Peloponez

Lakonac

Veoma poznat
Poruka
14.265
Peloponez je specifično poluostvo i donekle se razlikuje od drugih delova Grčke. Specifičnosti Peloponeza se odnose pre svega na divlju i bujnu prirodu i brojne planinske predele između kojih leže plodne ravnice. Istorija Peloponeza je prebogata a Grci ovog dela se donekle razlikuju po karakteru i fenotipu. Ali pođimo redom.

Peloponez je dugo bio najnerazvijeniji i najsiromašniji deo Grčke. Posledice ovog vekovnog stanja su vidljive i danas, kao da Atina još uvek zazire od Sparte. Do 1980. g. trend iseljavanja stanovništva je bio uzrok male gustine naseljenosti ovog velikog poluostrva. Tek posle ulaska Grčke u EU počinje ekonomski oporavak, izgradnja turističkih kapaciteta i puteva. Danas Peloponez dobrim delom liči na ostatak Grčke. Mesta su lepa, uređena i prikladna za boravak. Arheološka nalazišta su dobro mapirana i sa dobrim pristupnim putevima, dok su veći gradovi poput Korinta, Tripolija, Kalamate i Patre povezani fantastičnim novim auto-putevima koji ne zaostaju kvalitetom za npr. italijanskim.

Iako je cilj bio Peloponez naša baza je bilo mesto Lutraki koje i nije na Peloponezu već na kontinentalnom delu. Lutraki je zapravo spojen sa Korintom i deli ih samo korintski kanal, a zajedno se pružaju istočnom tj. jonskom stranom korintskog zaliva. Izbor je pao na Lutraki zbog najjeftinijeg smeštaja.

oq5a.jpg


sn9a.jpg
 
Lutraki je veliko i veoma uređeno mesto sa dugačkom i uređenom plažom. Drvoredi palmi, džakarandi i albicija u cvatu posebno ukrašavaju gradić. Ovo mesto je veoma bogato izvorima slatke vode tako da pravi vodopadi i bezbrojne fontane pružaju spektakularne prizore.

u9fl.jpg


0z9w.jpg


v2hs.jpg


qua1.jpg
 
Vrata Peloponeza su zapravo grad Korint i korintski kanal koji je dugačak oko 4 km. Kanal je prokopan u 19. veku sa ciljem da se brodovima skrati put zaobilaženja Peloponeza i poveže jonsku i egejsku stranu sredozemlja. Kanal odavno nije komercijalan zato što je veličina brodova brzo prerasla njegov uzani prolaz tako da je danas samo, ne baš velika, turistička atrakcija.

l40y.jpg


fznm.jpg
 
Korint je perfektno uređeno i moderno mesto sa širokim mermerom i mozaicima popločanim ulicama koje celom svojom dužinom imaju po 3 ili čak 4 drvoreda. Zaista lep prizor.

lapz.jpg


5gsm.jpg


ih5.JPG


7yry.jpg


- - - - - - - - - -

Pešačka zona u Korintu je ogromna. Na moje veliko zadovoljstvo čitav niz paralelnih i poprečnih ulica koje se seku pod uglom od 90 stepeni sa pratećim trgovima je pretvoren u pešačku i biciklističku zonu.

3l7o.jpg


x8dr.jpg


Trgovi su ukrašeni spomenicima iz grčke istorije i motologije kao i brojnim lepo osvetljenim fontanama.

h44w.jpg


azk5.jpg
 
Grci iz Korinta su mešavina svih evropskih naroda i fenotipski se ne uklapaju u moderne stereotipe o fenotipu Grka. Nije nikakvo čudo da sretnete visoku, vitku devojku plavih očiju i svetlog tena … i taman posmilite kakva lepa Ukrajinka, Ruskinja ili Šveđanka shvatite da razgovarate sa Grkinjom rođenom u Korintu.

ve84.jpg


Grci sa Peloponeza su ponositi, izuzetno konzervativni, patrijahalni i još više pobožni. Iako su siromašniji i zapostavljeniji od svih ostalih delova Grčke veoma su ponosni na sebe i svoju istoriju. Nije retkost da Grk sa peloponeza ostale Grke naziva manje vrednim. Pravi gorštaci. Kao da duh stare Sparte još uvek živi.

o155.jpg
 
Od Korinta smo se uputili 40 km dalje ka Epidaurusu. Postoje Novi i Stari Epidaurus. Novi Epidaurus je klasično turističko mesto dok je stari Epidaurus uglavnom organizovan oko čuvenog antičkog amfitetara. Do Epidaurusa se ide odličnim regionalnim putem sa puno uspona. Priroda je bujna, a usputne plaže poludivlje. Na ovoj deonici nismo videli one tzv. “Halkidiki peskovite plaže” već samo šljunkovite i kamenite.


sri3.jpg


47yu.jpg


cm6.JPG


4pq.JPG


550j.jpg


1qdt.jpg


puz6.jpg


Nakon napornog dana kalorije su veoma važne

wjjl.jpg


jtfx.jpg
 
Sve što ste čuli o akustičnosti amfiteatra u Epidaurusu je tačno. Amfiteatar je ogroman i najbolje je očuvan od svih amfiteatara antičkog doba. U zadnjem redu amfiteatra, što znači na samom vrhu, sa lakoćom čujete škripanje peska ispod nogu turista koji se šetaju pozornicom. Isprobali smo akustičnu gitaru samo na nekiliko minuti (zabranjeno je muzicirati bez dozvole) i pobrali silan aplauz.

