Реформа школства- Српска бољка

Да ли се слажете са предлогом


  • Ukupno glasova
    17
  • Anketa je zatvorena .
Ja sam svoje fakultete zavrsio , a ti i dalje cuti i trpi tudje gluposti pa ces lepo da prodjes .
A ako si pametna tako aj objasni ovo : Udzbenik mog klinca za drugi razred osnovne skole
Srecni dani 2
Drugo izdanje
Autorski tim Nove skole :
Milica Cuk
Vera Petrovic Peric , bla bla itd...
Urednica:
Dragana Cuk
Izdavac :
Nova Skola D.O.O.
Beograd , Gospodar Jevremova 22
Tel/faks:011 2631 652 , 011 3284 989
Tiraz: 10000 primeraka
ISBN 978-86-85307-20-1
Stampano u Kini
Nije nista cudno tu a? ( imas gore ISBN pa proveri u ministarstvu prosvete dal je tacno sta pise )
Neka ti maltretiraju dete pa ce imati punu glavu gluposti koje nikom netrebaju.E i cuti dobro je moze i gore:ok:
Sad primetih tvoj post , pa ti si uciteljica(profesor) pa ti zato to smeta :) :)
Usput neuspeh tvojih ucenika je duso UVEK tvoj neuspeh i kada to shvatis znaces o cemu ovde ljudi pricaju.

Grdno se varas. Isla sam i ja u skolu pa na osnovu tog iskustva i pricam. Ne daj Boze polemisem o prosveti samo iz predavacke perspektive. Bilo bi pojednostavljeno i jednostrano. Imala sam recimo vrlo losu profesorku matematike koja se gubila u resavanju zadataka i nikada nam nista nije valjano objasnila, a matematiku sam ZNALA PA RAZBIJALA. To je samo MOJ uspeh. Ona u tome nema ama bas nikakvog udela osim sto je putovala s nama na takmicenja. Imala sam i izuzetnog profesora astronomije koga smo sa interesovanjem slusali na casu, ali bi kasnije u nekom mom kampanjskom raspolozenju nekako isparilo to znanje pa sam astronomiju ipak jedva pohvatala i ucila samo za ocenu.
A za individualizovan neuspeh mojih djaka mozes njih pitati, a ne mene. Oni znaju da ce im "nezavisna" komisija na zalbu tipa "bilo je vrucina u ucionici za vreme popravnog ispita" pokloniti ocenu i u tim godinama je to dovoljna motivacija narocito ako im roditelj na to komentarise "Samo mi ti donesi dvojke kuci i ides na more". Detetu od 15/16 godina tako pedagoski prici je strasno. Tu profesor nema mesta za intervenciju i pored najbolje volje. Verovatno nisi u dodiru sa tim inace bi se cudom nacudio na sta se sve u prosveti naidje kada su u pitanju djaci i njihovi roditelji. Ima roditelja koji na parcetu papira ispisu "Molim da se mom detetu opravda kada ne dodje na kontrolne iz bitnih predmeta (prim. aut. misli se na celu skolsku godinu) pa ce se on/a kasnije javiti da odgovara. Ovo molim da ne bih morala da stalno izostajem sa posla i da dolazim na prijem roditelja jer mi ne odgovara, a ni ne daju mi uvek" (Ovo je citat a postoje i njegove parafraze od strane drugih roditelja).
I kako objasnjavas da su neka skoro cela odeljenja radna vredna i uspesna, a druga jako losa u svim tim aspektima kod istog profesora? Kako objasnjavas da statisticki deca ciji su roditelji obrazovani teze ka uspehu a oni drugi ne i to sto je tu mala mogucnost motivacije od strane strucnih lica i sluzbi u okviru skole? Kako objasnjavas da se djaci sada profesoru hvale time sto nisu ucili, a moz misliti dobili dvojke, a pre je to bilo sramota reci profesoru? Znas li koliko bi godina neko morao da provede u skoli kada bi se, recimo, strani jezik, ucio samo na casu bez samostalnog zalaganja? Pa najmanje 10 god. vise od srednje skole. Stranci nas uce na seminarima necemu sto vec znamo i samo se mlate pare na zaradjivanju licenci. Da li si ikada prisustvovao tom segmentu "osavremenjivanja nastavnih metoda". Pa to su nebuloze sta oni serviraju. Umire se od smeha na njihov racun jer se bave vec smesno poznatim stvarima u praksi. Kojekakve igre i igrice pod uslovom da u razredu nema vise od deset djaka, a i tih deset da nauce pola jedne definicije za 45 minuta. Molim te uputi se malo, pa ces se sokirati kakve se gluposti serviraju u skolstvu. Citiram te: "kada to shvatis znaces o cemu ovde ljudi pricaju" Ovo o cemu se raspravlja je cista ozlojedjenost neuspehom i to licno djacka i ponekad roditeljska. Ja sam u svoje vreme ucila, ucila i naucila, cemu sad sve te pobune kada se moze. Samo ste pali na medijska polupismena naklapanja. Pricate o Bolonji, a nemate pojma sta ona predstavlja navrat -nanos uvedena bez priprema u srpski skolski sistem (a i sa pripremama nista ne bi bilo mnogo bolje). Sve su to samo pusta naklapanja.
A sta si ono hteo da kazes o Kinezima???
 
