bRu zLi
Poznat
- Poruka
- 9.401
Evo još jedne teme koju otvaram po principu sasvim slučajno tj namerno jer sam podstaknut iz nekog trenutnog razgovora ili neke druge teme i onda ne mogu da odolim a da ne postavim temu na pdf psihologija....
Pisao sam na pdf'u rekreacija u temi Biseri u teretani i vašem okruženju i onda sam dobio ideju da ovo napišem...
Evo kako je počelo sve :
Vozim gitaristu kolima kuci posle probe.
KAzem mu - Jao konacno da kupim gitaru - jedva sam sakupio novac a ne sakupljam ga samo za muzicku opremu , nego imam i druge hobije - treba mi za teretanu, drugaciju hranu malo i po kvantitetu i po kvalitetu, za suplemente...
I tu poce prica - "A sta uzimas od toga" ?
JA - P apomalo whey proteine..
ON - Ne valja to..
JA - PA zasto ne bi valjalo - to je hrana, dodatak ishrani, ekstrahovan protein surutke iz mleka, nisu to steroidi - anabolicki hormoni....
ON - PA nisu , nisu bas toliko opasni ALI SU OPET MALO MANJE OPASNI HAHAHHAHAHAAHHA
JA - otkud ti to?
ON - PA ja sam pitao mog trenera plivanja i on mi je rekao da je to opasno...Nije bas kao steroidi, ali opet malo manje opasno od steroida
I eto on sada vise veruje svom treneru koji je DIFovac (Debili Imaju Fizicko, Da Imam Fakultet) nego meni koji sam zavrsio medicinsku srednju koja je 7 puta teza i zahtevnija od DIFA, diplomirao na filozofskom fakultetu, i imao 10 godina prakse u teretani i isto toliko godina eksperimentisanja sa suplementima, ishranom itd....Da sam procitao tone i tone casopisa i knjiga o tematici suplementacije nutricionizma i vezbanja uopste necu ni da pricam...
Bitno je da je jedan DIFovac (Debil Imao Fizicko, Da Imam Fakultet) "u pravu" i "bolje zna" od mene, a obrazovao se iz nekih knjizica iz 1923. godine....
KAda ce vise da izbace te struke iz prosvete - Profesore fizickog obrazovanja, likovnog i muzickog
Potpuno su nepotrebni obrazovnom sistemu pre svega jer su muzika, muzikalnost i likovna umetnost dar i talenat a ne obrazovanje koje se moze steci trudom i zalaganjem i to je odmah diskriminacija netalentovanih koji se trude jer nikada nece biti talentovani i imati 5....A talentovani nista ne trebaju da uce i uvek imaju 5...I onda na kraju svima se ispodele petice i KOJA JE SVRHA TOGA??????
Samo se dzabe muce deca i osujecuju....
A Profesori fizickog su totalno nepotrebni u obrazovnom sistemu jer su laicki receno blago retardirani, i vecina njih zloupotrebljava polozaj merkaju devojcice, zlostavljaju decake fizicki (vec znam nekoliko slucajeva) I NEMAJU POJAM O PEDAGOGIJI I DECIJOJ PSIHOLOGIJI, NE RADE NISTA DOLAZE NA POSAO U TRENERCI, BACE DECI LOPTU I SEDE I GLEDAJU I UZIVAJU I ZA TO PRIMAJU 42 000 DIN A NE RADE CELO LETO I SVAKI MOGUCI PRAZNIK + JOS 2 RASPUSTA.....
Nego treba uvesti kreativno-sportsko-edukativnu nastavu posle casova gde ce se deca po sopstvenim potrebama ostvariti u onoj oblasti koja ih najvise interesuje, bez nekih prinuda da moraju nesto uraditi kao i bez evaluacije (ocenjivanja) postignuca i nagradjivanjem/kaznjavanjem ocenama u skali od 1-5.....
Mislim da je bilo reči o ovome u našoj zemlji....Šta mislite da li može ovo da zaživi u stvarnosti?
Ja bih ovo ovako uredio....Znaci napravio nastavu posle svih primarnih casova takozvane radionice sa velikom mogucnoscu slobodnog izbora didaktickog materijala nastave...Na primer - Ne moraju svi raditi kolut napred iz fizickog nego neko trenira ksarku neko radi vezbe snage a neke samo trci i priprema se za maraton u sklopu predmeta fizicko vaspitanje i obrazovanje.....
Iz muzickog i likovnog obrazovanja isto tako - Neko bi se odlucio samo da svira gitaru, neko bubanj neko klavir.....Svako neka bira ono po svom nahodjenu i interesovanju....Iz likovnog - neko ce izabrati da crta neko da slika a neko da vaja i modelira....
