Online fiskalne kase

Umri_muski

Legenda
Poruka
69.390
Inicijativa nekog iz vlasti je da se uvede online fiskalna kasa.
To je fiskalna kasa koja online komunicira sa bazom u poreskoj sluzbi ili jos bolje bi bilo u javnoj agenciji, koja bi obezbedila resurse koji su besplatni za svakog preduzetnika ili pravno lice koje bi moglo da koristi i to pravno lice i sama agencija...


Pro:
-svaki racun ima javni internet trag, pa nije potrebno cuvati racune ako glase na ime
-kontrola izdavanja racuna je laka i bez ometanja radnog procesa firme
-lakse vodjenje inventara i JIT mogucnost poslovanja
-kontrola legalnosti zaposlenosti u firmi
-bolja naplata poreza
-jacanje infomraticke strukture drzave
-ukidanje prednosti nelegalnog poslovanja velikih pravnih subjekata i fitovanja
-mogucnost da se smanje troskovi malih preduzeca i preduzetnika ili pak da se povecaju troskovi malih preduzeca i preduzetnika ako se teret izgradnje infrastrukture prebaci na privrednika a ne na sistem poreskog sistema...
-lakse pracenje prljavog novca i pranja novca

Contra:
-udruzenje preduzetnika se buni protiv toga
-drzava moze resiti da realizuje sistem preko ledja malih i tek osnovanih preduzeca i preduzetnika pa se tako ukida i smanjuje mogucnost ulaska novih cinilaca na privredno polje , jer se povecavaju troskovi zasnivanja proizvodnje
-mogucnost falsifikovanja i krivotvorenja informacija usled neadekvatnog odnosa backup sluzbe i agencije i samog sistema a zastita sistema nikad ne moze biti 100%
-mogucnost zloupotrebe preko upita vezanih za pravno lice ili pojedinca, tj pravljenje ekonomskog dosije nekog lica ili pojedinca...
-davanje jakog oruzja proseljackim politicarima i vlastima koje ne samo da jos smrde na praziluk iz du.... nego jos i promovisu takvo ponasanje uz starlete pod ruku , bili oni Lekic ili Mrka...

Bice otvorena javna rasprava, ali to kao princip drustvenog koncenzusa i ne funkcionise u Srbiji...
 
ne znam ko ce to da kontrolise
meni je pre par godina bila inspektorka iz poreske koja je kontrolisala da li su mi programi na kompu koje koristim licencirani ili ne
i kad je usla rekla je - to su vam ta dva kompjutera?
- ne to mi je jedan, ovo gore je monitor a to ispod stola je kuciste..drugi kompjuter je u drugoj kancelariji
 
ne znam ko ce to da kontrolise
meni je pre par godina bila inspektorka iz poreske koja je kontrolisala da li su mi programi na kompu koje koristim licencirani ili ne
i kad je usla rekla je - to su vam ta dva kompjutera?
- ne to mi je jedan, ovo gore je monitor a to ispod stola je kuciste..drugi kompjuter je u drugoj kancelariji

Pa zaposlice nove, koji ce da gledaju u monitor
 
Da li to negde funkcioniše? Ako imaš direktnu komunikaciju preko softvera sa poreskom upravom to je ok. ali to bi značilo i direktno očitavanje i sistem koji bi to sve podržao sa svim pravnim licima kojih imaš koliko danas u Srbiji i koja sva rade u isto vreme.
 
Pa da, zamišljeno da se uzmu pare za softver, ali i to ne znam koliko drži vodu ;)

To je ta intencija "ja ti smislim pa ti nametnem kao obavezu"....naaameti.

I to besplatno :zcepanje:
A zaboravio si nove kase :rtfm: moderne jer ove stare sigurno ne mogu da softverski podrže taj novitet

NIKADA država ne daje ništa besplatno. Pa pobogu, za nju rade čitavi timovi raznih stručnjaka sa visokim platama koji misle za državu, kako da uteraju pare, daju mišljenja, sad može, sad ne može, u zakonu jedno piše a u praksi još dodatnih ograničenja.......itd. Očekivati da ti onda ona da nešto besplatno je utopija :aha:

Evo dva primera iz prakse.
1. refundacija pdv-a za bebeće stvari.......nigde ne piše da svi porezi i doprinosi oba supružnika moraju biti izmireni da bi se refundacija realizovala. To saznate naknadno :lol:
2. refundacija za novozaposlene radnike sa biroa.......nigde ne piše da svi poreski računi firme, po svim osnovama, moraju biti izmireni da bi se refundacija realizovala. To saznate naknadno :lol:

itd....itd....
 
