Školska pedagogija i psihologija - Reforma školstva u vezi 3 predmeta....

bRu zLi

Poznat
Poruka
9.401
Evo još jedne teme koju otvaram po principu sasvim slučajno tj namerno jer sam podstaknut iz nekog trenutnog razgovora ili neke druge teme i onda ne mogu da odolim a da ne postavim temu na pdf psihologija....

Pisao sam na pdf'u rekreacija u temi Biseri u teretani i vašem okruženju i onda sam dobio ideju da ovo napišem...

Evo kako je počelo sve :

Vozim gitaristu kolima kuci posle probe.
KAzem mu - Jao konacno da kupim gitaru - jedva sam sakupio novac a ne sakupljam ga samo za muzicku opremu , nego imam i druge hobije - treba mi za teretanu, drugaciju hranu malo i po kvantitetu i po kvalitetu, za suplemente...

I tu poce prica - "A sta uzimas od toga" ?
JA - P apomalo whey proteine..
ON - Ne valja to..
JA - PA zasto ne bi valjalo - to je hrana, dodatak ishrani, ekstrahovan protein surutke iz mleka, nisu to steroidi - anabolicki hormoni....
ON - PA nisu , nisu bas toliko opasni ALI SU OPET MALO MANJE OPASNI HAHAHHAHAHAAHHA

JA - otkud ti to?
ON - PA ja sam pitao mog trenera plivanja i on mi je rekao da je to opasno...Nije bas kao steroidi, ali opet malo manje opasno od steroida

I eto on sada vise veruje svom treneru koji je DIFovac (Debili Imaju Fizicko, Da Imam Fakultet) nego meni koji sam zavrsio medicinsku srednju koja je 7 puta teza i zahtevnija od DIFA, diplomirao na filozofskom fakultetu, i imao 10 godina prakse u teretani i isto toliko godina eksperimentisanja sa suplementima, ishranom itd....Da sam procitao tone i tone casopisa i knjiga o tematici suplementacije nutricionizma i vezbanja uopste necu ni da pricam...

Bitno je da je jedan DIFovac (Debil Imao Fizicko, Da Imam Fakultet) "u pravu" i "bolje zna" od mene, a obrazovao se iz nekih knjizica iz 1923. godine....



KAda ce vise da izbace te struke iz prosvete - Profesore fizickog obrazovanja, likovnog i muzickog

Potpuno su nepotrebni obrazovnom sistemu pre svega jer su muzika, muzikalnost i likovna umetnost dar i talenat a ne obrazovanje koje se moze steci trudom i zalaganjem i to je odmah diskriminacija netalentovanih koji se trude jer nikada nece biti talentovani i imati 5....A talentovani nista ne trebaju da uce i uvek imaju 5...I onda na kraju svima se ispodele petice i KOJA JE SVRHA TOGA??????

Samo se dzabe muce deca i osujecuju....

A Profesori fizickog su totalno nepotrebni u obrazovnom sistemu jer su laicki receno blago retardirani, i vecina njih zloupotrebljava polozaj merkaju devojcice, zlostavljaju decake fizicki (vec znam nekoliko slucajeva) I NEMAJU POJAM O PEDAGOGIJI I DECIJOJ PSIHOLOGIJI, NE RADE NISTA DOLAZE NA POSAO U TRENERCI, BACE DECI LOPTU I SEDE I GLEDAJU I UZIVAJU I ZA TO PRIMAJU 42 000 DIN A NE RADE CELO LETO I SVAKI MOGUCI PRAZNIK + JOS 2 RASPUSTA.....

Nego treba uvesti kreativno-sportsko-edukativnu nastavu posle casova gde ce se deca po sopstvenim potrebama ostvariti u onoj oblasti koja ih najvise interesuje, bez nekih prinuda da moraju nesto uraditi kao i bez evaluacije (ocenjivanja) postignuca i nagradjivanjem/kaznjavanjem ocenama u skali od 1-5.....

Mislim da je bilo reči o ovome u našoj zemlji....Šta mislite da li može ovo da zaživi u stvarnosti?

