Privatni fakulteti i nivo obrazovanja studenata istih

stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.
Pun ***** doktora teoreticara u ovoj drzavi, formule, uglovi postavljanja atoma, biohemijski lanci, fizika, hemija samo postavljaju neku teoriju i neku mudrost i proseravaju neku filozofiju kad im postavis da rese konkretan problem e onda ***** malo. Masa bre filozofa u nasoj medicini. Na 100 filozofa dodje 1 pravi doktor otprilike koji moze da pomogne pacijentu. Potpuno se izgubila ona medicina kojoj je uloga da pomaze ljudima, a primat zauzima neka teorija i filozofija, po sistemu "AJ DA PROBAM STA TI JE".

ruku na srce pratio sam sve vreme vasu temu odusevljavate me
sada treba ja da upisem fax a medicinska sam skola tako da totalno (barem ovo) razumem sto hoce da kaze

zaista ima dece/ljudi koji bukvalno ne znaju prstom da pokazu gde je noga a gde je ruka ali zato teorijski mogu da ti navedu svaku kosku i celiju koje cine tu istu nogu ili ruku i naravno 5.00 su i dobijaju knjige i silne diplome ali ne vrede papira na kojima su te stvari odstampane


samo se sa tim slazem - ne kazem da je drzavni bolji od privatnog ili obrnuto
ali ovo se stvarno smuci na drzavnim gde je teorija SVETINJA a iskreno TAKAV doktor ne vredi nicemu

teoreticari ce radije da pomisle da imas leukemiju nego sto ce da pomisle da imas upalu pluca...
verujte znam iz mnogobrojnih licnih iskustava
 
Poslednja izmena:
ruku na srce pratio sam sve vreme vasu temu odusevljavate me
sada treba ja da upisem fax a medicinska sam skola tako da totalno (barem ovo) razumem sto hoce da kaze

zaista ima dece/ljudi koji bukvalno ne znaju prstom da pokazu gde je noga a gde je ruka ali zato teorijski mogu da ti navedu svaku kosku i celiju koje cine tu istu nogu ili ruku i naravno 5.00 su i dobijaju knjige i silne diplome ali ne vrede papira na kojima su te stvari odstampane


samo se sa tim slazem - ne kazem da je drzavni bolji od privatnog ili obrnuto
ali ovo se stvarno smuci na drzavnim gde je teorija SVETINJA a iskreno TAKAV doktor ne vredi nicemu

teoreticari ce radije da pomisle da imas leukemiju nego sto ce da pomisle da imas upalu pluca...
verujte znam iz mnogobrojnih licnih iskustava

Čekaj... jesi li ti već student, ili ćeš tek biti? Mislim, smučeno ti je, a tek treba da upišeš fax... Interesting. :eek:
 
nemoj da se nadjes uvredjenim ali srednja skola i fakultet su nebo i zemlja.... tj. tebi ce biti isto sa bolonjom ali ovo o cemu mi pricamo nije....
i ovo vise nije tema privatni / drzavni vec ..... lupanje vs. nortorne cinjenice.... jer od medicine niko ne moze praviti zanat..... od stomatologije moze i tu se slazem ali medicina toliko uprosecno objasnjena moze proci samo u vrticu a ovde pokazuje ne(space)znanje :rotf:

I sada vec jedva cekam i zelim da cujem odgovore koje svi cekaju :worth:... ali bice kao da cekamo Godoa :dash:..... nije mi jasno zasto uporno izbegava odgovore .... :dontunderstand:

@forma... jupi jupi jejj :)))) :cmok: .... pff morao sam bilo jace od mene :bye:

btw. nisam bas primetio a imam dosta prijatelja koji jstudiraju da je teorija svetinja na medicinskom fakultetu......... naravno da je zastupljena, potrebna i da se bez nje ne moze ali jednostavno je to po meni takva materija gde je potrebno sve.. odnosno sto vise znati pa i "nepotrebnih" (iako po meni takve u medicini ne psotoje) informacija.......ovo zato sto dr nema pravo na gresku :)
 