Poenta fiskalnih kasa je da se evidentira promet koji ne može da se izbriše sve u cilju da poreska uprava bude obaveštena o tom prometu.

Trenutno rešenje jeste da svi kupe fiskalne kase i preko njih evidentiraju promet. Fiskalne kase u sebi imaju jedan čip, motor i gomilu plastike, u nabavci ne koštaju ni 100e a prodaju se višestruko skuplje. Em što firme moraju da kupuju te kase i da plaćaju velike iznose, em što je cimanje raditi sa tim uređajima.

Nova ideja je da se pređe online. Dakle prodavac ne mora da ima nikakvu kasu, samo treba, po ispostavljanju računa, da taj račun "prijavi" online. To bi radili programi za fakturisanje automatski. Čim se račun "prijavi", dobije se kod koji se štampa na tom računu. To znači da firme koje štampaju račune preko kompjutera i softvera praktično ne moraju da imaju nikakve troškove, softver automatski svaki račun "prijavljuje" i štampa neophodni kod. Nikakva sertifikacija softvera nije planirana niti je potrebna, svaki program će moći da prijavi račun online, potpuno je nebitno kakav je program.

Za male firme koje nemaju softver i kompjuter, verujem da će neko napraviti kase, nalik fiskalnim, koje će preko interneta "prijavljivati" račune, ili prepraviti postojeće. Mada, ne vidim zašto bi to neko kupovao jer su i jeftinije fiskalne kase skuplje od kompjutera.

Dakle sistem online fiskalizacije je svetlosnu godinu napredniji od fiskalnih kasa, prvo što zahteva mnogo manja ulaganja za firme (ko ima kompjuter) i nema nikakvog razloga da se ne pređe na njega. Poreska uprava može u realnom vremenu da prati promet.

Koji su glavni argumenti protiv online fiskalizacije (uglavnom se mogu čuti od proizvođača fiskalnih kasa):
Ako se uvede online fiskalizacija veći su troškovi za firme: Nije tačno. Firme koje imaju računare skoro da neće imati nikakve troškove a one koje nemaju imaće trošak kupovine računara/softvera ili onlinefiskalne kase. Dakle trošak može da bude u opsegu: isti ili manji.
Ako se uvede online fiskalizacija, to neće poboljšati naplatu poreza, a pošto je to glavna poenta cele priče, onda nema razloga uvoditi: ovaj argument je spinovanje. Naime, efikasnost naplate poreza nema veze sa sistemom evidentiranja prodaje već sa time koliko se Poreska Uprava namerači da svoj posao radi kako treba. Poreska uprava i sa starim sistemom fiskalnih kasa i sa novim online sistemom ima podatke o prodaji, samo je pitanje koliko će da krene u kontrolu i procesiranje tih podataka. Online fiskalne kase mogu samo da pomognu u celom tom procesu jer podaci dolaze "na izvolte" umesto razmotavanja i gledanja kilometara traka. Dakle argument kako je neko prešao na online kase i nije mu se povećao poreski prihod su bezveze, modernizacija svima olakšava posao, samo to treba iskoristiti.



.
 
I to besplatno :zcepanje:
A zaboravio si nove kase :rtfm: moderne jer ove stare sigurno ne mogu da softverski podrže taj novitet

NIKADA država ne daje ništa besplatno. Pa pobogu, za nju rade čitavi timovi raznih stručnjaka sa visokim platama koji misle za državu, kako da uteraju pare, daju mišljenja, sad može, sad ne može, u zakonu jedno piše a u praksi još dodatnih ograničenja.......itd. Očekivati da ti onda ona da nešto besplatno je utopija :aha:

Evo dva primera iz prakse.
1. refundacija pdv-a za bebeće stvari.......nigde ne piše da svi porezi i doprinosi oba supružnika moraju biti izmireni da bi se refundacija realizovala. To saznate naknadno :lol:
2. refundacija za novozaposlene radnike sa biroa.......nigde ne piše da svi poreski računi firme, po svim osnovama, moraju biti izmireni da bi se refundacija realizovala. To saznate naknadno :lol:

itd....itd....

