onda mislite koga ce tinejdzer da poslusa?

Iskreno, taj predmet bi po meni trebao da bude najbitniji predmet u Osnovnoj...

Била читава тема о томе, јако квалитетна, ако те не мрзи, пронађи је. Мислим да је баш на ДиП. :)
 
izbacio bih veronauku i Gradjansko kao izborne, i stavio ih da budu samo fakultativni

:worth:

И оно за сексуално васпитање се слажем...:ok:....с тим да мислим да не мора да то буде један час недељно.... Може и у виду неког курса, рецимо 15 часова годишње....али у сваком разреду...(то чисто због оптерећења ученика бројем часова)
 
:worth:

И оно за сексуално васпитање се слажем...:ok:....с тим да мислим да не мора да то буде један час недељно.... Може и у виду неког курса, рецимо 15 часова годишње....али у сваком разреду...(то чисто због оптерећења ученика бројем часова)

Pa ja mislim da bi bilo ok 15-20 casova u svakom razredu, samo bih ja poceo jos od prvog osnovne.
 
А ја сам место на Снежани и Пепељузи одрастала на Иви Сенковићу, Марку Крањевићу, Милошу Војиновићу...:D
Тако да су и наша деца, а нарочито старији сестрић - већ са 5-6 година знала све те песме, чак и читаве одломке напамет...;)
Ја се увек уживљавам кад их читам гласно..;)..па им је ваљда било забавније од било које друге приче пред спавање....:)
А мислим да сам и на све генерације ђака пренела ту љубав... Кад заиста уживаш у ономе што радиш - онда се то пренесе и на ђаке...:D

recitujem im ''starca vujadina'', ali ne vredi...misle da sam buđava kad im predočavam našu epsku poeziju :confused:
kao - je li, mama, onaj marko se prezivao kraljević? :zcepanje:
 
:hahaha: i vozio kola marke "šarac". Mene sin pitao dal su partizani ratovali sa Turcima.:sad2:

Ма, бар је утрефио да је ратовао! ;)

Једном, кад сам са седмацима радила приповетку ''Кашика'' питам ђаке ко су били партизани. Нико не зна, сви ме бело гледају. Само један дечак бојажљиво диже руку и каже:''То су били навијачи Партизана.''

:zcepanje:

...Толико о томе како су препотерећени ''партизанским садржајима''....:mrgreen:
 
mene kad pitaju tako glupa pitanja, ogovorim im potvrdno...da ispadnu glupi u društvu :mrgreen:
imaju sve moguće izvore informacija, a oni me pitaju...e, paaaaa.....neće moći.

Pa nemoj da si okrutna...nama bilo lako; ako si najmanji budeš uvek Nemac, kad se igramo ratnih igara.I utuvi ti se u glavu koga treba da mrziš. A sad s kim sve nismo ratovali zadnjih dvaes godina...gde će deca da nam "povataju" sve neprijatelje.:(
 
A razmisljam sad nesto...Strip nisu samo 'Zagor' i 'Blek Stena'. Da se ja pitam uveo bih da se 'Maus' obavezno cita u osmom razredu. Bio bi im zanimljiv,j er je strip,a i jako, jako poucan...

Наравно да стип нису само Загор и Блек Стена, али у стрип-култури представљају сличан ниво који би Хари Потер могао да заузима у књижевности.

Што се поучности тиче, школа ипак треба да има превасходно образовну сврху, а оно на шта се можда алудирали треба да остане у сфери слободног времена или евентуално школског боравка. Жалосно је време дошло ако данас школа треба да служи за оно за шта су некада служили телевизијски и радио програм РТБ-а и дечији забавни садржаји који су се могли купити на киосцима.
 
Наравно да стип нису само Загор и Блек Стена, али у стрип-култури представљају сличан ниво који би Хари Потер могао да заузима у књижевности.

Postoje stripovi i druga vrsta tog 'zabavnog sadrzaja' koji su 10000 puta ozbiljniji od Hari Potera. Pogledaj link na Vikipediji koji sam postavio o stripu koji sam pominjao ovde. Taj 'strip' je cak dobio Pulicerovu nagradu, to nema veze sa bilo kakvim bajkama, zabavnim sadrzajem i decjim programom.
.
Ja ne razumem zasto bi npr. slobodnom vremenu trebalo prepustiti da deca barem znaju sta je 'Oklopnjaca Potemkin' ili 'Gradjanin Kejn'? Samo da znaju, ne mora da ih gledaju. I to je obrazovna svrha skole, sta u tome ne bi bilo obrazovno? To jeste opste obrazovanje, a opste obrazovanje mora da se uci u osnocnoj skoli. Glupo je da se skola i skolsko gradivo ne menjaju. Da je to tako, deca bi danas i dalje izucavala sholasticare.
 
Ма, бар је утрефио да је ратовао! ;)

Једном, кад сам са седмацима радила приповетку ''Кашика'' питам ђаке ко су били партизани. Нико не зна, сви ме бело гледају. Само један дечак бојажљиво диже руку и каже:''То су били навијачи Партизана.''

:zcepanje:

...Толико о томе како су препотерећени ''партизанским садржајима''....:mrgreen:


Jao kako mene nervira ta pripovetka... Eto, ja smatram kako je treba izbaciti iz citanke...:confused:
 
Jao kako mene nervira ta pripovetka... Eto, ja smatram kako je treba izbaciti iz citanke...:confused:

Зависи како вам ју је наставник презентовао. Да ли је тражио да идеализујете ''партизански морал'' или вам је дао могућност да дебатујете о томе и да образлажете своје ''за'' или ''против'' ставове?

Приповетка је универзална, надраста време и простор који описује, а свако се некад у животу нађе у ситуацији да бира - живот или принцип! ;) Зато је то добра приповетка!
 

Back
Top