Neka ti maltretiraju dete pa ce imati punu glavu gluposti koje nikom netrebaju.E i cuti dobro je moze i gore

Glupost je kada se ne prima nista u glavu ili se slabo prima, a to sto ti zoves glupostima, meni ne smeta da znam. Visa mi je time i opsta kultura i samosvest. I cesto koristi u zivotu, ako je zivot raznovrstan i bogat, a ne samo od posla do kuce i obrnuto.
 
4. Smeta mi ako ti mene optužuješ za neke stvari potpuno neosnovano. Ne vidim nešto da si to primetila uopšte.
6. Kod mene je prih oko 400 na rang listi na upisu imalo MAX broj bodova. Retko ko može upasti. A opet, na većini ispita je prolaznost 4-5%. Odjenom svi štreberi i dobra deca koja su naviknuta na trud i učenje (priznajem da nisam od njih, ja svoj nerad kompenzujem na druge načine, ali opet mnogo učim - dovoljno da nemam problema koje imam na faxu) postala lenčuge koje se opijaju i ne uče!?. Kod mene (inače i na mnogim drugim faxevima, ali najkompetentniji sam da pričam o svom) za skoro svaki ispit se traži napamet znanje kompletnih knjiga (2 po predmetu), a i to nije dosta, nego ti zakidaju poene i tamo gde ne grešiš, zadaju pitanja kojih nema u knjizi (koje oni pišu), postavljaju dvosmislena pitanja, ne dopuštaju da se vidi ocenjeni rad, ne dopuštaju žalbe i sl. I kako da ti onda ne bude muka više od svega? Ja evo 6 meseci učim dva predmeta, a stalno me obaraju, iako sada znam više gde se svaki zarez nalazi u sve 4 velike knjige! A ja još nisam tip koji uči napamet, već sa razumevanjem! Jednostavno kopaju i kopaju dok ne nađu (ili izmisle) nešto u šta nisi siguran i onda se uhvate toga i roknu te... A ovako je na većini fakulteta, što znam jer imam mnogo poznanika i prijatelja na raznim.

Oko numeracije redova smo se malo ti i ja kanda zabunili pa mi opet nije jasan tajbroj 4.
No, nije bas lako navatati onog ko uci sa razumevanjem. Mislim da ipak malo ima kod tebe i bubanja. Kopanje im je posao na ispitivanju, a ne verujem da te ruse zbog neznanja 15. podpitanja. Malo nerealno. Ako je tako, zali se, sta te kosta. Doci ce druga komisija. Pa nisu valjda svi gadovi.
A sto se tice ocenjenog rada, mi smo ga ne samo mogli videti, vec smo dobijali i iscrpna objasnjenja gresaka. Nekako mi se sve ovo tvoje nikako ne uklapa u moje iskustvo u toku studiranja. Izgleda da sto vise odmice ta "reforma" to sve postaje gore i gore nego pre.
A kod mene popucali na faksu na prvoj godini pola onih sto su stigli iz Karlovacke gimnazije i jos poznavali profe sa priprema za prijemni. Fakultet i prijemni - babe i zabe. Ja na prijemni prosetala bez ucenja. I polozila. Posluzilo secanje iz srednje skole. lako u odnosu na kasnije studiranje i prave predmete.
 