Ja bih ovo ovako uredio....Znaci napravio nastavu posle svih primarnih casova takozvane radionice sa velikom mogucnoscu slobodnog izbora didaktickog materijala nastave...Na primer - Ne moraju svi raditi kolut napred iz fizickog nego neko trenira ksarku neko radi vezbe snage a neke samo trci i priprema se za maraton u sklopu predmeta fizicko vaspitanje i obrazovanje.....

Iz muzickog i likovnog obrazovanja isto tako - Neko bi se odlucio samo da svira gitaru, neko bubanj neko klavir.....Svako neka bira ono po svom nahodjenu i interesovanju....Iz likovnog - neko ce izabrati da crta neko da slika a neko da vaja i modelira....

Strucno lice po meni treba tu da sluzi da bukvalno "sluzi" ucenicima i da ih strucno i profesionalno usmerava, ispunjava njihova kulturno-umetnicko-obrazovna htenja i da ima PEDAGOSKA ZNANJA SA PSIHOLOSKOM OSNOVOM da bi znao da napravi individualni rad sa decom i individualnu nastavu za svakog ponaosob jer smo svi mi razliciti i svi odudaramo jedni od drugih a ne ono klasicno - SVI SVE ISTO...

Po meni, ovakav vid nastave koja bi bila organizovana posle nastave primarnih predmeta bi bila dobra za utrosak slobodnog vremena ucenika, pa bi imali manje vremena za ulicu, video igre, igraonice, kafice-pusionice i slicno....

E sad ima tu i ucenicka kvaka - Tinejdzeri su mladi ljudi koji imaju veoma male stepene aspiracije u to doba (generalno) i jednino sto zele je ZEZANJE, SVE PROBATI U ZIVOTU, LUDOVATI I STO MANJE OBAVEZA I ODGOVORNOSTI...

Ako stavimo da ovo bude slobodan izbor predmeta - retko ko ce doci na nastavu!

E ja bih ovde uveo sistem - NEma ocenjivanja ( i nema bojazni straha, treme, diskriminacije po genetskoj liniji tj po talentu) ali zato ucenik MORA DA POHADJA TU NASTAVU I BEZ NJE NE MOZE UPISATI SLEDECU GODINU - tj bez odredjenog broja provedenih casova u produzenoj nastavi

Uzeo sam u obzir i vreme ucenika - Nekada nemaju vremena za hobije i kreativnost zbog teskih predmeta, pismenih zadataka i vezbi i slicno PA CE SAM BORAVAK U TOJ PRODUZENOJ NASTAVI BITI "VESTACKI" JER CE DECA BITI SAMO FIZICKI PRISUTNA A MENTALNO CE RAZMISLJATI O SUTRASNJEM PROBLEMU - PISMENOJ VEZBI, ISPITIVANJU PROFESORA, TESKIM PORODICNIM RELACIJAMA, KAZNJAVANJU OD STRANE RODITELJA, KAO I O NEKIM LICNIM PROBLEMIMA...

Na osnovu ovoga dosao sam na ideju da DECI DAM U RUKE OSECAJ ODGOVORNOSTI I PLANIRANJA ( pedagoska implikacija sticanja zrelosti i uvodjenje i priprema tinejdzera za svet odraslih i prihvatanje odredjenih uloga i kvaliteta licnosti) tako sto bih odobrio deci da ne dolaze uvek na tu nastavu nego kada osecaju potrebu i kada osecaju "najvecu kreativnu nabujalost" " A-ha efekat", I kada osecaju da se moraju isprazniti od stresova, trauma i treme kao i negativne energije - ovo zadnje se odnosi na nastavu fizickog vaspitanja jer je poznato da je fizicka aktivnost vazan cinilac mentalne higijene......

Znaci, deca ce moci da biraju kada ce dolaziti tj kojim danima i kada im najvise odgovara sto im ostavlja prostor da UDJU U PROCES PLANIRANJA I ORGANIZOVANJA SVOG VREMENA I ZIVOTA KAO I OSECANJE DA SU AKTIVNO UKLJUCENI U SVOJE OBRAZOVANJE, I OSECAJ DA NEKO BRINE O NJIMA I NJIHOVIM LICNIM POTREBAMA A NE SAMO DA IM NEKO NESTO NATURA DA MORAJU TO TI TO + KLASICAN FRONTALNI OBLIK NASTAVE KOJI JE TOLIKO IRITANTAN ZA SVAKOG UCENIKA...

