РЕФОРМА ОБРАЗОВАЊА

Bерујем да се сви слажу да је образовање у Србији доживело пад квалитета задњих година. Имам идеје како би се то могло уредити:
1) Предшколско по мени треба претворити у први разред. Овакво какво је нема велику корист.
2) Као обавезно образовање увести школу у трајању 10 год. која би почињала са 6 година деца би од предмета имала:
* |, ||, ||| и IV Рaзред:
-Математику
-Српски/матерњи језик и књижевност
-Физичко, пливање, спорт
-Ликовно и техничко цртање
-Народна култура и музичко
* V и VI Разред:
-Исти предмети
-Информатика и Техничко
-Енглески језик (националне мањине поред енг.ј. Српски ј.)
-Историја (од праисторије до почетка нове ере)
* VII, VIII, IX и X Разред:
- Математика
- Српски/матерњи језик и књижевност
- Физико, пливање, спорт
- Енглески ( и Српски за националне мањине)
- Информатика и Технико
- Географија [VII, VIII]
- Биологија [VII, VIII]
- Физика [IX, X]
- Хемија [IX, X]
- Национална историја [VIII, VIII, IX]
- Други језик {Руски, Немачки, Италијански, Франџуски, Шпански}
- Домаћинство и економија [Х]
- Изборни предмет {Веронаука/Грађанство}
- Не обавезна секција {Хор, оркестар и фолклор, Уметност}
# У IX омогућити учлањење у задругу
# У X разреду увести полагање прве помоћи.
# Уџбеницу треба да буду исти за сваку школу у земљи. Држава би платила њихово штампање и давала их ученицима на коришћење уз надокнаду од 3-4 хиљаде годишње уз обавезу њиховог враћања у не оштећеном стању.

По завршетку основног школовања омогућити радну обуку/учење заната у трајању од 2 године. Или наставак школовања у гимназији још 2 године па ти могу да покушају да упишу факучтет.
#Они који су завршили занат такође моги да конкуришу да упишу факултет.
#Уџбеници да буду обезбеђени по истом принципу као за обавезно образовање.

Има ли неко неке замерке или предлоге на ову теоријску реформу.

http://forum.krstarica.com/showthre...meti-bi-po-vama-trebalo-da-se-uvedu-u-osnovnu :)
 
ЕФ је обична глупост. Извињавам се економистима.

Али више се о реалном бизнису и економији научи на Вишој Пословној.

И правни факултет је 90% глупост. Не кажем, то је стварна наука, али 10 000 правника годишње на треба никоме, а и атмосфера која влада на правима је јако често забрињавајућа.

Онда, фармација. Знате ли колико ти несрећни људи уче, уче и уче, да би на крају били продавци лекова, што по пиљарницама (апотекама), што по велепродајама (трговачки путници)?

Затим, филозофски. То би требало комплет угасити.

Српски језик и књижевност је, такође, нешто што треба свест на минимум.

Што се медицинских факултета тиче, ако не желите да извозите кадар, оставити само један факултет са 100 студената годишње- или 50 у Београду и још 5 истурених одељења по 10.

Затим, сви ти саобраћајни факултети, технологије, шумарски, то су све мртве душе. То исто угасити.

И ФДУ угасити. И политичке науке угасити.

Ко хоће да студира историју уметности, нек скупи паре па оде у Француску. Кога занима филмска режија, чуо сам да је Праг леп.


- - - - - - - - - -

Једина жива занимања су ИТ и језици.

Постоји и потреба за традиционалним занимањима (Права, медицина, фармација, стоматологија, електроинжињер) али је минимална.

А економске ствари се студирају различито- неко жели да се бави маркетингом, неко продајом, неко производњом, неко би да буде рачуновођа, а неко научним радом.

Da gospodine dr.Lijepo ste sve objasnili.Slazem se u potpunosti.I mnogo ce jos vode proteci dok se ne razumije raskorak teorije i prakse tj.realnih potreba.....Vecina ljudi kod nas razmislja dogmatski.A intelektualci narocito.......
 
АЛО БРЕЕЕ...:hej: ... МЛОГО ТЕЧНО ПРИЧАШ ... :lol::lol::lol:

СМАЊИ ГАС И ВИДЕЋЕШ ДА ЈЕ...НЕ ЗНАМ...;)
Тако добар човек а још се није ослобидио титокомуно лењинистичке клетве "тодоризам"... :lol:

- - - - - - - - - -

Obaveyno školovanje da traje 4 godine.
Апсолутно подржавам.

Након тога, 3-4 године занат и техничка школа, ко жели. :)
 
МОЈ ПРЕДЛОГ!


image.png


Први услов јесте да сви трошкови образовања буду на рачун државе. Образован народ је основни темељ сваког друштва и самим тим је неправедно да образовање плаћа појединац и да се на тај начин фаворизују богати појадинци док сиромашни могу само да сањају. Запитајте се да ли је исти положај богатих и сирмашнох исте интелигенције кад је у питању образовање у капиталистичком друштву и сами закључите шта је боље. Веронаука и грађанско васпитање било би избачено из образованог система. Први страни језик би се учио од трећег разреда основне школе и трајао би четири године , други језик би се учио у гимназији и усавршавајућим школама док трећи језик у 5 и 6. разреду гимназије по избору.