По мом личном мишљењу та прилика је испуштена када је отишао Гашо. Не зато што сам нешто посебно волела њега нити његову политичку партију, него зато што је у том тренутку ЗАИСТА ПОЧЕЛО нешто да се мења у школству, а постављањем оне министарке стало...и после са Вуксановићем кренуло уназад! :(

A sta je to revolucionarno pocelo tada pa stalo?
 
a profesore boli brigaaaa .rade kao trudnice ceo zivot 3-4 sata dnevno 3-4 dana u nedelji, imaju 200 dana godisnjeg odmora i platu od 500-1000 eura :thumbdown:AAAA to te kopka dakle, pa sto ne rece

a onaj mucenik sto radi kod privatnika, radi 10 sati dnevno, kicma mu puca svaki dan od posla, slobodna mu je svaka druga nedelja , a od godisnjeg ima 10 dana odmora i to svake druge godine , a jos povrh svega sav taj svoj posao radi za 200-300 eura mesecno :thumbdown:A sto nije nesto drugo studirao pa radio i on u prosveti?

vama prosvetarima ja ne bi dao vise od 50 eura platu jer upravo toliko to vase "znanje" vredi tj ne vredi u 90% slucajeva prebijene pare. A koja je agencija to procenila?

porodica mora da finansira jednog studenta u proseku 8 godina i za tih 8 godina za njegovo izdrzavanje i skolovanje potrosi nekih 3-5.000 eura za godinu sto predstavlja iznos od 40.000 eura. I onda taj svrseni student sa tom vasom diplomom , moze da obrise dupe da izvines, i mora da se moli i trazi veze da ga neko negde zaposli za 300-400 eura i to da bude srecan i ako to nadje. A sa platom od 300-400 eura treba da radi 50 godina u srbiji da moze da usteka tih 30-40.000 eura koje su roditelji ulozili u njegovo obrazovanje :thumbdown:Za to nemoj kriviti prosvetare vec bivsu koaliciju radikali:heart:sps

a najjace od svega je sto je na mnogim fakultetima skuplja obnova godine nego upis sledece godine :lol: PA STA. A ONI NEKA UCE DA NE OBNAVLAJU PA CE JEFTINIJE PROCI

drugim recima prosvetari su u srbiji danas KAO SIBICARI . Prodaju djacima macku u dzaku i vacare ih ko cigani naivne seljake sa sibicama na pijaci :otkacio:Ja nista ne prodajem, poklanjam: znanje, svoj licni materijal za nastavu na fleshu ili CDu, visak dopunske nastave, poneki dobar savet kada pitaju pa mi posle i zahvale, zvake da ne smrde na cigare... A i ne vacarim ih osim sto trazim da redar obrise tablu za dz. Mislim da ga to nece ostetiti

:rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::bye:
 
Poslednja izmena:
Oko numeracije redova smo se malo ti i ja kanda zabunili pa mi opet nije jasan tajbroj 4.
No, nije bas lako navatati onog ko uci sa razumevanjem. Mislim da ipak malo ima kod tebe i bubanja. Kopanje im je posao na ispitivanju, a ne verujem da te ruse zbog neznanja 15. podpitanja. Malo nerealno. Ako je tako, zali se, sta te kosta. Doci ce druga komisija. Pa nisu valjda svi gadovi.
A sto se tice ocenjenog rada, mi smo ga ne samo mogli videti, vec smo dobijali i iscrpna objasnjenja gresaka. Nekako mi se sve ovo tvoje nikako ne uklapa u moje iskustvo u toku studiranja. Izgleda da sto vise odmice ta "reforma" to sve postaje gore i gore nego pre.
A kod mene popucali na faksu na prvoj godini pola onih sto su stigli iz Karlovacke gimnazije i jos poznavali profe sa priprema za prijemni. Fakultet i prijemni - babe i zabe. Ja na prijemni prosetala bez ucenja. I polozila. Posluzilo secanje iz srednje skole. lako u odnosu na kasnije studiranje i prave predmete.

Greškom sam dodao br 4:)
Pa ok, neka silna nabrajanja i definicije se moraju učiti napamet. Ali da sam ja izuzetak, to bih lako rešio, znao bih da je do mene... ali nije, gotovo svima je tako.
Što se tiče žalbe, moj drug koji se žalio je poslat na disciplinsku komisiju zbog "nepoštovanja profesora", jednostavno ne prihvataju žalbe. Imaju određen broj koji prolazi, sad da li se uklapaš u cifru ili ne...tvoj problem.
Naravno, ovo je ektreman primer, polovina profa su ok, ali ima i rospija kao što se vidi iz priloženog...
Ako misliš da preuveličavam, daću ti link na forum studenata mog faxa, pa se uveri da je takvo stanje...
 
pazi još 1996 godine, polažemo Rimsko Pravo na pravnom (prosek polaganja 3 puta) i onda nam kaže asistent :"Tri godine smo se svađali da uvedemo i pismeni deo ispita, pa ko prođe ide dalje, svi profesori su vikali NE! tradicija je da student dobije tri pitanja ustane i odgovara!"