Ovde ima jos jedna zackoljica koje sam se setio pa prepravljam post, a tice se fizikog vaspitanja - Nastava u skoli je tako organizovana da neka odeljenja fizicko vaspitanje imaju 2.cas po redu neka prvi a neka zadnji....Uvek me je nerviralo kao ucenika sto se oznojim na fizickom a posle moram da obucem garderobu onako znojav i da idem na cas i da slusam predavanje znojav i nervozan...To mi je sve ometalo koncentraciju i kratkorocno pamcenje, te uvidjanje odnosa tj relacija medju naucnim pojmovima....A naravno nas standard jos uvek nije takav da imamo tuseve sa toplom vodom pogotovo po svim skolama i da se ucenici tusiraju posle fizickog a ne kao stoka da idu znojavi na casove....Ovo je samo jos jedan plus za produzenu nastavu u kojoj bi fizicko bilo zadnji cas ili npr 2 sata pridvece pa deca odmah posle fizicke nastave idu kuci na tusiranje i na isplaniran nutritivno kvalitetan obrok koji ce pospesiti sportske rezultate....

eto ovo je moja ideja, sta vi mislite o ovome? I bas bih voleo kada bi neko iz ministarstva ovo i procitao.....Ko zna mozda se ovo nekada i ostvari a ja budem i rodonacelnik ideja i sprovodjenja istih u delo :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Poslednja izmena:
Pa i droge su dodaci raspolozenju..ono uzmes doping pa u zatvor kad provale da nisi regularno pobedio

PA droge jesu...Ja i ne kazem da su droge dobre........NAzalost postoji mnooogoo "rupa u zakonu i medicini i testiranju" uz pomoc kojih sportista moze prevariti testiranje...Sta sve znam bolje da ne pricam...Ali to je vec tema za pdf rekreacija ili kako ga mi zovemo po nadimku nesudjenom pdf Fitnes i Bodibilding hahahaha
 
OMG slazem se...apsolutno!
Nikad mi nije bilo jasno ocenjivanje iz predmeta kao sto su muzicko,likovno i fizicko jer se radi o talentu. Neko koliko god se trudio nece moci lepo da crta ili da spretno da preskace kozlic, radi kolutove i sta ti ja znam.
Sta da radi dete koje nije bas fizicki spretno kad se nadje u situaciji da radi nesto za ocenu,plus svi ga posmatraju. Tu se javlja strasna trema i napetost.
A profesori uglavnom nemaju nikad razumevanja. Ovi koji su meni predavali fizicko...budala do budale.
Jedan u osnovnoj dao deci da rade 150 trbusnih i 200 ledjnih, a posle pola generacije dobili strasne upale mislica a jednoj popucali kapilari u oku.
 
Kontradiktoran post. Prvo bi ukinuo prof. fizičkog, likovnog, muzičkog, a zatim bi razvio aktivnosti unutar jedne te iste oblasti. Škola opet ne bi mogla imati sve sportove koje bi djeca željela pohađati, kao ni vjerovatno sve instrumente koje bi htjela svirati, a onda zašto misliš da djete netalentovano u crtanju posjeduje sposobnosti u vajanju?? Također suviše teoretisanja o eventualnim psihološkim povoljnostima i o tome šta djeca žele ..
Tvoj sistem je zapravo još zahtjevniji od postojećeg, kad malo bolje razmisliš..
Fizičko vaspitanje bi moralo postojati u nekakvom obliku kod djece zbog zdravstvenih razloga, povoljnog uticaja na psihofizički razvoj fizičke aktivnosti kod djece, pa makar i u obliku da donose potvrde da se vanškolski bave nekom rekreativnom sportskom aktivnošću..Ako praviš promjene, onda ih zaista napravi - ili sve navedeno uvesti kao izborne predmete u okviru kojeg, recimo likovnog učenik može da se posveti više slikanju ili vajanju, ili ostaviti sve kako jeste, zbog 'prednosti klasičnog obrazovanja poznavanja istorije likovne i muzičke umjetnosti' ..
 
