Џорџи
Srebrna tastatura
- Poruka
- 235.855
Ne treba razmisliti i nikad ne treba ostaviti dete bas zbog takvih retarda koje zabole a posle se pitati celog zivota shbbkbb
Donji video prikazuje kako da instalirate aplikaciju na početni ekran svog uređaja.
Napomena: This feature may not be available in some browsers.
slazem se, sve do traumaВидиш, ја бих рекла да ТИ ниси у праву!
Термин 'ретардирана'' деца се одавно више не користи. То јесу деца са другачијим, посебним потребама. То није ништа погрдно, то јесте тако!
Овде не говоримо о физичком инвалидитету, али чак и кад је то у питању....како ја да предајем слепом или глувом детету кад са њим треба да раде стручњаци који ће га научити брајеву азбуку или језик глувонемих???
Побогу, специјалне школе нису казнене установе! Није срамота да дете иде у специјалну школу која ће му пружити васпитање и образовање на начин који ЊЕМУ одговара!
Sva ostala deca sa bilo kakvim psihickim hendikepom upisuju se u specijalne skole.
А ово, на жалост, није тачно, јер у свакој генрацији имам по неко дете које јесте за специјалну школу, али чији родитељи не желе да дете дају на категоризацију (а без родитељског пристанка ништа не може). Такође, у специјалну школу најчешће шаљу само децу чији је коефицијент интелигенције нижи, али не и децу која имају дихармоничан развој, тешке психичке сметње или психичке болести.... та деца не могу да прате наставу у редовним школама, и онда их провлачимо до краја школовања само да заврше што пре....а друга деца доживљавају велике проблеме и трауме од њих.
Не знам, ебига!
Само у току прошле године прошла сам преко 50 сати разних семинара о инклузији и све се своди на ''лако ћемо''!Неко је очито узео дебеле паре од Светске банке (држава је подигла кредит од, ако се не варам, 12 милиона долара
), и добили смо услов да уведемо инклузију, одржавају се семинари, али ништа још није осмишљено, него се ради ''у ходу''. Законска регулатива још увек није разрађена, не зна се како оцењивати такву децу...али смо дужни да ту децу уписујемо у реодвне шпколе и да радимо са њима како знамо и умемо....а не знамо...
Највећи проблем су нам деца са аутизмом или са психијатриским обољењима (они који не умеју да контролишу агресију највише угрожавају другу децу), али, ја рецимо, имам проблем и са девојчицом која не чује добро. Она не иде код логопеда, иде у редову школу, чује, али не чује добро, па самим тим и речи не изговара правилно. Ја имам задатак да је научим да чита и пише, али не знам како се то ради са таквом децом.
На пример, она реч СЕСТРА очито чује као СРЕСА, и тако је и изговара, и тако је и пише. Чак и кад види написано СЕСТРА, она изговара СРЕСА. Могу ја за њу да правим посебне вежбице, али није ми она једино дете у одљењу.
По плану треба да радим падеже, са њом не могу да радим падеже јер то превазилази њене могућности, него радим посебне вежбице (сама се сналазим, немам стручну помоћ логопеда),а осим ње у одељењу имам још 4-5 деце са потешкоћама у развоју, па сваком треба прићи индивидулано и радити посебно оно што је прилагођено њему....а треба се псоветити и оној деци без потешкоћа, нарочито талентованој деци и одличним ученицима (а они су стално некако у запећку јер се увек бавимо проблемима). Немогуће, физички је немогуће постићи тако нешто, све и да сам Худини!![]()
A reci mi @ Hellen, kako to da ne postoji kreiran IOP za to dete sa oštećenim sluhom? Zašto bi ti pravila vežbice? Zar je moguće da nemaš pomoć stručnog tima pored sebe? Mislim...jako je glupo što je sve svaljeno na tebe (pretpostavljam da si učitelljica ili profesorka) kad je jedan od osnovnih postulata inkluzije timski rad koji uključuje i psihologa, defektologa, nastavnika/učitelja...kakva je to inkluzija???
На срећу, за то дете ове прве године нисам радила ИОП, него само план прилагођавања. Кажем ''на срећу'' зато што није регулисано како оцењивати децу која раде по ИОП-у. Радили смо и неколико ИОП-а ове године, али је све до краја године остало много нејасноћа, много произвољности, много рада помоћу ''штапа и канапа'' (интерресорна комисија формирана тек пролетос, рецимо)...и све је остало отворено и незавршено.
Наш тим за ИОП састоји се од нас колега (учитеља, наставника) и школског педагога. Психолога немамо (немамо ни право да га запослимо) а ови из ДИЛС-а који нам држе семинаре се јеже од речи као што су дефектолог, психолог, или недајбоже психијатар! Њих НИКАКО не смемо укључивати, тренд је такав, специјалне школе су, по њиховим речима ''гета'' и треба их одмах укинути, психолози, дефектолзи, психијатри и лекари су потпуно ''аут'', све је у нестручним рукама обичних наставника. Ајд, учитељи су још и некако потковани, а замисли како ће са том децом радити физичари, хемичари, географи..?![]()
Ima nesto gore od dece ometene u razvoju, to su defenerisana fasisoidna deca i njihove porodice. Covek koji je degenerisano fasisoidan , svestan svog zla a i dalje sprovodi svoje zlo svesno je mnogo gori od nekoga ko svog zla nije svestan jer je bolestan. Prolazim juce ulicom a grupa malih degenerisanih fasista , maltretira klinca koji ima u uvetu aparat za sluh, teraju ga od sebe...."Ajde bre bezi.....". Razmisljao sam da li da ih postrojim i odvedem kod roditelja....ali onda sam dosao do zakljucka da bi verovarno morao da se mlatim sa svakim njihovim ocem ponaosob , i da jos nekome razbijem nos....jer gde su druge ta deca mogla da nauce da razlicite od sebe treba sinaniratu, maltretirati, muciti nego upravo od svojih degenerisanih roditelja.
Zamisite tu decu tako fasisoidnu ako danas maltretiraju dete iz sopstvene nacije zbog slusnog aparata , sta bi takva deca radila u nekom ratu kada porastu civilima druge nacionalnosti.
Za takvu fasisoidnu decu i njihove degene roditelje koji ih tome uce bi ja osnovao posebne skole, sve smestio u kaveze pa neka se kolju medjusobno.