Ko nije bio na pravnom, treba da zamisli: OD sempembra meseca do juna sledeće godine NEMA ISPITA 81. godina) a ti kao trbeš da učiš za to vreme.
Dolazi Junski rok.
Odlaziš na fakultet u 8 ujutru i stojiš pred kabinetom do ČETIRI POPODNE
I onda imaš knjigu od 300 strana i izvlačiš TRI pitanja.
Kada stigneš na red, ne znaš ni kako se zoveš!

A brate na pravima vas je ko kusih pasa, ko ne zna sta ce - upisuje prava :lol:
Sta ce srbiji 2.000 - 3.000 pravnika godisnje???
 
Grdno se varas. Isla sam i ja u skolu pa na osnovu tog iskustva i pricam. Ne daj Boze polemisem o prosveti samo iz predavacke perspektive. Bilo bi pojednostavljeno i jednostrano. Imala sam recimo vrlo losu profesorku matematike koja se gubila u resavanju zadataka i nikada nam nista nije valjano objasnila, a matematiku sam ZNALA PA RAZBIJALA. To je samo MOJ uspeh. Ona u tome nema ama bas nikakvog udela osim sto je putovala s nama na takmicenja. Imala sam i izuzetnog profesora astronomije koga smo sa interesovanjem slusali na casu, ali bi kasnije u nekom mom kampanjskom raspolozenju nekako isparilo to znanje pa sam astronomiju ipak jedva pohvatala i ucila samo za ocenu.
A za individualizovan neuspeh mojih djaka mozes njih pitati, a ne mene. Oni znaju da ce im "nezavisna" komisija na zalbu tipa "bilo je vrucina u ucionici za vreme popravnog ispita" pokloniti ocenu i u tim godinama je to dovoljna motivacija narocito ako im roditelj na to komentarise "Samo mi ti donesi dvojke kuci i ides na more". Detetu od 15/16 godina tako pedagoski prici je strasno. Tu profesor nema mesta za intervenciju i pored najbolje volje. Verovatno nisi u dodiru sa tim inace bi se cudom nacudio na sta se sve u prosveti naidje kada su u pitanju djaci i njihovi roditelji. Ima roditelja koji na parcetu papira ispisu "Molim da se mom detetu opravda kada ne dodje na kontrolne iz bitnih predmeta (prim. aut. misli se na celu skolsku godinu) pa ce se on/a kasnije javiti da odgovara. Ovo molim da ne bih morala da stalno izostajem sa posla i da dolazim na prijem roditelja jer mi ne odgovara, a ni ne daju mi uvek" (Ovo je citat a postoje i njegove parafraze od strane drugih roditelja).
I kako objasnjavas da su neka skoro cela odeljenja radna vredna i uspesna, a druga jako losa u svim tim aspektima kod istog profesora? Kako objasnjavas da statisticki deca ciji su roditelji obrazovani teze ka uspehu a oni drugi ne i to sto je tu mala mogucnost motivacije od strane strucnih lica i sluzbi u okviru skole? Kako objasnjavas da se djaci sada profesoru hvale time sto nisu ucili, a moz misliti dobili dvojke, a pre je to bilo sramota reci profesoru? Znas li koliko bi godina neko morao da provede u skoli kada bi se, recimo, strani jezik, ucio samo na casu bez samostalnog zalaganja? Pa najmanje 10 god. vise od srednje skole. Stranci nas uce na seminarima necemu sto vec znamo i samo se mlate pare na zaradjivanju licenci. Da li si ikada prisustvovao tom segmentu "osavremenjivanja nastavnih metoda". Pa to su nebuloze sta oni serviraju. Umire se od smeha na njihov racun jer se bave vec smesno poznatim stvarima u praksi. Kojekakve igre i igrice pod uslovom da u razredu nema vise od deset djaka, a i tih deset da nauce pola jedne definicije za 45 minuta. Molim te uputi se malo, pa ces se sokirati kakve se gluposti serviraju u skolstvu. Citiram te: "kada to shvatis znaces o cemu ovde ljudi pricaju" Ovo o cemu se raspravlja je cista ozlojedjenost neuspehom i to licno djacka i ponekad roditeljska. Ja sam u svoje vreme ucila, ucila i naucila, cemu sad sve te pobune kada se moze. Samo ste pali na medijska polupismena naklapanja. Pricate o Bolonji, a nemate pojma sta ona predstavlja navrat -nanos uvedena bez priprema u srpski skolski sistem (a i sa pripremama nista ne bi bilo mnogo bolje). Sve su to samo pusta naklapanja.
A sta si ono hteo da kazes o Kinezima???