Mala ispravka Ljiljo.Niko ne saznaje naknadno da treba izmiriti sve poreze.Svako ko nešto zaradi treba istog časa da odvoji za porez pa šta mu ostane.Dakle svako to zna unapred.
 
Poenta fiskalnih kasa je da se evidentira promet koji ne može da se izbriše sve u cilju da poreska uprava bude obaveštena o tom prometu.

Trenutno rešenje jeste da svi kupe fiskalne kase i preko njih evidentiraju promet. Fiskalne kase u sebi imaju jedan čip, motor i gomilu plastike, u nabavci ne koštaju ni 100e a prodaju se višestruko skuplje. Em što firme moraju da kupuju te kase i da plaćaju velike iznose, em što je cimanje raditi sa tim uređajima.

Nova ideja je da se pređe online. Dakle prodavac ne mora da ima nikakvu kasu, samo treba, po ispostavljanju računa, da taj račun "prijavi" online. To bi radili programi za fakturisanje automatski. Čim se račun "prijavi", dobije se kod koji se štampa na tom računu. To znači da firme koje štampaju račune preko kompjutera i softvera praktično ne moraju da imaju nikakve troškove, softver automatski svaki račun "prijavljuje" i štampa neophodni kod. Nikakva sertifikacija softvera nije planirana niti je potrebna, svaki program će moći da prijavi račun online, potpuno je nebitno kakav je program.

Za male firme koje nemaju softver i kompjuter, verujem da će neko napraviti kase, nalik fiskalnim, koje će preko interneta "prijavljivati" račune, ili prepraviti postojeće. Mada, ne vidim zašto bi to neko kupovao jer su i jeftinije fiskalne kase skuplje od kompjutera.

Dakle sistem online fiskalizacije je svetlosnu godinu napredniji od fiskalnih kasa, prvo što zahteva mnogo manja ulaganja za firme (ko ima kompjuter) i nema nikakvog razloga da se ne pređe na njega. Poreska uprava može u realnom vremenu da prati promet.

Koji su glavni argumenti protiv online fiskalizacije (uglavnom se mogu čuti od proizvođača fiskalnih kasa):
Ako se uvede online fiskalizacija veći su troškovi za firme: Nije tačno. Firme koje imaju računare skoro da neće imati nikakve troškove a one koje nemaju imaće trošak kupovine računara/softvera ili onlinefiskalne kase. Dakle trošak može da bude u opsegu: isti ili manji.
Ako se uvede online fiskalizacija, to neće poboljšati naplatu poreza, a pošto je to glavna poenta cele priče, onda nema razloga uvoditi: ovaj argument je spinovanje. Naime, efikasnost naplate poreza nema veze sa sistemom evidentiranja prodaje već sa time koliko se Poreska Uprava namerači da svoj posao radi kako treba. Poreska uprava i sa starim sistemom fiskalnih kasa i sa novim online sistemom ima podatke o prodaji, samo je pitanje koliko će da krene u kontrolu i procesiranje tih podataka. Online fiskalne kase mogu samo da pomognu u celom tom procesu jer podaci dolaze "na izvolte" umesto razmotavanja i gledanja kilometara traka. Dakle argument kako je neko prešao na online kase i nije mu se povećao poreski prihod su bezveze, modernizacija svima olakšava posao, samo to treba iskoristiti.



.

Uz dužno poštovanje, ali u praksi će se napraviti haos, prvenstveno sa storniranim fakturama, pogrešnim ispostavljanjem, Ni obrascima itd. Pored toga, za kasom su ljudi različitih nivoa spoznaje neophodne tačnosti. Sve korekcije su prolazile kroz knjigovodstvo. Ono je usaglašavalo sve greške. Avansni računi su takođe problem.I sav taj haos samo zato da bi poreska uprava počela da procesiura podatke koje već ima.
Ako neko neće da otkuca promet preko kase, on to neće uraditi, bez obzira da li je pitanju obična kasa ili online kasa.
 