Strucno lice po meni treba tu da sluzi da bukvalno "sluzi" ucenicima i da ih strucno i profesionalno usmerava, ispunjava njihova kulturno-umetnicko-obrazovna htenja i da ima PEDAGOSKA ZNANJA SA PSIHOLOSKOM OSNOVOM da bi znao da napravi individualni rad sa decom i individualnu nastavu za svakog ponaosob jer smo svi mi razliciti i svi odudaramo jedni od drugih a ne ono klasicno - SVI SVE ISTO...
Po meni, ovakav vid nastave koja bi bila organizovana posle nastave primarnih predmeta bi bila dobra za utrosak slobodnog vremena ucenika, pa bi imali manje vremena za ulicu, video igre, igraonice, kafice-pusionice i slicno....
E sad ima tu i ucenicka kvaka - Tinejdzeri su mladi ljudi koji imaju veoma male stepene aspiracije u to doba (generalno) i jednino sto zele je ZEZANJE, SVE PROBATI U ZIVOTU, LUDOVATI I STO MANJE OBAVEZA I ODGOVORNOSTI...
Ako stavimo da ovo bude slobodan izbor predmeta - retko ko ce doci na nastavu!
E ja bih ovde uveo sistem - NEma ocenjivanja ( i nema bojazni straha, treme, diskriminacije po genetskoj liniji tj po talentu) ali zato ucenik MORA DA POHADJA TU NASTAVU I BEZ NJE NE MOZE UPISATI SLEDECU GODINU - tj bez odredjenog broja provedenih casova u produzenoj nastavi
Uzeo sam u obzir i vreme ucenika - Nekada nemaju vremena za hobije i kreativnost zbog teskih predmeta, pismenih zadataka i vezbi i slicno PA CE SAM BORAVAK U TOJ PRODUZENOJ NASTAVI BITI "VESTACKI" JER CE DECA BITI SAMO FIZICKI PRISUTNA A MENTALNO CE RAZMISLJATI O SUTRASNJEM PROBLEMU - PISMENOJ VEZBI, ISPITIVANJU PROFESORA, TESKIM PORODICNIM RELACIJAMA, KAZNJAVANJU OD STRANE RODITELJA, KAO I O NEKIM LICNIM PROBLEMIMA...
Na osnovu ovoga dosao sam na ideju da DECI DAM U RUKE OSECAJ ODGOVORNOSTI I PLANIRANJA ( pedagoska implikacija sticanja zrelosti i uvodjenje i priprema tinejdzera za svet odraslih i prihvatanje odredjenih uloga i kvaliteta licnosti) tako sto bih odobrio deci da ne dolaze uvek na tu nastavu nego kada osecaju potrebu i kada osecaju "najvecu kreativnu nabujalost" " A-ha efekat", I kada osecaju da se moraju isprazniti od stresova, trauma i treme kao i negativne energije - ovo zadnje se odnosi na nastavu fizickog vaspitanja jer je poznato da je fizicka aktivnost vazan cinilac mentalne higijene......
Znaci, deca ce moci da biraju kada ce dolaziti tj kojim danima i kada im najvise odgovara sto im ostavlja prostor da UDJU U PROCES PLANIRANJA I ORGANIZOVANJA SVOG VREMENA I ZIVOTA KAO I OSECANJE DA SU AKTIVNO UKLJUCENI U SVOJE OBRAZOVANJE, I OSECAJ DA NEKO BRINE O NJIMA I NJIHOVIM LICNIM POTREBAMA A NE SAMO DA IM NEKO NESTO NATURA DA MORAJU TO TI TO + KLASICAN FRONTALNI OBLIK NASTAVE KOJI JE TOLIKO IRITANTAN ZA SVAKOG UCENIKA...
Ovde ima jos jedna zackoljica koje sam se setio pa prepravljam post, a tice se fizikog vaspitanja - Nastava u skoli je tako organizovana da neka odeljenja fizicko vaspitanje imaju 2.cas po redu neka prvi a neka zadnji....Uvek me je nerviralo kao ucenika sto se oznojim na fizickom a posle moram da obucem garderobu onako znojav i da idem na cas i da slusam predavanje znojav i nervozan...To mi je sve ometalo koncentraciju i kratkorocno pamcenje, te uvidjanje odnosa tj relacija medju naucnim pojmovima....A naravno nas standard jos uvek nije takav da imamo tuseve sa toplom vodom pogotovo po svim skolama i da se ucenici tusiraju posle fizickog a ne kao stoka da idu znojavi na casove....Ovo je samo jos jedan plus za produzenu nastavu u kojoj bi fizicko bilo zadnji cas ili npr 2 sata pridvece pa deca odmah posle fizicke nastave idu kuci na tusiranje i na isplaniran nutritivno kvalitetan obrok koji ce pospesiti sportske rezultate....
eto ovo je moja ideja, sta vi mislite o ovome? I bas bih voleo kada bi neko iz ministarstva ovo i procitao.....Ko zna mozda se ovo nekada i ostvari a ja budem i rodonacelnik ideja i sprovodjenja istih u delo


Pisao sam na pdf'u rekreacija u temi Biseri u teretani i vašem okruženju i onda sam dobio ideju da ovo napišem...