Znaci ovde se upravo prica nestrucnosti , nemoralnosti , nadobudnosti i gluposti profesora koju ti potvrdjujes svakim svojim postom.:klap::klap:
Ovim si potvrdila da su te lepo navikli da bubas , filujes mozak gomilama gluposti iz knjige od 300 strana jer je to jedini nacin da nesto upamtis
A ako ti nije cudno sto je UDZBENIK ZA 2 RAZRED OSNOVNE SKOLE STAMPAN U KINI svrati malo na psihijatrisku kliku , i ovako ti je vreme da pocnes da gajis macke jer se vidi da si zesce isfrustrirana. Usput klinac mi je odlican djak , i to zahvaljujuci roditeljima koji ga uce a ne polupismenoj uciteljici koja gleda samo kako ce da marne pare za eskurziju(koje joj uredno propadaju zbog protesta roditelja)
 
Poslednja izmena:
A sta je to revolucionarno pocelo tada pa stalo?

Реформа, истинска реформа, не на на папиру.
Прво - био је погодан тренутак јер је тада ушло много пара у Србију које су биле намењене реформи школства, значи - постојала је материјална основа да се она заиста и спроведе (а данас пара за то више нема).
Друго - Гашо се окружио заиста правим стручњацима из својих области (иако он лично није имао везе са просветом)... Значи, реформу су осмислили и започели људи од струке, а не од партије.
Треће - кренуло се масовно са бројним веома квалитетним семинарима који су дали нови полет наставницима. Заиста се осећало да се нешто мења набоље, иако је у почетку било много отпора и неразумевања. По школама се створила једна нова атмосфера тимског рада, активна настава је заживела, наставници су похађали семинаре на којима су савладавали технике комуникације... Значи, после првобитног отпора САЗРЕЛА ЈЕ СВЕСТ код наставног кадра у школама (а говорим о основним и средњим школама, не знам за факултете) да су промене неопходне и оствариве.
Четврто - реформа је значила корениту промену приступа знањима и врстама знања. Форсирала су се функционална знања ,а не теоријска, и само једне године је пријемни испит био заиста онакав какав би требало да буде - да ђаци примењују знање, а не да га репродукују!
И да не заборавим - у том периоду је највише подигнут материјални статус просветних радника! До тада смо имали плате испод републичког просека, а тада су се доста поправиле.

Већ са променом власти, она министарка је све зауставила, а следеће године Вуксановић је све вратио на претходно стање: поново је битно само шта се пише у дневницима, а не како се ради, поново је враћен стари пријемни који захтева суво бубачење, проређене су едукације наставника, паре за реформу које су наменски добијене влада је потрошила не неке друге ствари и нико није одговарао због тога, почела су лутања тако да смо дошли до тога да данашњи шестаци имају до сада већ 4 ђачке књижице јер нико нема ни најблажу представу како ће све изгледати догодине.... реформа програма је тек дотакнута и задржана на козметичком нивоу, а суштинских промена нема, ђаци су оптерећенији него пре ''растерећења'', грађанско и верско за више разреде је потпуно офрљачено и програмски неосмишљено (нарочито грађанско)...те се претворило у пуко губљење времена...родитељи су забуњени изборним предметима, обавезним изборним предметима, факултативним предметима...

А ако радиш у посвети ЗНАШ да смо претоврени у ћате, и да се од нас захтева само да до детаља исправно водимо евиденцију, а да више никоме није важно шта и како радимо, а још мање им је важно како се деца осећају и шта она добијају у свему...
 
Интересантан план, само прерано је време када деца морају да се одлуче где ће и чиме би хтели да се баве. Свакако се мора нешто урадити пошто ово данас не личи ни на шта и салжем се да се градиво мора прилагођавати студентима односно ученицима а не обратно... Иначе за неупућене неколико земаља ЕУ а за Немачку сам сигуран усвојило је болоњу па је накнадно укинуло када су видели колико је сра.ње. Иначе пошто читам да пљујете правни само да напоменем да је данас по усвајању болоње пролазност годеине у просеку 17%, а пре болоње била је преко 30%. Такође напомена да београдски Правни факултет редовно заузима неко од прва три места на свим светским такмичењима.
mozda u odbojci i kuglanju
 
A brate na pravima vas je ko kusih pasa, ko ne zna sta ce - upisuje prava :lol:
Sta ce srbiji 2.000 - 3.000 pravnika godisnje???