Uz dužno poštovanje, ali u praksi će se napraviti haos, prvenstveno sa storniranim fakturama, pogrešnim ispostavljanjem, Ni obrascima itd. Pored toga, za kasom su ljudi različitih nivoa spoznaje neophodne tačnosti. Sve korekcije su prolazile kroz knjigovodstvo. Ono je usaglašavalo sve greške. Avansni računi su takođe problem.I sav taj haos samo zato da bi poreska uprava počela da procesiura podatke koje već ima.
Ako neko neće da otkuca promet preko kase, on to neće uraditi, bez obzira da li je pitanju obična kasa ili online kasa.

Pa nećemo valjda da ostanemo u srednjem veku jer je ljudima teško da se prilagode? Što onda uopšte koristimo računare, možemo da vodimo papirne kartice. Tranzicija na nešto što je naprednije ne mora da znači haos, sve zavisi kako se sprovede. Mentalitet srpskih knjigovođa je da ne vole promene, ako im date rok od godinu dana za neku promenu oni će da čekaju poslednjih 10 dana, biće frke i onda će tražiti produženje. Standardna priča, viđeno milion puta. Neko vreme sam na fejsbuku bio član nekih knjigovodstvenih grupa pa sam stalno pratio kuknjave za svaku novinu koja se uvede, počev od objedinjene naplate pa do elektronskih završnih računa. Sve im teško pada. Pošto više nisam mogao da svarim toliki pesimizam na jednom mestu, sve sam to napustio.

Što se tiče samog prelaska, može da se napravi neki prelazni period. Jedan sistem ne isključuje drugi, ko voli da plati 500e i zeza se sa termalnom trakom, popunjavam NI obrazaca i čestim zvanjem programera "jer nešto ne radi", može da radi tako na dalje. Meni je nekako lepše da kliknem na kompjuteru izađe račun a softver dalje sve sam odradi preko interneta. Nije žvaka za seljaka.
 
Pa dragi kolega, nije baš sve tako kako Vi vidite. Praktična pitanja koja sam postavila su i dalje ostala bez odgovora. Praksa tranzicije kod nas je pokazala haos....uvek.
Ali, ima nas raznih. I ne žvaćemo svi žvake, mada to ne isključuje da nismo svi seljaci :lol:
 
Pa dragi kolega, nije baš sve tako kako Vi vidite. Praktična pitanja koja sam postavila su i dalje ostala bez odgovora. Praksa tranzicije kod nas je pokazala haos....uvek.
Ali, ima nas raznih. I ne žvaćemo svi žvake, mada to ne isključuje da nismo svi seljaci :lol:

Praktična pitanja...

Pošto ja sad ne znam kako će ovi naši tu tehnologiju da implementiraju, sigurno neće biti idealno ali evo nekih rešenja:

Za storno račune neće morati da se popunjavaju nikakvi papirni obrasci, dovoljno je da u sistemu uradite storno račun i program će ga evidentirati u bazi poreske uprave. Na kraju dana, možete da dobijete saldo celog dana, kao dnevni izveštaj, samo što bi iznos bio tačan, ne bi morali da se oduzimaju NI obrazci.

Avansni računi i do sada nisu išli preko fiskalnih kasa, što se tiče same promene tehnologije, to sasvim može i da ostane kako je bilo, dakle da se i dalje takvi računi ne evidentiraju.

Kod online kase, kupac će dobiti "običnu" fakturu umesto fiskalnog. Dokaz da je račun legalan će biti dobijeni broj od PU koji će biti odštampan na fakturi. Onda kupac može da ode na sajt PU, da unese taj broj i da vidi (tj. proveri) da li je njegov račun zaveden. Takođe, u slučaju nekog spora, taj broj predstavlja neku vrstu dokaza transakcije.

