Primereno gradivo u osnovnoj skoli

kanarinka

Elita
Poruka
16.443
Naime, listam udzbenik za 3.razred iz likovnog i ne mogu da verujem! Da li sam ja blesava pa se pitam kako ce izgledati cas likovnog? Udzbenik pocinje slikama Matisa, Klea pa i Pikasa.Potom sledi Pikasova biografija, pa Matisova.Zatim, jedna od tema je ritam u slikarstvu, pa lekcija o ornamentu,, kontrast....Da li zaista mislite da je udzbenik primeren uzrastu?
http://issuu.com/kreativnicentar/docs/likovna-kultura-3
 
nisam strucnjak, ali emni izgleda ok
jednostavne linije, grafika, kompozicija je komplexna ali se to ne ocekuje od dece
i mi smo u tom uzrastu radili cini mi se duboreze na oim tablama, kako se bese zove

U trecem osnovne, kod uciteljice ja nisam to ucila. Cini mi se da smo duborez radili u 5. ili 6. Sad imaju udzbenik, predpostavljam da ce imati kontrolni iz likovne teorije, i plus radna sveska. Pobogu lekcija iz ritma u slikarstvu, pa Pikasova biografija, pa njega ne razumeju ni odrasle osobe, a kamo li dete sa 9 godina.
 
Evo priznajem, a sad ti priznaj da nije normalno imati kontrolni iz likovnog. Jedno od pitanja je: Kako nastaje ritam u slikarstvu? Ili nabroj mi kontraste koje znas.
Pazi, moje dete vec ide na casove crtanja i slikanja, prosto dete ima talenta za slikanje, cak je i osvajala nagrade, ali kontrolni iz likovnog, pobogu!
 
Naime, listam udzbenik za 3.razred iz likovnog i ne mogu da verujem! Da li sam ja blesava pa se pitam kako ce izgledati cas likovnog? Udzbenik pocinje slikama Matisa, Klea pa i Pikasa.Potom sledi Pikasova biografija, pa Matisova.Zatim, jedna od tema je ritam u slikarstvu, pa lekcija o ornamentu,, kontrast....Da li zaista mislite da je udzbenik primeren uzrastu?
http://issuu.com/kreativnicentar/docs/likovna-kultura-3

Meni se ne čini loše. Samo što su deca mala da bi shvatila nešto.
 
Evo priznajem, a sad ti priznaj da nije normalno imati kontrolni iz likovnog. Jedno od pitanja je: Kako nastaje ritam u slikarstvu? Ili nabroj mi kontraste koje znas.
Pazi, moje dete vec ide na casove crtanja i slikanja, prosto dete ima talenta za slikanje, cak je i osvajala nagrade, ali kontrolni iz likovnog, pobogu!

Zato sto nije normalno imati kontrolni iz likovnog, zato sto nije normalno imati kontrolni iz muzickog, zato sto je bitna samo matematika i srpski, a na srpskom teme pisu roditelji, a lektira se ne cita.. e zato imamo nepismenu bulumentu osnovaca koja isto tako nepismena prolazi kroz srednju skolu kao krava kroz kukuruz... i zato nam je danasnja omladina neobrazovana, bleji u Farmu i misli da je pojam inteligencije i kulture Milomir Maric.
I zato nam deca ne znaju ko je Dali, al' zato ce Kristijan Golubovic biti eminentni slikar.
Al' ko mari... svejedno niti ce imati zelje, niti mogucnosti da vide ijedan Pikasov grafik u zivotu...
A duhovni razvoj nam predstavlja crkva, a intelektualni diploma...
E Srbijo medj' sljivama...
 