ТО И ЈЕСТЕ ПРОБЛЕМ!

Правни и Економски факултет су најближе дефиницији "Општег образовања" то јест са њима можеш да се запослиш на 80% радних места.
Мало ко, у ствари 99% студената права и економије НЕ ЖЕЛИ да иде на права или економију, али морају- у случају да изаберу било којидруги факултет- постају осакаћени јер могу да се запосле само у струци коју су завршили.

То и јесте оно што говорим, потребан је колеџ- то јест високо образовање ОПШТЕГ карактера, општи смер, а накнадни курсеви економских или других наука су факултативни.
 
Znaci ovde se upravo prica nestrucnosti , nemoralnosti , nadobudnosti i gluposti profesora koju ti potvrdjujes svakim svojim postom.:klap::klap:
Ovim si potvrdila da su te lepo navikli da bubas , filujes mozak gomilama gluposti iz knjige od 300 strana jer je to jedini nacin da nesto upamtis
A ako ti nije cudno sto je UDZBENIK ZA 2 RAZRED OSNOVNE SKOLE STAMPAN U KINI svrati malo na psihijatrisku kliku , i ovako ti je vreme da pocnes da gajis macke jer se vidi da si zesce isfrustrirana. Usput klinac mi je odlican djak , i to zahvaljujuci roditeljima koji ga uce a ne polupismenoj uciteljici koja gleda samo kako ce da marne pare za eskurziju(koje joj uredno propadaju zbog protesta roditelja)

Daj argument za konstatacije koje tako olako iznosis u svom besu na sve i svakoga. Ja bubala? Nikada. UCILA sa razumevanjem, razumes? I to vecim delom na casu, a nesto i kod kuce.
Koji bre udzbenik od 300 strana, UCILA sam na fakultetu iz 300 udzbenika, a ne iz 300 strana. Tako se studira. ISTRAZUJE SE IZ RAZNIH IZVORA. SAMOSTALNO I SAMOINICIJATIVNO.
I odakle ti samo, zivota ti, da sam iskompleksirana? Pa moji djaci bi ti se prvi nasmejali na takvu izjavu i rekli da lupas.
A u Kini mozda bilo povoljno. Kakve to sad veze ima sa sadrzajem udzbenika, pobogu!
 
:eek: Nemoj da zezas!!! Zbog zalbe!!!:eek:
A jel' zalba bila u pismenoj formi ili se raspravljao sa ispitivacem?

Raspravljao se, ali kulturno, ovaj je odbijao da mu objasni zašto mu je zakinuo par bodova. Ovaj je nastavio insistirati, profa se zapenio i počeo vikati nešto i optuživati ga, tad je i on odgovorio nešto tipa da bi trebalo profu da bude sramota (sve bez psovki i sl.) i onda ga je ovaj zapisao i obavestio da će ići na disciplinsku...
A kako se priča, jedna profesorka je prošle godine (ovo ne znam dal je 100%, tačno, ali sam čuo par puta) posle slične rasprave gađala jednu studentkinju heftalicom:confused:
Tako da je situacija sa nekim profama stvarno jeziva.
 
Реформа, истинска реформа, не на на папиру.
Прво - био је погодан тренутак јер је тада ушло много пара у Србију које су биле намењене реформи школства, значи - постојала је материјална основа да се она заиста и спроведе (а данас пара за то више нема).
Друго - Гашо се окружио заиста правим стручњацима из својих области (иако он лично није имао везе са просветом)... Значи, реформу су осмислили и започели људи од струке, а не од партије.
Треће - кренуло се масовно са бројним веома квалитетним семинарима који су дали нови полет наставницима. Заиста се осећало да се нешто мења набоље, иако је у почетку било много отпора и неразумевања. По школама се створила једна нова атмосфера тимског рада, активна настава је заживела, наставници су похађали семинаре на којима су савладавали технике комуникације... Значи, после првобитног отпора САЗРЕЛА ЈЕ СВЕСТ код наставног кадра у школама (а говорим о основним и средњим школама, не знам за факултете) да су промене неопходне и оствариве.
Четврто - реформа је значила корениту промену приступа знањима и врстама знања. Форсирала су се функционална знања ,а не теоријска, и само једне године је пријемни испит био заиста онакав какав би требало да буде - да ђаци примењују знање, а не да га репродукују!
И да не заборавим - у том периоду је највише подигнут материјални статус просветних радника! До тада смо имали плате испод републичког просека, а тада су се доста поправиле.