Ko neće da kuca račun, naravno da neće kucati račun... ali... Ako poreska uprava ima u realnom vremenu sve račune na jednom mestu, prostom analizom tih podataka može da uoči nelogičnosti. A te nelogičnosti softver sam nalazi. Na primer, posmatramo pekare u centru. Jedna pekara ima dnevni promet 50.000 dinara a druga 1000 dinara. Obe se nalaze u ulici sličnog prometa (indeks prometnosti svake ulice može da se predefiniše). Onda odemo na teren i pogledamo zašto ovi imaju samo 1000 dinara pazara dnevno, da li je pecivo loše ili ne izdaju račune. Dakle mogućnosti analize podataka koji su objedinjeni na jednom mestu je odlična stvar.

Da se ja pitam, za male trgovce bi napravio mobilni sajt. Prodavac uradi račun, ode na sajt PU, upiše koja je osnovica, dobije kod i napiše ga na računu, može i rukom. Račun prijavljen i legalan, ne treba ti ništa osim mobilnog telefona. I ajde sad da neko kaže kako online fiskalizacija zahteva trošak. Kompjuteri nisu samo za fejsbuk, mogu da posluže i u poslovnoj primeni, samo treba imati volje da se nešto uradi.
 
Ok, ali mi treba da obučimo klijente da to rade i to pravilno, kako ne bi mečku rodili pri izradi pdv-a a kasnije i završnog računa.Ljudi su različiti, različitog obrazovanja i shvatanja, različitog nivoa korišćenja kompjutera. Mi sve to treba da pratimo kolega, da složimo, da kontrolišemo, zato pitam, a ne zbog toga što ne želim modernizaciju. Ko ima štampač da odštampa račun ok, ali ko nema šta? da ga kupuje. Umesto kasenog isečka štampamo fakturu na A4 formatu?Svaka promena je haos. Prosto ne možemo da ispratimo u praksi. Preopterećenje i odgovornost za nikakve novce, na žalost, ali je tako u praksi. I sve važi od sad :eek:
Nisam se udubljivala u to, premalo vremena imam jer preuzimam neke firme pa je tu mnogo posla. Zato pitam.
Pa vidite šta su uradili sa M4? Onolika kompjuterizacija, a mi moramo da štampamo BOP-ove sa nulom, izvode, da napravimo specifikaciju, da popunimo zahteve, da im sve to odnesemo i opet, kad nas pozovu da za svaku firmu idemo u PIO ponaosob. Pa koliko je to vremena potrošenog na M4 i plate? To su dani i dani. Da ne pričam o nepovezanosti zdravstvenog fonda, o haosu sa zavrpnim računima koji još uvek nisu gotovi, o uputstvu na 41. strani gde svega 3-4 strane govore nešto jasno. I ja sad treba da verujem da će ovo proći super lako? Ne, neće. Biće opet preko naše grbače jer niko ne računa na raznolikost ljudi. Opet je prevaljeno sve na leđa knjigovođa.

Poreska uprava i sada može, da hoće, da upoređuje promete izmešu dve slične radnje u istoj ulici. Svaki dan imaju dnevne promete koje šalje gps, pa neka rade uporedne preglede. kad vide nelogičnost neka pošalju terensku kontrolu da snima promet. I sada mogu ući u radnju, kupiti kiflu, i ako im se ne da fiskalni da zatvore radnju. Svakako inspektor mora fizički doći do radnje, da li da kupi kiflu ili da stane ispred sa lap topom i gleda u ekran da li ovaj svaki promet otkuca u komp. Naplata pdv-a i prijava prihoda se tako povećava.
 