Čekaj... jesi li ti već student, ili ćeš tek biti? Mislim, smučeno ti je, a tek treba da upišeš fax... Interesting. :eek:

pa pricam sa tacke gledista drzavne srednje skole
e znas nemamo pare da vam damo za zamesate (upotrebite mastu) bolje vi to naucite teorijski da znate da se to mesa kao broj 8 i to je to


odgovor na pitanje:
nisam student, tek trebam da bude
da smuceno mi je od bubanja teorije a praktika da ne postoji
trebam da upisem fax i ne kontam zbog cega sam toliko interesantan...

ja samo verujem svima ovima sto su isli u skole gde je PRAXA potrebna
a teorija treba da se zna ali bez praxa ne vredi

u matematici 2+2 uvek ce da budu 4
u medicini nije tako

i ova tema se vrti oko privatnih i drzavnih fakulteta, i ja dosao da potrazim misljenja gde je bolje jer (kao sto smo vec konstantovali) smucilo mi se da znam teoriju a da praxu ne vidjam...

izvinite ako gresim
edit: u stomatologiji smatram da je glupost uciti ginekologiju ili anatomiju stopala....
osim toga zasto postoje doktori toga pa toga pa toga a ne samo jedan dr koji cim te vidi zna sve?
zato se ne slazem da doktor treba da zna sve i nepotrebne stvari jer dr je ipak covek a ne masina sa 160gb pa visak nepotrebnih informacija buni...
 
Poslednja izmena:
pa pricam sa tacke gledista drzavne srednje skole
e znas nemamo pare da vam damo za zamesate (upotrebite mastu) bolje vi to naucite teorijski da znate da se to mesa kao broj 8 i to je to


odgovor na pitanje:
nisam student, tek trebam da bude
da smuceno mi je od trazenja teorije a praktika da ne postoji
trebam da upisem fax i ne kontam zbog cega sam toliko interesantan...

ja samo verujem svima ovima sto su isli u skole gde je PRAXA potrebna
a teorija treba da se zna ali bez praxa ne vredi

u matematici 2+2 uvek ce da budu 4
u medicini nije tako

i ova tema se vrti oko privatnih i drzavnih fakulteta, i ja dosao da potrazim misljenja gde je bolje jer (kao sto smo vec konstantovali) smucilo mi se da znam teoriju a da praxu ne vidjam...

izvinite ako gresim


ne gresis ali nije sve tako prosto.... dzaba ti praksa kada nemas sirinu i kada si tekme :)... ovo se ne odnosi na tebe cisto kazem .... nije sve u praksi ali igra veliku ulogu i nije bas da na drzavnoj medicini ili stomatologiji nema prakse jer je studentska poliklinika skoro uvek puta matoraca i stduenata koji moraju tako da uvek ima posla za one koji hoce da se praxiraju da popravljaju zube a dao bog svi studenti medicine vise godine provode po bolnicama ....... i ovo je NOTORNA cinjenica tako da nema potrebe osporavati je iako ce sigurno neko to pokusati :)
slazem se da se trebaju revidirati programi i izbaciti stvari koje stomatologu nisu potrebne ali to nikako ne znaci da nema prakse ...
 
ne gresis ali nije sve tako prosto.... dzaba ti praksa kada nemas sirinu i kada si tekme :)... ovo se ne odnosi na tebe cisto kazem .... nije sve u praksi ali igra veliku ulogu i nije bas da na drzavnoj medicini ili stomatologiji nema prakse jer je studentska poliklinika skoro uvek puta matoraca i stduenata koji moraju tako da uvek ima posla za one koji hoce da se praxiraju da popravljaju zube a dao bog svi studenti medicine vise godine provode po bolnicama ....... i ovo je NOTORNA cinjenica tako da nema potrebe osporavati je iako ce sigurno neko to pokusati :)
slazem se da se trebaju revidirati programi i izbaciti stvari koje stomatologu nisu potrebne ali to nikako ne znaci da nema prakse ...

pa dobro u pravu si nisam tvrdio da NEMA praxe na faxu vec sam tvrdio da NEMA praxe u srednjoj skoli

e daj boze da je ima fakultetu, zato sam i dosao ovde da vidim kakvo je stanje :lol:
 
""nepotrebnih" (iako po meni takve u medicini ne psotoje) informacija.......ovo zato sto dr nema pravo na gresku "

Nisi ni svestan koliko se gresaka desi zato sto se doktoru nesto pomesalo u glavi? Prosto od mora informacija se nesto pomesa u glavi i dodje do greske, ne iz ne znanja nego sasvim slucajno, nesto se previdi.