1kr1.jpg


U kompleksu amfiteatra se nalazi mali muzej sa klasičnim antičkim kipovima, dorskim stubovima, ostacima frizova hramaova … treba ga posetiti, mada u muzeju nema ničega impresivnog kao što je akustika amfiteatra i sam amfiteatar.

tw18.jpg


Ako ste čuli da ptice ne sleću u amfiteatar, da ga ne nadleću i da ih neima u blizini to je verovatno tačno, jer i pored dobre volje da uočimo ptice to nam nije pošlo za rukom. Da li je ovo baš potpuno tačno i šta je uzrok ovoj pojavi nije mi poznato.

iarq.jpg
 
Dalje smo krenuli prema Mikeni. Trebalo je to da bude narednih 50 km puta, ali … Mikena je u unutrašnjosti Peloponeza, imali smo jedan pravi navigacijski uređaj i 4 telefona sa ugrađenim navigacijama. Od svih ovih uređaja samo je jedan dozvoljavao opciju upisivanja destinacije: Mikena, Mykenas, Mykena i sl. Dakle, krenuli smo po uputstvima tog jednog navigacijskog uređaja i stigli smo - nigde. Bezbrojna sela sa sve užim putem i sve većim usponom, podne, vrućina … odustajanje od Mikene.

3vq0.jpg


ghn.JPG
 
Vratili smo se starinskim metodama, mape i oznake na putu. Pronašli smo Staru Mikenu koja se nalazi na brdu iznad sela Midi, i to je ono što smo trebali upisati u navigaciju – Midi!!!!

Za neiskusnije posetioce svetskih ruševina i grobova Mikena može predstavljati pravo razočaranje jer se radi o gomili razbacanog kamenja skoro neprepoznatljive organizacije i teško je uočiti da su nekada ti kameni blokovi činili gradske zidine i objekte.

ij9c.jpg


e6jf.jpg


kijn.jpg


Lavlja vrata su najprepoznatljiviji i najatraktivniji detalj cele Mikene.

h5j9.jpg


Ono što je najupečatljivije na mikenskom brdu je fantastčan pogled koji se pruža nad mikenskim zalivom i nad mikenskom ravnicom. Na mikenskom brdu vam postaje jasno zašto je baš na tom mestu izrastao jedan od najmoćnijih gradova tadašnjeg Peloponeza i sredozemlja uopšte. Kontrola nad dolinom i zalivom je potpuna.

0uaf.jpg

n08f.jpg


pnmb.jpg
 
Dalje nas je put vodio do Sparte. Od Mikene to je nekih 120 km kroz nepregledne plantaže narandže u nizijskim delovima pa do planinskih uspona. Fantastičan i živopisan put. Sparta je simpatičan gradić od oko 15.000 stanovnika. Nalazi se u podnožju impresivne planine Tajgetos visoke 2.500 m čiji su vrhovi pokriveni snegom i leti.

j57h.jpg


Svo vreme provedeno u Sparti kiša je prestajala da pada samo na 5 min. da bi nastavila u vidu pljuska satima.

qfqq.jpg


e1dg.jpg


1yvp.jpg


ranw.jpg


q51n.jpg
 
Vašar u Tripoliju i ostale igrarije

8f63.jpg


9h6x.jpg


Divlja plaža, tamo negde

l6r3.jpg


kt0h.JPG


hynf.jpg


qpk3.jpg


Dekorativni i žilavi mediteranski čempres je veoma zastupljen na Peloponezu. Viri kao balistička raketa iz svakog maslinjaka, vinograda, dvorišta, ima ga svuda pored puteva i gde god pogledate.

vudj.jpg


ecb7.jpg


z5jq.jpg
 
Nesmem ni da pitam koliko si km presao na bicikli a koliko autom .
Ovo je bio ambiciozan projekat

Ma bilo je opušteno. Imali smo pratnju automobila i sve se odvijalo bez pritiska i imperativnih zadataka. Nismo profesionalci, a neki usponi su bili baš zahtevni tako da je svako prema mogućnostima vrteo pedale. Osim toga, neke deonice smo morali prelaziti auto-putem, a na auto-putu nema vožnje bicikla kao što znamo. Noću takođe nema vožnje bicikla. Ali kad biciklista ima pratnju automobila sve je mnogo, mnogo lakše i opuštenije.
 

Back
Top