Evo kako je počelo sve :
Vozim gitaristu kolima kuci posle probe.
KAzem mu - Jao konacno da kupim gitaru - jedva sam sakupio novac a ne sakupljam ga samo za muzicku opremu , nego imam i druge hobije - treba mi za teretanu, drugaciju hranu malo i po kvantitetu i po kvalitetu, za suplemente...
I tu poce prica - "A sta uzimas od toga" ?
JA - P apomalo whey proteine..
ON - Ne valja to..
JA - PA zasto ne bi valjalo - to je hrana, dodatak ishrani, ekstrahovan protein surutke iz mleka, nisu to steroidi - anabolicki hormoni....
ON - PA nisu , nisu bas toliko opasni ALI SU OPET MALO MANJE OPASNI HAHAHHAHAHAAHHA
JA - otkud ti to?
ON - PA ja sam pitao mog trenera plivanja i on mi je rekao da je to opasno...Nije bas kao steroidi, ali opet malo manje opasno od steroida
I eto on sada vise veruje svom treneru koji je DIFovac (Debili Imaju Fizicko, Da Imam Fakultet) nego meni koji sam zavrsio medicinsku srednju koja je 7 puta teza i zahtevnija od DIFA, diplomirao na filozofskom fakultetu, i imao 10 godina prakse u teretani i isto toliko godina eksperimentisanja sa suplementima, ishranom itd....Da sam procitao tone i tone casopisa i knjiga o tematici suplementacije nutricionizma i vezbanja uopste necu ni da pricam...
Bitno je da je jedan DIFovac (Debil Imao Fizicko, Da Imam Fakultet) "u pravu" i "bolje zna" od mene, a obrazovao se iz nekih knjizica iz 1923. godine....
KAda ce vise da izbace te struke iz prosvete - Profesore fizickog obrazovanja, likovnog i muzickog
Potpuno su nepotrebni obrazovnom sistemu pre svega jer su muzika, muzikalnost i likovna umetnost dar i talenat a ne obrazovanje koje se moze steci trudom i zalaganjem i to je odmah diskriminacija netalentovanih koji se trude jer nikada nece biti talentovani i imati 5....A talentovani nista ne trebaju da uce i uvek imaju 5...I onda na kraju svima se ispodele petice i KOJA JE SVRHA TOGA??????
Samo se dzabe muce deca i osujecuju....
A Profesori fizickog su totalno nepotrebni u obrazovnom sistemu jer su laicki receno blago retardirani, i vecina njih zloupotrebljava polozaj merkaju devojcice, zlostavljaju decake fizicki (vec znam nekoliko slucajeva) I NEMAJU POJAM O PEDAGOGIJI I DECIJOJ PSIHOLOGIJI, NE RADE NISTA DOLAZE NA POSAO U TRENERCI, BACE DECI LOPTU I SEDE I GLEDAJU I UZIVAJU I ZA TO PRIMAJU 42 000 DIN A NE RADE CELO LETO I SVAKI MOGUCI PRAZNIK + JOS 2 RASPUSTA.....
Nego treba uvesti kreativno-sportsko-edukativnu nastavu posle casova gde ce se deca po sopstvenim potrebama ostvariti u onoj oblasti koja ih najvise interesuje, bez nekih prinuda da moraju nesto uraditi kao i bez evaluacije (ocenjivanja) postignuca i nagradjivanjem/kaznjavanjem ocenama u skali od 1-5.....
Mislim da je bilo reči o ovome u našoj zemlji....Šta mislite da li može ovo da zaživi u stvarnosti?
Ja bih ovo ovako uredio....Znaci napravio nastavu posle svih primarnih casova takozvane radionice sa velikom mogucnoscu slobodnog izbora didaktickog materijala nastave...Na primer - Ne moraju svi raditi kolut napred iz fizickog nego neko trenira ksarku neko radi vezbe snage a neke samo trci i priprema se za maraton u sklopu predmeta fizicko vaspitanje i obrazovanje.....
Iz muzickog i likovnog obrazovanja isto tako - Neko bi se odlucio samo da svira gitaru, neko bubanj neko klavir.....Svako neka bira ono po svom nahodjenu i interesovanju....Iz likovnog - neko ce izabrati da crta neko da slika a neko da vaja i modelira....
Strucno lice po meni treba tu da sluzi da bukvalno "sluzi" ucenicima i da ih strucno i profesionalno usmerava, ispunjava njihova kulturno-umetnicko-obrazovna htenja i da ima PEDAGOSKA ZNANJA SA PSIHOLOSKOM OSNOVOM da bi znao da napravi individualni rad sa decom i individualnu nastavu za svakog ponaosob jer smo svi mi razliciti i svi odudaramo jedni od drugih a ne ono klasicno - SVI SVE ISTO...