Jedno je nabubati gomilu informacija napamet , i pitanje je koliko ce one dugo da stoje u glavi, a drugo je nauciti da povezujes stvari, e tu se razlikuju strucnjaci iz bilo koje oblasti. Da koristis svoju glavu i da resis problem. 100 tipskih problema mozes da resis napamet , opet kazem pitanje je samo kad ce ti se omaci da nesto pogresis, sta ako te stavim pred 101-vi?

Mozak ima svoje kapacitete, ako ga preopteretis doci ce do curenja informacija. A to ti nije cilj. Cilj da u njega stavis informacije koje ces posle da koristis u resavanju problema, ali ne resavanju napamet nego kroz povezivanje cinjenica. Ja to recimo odlicno radim, nisam u stanju da naucim more stvari napamet ne mogu da bubam (naravno kad mora da se buba mora se) ali zato vrlo dobro povezujem stvari.

Zamisli 10 elektronicara, 9 uci gomilu sema napamet 1 uci sistem citanja sema. Onih 9 ce da se ubiju da nauce svoje seme napamet i naucice 100 sema, onaj jedan ce sistem izrade i pisanja sema da nauci mnogo krace. Znas u cemu je razlika. Onih 9 sto su bubali svoje seme napamet ce znati tih 100 sema kad im das 101-vu bise tuc muc. Onaj sto je povezivao logicki znace da protumaci i njihovih sto i jos 1000 i jos 1000 i svaku koju mu daju. I tu ti je razlika izmedju strucnjaka i strucnjaka.
 
""nepotrebnih" (iako po meni takve u medicini ne psotoje) informacija.......ovo zato sto dr nema pravo na gresku "

Nisi ni svestan koliko se gresaka desi zato sto se doktoru nesto pomesalo u glavi? Prosto od mora informacija se nesto pomesa u glavi i dodje do greske, ne iz ne znanja nego sasvim slucajno, nesto se previdi.

Jedno je nabubati gomilu informacija napamet , i pitanje je koliko ce one dugo da stoje u glavi, a drugo je nauciti da povezujes stvari, e tu se razlikuju strucnjaci iz bilo koje oblasti. Da koristis svoju glavu i da resis problem. 100 tipskih problema mozes da resis napamet , opet kazem pitanje je samo kad ce ti se omaci da nesto pogresis, sta ako te stavim pred 101-vi?

Mozak ima svoje kapacitete, ako ga preopteretis doci ce do curenja informacija. A to ti nije cilj. Cilj da u njega stavis informacije koje ces posle da koristis u resavanju problema, ali ne resavanju napamet nego kroz povezivanje cinjenica. Ja to recimo odlicno radim, nisam u stanju da naucim more stvari napamet ne mogu da bubam (naravno kad mora da se buba mora se) ali zato vrlo dobro povezujem stvari.

Zamisli 10 elektronicara, 9 uci gomilu sema napamet 1 uci sistem citanja sema. Onih 9 ce da se ubiju da nauce svoje seme napamet i naucice 100 sema, onaj jedan ce sistem izrade i pisanja sema da nauci mnogo krace. Znas u cemu je razlika. Onih 9 sto su bubali svoje seme napamet ce znati tih 100 sema kad im das 101-vu bise tuc muc. Onaj sto je povezivao logicki znace da protumaci i njihovih sto i jos 1000 i jos 1000 i svaku koju mu daju. I tu ti je razlika izmedju strucnjaka i strucnjaka.


Ama čoveče, `o`š ti odgovoriti na pitanja? :think:
 
zaista ima dece/ljudi koji bukvalno ne znaju prstom da pokazu gde je noga a gde je ruka ali zato teorijski mogu da ti navedu svaku kosku i celiju koje cine tu istu nogu ili ruku i naravno 5.00 su i dobijaju knjige i silne diplome ali ne vrede papira na kojima su te stvari odstampane
A da nisi ti malo ljubomoran? Tako su meni ovi što su popravljali kečeve u srednjoj uvek govorili kako su oni to 10 puta bolje naučili od mene, zbog silnog ponavljanja a, pošto sam ja znala sve, ne vidim kako bi to moglo biti istina.....
Doduše, u četvrtoj su mi se napokljanjali ocena samo tako :)

Postoji razlog zbog koga je teorija na ceni, nesposobnost rada u praksi se vrlo lako pokaže na radnom mestu i taj neće raditi..... većina se ipak prilagodi. Ljudska smotanost, nesigurnost i stidljivost su stvari koje se na poslu generalno mogu rešiti, neznanje malo teže..... mada, može i ono.
 