Poslednja izmena:
Online fiskalizacija neće zahtevati štampane račune, može i rukom da se piše, samo na računu mora da stoji taj broj koji se dobije sa sajta PU.
Takođe računi ne moraju da budu A4, postoje štampači koji imaju tanku traku, kao fiskalni.
Online fiskalizacija će najviše da donese koristi onima koji imaju kompjuter i štampač, to je jasno, a svi drugi, imaće isti trošak kao i do sada, najverovatnije će kupiti nešto nalik sadašnjoj fiskalnoj kasi koja će online komunicirati sa PU.
Sadašnji način podrazumeva gprs slanje podataka, to se slabo koristi, većina firmi (malih radnji) to uopšte i ne šalje, što zato štš zaborave, što zato što ne znaju. A i tako se ne prenose podaci račun-po-račun nego mislim samo dnevni izveštaji ili možda čak za neki period.
Jeste, svaka novina predstavlja ulaganje u obuku, pa mislim kako drugačije, ali to ne treba da bude razlog da se tapka u mestu. Kao prelazni period može da se uvede i jedno i drugo. Ko hoće fiskalnu kasu, neka koristi, ko hoće online, može. Modeli same tranzicije na novi sistem mogu da budu razni.
 
Dok PU to integrise u svoj sistem, proci ce ... godine, kao i sa objedinjenom naplatom - njihov sistem jos ne podrzava sve opcije koje su zakonom predvidjene, o greskama u internoj kontroli tog/tih softvera necu ni da pisem. Ukratko, ako i ovu "novinu" uvedu, velika je verovatnoca da ce i ovo malo prodaje sto funkcionise stati, dok sve ne proradi kako treba. Jedino sto im funkcionise kako treba je ppp pdv prijava, a i ona samo zato sto se popunjava kao najprostija tabela. Kada su uveli objedinjenu naplatu pid-a, svako ko je imao bilo kakvu isplatu, osim one klasicne, morao je da saceka, ... a ceka se puno toga i sada.
Umesto da olaksaju posao, samo su sebi olaksali, a u privredi ... samo u idealnim uslovima (koji su u Srbiji najcesce moguci samo u teoriji) sistem koji su nametnuli olaksava posao. Naprosto nisu predvideli specificne situacije koje su zakonom regulisane kao dozvoljene.
 
Sto drzava tj PU ne napravi open source dll biblioteku zaprijavljivanje tj online fiskalizaciju?
A nema razloga zasto ne bi napravili i jednostavan CEO program za TXT u online fiskalni racun software.za sve platforme, win16, win 32, win64, linux, android.

- - - - - - - - - -

RTF, ne obican txt.Da bude estetski moguce...
 
Sto drzava tj PU ne napravi open source dll biblioteku zaprijavljivanje tj online fiskalizaciju?
A nema razloga zasto ne bi napravili i jednostavan CEO program za TXT u online fiskalni racun software.za sve platforme, win16, win 32, win64, linux, android.

- - - - - - - - - -

RTF, ne obican txt.Da bude estetski moguce...

Nisi razumeo. Online fiskalizacija je zapravo web servis. Ti napraviš program, koji posle urađenog računa kontaktira taj web servis, uloguje se, pošalje podake sa fakture (osnovicu i pdv), dobije kao odgovor određeni broj (nešto slično kao BOP) i onda to štampaš na fakturu. Dakle ti praviš aplikacju za fakturisanje, samo pre štampe kontaktiraš server PU, konkretno taj web servis, uzmeš broj i štampaš. Dakle ne treba ti nikakva biblioteka niti bilo kakavi txt fajlovi, samo radiš poziv na web servis. A kako se radi poziv na web servis imaš na netu uputstava za sve programske jezike.

Za korisnike koji nemaju računovodstveni program koji bi pravio fakture i kontaktirao taj servis, može da se napravi web stranica. Dakle napraviš fakturu tako što je popuniš olovkom, onda odeš na stranicu PU, uloguješ se, upišeš osnovicu i pdv, dobiješ broj, a onda taj broj upišeš na račun rukom i daš ga kupcu. Taj broj na računu znači da si ti taj račun "prijavio" i da je legalan. Ko nema kompjuter uopšte, mogao bi preko telefona da pristupi PU stranici i "uzme" broj.

Dakle, to je sistem po kome ne bi bilo fiskalnih kasa, razmotavanja traka, ni obrazaca i slično... sve preko interneta. Ali ovde knjigovođe žive u prošlosti, svaka novina za njih je ko da im sečete prste tako da je najbolje ni ne pomišljati na modernizaciju. Za posao ćemo koristiti papire, olovku i primitivne skupe uređaje a kompjuteri i internet neka nam služe za fejsbuk.
 