Nema vajde od stručnih tema :)...sutra otvaram temu ,,Kako da na osnovu njegovog nokta na srednjem prstu leve ruke prepoznate koliko vas voli'', pa da vidiš kad nagrne masa ;) Al' dobro, valjda se ljudi umore od raznoraznih aktivnosti tokom dana pa im nije baš do filozofiranja po forumu, više su za neke opuštene teme.

Fizičko vaspitanje je važan predmet za psihofizički razvoj deteta i njegovo prisustvo je u školi neophodno. Dva časa nedeljno, makar ona podrazumevala trčanje iz jednog ćoška u drugi, današnjoj deci puna kapa s obzirom na to koliko sati provode pred kompjuterom. Konkretno, ja ću uvek biti zahvalan mom nastavniku koji je insistirao da svakog časa pretrčimo 2 km i obavezno insistirao na jesenjem i prolećnom krosu. Samo ja znam koliko su mi ta trčanja bila od pomoći da prevaziđem astmu. E sad, to što zaista ima mnogo onih koji daju samo loptu deci i onda čitaju novine, pa u svakom žitu ima kukolja a ponekad i uz motivaciju da se radi sa decom postoje drugi ograničavajući faktori u vidu nedovoljno sredstava za odvijanje pravilne nastave. A opet kažem, i to što deca igraju fudbal dok on čita novine, bolje i to neko kriva kičma uz FB. Ideja da svaki učenik odabere aktivnost koja mu je najsrodnija je dobra i nju podržavam, sviđa mi se a dopala bi se i deci naravno :). Jedina frka može da bude što ako trojica odu na fudbal, trojica na rukomet, dvojica na stoni tenis, ko onda igra odbojku sa ovom dvojicom što su ostala? :D Ocenjivanje bih ostavio, jer ni ocenjivanje u okviru drugih predmeta nije ništa više verodostojno, pa što bi onda kudili ovo. S tim, što bih insistirao na ocenjivanju discipline, istrajnosti, upornosti. Dakle ako ne možeš da uradiš dvokorak kako valja - pa ****** ne možeš, nisi kriv. Smejaće ti se jer si ispao smotan? Pa šta? Smejaće se i ako ne znaš ko je napisao Prokleta Avlija ili u koju reku se uliva Morava. Trud i zalaganje su bitni...Onima koji beže sa fizičkog jer je ,,nebitan predmet'', odbijaju da urade dvokorak jer ih je sramota da ne ispadnu smešni jer ih drugi gledaju, ne žele da potrče ni 100 metara, zaključio bih jedinicu bez razmišljanja.

Uh...muzičko i likovno: Jesu to talenti ali kao i svaki talenat, i ova dva zahtevaju aktivno razvijanje a pre svega prepoznavanje. Ne prepoznaju uvek roditelji talenat svkoje dece kao što se obično misli. Osim toga, ovi predmeti u osnovnoj školi mogu razviti interesovanja za dalja školovanja. Likovno i muzičko su predmeti koji razvijaju smisao za estetiku (teoretski naravno :), jer ako vas u školi uče Mocartu a u kući piči Grand...slaba vajda). A da ne govorimo koliko je teorijski deo ovih predmeta (konkretno muzičkog) važan za razvoj opšte kulture. Nema testa opšte kulture, kviza a da ne vidite pitanje ,,Kom pravcu je pripadao Bah'', ,,Od kog do kog veka je trajao Barok''. Tvoja zamisao Bru da svako bira šta će da radi na likovnom a šta na muzičkom je odlična ideja i to je ono što se naziva ,,Inidividualizovana nastava'' ali kod nas...gde odeljenja imaju po 25 učenika a samo jednog nastavnika mislim da je to neizvodljivo, da se nastavnik posveti svakome kako valja. Što se tiče ocenjivanja, na likovnom bih opet ocenjivao trud i zalaganje, jer prosto ko sam ja (makar bio i nastavnik likovnog) da kažem ,,Tvoj crtež je ružniji od onog drugog'', a takođe bih ocenjivao i teorijski deo, čega recimo nema mnogo u osnovnoj školi. Insistirao bih na tom teorijskom delu jer je važan za razvoj opšte kulture (by the way, izrasito niske u nas Srba :) ).

To je to...ako se setim još nečega, dopisaću.
 