Ceo nas skolski sistem je napravljen tako da forsira klasicne bubace, i ubije svako razmisljanje svojom glavom, tu i tamo se provuce neko ali u glavnom prolaze oni koji uce satima gomilu stvari napamet i to deklamuju ko stampac sa racunara bez trunke logike u glavi i povezivanja podataka.

Sednu , masu podataka nauce napamet i zaborave.

Prica o nasim vrlim strucnjacima koji haraju svetom je TESKA ILUZIJA. Nase doktore u Americi nateraju da ponovo uce celu mudicinu od prve do poslednje godine i da polazu nekoliko testova koji se sastoje od celog gradiva. I u proseku im treba 2 godine da sve spreme. Da stvar bude gora americki koncept medicinskog obrazovanja gde se formsira pitanje "kako pomoci coveku" se daleko razlikuje od naseg gde se forsira koncept "kako sa sto vise nabubecanih informacija poloziti ispit i iste sto pre zaboraviti da bi stale nove".
 
Jao Aco što je to tragično što, da bi pokupio koju informaciju..... moraš i da štrebaš :( to je stvarno..... strašno. Pu, kakani profesori što nas teraju to :neutral:

Aj malo poradi na koncentraciji, ako ne ide pali za Ameriku, kad ti je tamo toliko lepše, a garant si bio 20 puta.

Da stavim neki problem pred tebe, koji te nisu naucili napamet na fakultetu i da ti kazem da ga resis ti bi me gledao belo. Jer nisi naucio da razmisljas svojom glavom. U tome je problem. Ja to pokusavam da kazem.
 
I jos ovo. Uporno pokusavate da dokazete da ja tvrdim kako ne treba uciti. To apsolutno nije istina. Ono sto ja kazem to je da treba uciti onu kolicinu informacija koja ce kasnije ostati u glavi i biti korisna za struku i zivot. Znaci takav koncept rada da se ti i posle 10 godina secas toga i mozes da primenis. A ne koncept rada da ti nabubas gomilu potrebnih i jos 5 X toliko nepotrebnih informacija onda odes na ispit i posle mesec dana se vise ne secas sta si polagao. Mislim to je po meni pogubno. Dobijes diplomu a 90% stvari se ne secas.

Koliko ce doktora (KLINICARA ZNACI ONI KOJI RADE SA PACIJENTIMA) moci da mi izdeklamuje lanac stvaranja holesterola napamet?
Da mi napise hemijsku formulu NAD NADH NADP recimo, strukturnu formulu sa sve pravilno postavljenim atomima i hemijskim grupama?
Da mi kazem celijsku gradju nekog organa, ali u detalje, znaci ne ono "ima epitela, ima veziva", nego koje celije, kog su oblika te celije, da li imaju nastavke ako Imaju koje, kojih organela ima u tim celijama, kako su te organele rasporedjene, sta koja celja luci, tacan raspored tih celija, znaci u detalja da mi opise organ TJ. TKIVO na celijskom nivou.

JA MISLIM NI JEDAN JEDINI
 
Poslednja izmena:
Zamisli 10 elektronicara, 9 uci gomilu sema napamet 1 uci sistem citanja sema... I tu ti je razlika izmedju strucnjaka i strucnjaka.
Nemoj o elektronici, lebac ti se okiselio. Nit se uči kako ti zamišljaš, nit je besmisleno naučiti blokove napamet, nit postoji sistem čitanja šema, nit je onaj ko zna da nacrta šemu i da je razume odmah kreativan da sam projektuje ili analizira nešto drugo. I što je najvažnije, prosečan elektroničar, ili bilo koji inženjer, nema mentalni sklop niti navike u radu raznih menadžera, komercijalsta ili stomatologa bili oni sa privatnog ili državnog - drugačije razmišlja o stvarima, analizira i izvlači zaključke. Da napominjem masu njih koje mrzi da nabubaju neke osnovne stvari i onda iznova koriste "metodu opipavanja" jer su "praktičari".
 
