Norveški model školovanja dece

U Austriji ne postoji korpa gde se deci oduzimaju mobilni telefoni za vreme nastave,jer niko nema parava da oduzima tudju imovinu cak i na kratko.Dete moze svoj mobilni slobodno da drzi i na skolskom stolu ako hoce,ali mora da bude skroz smanjen ili na vibraciju,ne sme da se javlja i prica da ne ometa nastavu ali zato u svakom trenutku moze da odgovori kratkim SMS-om.

Skolovanje je besplatno u Austriji.Jedino kada dete podje na Fakultet placa se upis po semestru 20€, za 2 semestra ili jednu studentsku godinu 40€.Ja sam svake godine za 2 deteta placao ukupno 80€ za 1 godinu.
 
Čitam, gledam neke dokumentarce i čini mi se idilično kako pristupaju deci u Norveškoj i ostalim okolnim zemljama...

Vraćeni nekim osnovama, suštinama....Da imam dete/decu ja bih iskreno volela da da je sistem ovakav i tu.
Šta vi mislite o tome? Da li bi nam deca generalno bila srećnija? Bolje pripremljena za život?

Kažu:
  • Ništa se ne plaća u školi...Ni knjige, ni sveske, ništa sem obuće, odeće i hrane
  • U školama su zabranjena peciva, slatkiši, hleb. U posudi koju deca ponesu treba da bude zastupljeno i povrće i voće (od šargerepe, krastavaca, paprike, do kivija i manga, šta god) , uz obavezno nešto što će ipak zasititi male stomake, a najčešće su to sendviči.
  • Deci nisu dostupni nikakvi prodajni objekti (dakle, nema kupovine užine na velikom odmoru, pa samim tim ne postoji ni potreba da deca nose novac sa sobom, bar ne ona u osnovnoj školi.
  • u Norveškoj na kraju školske godine sva deca polažu ispit iz glavnih predmeta – anonimno. Računa se samo zbirni rezultat cele škole. Ako rezultati nisu dobri, škola je u problemu. Đaci se trude, jer svi žele da njihova škola pobedi.
  • Kad počne škola, učiteljica donese koficu u koju deca ubace svoje mobilne telefone koji im se vrate na kraju časova i koje smeju da koriste tek kada izađu iz dvorišta…
  • dečija sreća je na prvom mestu
  • puni su praktične nastave. Primer - učenici osmih razreda, uzrasta 13 godina, recimo proučavaju potrese i vulkane. Zamišljaju da se penju na Mount Everest.
    U pripremama moraju najpre proučiti kartu, vreme i klimatske uslove. Zatim predlažu najbolju rutu za penjanje, prave listu potrebne opreme, računaju koliko će im vremena biti potrebno, izrađuju budžet…Da bi rešili sve te zadatke učenici moraju naći puno informacija i zajednički detaljno raspraviti o svemu.
  • Deca većinu vremena provode u malim grupama jer se sve bazira na teoriji da se najbolje uči kad – mislimo , razgovaramo i rešavamo zadatke zajedno!
  • Tablicu množenja uče od trećeg do petog razreda . I sabiraju na prste. Imaju ukupno jednu knjigu, koju cele godine nose u školskoj torbi, koja je ujedno i jezik, i svet oko nas i sve ostalo, sem matematike.
Deca i u ranijem dobu borave mnogo u prirodi, uče da nije problem ako se poseku, udare, imaju modrice, malo i prespavaju napolje na hladnom....kako da koriste neke alate....


Izvor:luftika.rs;nordiasenter.com
Ovo je kao iz bajke ..nadam se da uce i ostale stvari tipa, istorija, fizika , knjizevnost itd
Da sam dete volela bih da idem u takvu skolu
 
Pa nase skolstvo je lose zato sto se bazira na bubanje i starinski, nepromenjen pristup nastavi, gde deca koja su energicnija propadaju. Neprirodno mi je za vecinu dece da sede po 8 sati u klupama i od ucionice do ucionice. Tu uspevaju samo mirna deca koja ne dovode u pitanje autoritet. Zato nemamo preterano kreativnog strucnog kadra. Imamo matematicare prvake (svaka cast), ali za razmisljanje van okvira..
S druge strane Svedski sistem je blag prema deci zato sto imaju pare. Jednostavno je.
Po meni je dobar nacin neka vrsta staro grcke skole. Filozof i ucenici. Najvise 10 djaka i dosta nastave u pokretu. Bacas koplje i racunas putanju kretanja, zakrivljenje, pitagora i td..
 
zaista je neobicno da posto poto moraju deca kako prosecna i ispod proseka inteligencije da budu 8 razreda zajedno...da svi budu "svedeni" na neki prosek. A onda poklanjanje ocena je posebna prica.
Domaci deci u drugom razredu eeeej u drugom rade mame i tate. Da se ne muce "pojedini mali diktatori"...taman posla da dobiju 4...sta ce reci familija.
Oci postale pravougaone od buljenja u mobilni, ne znaju da se.popnu na drvo, decake fulji moja devojcica. Decaci ne znaju da.se klikeraju...ali Srbija i tako nam je kako nam je.