Ta tri predmeta su mi podjednako vazna kao matematika, biologija,istorija...Za decu je vazan kognitivni razvoj ali i fizicki i razvoj stvaralastva.Skolstvu su potrebne korenite promene. Da bi doslo do nekakvih promena drzava treba da promeni stav prema skolstvu, obrazovanju i vaspitanju dece. Bolje promeniti metode rada nego raspored casova. Prilagoditi se deci , njihovim potrebama i interesovanjima.Takav model rada postoji u predskolstvu.Prate se ponasanje,interesovanja... beleze zapazanja o tome i na kraju se na osnovu prikupljenih podataka pravi program i plan rada, sve u skladu sa mogucnostima i interesovanjima dece. Sta se desava u skoli?Sasvim druga prica.Posebno kada dete ode u visi razred ( famozni peti) i dobije vise nastavnika koji je svaki sa svojim nacinom rada prica za sebe.Sad se sve svelo na kontrolne vezbe.Deca izadju iz skole polupismena.Da skratim pricu.Ova tri predmeta treba da ostanu u sklopu redovne nastave.Nece deci nista hvaliti ako imaju neka saznanja o istoriji umetnosti, muzike , niti od fizickog vezbanja koje pored psiho-fizickog razvoja utice i na sprecavanje deformiteta kod dece( stopala, kicma itd). Jesu u pitanju predmeti u kojima talenat igra odredjenu ulogu ali kada se pogleda iz drugog ugla vezbanjem se moze postici cudo.Potrebno je samo pronaci nacin kako zainteresovati decu, pronaci put do njih, a to se postize upravo kvalitetnim posmatranjem razvoja dece i uz metode rada koje ce na decu uticati stimulativno.
 
Evo još jedne teme koju otvaram po principu sasvim slučajno tj namerno jer sam podstaknut iz nekog trenutnog razgovora ili neke druge teme i onda ne mogu da odolim a da ne postavim temu na pdf psihologija....

Pisao sam na pdf'u rekreacija u temi Biseri u teretani i vašem okruženju i onda sam dobio ideju da ovo napišem...

Evo kako je počelo sve :

Vozim gitaristu kolima kuci posle probe.
KAzem mu - Jao konacno da kupim gitaru - jedva sam sakupio novac a ne sakupljam ga samo za muzicku opremu , nego imam i druge hobije - treba mi za teretanu, drugaciju hranu malo i po kvantitetu i po kvalitetu, za suplemente...

I tu poce prica - "A sta uzimas od toga" ?
JA - P apomalo whey proteine..
ON - Ne valja to..
JA - PA zasto ne bi valjalo - to je hrana, dodatak ishrani, ekstrahovan protein surutke iz mleka, nisu to steroidi - anabolicki hormoni....
ON - PA nisu , nisu bas toliko opasni ALI SU OPET MALO MANJE OPASNI HAHAHHAHAHAAHHA

JA - otkud ti to?
ON - PA ja sam pitao mog trenera plivanja i on mi je rekao da je to opasno...Nije bas kao steroidi, ali opet malo manje opasno od steroida

I eto on sada vise veruje svom treneru koji je DIFovac (Debili Imaju Fizicko, Da Imam Fakultet) nego meni koji sam zavrsio medicinsku srednju koja je 7 puta teza i zahtevnija od DIFA, diplomirao na filozofskom fakultetu, i imao 10 godina prakse u teretani i isto toliko godina eksperimentisanja sa suplementima, ishranom itd....Da sam procitao tone i tone casopisa i knjiga o tematici suplementacije nutricionizma i vezbanja uopste necu ni da pricam...

Bitno je da je jedan DIFovac (Debil Imao Fizicko, Da Imam Fakultet) "u pravu" i "bolje zna" od mene, a obrazovao se iz nekih knjizica iz 1923. godine....



KAda ce vise da izbace te struke iz prosvete - Profesore fizickog obrazovanja, likovnog i muzickog

Potpuno su nepotrebni obrazovnom sistemu pre svega jer su muzika, muzikalnost i likovna umetnost dar i talenat a ne obrazovanje koje se moze steci trudom i zalaganjem i to je odmah diskriminacija netalentovanih koji se trude jer nikada nece biti talentovani i imati 5....A talentovani nista ne trebaju da uce i uvek imaju 5...I onda na kraju svima se ispodele petice i KOJA JE SVRHA TOGA??????