Већ са променом власти, она министарка је све зауставила, а следеће године Вуксановић је све вратио на претходно стање: поново је битно само шта се пише у дневницима, а не како се ради, поново је враћен стари пријемни који захтева суво бубачење, проређене су едукације наставника, паре за реформу које су наменски добијене влада је потрошила не неке друге ствари и нико није одговарао због тога, почела су лутања тако да смо дошли до тога да данашњи шестаци имају до сада већ 4 ђачке књижице јер нико нема ни најблажу представу како ће све изгледати догодине.... реформа програма је тек дотакнута и задржана на козметичком нивоу, а суштинских промена нема, ђаци су оптерећенији него пре ''растерећења'', грађанско и верско за више разреде је потпуно офрљачено и програмски неосмишљено (нарочито грађанско)...те се претворило у пуко губљење времена...родитељи су забуњени изборним предметима, обавезним изборним предметима, факултативним предметима...

А ако радиш у посвети ЗНАШ да смо претоврени у ћате, и да се од нас захтева само да до детаља исправно водимо евиденцију, а да више никоме није важно шта и како радимо, а још мање им је важно како се деца осећају и шта она добијају у свему...


Sve to sto si navela pod reformom se nastavilo. Ja sam, recimo, samo od septembra pohadjala 2 strucna i jedan opsti seminar (svi zvanicno priznati). Mada, i moje kolege iz raznih predmeta tvrde da su seminari na koje odlaze glupiranje i vec poznate stvari, a da su takvi bili i oni u doba Gase koji sada puj-pik ne vaze.
Plate ne vidim da su se smanjile, a i vece su od proseka i meni recimo kao silom prilika samohranoj majci pod stambenim kreditom sasvim je dovoljno (mada bez luksuziranja).
Skolska evidencija se, bar u nasoj skoli, oduvek jako strogo kontrolisala i to nije pocelo skoro kao sto tvrdis. Ipak neke stvari zavise u od vlasti unutar svake pojedinacne skole.
A sada je SAZRELA SVEST da ne moze neko od profesora imati duplu normu i platu od do 100 000, a da nezaposleni zvrje bezveze jer im on popunjava mesto u dogovoru sa nadleznima. Pa se sada na jedno mesto takvog predavaca, zaposljava jos jedan novi. A neki predmetni profesori dobijaju otkaze samo zato sto je jos od Gase na ovamo pocelo da se potencira na usko strucnom obrazovanju bez opste kulture pa se onda svi cude zasto profesor istorije dobija otkaz na pocetku skolske godine. Pa kome da predaje kada se masa zalaze za ukidanje opstih predmeta na sto vise nivoa?

I mnoogo toga drugog se razlikuje od skole do skole. Kod nas se redovno kontrolise nastava. Uskoro se uvode i prozori na vratima i video nadzor u ucionice tako da nas inspekcije mogu gledati kad god pozele da navrate i analizirati pristup na casu i kvalitet nastave. Imamo puno moderno opremljenih kabineta i ogromnu radionicu gde djaci rade kao da su vec zaposleni. Bas rade i svidja im se. Bar tako kazu. Beze vise sa fizickog jer ih mrzi da donose patike, nego sa prakse i drugih predmeta. Imamo centralni sistem podataka i profesor samo unosi svoje ocene i regulise izostanke i vaspitno disciplinske mere a sve sto se tice statistike obavlja se kompjuterski.
Ne vidim da je bar u mojoj skoli nesto stalo, a kamoli da je unazadjeno u poslednje vreme. Osim mozda kantine koju su djaci uneredili do besmisla.

Sa pocrvenjenim delom se slazem. Gradjansko nisam pohadjala, ali casovi kolega za veronauku blago su me uzasnuli. Suvoparno je i previse apstraktno, neprilagodjeno ovozemaljskim mislima djaka...
 
Raspravljao se, ali kulturno, ovaj je odbijao da mu objasni zašto mu je zakinuo par bodova. Ovaj je nastavio insistirati, profa se zapenio i počeo vikati nešto i optuživati ga, tad je i on odgovorio nešto tipa da bi trebalo profu da bude sramota (sve bez psovki i sl.) i onda ga je ovaj zapisao i obavestio da će ići na disciplinsku...
A kako se priča, jedna profesorka je prošle godine (ovo ne znam dal je 100%, tačno, ali sam čuo par puta) posle slične rasprave gađala jednu studentkinju heftalicom:confused:
Tako da je situacija sa nekim profama stvarno jeziva.

Drugi put neka napise zalbu i prosledi pravnim putem pa ce polagati pred nezavisnom komisijom.
 