Inace odlicna tema :D
 
1620996907464.png


1620996932541.png


1620996947452.png


emisije naseg odrastanja ... dobro nekih od nas :D
 
ja nekada uhvatim sebe da sam "drven" samo prica npr ako se razbije kao p... sa bajsa ... nista ja mrtav ladan samo recima bodrim da ne odustaje od namere da nauci.
Nekako mi je neprihvatljivo da mi budu pod staklenim zvonom. I onda im dam pare (papirni novac prepun bacila fuuuuj) da same idu van mog vidokruga da kupe sta zele... naravno da su na oku :D tata je lood ... ali taj kez "ja sam isla sam ada kupim mekiku, sladoled, sok..." :heart:
 
Srpski model podrazumeva kretene, od ministra pa nanize, koji se razumeju u nastavne metode i pedagogiju kao ja u atomsku fiziku. Ishodi pograma ne odgovaraju zahtevima zavrsnog testa. Nastava je okrenuta ka onima koji sporije napreduju, pa se talentovani dosadjuju i odlaze u zapecak. Nastavnici su postali birokrate koje se bave papirologijom, a ne nastavom i kreativnoscu. Ugled nikakav, pa shodno tome je takav i odnos djaka prema znanju. Jedna demotivisanost vodi ka ostalima u jednom beskrajnom krugu besmisla. Dok ministar prosvete zdere s krimosima i primerom pokazuje grotesknu sliku nase prosvete... Daleko je Norveska, nazalost.
 
Srpski model podrazumeva kretene, od ministra pa nanize, koji se razumeju u nastavne metode i pedagogiju kao ja u atomsku fiziku. Ishodi pograma ne odgovaraju zahtevima zavrsnog testa. Nastava je okrenuta ka onima koji sporije napreduju, pa se talentovani dosadjuju i odlaze u zapecak. Nastavnici su postali birokrate koje se bave papirologijom, a ne nastavom i kreativnoscu. Ugled nikakav, pa shodno tome je takav i odnos djaka prema znanju. Jedna demotivisanost vodi ka ostalima u jednom beskrajnom krugu besmisla. Dok ministar prosvete zdere s krimosima i primerom pokazuje grotesknu sliku nase prosvete... Daleko je Norveska, nazalost.
Kao i zdravstvo i većina institucija, gde se dobija posao po partijskoj osnovi ili po principu: "Rodila majka sina debila, a'l ga važno zaposlila".
Iz mesta odakle sam rodom, sestra moje koleginice je platila privatni porođaj na nekoj klinici u Bg-u, jer u njenom gradu je manjak stručnog kadra. Ne u kadru, već manjka u stručnosti. Takve stvari su na Zapadu nezamislive, ali je i delom sve u privatnom vlasništu. Postoje škole sa dobrim renomeom i one koje to nisu.
 
Kao i zdravstvo i većina institucija, gde se dobija posao po partijskoj osnovi ili po principu: "Rodila majka sina debila, a'l ga važno zaposlila".
Iz mesta odakle sam rodom, sestra moje koleginice je platila privatni porođaj na nekoj klinici u Bg-u, jer u njenom gradu je manjak stručnog kadra. Ne u kadru, već manjka u stručnosti. Takve stvari su na Zapadu nezamislive, ali je i delom sve u privatnom vlasništu. Postoje škole sa dobrim renomeom i one koje to nisu.

da li znas koliko je porodilja "slucajno" bilo kod rodbine pred sam termin u 9om mesecu?
Ja gledam u Frontu i ne verujem ocima.
Ejjjjj samo da pise rodjen/a : Savski Venac...to je komplex bolest mozga biti posto ppto rodje i umreti u Bg.

Sta vise, manje sredine imaju jaci medjuljudski odnos na svim nivoima ali iz nekog razloga misle da su svi najpametniji u Bg.
NISU !!! ali ne moze se to dokazati svakom :(
 

Back
Top