U Idei, na primer, ćemo, kao kupci, znači dobijati takav fiskalni, sa tim brojem.
Koliko to usporava rad? Za 100 faktura ćeš se 100 puta ulogovati. Za 500 faktura ćeš se 500 puta ulogovati. I svi istovremeno, cela Srbija, sa svim mogućim prodajama po maloprodajama i svim stornima. Ono koji nemaju računar će kuckati na mobilnom. Mislite da će to ići lako i da neće biti zakrčenja, zastoja, izbacivanja iz sistema, nedostupnosti? Zbog čega? Zato da bi dobio broj za svaki fiskalni isečak čiji su zbirovi inače u dnevnom izveštaju koji automatski ide (kad se uradi) u PU preko ugrađenog gps-a.
Unači, umesto jedne automatske prijave na kraju dana, imaćemo 100-300-500 prijava u toku dana u jednom objektu, pa sve to tako u celoj Srbiji.
I ne razumemkakve veze ima kontrolna traka i njeno razmotavanje ako več u računaru imamo sve podatke o svakom prodatom komadu, dnevne izveštaje, izveštaje po artiklima. Trake ne pamtim kad sam odmotavala, a vala i unosila.
 
Online transakcije koje se obavljaju na ovaj način su veoma male, mogu da se mere u bajtovima, to se sve odvija u deliću milisekunde. Dakle može da ih bude i milijarada po minuti i to će biti manje nego kad 20 ljudi gleda Youtube video.
Da, umesto jedne transakcije na kraju dana, biće na stotine i hiljade transakcija u realnom vremenu. Ko se razume, zna da je to smešno mali protok interneta i bilo kakvog trošenja resursa.

Pošto vidim da ovde ima ljudi koji se slabo razumeju u modernizaciju i pritom ne shvataju da će u budućnosti SVI uređaji biti priključeni na internet (uključujući i vazu za cveće koja će vam dojavljivati kad je nestalo vode) i to svoje neznanje manifestuju kao pesimizam i odbojnost, čime utiču na to da će Srbija biti poslednja rupa na svirali po tehnološkom napretku, predlažem da počenemo sa edukacijom. Evo jednog članka sa wikipedije a dalje nastavite sami sa istraživanjem interneta. Ili je možda bolje da ne koristite internet nego knjige, čisto da nešto ne zakaže ili vas izbaci iz sistema.

The use of fiscal devices in the world can be divided into three main categories:

Offline operating electronic fiscal devices with built-in fiscal memory (so called first generation fiscal devices);
Electronic fiscal devices with Internet connection capabilities to the revenue authority central server (so called second generation fiscal devices);
Electronic fiscal devices with Internet connection capabilities and latest use of various encryption methods for digital signing of each issued receipt (third generation fiscal devices).

Due to the main disadvantages which the first generation fiscal devices are having i.e. easy manipulation, lack of control from the tax office, no printing of fiscal receipts etc., the second generation fiscal devices are becoming more and more popular and many countries are changing their fiscal requirements and moving to Internet enabled fiscal devices (mostly using GPRS network) and implementing the so-called online Information and Tax Collection System.

Such kind of second generation fiscal devices are eliminating most of the problems which their predecessors were having. All fiscal cash registers and fiscal printers are connected online through the Internet to the central server and sending their reports and/or fiscal receipts in predefined time intervals. However these devices still have some black holes which are used by the majority of tax payers who are cheating and not paying their taxes. Such are: printing of fake fiscal receipts, manipulation of daily reports before they are sent to the tax office etc.

This is why the third generation fiscal devices were introduced and running successfully currently in several countries in the world. Devices of this kind are very similar to the second generation devices but an additional software security is used for digital signing of every fiscal receipt. The third generation fiscal devices are eliminating all previously known issues and giving additional security to all tax agencies which are using such systems. Each fiscal receipt is digitally signed using unique signature printed either in the form of a 2D Bar Code or various characters depending on encryption rules in place. The tax administration can easily and quickly check if the issued receipt is authentic and correct.
 
Poslednja izmena:

Back
Top