Poslednja izmena:
Zato sto nije normalno imati kontrolni iz likovnog, zato sto nije normalno imati kontrolni iz muzickog, zato sto je bitna samo matematika i srpski, a na srpskom teme pisu roditelji, a lektira se ne cita.. e zato imamo nepismenu bulumentu osnovaca koja isto tako nepismena prolazi kroz srednju skolu kao krava kroz kukuruz... i zato nam je danasnja omladina neobrazovana, bleji u Farmu i misli da je pojam inteligencije i kulture Milomir Maric.
I zato nam deca ne znaju ko je Dali, al' zato ce Kristijan Golubovic biti eminentni slikar.
Al' ko mari... svejedno niti ce imati zelje, niti mogucnosti da vide ijedan Pikasov grafik u zivotu...
A duhovni razvoj nam predstavlja crkva, a intelektualni diploma...
E Srbijo medj' sljivama...

Ocigledno ne shvatate poentu onog sto zelim reci. U mojoj kuci sva deca su umetnicke duse, sve tri su pohadjale skole crtanja i slikanja, bratanac mi je bio student generacije na muzickoj akademiji odsek violina. Nisam ja protiv umetnosti u korst matematike, vec je neprimereno uzrastu dece sa 9 godina da uce teoriju likovne umetnosti, umesto da izgradjuje svoju licnost crtajuci samo. Skolstvo je komletan uzas, djaci u prvom razredu osnovne imaju 9 predmeta. Vecina dece ne moze to da isprati bez pomoci roditelja, gradivo se nabubaci, dete zatupljuje jer ne razmislja vec buba nepotrebne i neprimerene njegovom uzrastu informacije, a iz glave to izlapi brzinom svetlosti.
 
Ocigledno ne shvatate poentu onog sto zelim reci. U mojoj kuci sva deca su umetnicke duse, sve tri su pohadjale skole crtanja i slikanja, bratanac mi je bio student generacije na muzickoj akademiji odsek violina. Nisam ja protiv umetnosti u korst matematike, vec je neprimereno uzrastu dece sa 9 godina da uce teoriju likovne umetnosti, umesto da izgradjuje svoju licnost crtajuci samo. Skolstvo je komletan uzas, djaci u prvom razredu osnovne imaju 9 predmeta. Vecina dece ne moze to da isprati bez pomoci roditelja, gradivo se nabubaci, dete zatupljuje jer ne razmislja vec buba nepotrebne i neprimerene njegovom uzrastu informacije, a iz glave to izlapi brzinom svetlosti.

Shvatamo mi... ali nisu svi ljudi buduci umetnici.. niti slikari, niti vajari, niti kompozitori... dobra, daleka vecina nije... ali je sramota da se osnovne stvari ne znaju.
Nece svako biti u stanju da nacrta Bolesnika u postelji u osmoj godini, ali i dalje treba da zna da tako nesto postoji.
 
Je li, gde ste vi i kad isle u skolu ili ste eto tako po prirodi kontrasi? Kada sam ja isla u skolu dobili smo svi solidno opste znanje, a nismo u osnovnoj skoli niti imali knjigu niti kontrolni iz likovnog. Znali smo svi koje tehnike crtanja i slikanja postoje, nisu nam bila nepoznata imena svetski, pa i domacih slikara, a onda se nasao neko pametan i pokrenuo reformu skolstva. Pre nekih deset godina cera moje drugarice nekakao kad je zavrsila osnovnu cuvsi razgovor izmedju njene mame i mene o nekom akvarelu koji nam se dopao, pitala nas je sta je akvarel! Vukovac, a eto ne zna nakon reforme skolstva sta je akvarel. Detetova psiha i licnost se razvijaju u pozitivnom smeru ako crta i slika, a znanje iz pojedinih oblasti koje ga zanimaju stecice kada za to sazri a ne samo ako mu je tema prezentovana!
 