Samo se dzabe muce deca i osujecuju....

A Profesori fizickog su totalno nepotrebni u obrazovnom sistemu jer su laicki receno blago retardirani, i vecina njih zloupotrebljava polozaj merkaju devojcice, zlostavljaju decake fizicki (vec znam nekoliko slucajeva) I NEMAJU POJAM O PEDAGOGIJI I DECIJOJ PSIHOLOGIJI, NE RADE NISTA DOLAZE NA POSAO U TRENERCI, BACE DECI LOPTU I SEDE I GLEDAJU I UZIVAJU I ZA TO PRIMAJU 42 000 DIN A NE RADE CELO LETO I SVAKI MOGUCI PRAZNIK + JOS 2 RASPUSTA.....


Nego treba uvesti kreativno-sportsko-edukativnu nastavu posle casova gde ce se deca po sopstvenim potrebama ostvariti u onoj oblasti koja ih najvise interesuje, bez nekih prinuda da moraju nesto uraditi kao i bez evaluacije (ocenjivanja) postignuca i nagradjivanjem/kaznjavanjem ocenama u skali od 1-5.....

Mislim da je bilo reči o ovome u našoj zemlji....Šta mislite da li može ovo da zaživi u stvarnosti?

Ja bih ovo ovako uredio....Znaci napravio nastavu posle svih primarnih casova takozvane radionice sa velikom mogucnoscu slobodnog izbora didaktickog materijala nastave...Na primer - Ne moraju svi raditi kolut napred iz fizickog nego neko trenira ksarku neko radi vezbe snage a neke samo trci i priprema se za maraton u sklopu predmeta fizicko vaspitanje i obrazovanje.....

Iz muzickog i likovnog obrazovanja isto tako - Neko bi se odlucio samo da svira gitaru, neko bubanj neko klavir.....Svako neka bira ono po svom nahodjenu i interesovanju....Iz likovnog - neko ce izabrati da crta neko da slika a neko da vaja i modelira....

Strucno lice po meni treba tu da sluzi da bukvalno "sluzi" ucenicima i da ih strucno i profesionalno usmerava, ispunjava njihova kulturno-umetnicko-obrazovna htenja i da ima PEDAGOSKA ZNANJA SA PSIHOLOSKOM OSNOVOM da bi znao da napravi individualni rad sa decom i individualnu nastavu za svakog ponaosob jer smo svi mi razliciti i svi odudaramo jedni od drugih a ne ono klasicno - SVI SVE ISTO...

Po meni, ovakav vid nastave koja bi bila organizovana posle nastave primarnih predmeta bi bila dobra za utrosak slobodnog vremena ucenika, pa bi imali manje vremena za ulicu, video igre, igraonice, kafice-pusionice i slicno....

E sad ima tu i ucenicka kvaka - Tinejdzeri su mladi ljudi koji imaju veoma male stepene aspiracije u to doba (generalno) i jednino sto zele je ZEZANJE, SVE PROBATI U ZIVOTU, LUDOVATI I STO MANJE OBAVEZA I ODGOVORNOSTI...

Ako stavimo da ovo bude slobodan izbor predmeta - retko ko ce doci na nastavu!

E ja bih ovde uveo sistem - NEma ocenjivanja ( i nema bojazni straha, treme, diskriminacije po genetskoj liniji tj po talentu) ali zato ucenik MORA DA POHADJA TU NASTAVU I BEZ NJE NE MOZE UPISATI SLEDECU GODINU - tj bez odredjenog broja provedenih casova u produzenoj nastavi

Uzeo sam u obzir i vreme ucenika - Nekada nemaju vremena za hobije i kreativnost zbog teskih predmeta, pismenih zadataka i vezbi i slicno PA CE SAM BORAVAK U TOJ PRODUZENOJ NASTAVI BITI "VESTACKI" JER CE DECA BITI SAMO FIZICKI PRISUTNA A MENTALNO CE RAZMISLJATI O SUTRASNJEM PROBLEMU - PISMENOJ VEZBI, ISPITIVANJU PROFESORA, TESKIM PORODICNIM RELACIJAMA, KAZNJAVANJU OD STRANE RODITELJA, KAO I O NEKIM LICNIM PROBLEMIMA...