ТО И ЈЕСТЕ ПРОБЛЕМ!

Правни и Економски факултет су најближе дефиницији "Општег образовања" то јест са њима можеш да се запослиш на 80% радних места.
Мало ко, у ствари 99% студената права и економије НЕ ЖЕЛИ да иде на права или економију, али морају- у случају да изаберу било којидруги факултет- постају осакаћени јер могу да се запосле само у струци коју су завршили.

То и јесте оно што говорим, потребан је колеџ- то јест високо образовање ОПШТЕГ карактера, општи смер, а накнадни курсеви економских или других наука су факултативни.

Pa onda tako OPSTE obrazovani kukaju sto nema posla. Ma daaaaj.
 
Sve to sto si navela pod reformom se nastavilo. Ja sam, recimo, samo od septembra pohadjala 2 strucna i jedan opsti seminar (svi zvanicno priznati). Mada, i moje kolege iz raznih predmeta tvrde da su seminari na koje odlaze glupiranje i vec poznate stvari, a da su takvi bili i oni u doba Gase koji sada puj-pik ne vaze.
Plate ne vidim da su se smanjile, a i vece su od proseka i meni recimo kao silom prilika samohranoj majci pod stambenim kreditom sasvim je dovoljno (mada bez luksuziranja).
Skolska evidencija se, bar u nasoj skoli, oduvek jako strogo kontrolisala i to nije pocelo skoro kao sto tvrdis. Ipak neke stvari zavise u od vlasti unutar svake pojedinacne skole.
A sada je SAZRELA SVEST da ne moze neko od profesora imati duplu normu i platu od do 100 000, a da nezaposleni zvrje bezveze jer im on popunjava mesto u dogovoru sa nadleznima. Pa se sada na jedno mesto takvog predavaca, zaposljava jos jedan novi. A neki predmetni profesori dobijaju otkaze samo zato sto je jos od Gase na ovamo pocelo da se potencira na usko strucnom obrazovanju bez opste kulture pa se onda svi cude zasto profesor istorije dobija otkaz na pocetku skolske godine. Pa kome da predaje kada se masa zalaze za ukidanje opstih predmeta na sto vise nivoa?

I mnoogo toga drugog se razlikuje od skole do skole. Kod nas se redovno kontrolise nastava. Uskoro se uvode i prozori na vratima i video nadzor u ucionice tako da nas inspekcije mogu gledati kad god pozele da navrate i analizirati pristup na casu i kvalitet nastave. Imamo puno moderno opremljenih kabineta i ogromnu radionicu gde djaci rade kao da su vec zaposleni. Bas rade i svidja im se. Bar tako kazu. Beze vise sa fizickog jer ih mrzi da donose patike, nego sa prakse i drugih predmeta. Imamo centralni sistem podataka i profesor samo unosi svoje ocene i regulise izostanke i vaspitno disciplinske mere a sve sto se tice statistike obavlja se kompjuterski.
Ne vidim da je bar u mojoj skoli nesto stalo, a kamoli da je unazadjeno u poslednje vreme. Osim mozda kantine koju su djaci uneredili do besmisla.

Sa pocrvenjenim delom se slazem. Gradjansko nisam pohadjala, ali casovi kolega za veronauku blago su me uzasnuli. Suvoparno je i previse apstraktno, neprilagodjeno ovozemaljskim mislima djaka...

ЈЕКО, колико дуго радиш у просвети?
 
Па, учинило ми се да си од скоро ту... Чуди ме да ниси приметила различита таласања и тенденције у просвети свих ових година...

Ја сам од 1993.

Ma de nisam. Samo svaka tendencija ide navrat nanos. Pisah nesto malo o tome u par navrata pa mi olako shvatanje reforme pomalo bezveze. A ovde ima pregrst takvih ili subjektivnih stavova. Zato sam protiv onih stavova kojima se samo laje protiv, a nista ne razume u vezi sa prosvetom. Ima tu pregrst posla, ali prioriteti su se malo pretumbavali, a nikada se nije zaista prionulo na bar nesto slicno reformi. Sve parcijalno i sto ti rece kozmeticki. U svim ekipama vlasti. I te pare koje se vrte oko tih seminara su velike da ne mozemo ni ti ni ja zamisliti pa se zato na njima i potencira, a realno su zaista zamlacivanje. Umesto da se pocne od organizacije reforme po etapama pa onda redom, ovde se prvo sprovodi medijska kampanja tipa nista ne znam jer su svi profesori nesrecnici. Malo pomalo i mnogi poverovase u to...
 

Back
Top