Образовање би се састојало од основне школе која би трајала 6 година. Након које ђаци би се поделели у три групе

1. оне амбициозне које желе све да знају и желе у будућности да упишу неку високу школу
2. оне специјализане које желе да уче само одређене ствари
3. оне које не желе да уче и желе да раде одмах

Прва група ђака - уписује гиманзију која траје 6 година. Прве четири године су опште, док последње две године имају све изборне предмете где ће ђаци моћи да изаберу само оне предмете које их интересују и да се на тај начин припреме за факултет.

Друга група ђака - уписује усавршајућу школу која траје 4 година где учи само одрђене предмет. Примера ради постојала би усавршавајућа школа природних наука где нема друштвених науке и где је све специјована ка природним наукака. Затим након 4 године школе особа може да бира Струковну школу - пример фармецуетску где постоје ИСКЉУЧИВО стручни предмети (значи нема математике, српског, музичког, биологије...) и даље ако жели да упише факултет који је сродан усаваршавајућој школи (дакле мецициски, фармацетуски, физички, хемијски, ЕТФ и слично) или ако је добар ђак био а жели да упише право онда може да упише 5 и 6 разред гимназије и да тамо упише предмете како би имао квалификације за правни факултет.

Трећа група ђака - знам доста људи које нису желели да уче и уместо што дангубе у школама и џаба седе тамо још две године, одмах могу да упишу занатске школе које су више практичне а мање теоријског типа и за три године лагано могу да науче своје занате и да на тај начин постану корисни чланови друштва.
 
Poslednja izmena:
Само да напоменем да би гимназије биле бруталне јер се очекује да њу уписују амбициозни ђаци односно ђаци првог реда. Гиманзије имале би предност када је факултет у питању јер би ђаци као сада били би далеко спремнији на тај ритам рада од оних из друге групе. Такође особа која заврши гиманзију може било који факултет да упише.

На овај начин ђаци би након 6. разреда основне школе били класирани у своје групе.
 
Poslednja izmena:
Само на овај начин можемо да створимио људе који ће одговорно да обављају посао. За паметне се не бринем. Они ће се увек снаћи.

Дакле...

1. бесплатно образовање у целости, укључујући и све књиге
2. неограничено високошколство образовање
3. избацити предмете које нису део образовног система а то су грађанско васпитање и веронаука, значи те глупости шлус.
4. ценити константан рад људи од почетка школе па до краја а мање да се снађе и да негде крадуцка као по обичају што раде ови што вам соле памет по јутубу и што вас уходе.
5. решити се ђака који не желе да уче и послати их у занатске школе да тамо науче нешто корисно да раде уместо што дангубе по школи и килаве се са двојку или тројку.
6. повећати елитизам гимназије на већи ниво
7. омогућити људима који не желе да уче неке ствари (као ја што сматрам да друштвене науке нису науке већ су мантре , чак сам и психологију избацио) да се фокусирају на оно што их највише интересује а не да као папагаји као Радуле да мантрају стално једно те исте ствари и да људима испира мозак.

САМО ТАКО МОЖЕМО ДА СТВОРИМО БУДУЋЕ ДРУШТВО.
 
Poslednja izmena:
Сами се они рокају, неда ми Бог да прљам руке и душу са слугама сатане. :)

И јасно за сваког ко има имало разума:

БЕСЕДАо страшном камену

Сваки који падне на тај камен разбиће се;
а на кога он падие сатрће га
(Лк. 20, 18)
Камен темељац је Христос Господ. Јуда је пао на тај камен, и разбио се. Ирод је пао на тај камен, и разбио се. Јулијан Одступник пао је на тај камен, и разбио се. Арије је пао на тај камен, и разбио се. Одрицатељи и ругатељи Христа падају на тај камен, и разбијају се као грнчарски судови.
На Содом и Гомор пао је тај камен, и Содом и Гомор сатрли су се. На Мисир пао је тај камен, и Мисир се сатро. На Јерусалим је пао тај камен, и Јерусалим се сатро. На народ јеврејски пао је тај камен, и народ јеврејски се у комаде распрштао. На многа грешна колена и царства пао је тај камен, и та грешна колена и царства распала су се у прах и пепео.
Седамдесет и седам пута, и више, Господ опрашта грешницима, но ако и преко тога грешници остану грешници, хоће ли их Господ насупрот њихове воље спасавати? Неће, јер то није начело спасавања људи. Начело је да људи драговољно пристану на спасавање од стране Бога. Ако људи седамдесет и седам пута, и више, неће да пожеле спасење од Бога, онда и Бог неће. Онда се људи разбијају о камен, мимо кога се не може проћи, и сатиру се каменом, који су издигли да баце далеко од себе. Зар се може рећи да је немилостив Бог, који је покајаног разбојника на крсту спасао? Зар се може рећи да је неправедан кад је предао пропасти разбојника који му се и на самртном часу ругао?
Господе свесилни, спаси нас! Теби слава и хвала вавек. Амин.

http://www.pravoslavnikalendar.iz.rs
Po tvom tumačenju glasovnih promena trebalo bi da pišeš i greHnik.
 

Back
Top