O čemu voditi računa pri kupovini poljoprivrednog zemljišta?

• Začetnik teme Začetnik teme Holy1
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

Holy1

Ističe se
Poruka
2.670
Dobar dan.
Imam nesto ustedjevine i zeleo bih da taj novac "čuvam" u vrednosti poljoprivrednog zemljišta kojeg bih kupio sa njime.
Živim u Južnoj bačkoj, a to je najplodniji deo Vojvodine.
Pošto sam početnik u ovome želeo bih čuti neke savete od ljudi koji se bave poljoprivredom i arendom.

Moj budzet je oko 10.000 - 12.000e. Želeo bih zemlju što bolje klase - černozem. Znam da je skupa. Kada je kupim dao bih je u arendu nekome ko bih želeo da je koristi.

Sta najvise ispošćuje (kvari) sastav zemljišta? Koje kulture? Ja sam čuo za soju.

Zemljište najviše kvari paljenje žetvenih ostataka jer se ubijaju mikroorganizmi koji su jako bitni za rast i razvoj novih useva, kao i za đubrenje.
Kulture nisu problem ako se vodi račun o godišnjoj smeni i plodoredu.
Kad bih izdavao zemlju, lično ne bih se opterećivao time. Jedino kad bi bio dobar prijatelj u pitanju.
Ako već hoćeš da kupiš zemljište prve klase moj ti je savet da sam uložiš u neku kulturu jer za te novce ne možeš dobiti puno da bi nekom izdao.

Negdje sam ti u komsiluku.Kod. mene je jutro zemlje minimum 10000e.
Kada sam dosao nisam kupio kad je bilo povoljno.Sada mi je to skupo.
Sjetva se vrsi u smjeni kultura.Nije pozeljno ponavljati kulturu na istoj parceli.
Kod nas uglavnom jednu kulturu sade godinama. Zbog čega nije dobra setva jedne kulture nego smena - jer se isposti zemlja, izgube minerali i vredni sastojci iz zemlje? Znam da neki praktikuju ovako: podele jednu parcelu u dve, a onda na ovoj jednoj sade, a na drugoj zasade detelinu (da zemlja odleži) i onda kad isposte onu jednu stranu parcele gde nije detelina, predju na detelinu i tu sade kulturu, a gde je nekad bila kultura sade detelinu. I tako u krug.