Je li, gde ste vi i kad isle u skolu ili ste eto tako po prirodi kontrasi? Kada sam ja isla u skolu dobili smo svi solidno opste znanje, a nismo u osnovnoj skoli niti imali knjigu niti kontrolni iz likovnog. Znali smo svi koje tehnike crtanja i slikanja postoje, nisu nam bila nepoznata imena svetski, pa i domacih slikara, a onda se nasao neko pametan i pokrenuo reformu skolstva. Pre nekih deset godina cera moje drugarice nekakao kad je zavrsila osnovnu cuvsi razgovor izmedju njene mame i mene o nekom akvarelu koji nam se dopao, pitala nas je sta je akvarel! Vukovac, a eto ne zna nakon reforme skolstva sta je akvarel. Detetova psiha i licnost se razvijaju u pozitivnom smeru ako crta i slika, a znanje iz pojedinih oblasti koje ga zanimaju stecice kada za to sazri a ne samo ako mu je tema prezentovana!

Propusti pojedinih nastavnika i kucnog odgoja, nemaju veze sa opstom reformom.
Za to obrazovanje koje je danas propisano planom i programom ranije su se izdvajale ogromne sume novca.
I ovakvi stavovi govore da obrazovanje i nije za svakoga.
 
sad ovo sto cu da napisem mozda malo odstupa od teme, ali meni govori da ne treba bas svima dopustiti da idu na visoke skole.
-direktor ekonomske sluzbe jedne firme ne moze nikako da razume kako, kada se u suv sljunak nalije odredjena kolicina vode, sljunak promeni tezinu ali ne i zapreminu. objasnjavali mu inzenjeri, raznici, fizikalci... nije pomoglo. napravio je stetan ugovor za svoju firmu i ostao ubedjen da svi hoce da ga "namagarce". kada su stigli "rezultati lepog minusa", nasao je odredbu u ugovoru po kojoj on nije odgovorno lice... itd... nebitno.
samo sam htela reci da se ipak neke stvari moraju nauciti u osnovnoj skoli.
mada u srbiji je sve moguce.
svi smo svedoci da veoma poznat politicar misli da mu beethoven moze svirati na uvce i nikom nista... samo mu se jos i povecala popularnost.
 
sto se mene tice - opsta kultura od zabavista!
ali niko mene ne pita.
volela bih prvo da vidim kako izgleda kontrolni iz likovnog pa bih tek tad mogla da imam misljenje o njemu.
ali ako u cetvrtom osnovne dete ne zna bar tri svetski poznata imena iz sveta slikarstva npr, to je sigurno signal da nije za visoku skolu...
 
sto se mene tice - opsta kultura od zabavista!
ali niko mene ne pita.
volela bih prvo da vidim kako izgleda kontrolni iz likovnog pa bih tek tad mogla da imam misljenje o njemu.
ali ako u cetvrtom osnovne dete ne zna bar tri svetski poznata imena iz sveta slikarstva npr, to je sigurno signal da nije za visoku skolu...

Ko kaze da svi koji zavrse osnovnu skolu trebaju i mogu ici na dalje skolovanje?
Bubanjem se ne razvija nista, dok se kreativnost podstice upravo crtanjem, njime se iskazuje detetovo raspolozenje, osecanja, strahovi....Ukidanjem crtanja i uvodjenjem bubanja dobicemo upravo debilnu decu.
 
Ko kaze da svi koji zavrse osnovnu skolu trebaju i mogu ici na dalje skolovanje?
Bubanjem se ne razvija nista, dok se kreativnost podstice upravo crtanjem, njime se iskazuje detetovo raspolozenje, osecanja, strahovi....Ukidanjem crtanja i uvodjenjem bubanja dobicemo upravo debilnu decu.

1. nije sve sto se uci u skoli bubanje.
2. deca ne cute dok crtaju vec aktivno razgovaraju ili medjusobno ili sa nastavnikom.
pre pocetka crtanja, slikanja... nastavnik mora da uvede decu u temu i svaka lekcija moze da se ispredaje sazeto pa ko sta zapamti...
3. deca u skoli crtaju i to bas puno. crtanje nije vezano samo za likovno, a sto se mene tice -napokon su se setili da se predmeti prozimaju i da se deca vise podsticu na razmisljanje.
 

Back
Top