Da stavim neki problem pred tebe, koji te nisu naucili napamet na fakultetu i da ti kazem da ga resis ti bi me gledao belo. Jer nisi naucio da razmisljas svojom glavom. U tome je problem. Ja to pokusavam da kazem.
Da te stavim ispred publike, da im prepričavaš istoriju umetnosti, pitam se koja bi ti logika pomogla.....

Aj mi sad objasni kako si tako siguran da su svi koji štrebaju glupi?

A sad, mis' da ne ispadnem sujetna :mrgreen: al' moji i problemi jednog stomatologa se logički bitno razlikuju..... mada to mogu samo da pretpostavim.
 
Ono sto ja kazem to je da treba uciti onu kolicinu informacija koja ce kasnije ostati u glavi i biti korisna za struku i zivot.
Aco, za 10 godina će ti u sećanju ostati možda..... 1% informacija iz ovog perioda, tako da ti je ideja možda privlačna, ali malo nerealna.

A ako se nadgrađuješ (nastavljaš da učiš ili bar radiš u struci pa se srećeš sa pojmovima) ostaće ti nekih 10%, mislim, ja lupam ali neka me opovrgne neko, slobodno..... + nove informacije koje stičeš svakim danom, radio ili ne, izlazio iz kuće ili samo čitao novine.

10% od malo i 10% od mnogo se opet razlikuje..... :whistling:
 
Poslednja izmena:
Da stvar bude gora americki koncept medicinskog obrazovanja gde se formsira pitanje "kako pomoci coveku" se daleko razlikuje od naseg gde se forsira koncept "kako sa sto vise nabubecanih informacija poloziti ispit i iste sto pre zaboraviti da bi stale nove".

Da, američka medicina se itekako svodi na pomaganje čoveku. Uz samo jednu malecnu dodatnu stvar: to mora i da se plati. Ako nemaš osiguranje ili ako to osiguranje ne pokriva ono što tebi treba, možeš umreti na vratima bolnice bez da te iko pogleda.

Evo baci pogled recimo na ovo http://www.voanews.com/english/archive/2007-06/2007-06-29-voa53.cfm

Odatle izdvajam sledeće:

"Sicko" as a wickedly funny satire on the inadequacies of the American health care system.
One of its victims is Rick. “He sawed off the tops of two of his fingers,” Moore narrates. “The hospital gave him a choice. Re-attach the middle finger for $60,000 or do the ring finger for $12,000. Being a hopeless romantic, Rick chose the ring finger for the bargain price of 12 grand. The top of his middle finger now enjoys its new home in an Oregon landfill.”

Tako da me poštedi bilo kakve priče kada je u pitanju američka medicina. Za ostale stvari što se tiče njih bih čak i mogao da se složim.

Aco, i dalje čekam na odgovore na pitanja koja sam ti postavio, a vidim da nisam usamljen u tome. 8)
 
Poslednja izmena:
A ako se nadrađuješ (nastavljaš da učiš ili bar radiš u struci pa se srećeš sa pojmovima) ostaće ti nekih 10%, mislim, ja lupam ali neka me opovrgne neko, slobodno..... + nove informacije koje stičeš svakim danom, radio ili ne, izlazio iz kuće ili samo čitao novine.

Upravo tako. Ljudi zaboravljaju još jednu stvar. Ako nešto zaboraviš, svakako toga možeš da se podsetiš za veoma kratko vreme. ALI NE MOŽEŠ SE PODSETITI NEČEGA ŠTO NISI MAKAR NI PROČITAO. E, upravo se ovde o tome radi. Aca očigledno ne shvata koncept učenja i nadograđivanja znanja i zaključivanja na osnovu prethodno stečenog znanja. On bi sve to na tacni, da ima neki algoritam nepogrešivog određivanja dijagnoze na osnovu nekih promenljivih i to je to. U principu to nije loša ideja, ali da je to ostvarivo već bi se desilo. I da se desilo, kao posledicu ne bismo danas imali ovu diskusiju, već bi se doktori/stomatolozi sveli na rang šalterskih službenika (bez ikakve uvrede).
 
stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.

Back
Top