Na osnovu ovoga dosao sam na ideju da DECI DAM U RUKE OSECAJ ODGOVORNOSTI I PLANIRANJA ( pedagoska implikacija sticanja zrelosti i uvodjenje i priprema tinejdzera za svet odraslih i prihvatanje odredjenih uloga i kvaliteta licnosti) tako sto bih odobrio deci da ne dolaze uvek na tu nastavu nego kada osecaju potrebu i kada osecaju "najvecu kreativnu nabujalost" " A-ha efekat", I kada osecaju da se moraju isprazniti od stresova, trauma i treme kao i negativne energije - ovo zadnje se odnosi na nastavu fizickog vaspitanja jer je poznato da je fizicka aktivnost vazan cinilac mentalne higijene......

Znaci, deca ce moci da biraju kada ce dolaziti tj kojim danima i kada im najvise odgovara sto im ostavlja prostor da UDJU U PROCES PLANIRANJA I ORGANIZOVANJA SVOG VREMENA I ZIVOTA KAO I OSECANJE DA SU AKTIVNO UKLJUCENI U SVOJE OBRAZOVANJE, I OSECAJ DA NEKO BRINE O NJIMA I NJIHOVIM LICNIM POTREBAMA A NE SAMO DA IM NEKO NESTO NATURA DA MORAJU TO TI TO + KLASICAN FRONTALNI OBLIK NASTAVE KOJI JE TOLIKO IRITANTAN ZA SVAKOG UCENIKA...

Ovde ima jos jedna zackoljica koje sam se setio pa prepravljam post, a tice se fizikog vaspitanja - Nastava u skoli je tako organizovana da neka odeljenja fizicko vaspitanje imaju 2.cas po redu neka prvi a neka zadnji....Uvek me je nerviralo kao ucenika sto se oznojim na fizickom a posle moram da obucem garderobu onako znojav i da idem na cas i da slusam predavanje znojav i nervozan...To mi je sve ometalo koncentraciju i kratkorocno pamcenje, te uvidjanje odnosa tj relacija medju naucnim pojmovima....A naravno nas standard jos uvek nije takav da imamo tuseve sa toplom vodom pogotovo po svim skolama i da se ucenici tusiraju posle fizickog a ne kao stoka da idu znojavi na casove....Ovo je samo jos jedan plus za produzenu nastavu u kojoj bi fizicko bilo zadnji cas ili npr 2 sata pridvece pa deca odmah posle fizicke nastave idu kuci na tusiranje i na isplaniran nutritivno kvalitetan obrok koji ce pospesiti sportske rezultate....

eto ovo je moja ideja, sta vi mislite o ovome? I bas bih voleo kada bi neko iz ministarstva ovo i procitao.....Ko zna mozda se ovo nekada i ostvari a ja budem i rodonacelnik ideja i sprovodjenja istih u delo :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Ha! Onda je moj bivsi nastavnik fizickog posteno zaradio svaku paru pa kako cujem i penziju. Mi smo dolazili u ful opremi ( bela majica, crni sorc) svaki cas smo nesto radili, postoji plan i program, toliko i toliko casova kolut napred toliko ripstol, toliko stav o šakama, pa ne mozes da se docekas na noge kako ti hoces, nego mora uz odredjeni stav.... Kad sam posla u srednju, samo ja i jos dve devojke iz moje osnovne smo dolazile u opremi i radile nesto. Bilo nam je neobicno sto nas profesor pustao da radimo sta hocemo.
A ovaj iz osnovne je inace izdavao komande kao u vojsci, tipa, nalevo, nadesno, voljno, itd. Jednom je trazio da se nosimo na krkče. Tako mi slabiji se popenjemo na ove deblje i jace. I tako u krug. Kad nastavnik rece : ,,Hajde sad obrnuto". Mi počnemo da se bunimo, kako da ih nosimo, a on će na to: ,,Eeee, šta ćeš ako se zarati pa moraš da preneseš ranjenika do onog brda tamo" , hahahaha :)
 
Poslednja izmena:

Back
Top