Po meni, ovakav vid nastave koja bi bila organizovana posle nastave primarnih predmeta bi bila dobra za utrosak slobodnog vremena ucenika, pa bi imali manje vremena za ulicu, video igre, igraonice, kafice-pusionice i slicno....
E sad ima tu i ucenicka kvaka - Tinejdzeri su mladi ljudi koji imaju veoma male stepene aspiracije u to doba (generalno) i jednino sto zele je ZEZANJE, SVE PROBATI U ZIVOTU, LUDOVATI I STO MANJE OBAVEZA I ODGOVORNOSTI...
Ako stavimo da ovo bude slobodan izbor predmeta - retko ko ce doci na nastavu!
E ja bih ovde uveo sistem - NEma ocenjivanja ( i nema bojazni straha, treme, diskriminacije po genetskoj liniji tj po talentu) ali zato ucenik MORA DA POHADJA TU NASTAVU I BEZ NJE NE MOZE UPISATI SLEDECU GODINU - tj bez odredjenog broja provedenih casova u produzenoj nastavi
Uzeo sam u obzir i vreme ucenika - Nekada nemaju vremena za hobije i kreativnost zbog teskih predmeta, pismenih zadataka i vezbi i slicno PA CE SAM BORAVAK U TOJ PRODUZENOJ NASTAVI BITI "VESTACKI" JER CE DECA BITI SAMO FIZICKI PRISUTNA A MENTALNO CE RAZMISLJATI O SUTRASNJEM PROBLEMU - PISMENOJ VEZBI, ISPITIVANJU PROFESORA, TESKIM PORODICNIM RELACIJAMA, KAZNJAVANJU OD STRANE RODITELJA, KAO I O NEKIM LICNIM PROBLEMIMA...
Na osnovu ovoga dosao sam na ideju da DECI DAM U RUKE OSECAJ ODGOVORNOSTI I PLANIRANJA ( pedagoska implikacija sticanja zrelosti i uvodjenje i priprema tinejdzera za svet odraslih i prihvatanje odredjenih uloga i kvaliteta licnosti) tako sto bih odobrio deci da ne dolaze uvek na tu nastavu nego kada osecaju potrebu i kada osecaju "najvecu kreativnu nabujalost" " A-ha efekat", I kada osecaju da se moraju isprazniti od stresova, trauma i treme kao i negativne energije - ovo zadnje se odnosi na nastavu fizickog vaspitanja jer je poznato da je fizicka aktivnost vazan cinilac mentalne higijene......
Znaci, deca ce moci da biraju kada ce dolaziti tj kojim danima i kada im najvise odgovara sto im ostavlja prostor da UDJU U PROCES PLANIRANJA I ORGANIZOVANJA SVOG VREMENA I ZIVOTA KAO I OSECANJE DA SU AKTIVNO UKLJUCENI U SVOJE OBRAZOVANJE, I OSECAJ DA NEKO BRINE O NJIMA I NJIHOVIM LICNIM POTREBAMA A NE SAMO DA IM NEKO NESTO NATURA DA MORAJU TO TI TO + KLASICAN FRONTALNI OBLIK NASTAVE KOJI JE TOLIKO IRITANTAN ZA SVAKOG UCENIKA...
Ovde ima jos jedna zackoljica koje sam se setio pa prepravljam post, a tice se fizikog vaspitanja - Nastava u skoli je tako organizovana da neka odeljenja fizicko vaspitanje imaju 2.cas po redu neka prvi a neka zadnji....Uvek me je nerviralo kao ucenika sto se oznojim na fizickom a posle moram da obucem garderobu onako znojav i da idem na cas i da slusam predavanje znojav i nervozan...To mi je sve ometalo koncentraciju i kratkorocno pamcenje, te uvidjanje odnosa tj relacija medju naucnim pojmovima....A naravno nas standard jos uvek nije takav da imamo tuseve sa toplom vodom pogotovo po svim skolama i da se ucenici tusiraju posle fizickog a ne kao stoka da idu znojavi na casove....Ovo je samo jos jedan plus za produzenu nastavu u kojoj bi fizicko bilo zadnji cas ili npr 2 sata pridvece pa deca odmah posle fizicke nastave idu kuci na tusiranje i na isplaniran nutritivno kvalitetan obrok koji ce pospesiti sportske rezultate....
eto ovo je moja ideja, sta vi mislite o ovome? I bas bih voleo kada bi neko iz ministarstva ovo i procitao.....Ko zna mozda se ovo nekada i ostvari a ja budem i rodonacelnik ideja i sprovodjenja istih u delo



Poslednja izmena: