Nastavnik opomenuo učenicu da je došla u školu u prekratkoj majici, otac podneo prijavu

Пусти се ти Мистика. У школама постоје тренутно важећа правила, норме и бонтон. Како би он волео да изгледа школство ја не знам тачно, али видим да ти користиш расправу са њим да посредно оправдаш непрописно, неморално и бахато понашање ученика.
Okej, slažem se.:ok:
Mistikova pisanija su poseban svet.
I ja sam čuo da se đaci često ponašaju dosta šašavo.
Ne opravdavam to.
 
Okej, slažem se.:ok:
Mistikova pisanija su poseban svet.
I ja sam čuo da se đaci često ponašaju dosta šašavo.
Ne opravdavam to.

Одакле ти сад то?

Сва уређена и стабилна друштва су задржала Природно право из ког проистиче Позитивно право

Не нормира се васпитање нигде ни у једном акту - ште је овим ђацима и са овом децом?!?
 
Rekao sam ti sve tačno. Ništa nisam izostavio.

Па знамо ли полуздано да није био истекао рок за оправдање, да је она неоправдано дала ученику неоправдане и да је новчана казна била баш за тај прекршај, а не за неки други?

Но опет, све је то увлачење у ситна црева која су небитна, јер деци која не муљају, не варају и која се понашају пристојно се такве ствари не дешавају. А ови други којима се то дешава, никад не пријаве колико пута им је прошло да направе неку глупост или подметну лажно оправдање. Проблем је што они траже право да упорно покушавају да преваре, и што је њихово понашање константно на граници инцидентног.

Ако је неки пропис о дужини сукње да треба буде толико цм, зашто нечија сваки дан мора да се мери и да комисија одлучује о томе да ли је 1мм краћа од дозвољеног. Правила у школама су већ максимално релаксирана; замисли само да смеш да возиш маскимално 90 km/h у граду, и да тебе полиција редовно зауставља јер возиш 91, а ти се са њима расправљаш да је уствари 89. Како неки ученици могу да се понашају сасвим пристојно и нормално годинама, а са неким свакодневно бива расправа око бонтона и правилника, а када наставници покушају да примене и најмање мере према таквима, одмах се појављује група грађана која гледа на то као угрожавање људских права, дискриминацију и слично?

Како никад не приметите до које мере су у таквој атмосфери дискриминисани и обесправљени ученици који се понашају пристојно, и који очекују да науче и направе од себе нешто у школи, а за то нема ни простора ни времена јер се цела школа бави са неком будалаштином о мајици која је краћа 1 цм, ликом који провлачи главу кроз кров аутобуса, и сл.
 
Poslednja izmena:
Па знамо ли полуздано да није био истекао рок за оправдање, да је она неоправдано дала ученику неоправдане и да је новчана казна била баш за тај прекршај, а не за неки други?

Но опет, све је то увлачење у ситна црева која су небитна, јер деци која не муљају, не варају и која се понашају пристојно се такве ствари не дешавају. А ови којима се то деси, никад не пријаве колико пута им је прошло да направе неку глупост или подметну лажно оправдање. Проблем је што они траже право да упорно покушавају да преваре, и што је њихово понашање константно на граници инцидентног.

Ако је неки пропис о дужини сукње да треба буде толико цм, зашто нечија сваки дан мора да се мери и да комисија одлучује о томе да ли је 1мм краћа од дозвољеног. Правила у школама су већ максимално релаксирана; замисли само да смеш да возиш маскимално 90 km/h у граду, и да тебе полиција редовно зауставља јер возиш 91, а ти се са њима расправљаш да је уствари 89. Како неки ученици могу да се понашају сасвим пристојно и нормално годинама, а са неким свакодневно бива расправа око бонтона и правилника, и када наставници покушају да примене и најмање мере према таквима, одмах се појављује група грађана која гледа на то као угрожавање људских права, дискриминацију и слично?

Како никад не приметите до које мере су у таквој атмосфери дискриминисани и обесправљени ученици који се понашају пристојно, и који очекују да научне и направе од себе нешто у школи, а за то нема ни простора ни времена јер се цела школа бави са неком будалаштином о мајици која је краћа 1 цм, ликом који провлачи главу кроз кров аутобуса, и сл.

Човече па што толико пишеш...

:fdlan:

Пачија школа је проста...:kafa:...само: га,га,га

Твоје је стрпљење несврсисходно и без резултата
 
Па знамо ли полуздано да није био истекао рок за оправдање, да је она неоправдано дала ученику неоправдане и да је новчана казна била баш за тај прекршај, а не за неки други?
Jeste, sve tačno.
Но опет, све је то увлачење у ситна црева која су небитна, јер деци која не муљају, не варају и која се понашају пристојно се такве ствари не дешавају.
U suštini istina. Dotični jeste muljao.
А ови којима се то деси, никад не пријаве колико пута им је прошло да направе неку глупост или подметну лажно оправдање.
Takođe tačno.
Проблем је што они траже право да упорно покушавају да преваре, и што је њихово понашање константно на граници инцидентног.
Da da, uvek bilo.
Ali opet, iako su prava u školama relaxirana ne možeš baš ni da isteruješ i upropašćavaš nečiju sudbinu tek tako.
Iako je dotični možda muljao i lagao kod doktora za opravdanje on ga je legalno dobio.
Iako možda nije ni najpametniji ni najbolji nema ni smisla da mu ona pakuje da ga istera iz škole.
Zato i postoje te Inspekcije.
-------------
Lično ne znam. Nadam se da nije sve otišlo predaleko sa tim prijavama, a izgleda po tvojim pisanjima da jeste.
Pošto si mislim profesor deluje da ozlojađen i razočaran takvim stvarima. Šta da ti kažem ja ne znam. Drago mi je da ne radim u prosveti.
 
Da da, uvek bilo.
Ali opet, iako su prava u školama relaxirana ne možeš baš ni da isteruješ i upropašćavaš nečiju sudbinu tek tako.
Iako je dotični možda muljao i lagao kod doktora za opravdanje on ga je legalno dobio.
Iako možda nije ni najpametniji ni najbolji nema ni smisla da mu ona pakuje da ga istera iz škole.
Zato i postoje te Inspekcije.
Не верујем да се икоме живот упропашћава на кеца. Неко мора упорно да буде безобразан и безобзиран да би се директор или разредни одлучио на тако нешто да крене да му бележи прекршаје са намером да га на крају избаци. Данас, штавише, имамо потпуно супротан случај да скоро нико није избачен из школе, а насиља је све више. А кад се и потегне питање примене неких мера, одмах иду проблеми и отпор Министарства и родитеља насилника. Ево, сад је само због приговора наставника пала пријава.

Lično ne znam. Nadam se da nije sve otišlo predaleko sa tim prijavama, a izgleda po tvojim pisanjima da jeste.
Pošto si mislim profesor deluje da ozlojađen i razočaran takvim stvarima. Šta da ti kažem ja ne znam. Drago mi je da ne radim u prosveti.

Ја сам озлојеђен и разочаран ониме што видим, а то је, као што сви знамо, да је просвета и без свега овога врло упитног здравственог стања и сврсисходности, и уместо да се уради све што се може да јој се допусти да продише и да стане на ноге, да би могли да се решавају њој својствени проблеми, она се константно бави стварима са којима уопште не би требало да се губи драгоцено време. Све ово о чему се расправља већ годинама је морало да буде решавано у року од 24h, и стварно је нејасно зашто Министраство стално обструира школе у покушајима да заведу потребну количину реда и нормалну радну атмосферу. Из школа нам излазе необразована, неваспитана, безобразна, саможива и бахата деца, која не знају да уче, немају основни бонтон и дисциплину, нису спремна за живот, нити за тржиште рада.

И уместо да сви станете иза тих просветара, да им се помогне да се ситуација уведе у неке разумне оквире, да би онда могло да се разматра шта у том школском програму евентуално може да се мења и да буде боље, ми стално расправљамо о стварима које су ту буквално да троше време и минирају образовни процес док године пролазе. Неозбиљно је причати о дужини мајице поред оволиког броја озбиљних суштинских и системских проблема. Обучеш другу мајицу сутрадан и проблем решен, али не, искомплексирани Србин мора да истера своје. Хоће он да шета по пречки од гола, а и ни у једном правилнику не пише да је то забрањено, и шта сад има наставник да му забрањује то.

Ово што се дешава је као да си на броду који гори, и цимаш капетана са снимцима канализационих цеви које нису изведене по пропису, него су 1 цм изнад дозвољеног.
 
Poslednja izmena:
Неозбиљно је причати о дужини мајице поред оволиког броја озбиљних суштинских и системских проблема. Обучеш другу мајицу сутрадан и проблем решен, али не, искомплексирани Србин мора да истера своје. Хоће он да шета по пречки од гола, а и ни у једном правилнику не пише да је то забрањено, и шта сад има наставник да му забрањује то.
Ovo jeste, ali osetljivo je to pitanje kao što znaš. Oni su shvatili to drugačije i u takvim situacijama maloletnice moraju biti zaštićene.
Zloupotrebe ovih prijava sigurno jesu bezveze, ali sigurno i sam znaš da takva kontrola mora postojati.

Ja sam ti u principu za privatizaciju školstva i postepeno uvođenje da se uči ono što vredi i što zarađuje pare.
Uz uvođenje i opcionog šireg opšteg obrazovanja kome to više leži.
U suštini ni roditelji ni učenici ne shvataju ozbiljno obrazovni sistem i prosvetu. To je dvosmerna ulica.
Ništa nam škole nisu dale - tako ljudi misle. To je bezvezna i nepotrebna zayebancija, taka utisak svi imaju. E sad kako rešiti problem, ja mislim uvek privatizacija i prilagođavanje tržištu.
 
Poslednja izmena:
Ovo jeste, ali osetljivo je to pitanje kao što znaš. Oni su shvatili to drugačije i u takvim situacijama maloletnice moraju biti zaštićene.
Zloupotrebe ovih prijava sigurno jesu bezveze, ali sigurno i sam znaš da takva kontrola mora postojati.
Пријава овога би имала смисла да је наставник ученицу позвао насамо, па онда можда искористио то да ради и нешто друго, сем да је опомене.
Када неко само усмено опомене ученика и то пред одељењем, шта онда контролишеш? Не верујеш му чак ни да уме да опомене некога?

Ja sam ti u principu za privatizaciju školstva i postepeno uvođenje da se uči ono što vredi i što zarađuje pare.
Uz uvođenje i opcionog šireg opšteg obrazovanja kome to više leži.
Неки форумаши су, можда баш на овој теми, и изрекли тај став да мисле да се ово намерно ради да би се уништиле јавне школе, те да би процветало приватно школство. Буквално наменски срозавају квалитет школа и просвете да би њима могао боље да иде бизнис.

Деца оних који могу да приуште ће онда да добијају најквалитетније образовање, а деца плебса ће да иду у оно како игледају USA public schools у филмовима и да гледају како да преживе школовање.

U suštini ni roditelji ni učenici ne shvataju ozbiljno obrazovni sistem i prosvetu. To je dvosmerna ulica.
Ništa nam škole nisu dale - tako ljudi misle. To je bezvezna i nepotrebna zayebancija. E sad kako rešiti problem, ja mislim uvek privatizacija i prilagođavanje tržištu.
Па ако заиста тако мисле, а што онда не испишу децу из школа, него се упиру на све могуће начине да им деца остану у тим школама које мрзе, чији наставници не ваљају, где се ништа паметно не учи, итд....
 
Деца оних који могу да приуште ће онда да добијају најквалитетније образовање, а деца плебса ће да иду у оно како игледају USA public schools у филмовима и да гледају како да преживе школовање.
Fridmanov vaučerski sistem nije takav. Dakle država finansira direktno svakog đaka vaučerom.
Ali škole su privatne i zarađuju i same prave svoj program. Ovaj sistem je na primer bolji jer nema samofinansirajućih studenata i sami studenti i fakulteti odlučuju koliko ima mesta sve je dakle tržišno. I tržišno se učenici trkaju znanjem, a škole se takođe tržišno trkaju znanjem koje nude, ali i školarinom koja se plaća, jer vaučer ne mora baš sve da pokriva.


1680122178974.png
 
Fridmanov vaučerski sistem nije takav. Dakle država finansira direktno svakog đaka vaučerom.
Ali škole su privatne i zarađuju i same prave svoj program. Ovaj sistem je na primer bolji jer nema samofinansirajućih studenata i sami studenti i fakulteti odlučuju koliko ima mesta sve je dakle tržišno. I tržišno se učenici trkaju znanjem, a škole se takođe tržišno trkaju znanjem koje nude, ali i školarinom koja se plaća, jer vaučer ne mora baš sve da pokriva.

По мени је ово све опет само маскирање проблема и трошење времена. Нама нису потребен реформе те врсте, нити би оне ишта решиле. А и даље отварају простор за манипулацију. Ми већ данас имамо терор медиокритета који захтевају високе оцене, а како би било када би се за добре оцене још добијале и паре?

Не могу ученици да буду ти који ће да одређују и усмеравају образовни систем. Већина њих чак и након завршетка школе није довољно зрела и способна за тако нешто, а камоли док су малолетни. Да питаш нешто клинце, они би изабрали школу где имају ближе трафике да купују слаткише и цигарете, или где има телевизор у ходнику, или где има да се тренира кунг-фу јер то рецимо воле.

Шта би на крају добио? Неку школу где би предавао Јоца Убица, који у одељењу има само 10 ученика и који онда још боље и квалитетније може да ради са њима и има пун ходник награда, и школу поред поред која има 1.400 ђака, од којих половина не може да положи државну матуру. Поента је да се сви образују, а не да добијемо раслојавање на тако раном нивоу и гомиле неспособних који ће једном морати пасти некоме на терет.
 
Не могу ученици да буду ти који ће да одређују и усмеравају образовни систем. Већина њих чак и након завршетка школе није довољно зрела и способна за тако нешто, а камоли док су малолетни. Да питаш нешто клинце, они би изабрали школу где имају ближе трафике да купују слаткише и цигарете, или где има телевизор у ходнику, или где има да се тренира кунг-фу јер то рецимо воле.
Pa nemoj gledati tako naivno. Roditelji odlučuju gde šalju maloletnu decu.
Znači privatna inicijativa u školstvu. Pa nek se u gimnazijama i srednjim školama više uči IT ili ozbiljna medicina i da budu više specijalizovane za neke zanate itd.

По мени је ово све опет само маскирање проблема и трошење времена. Нама нису потребен реформе те врсте, нити би оне ишта решиле. А и даље отварају простор за манипулацију. Ми већ данас имамо терор медиокритета који захтевају високе оцене, а како би било када би се за добре оцене још добијале и паре?
Ocene nisu problem. Glavni problem je dakle šta sa tim znanjem. Kod nas većina i dalje juri u javni sektor. Zato su im potrebne te ocene.
One gube značaj ako ne mogu da se zaposle u javnom sektoru. Kad bi smanjili javni sektor to bi se sve izmenilo.
 
Шта би на крају добио? Неку школу где би предавао Јоца Убица, који у одељењу има само 10 ученика и који онда још боље и квалитетније може да ради са њима и има пун ходник награда, и школу поред поред која има 1.400 ђака, од којих половина не може да положи државну матуру. Поента је да се сви образују, а не да добијемо раслојавање на тако раном нивоу и гомиле неспособних који ће једном морати пасти некоме на терет.
Rekoh ti da Fridmanov vaučerski sistem ne vrši veliko raslojavanje jer svaki đak ili student biva podjednako finansiran od države.
Prednost tog sistema je što simuliše tržište i podržava privatnu inicijativu i zato je bolji od bilo kog sistema i pravedniji od bilo kog socijalističkog.
Nema samofinansirajućih studenata. Svaki dobija vaučer samo koliki je pitanje.
 
По мени је ово све опет само маскирање проблема и трошење времена. Нама нису потребен реформе те врсте, нити би оне ишта решиле. А и даље отварају простор за манипулацију. Ми већ данас имамо терор медиокритета који захтевају високе оцене, а како би било када би се за добре оцене још добијале и паре?

Не могу ученици да буду ти који ће да одређују и усмеравају образовни систем. Већина њих чак и након завршетка школе није довољно зрела и способна за тако нешто, а камоли док су малолетни. Да питаш нешто клинце, они би изабрали школу где имају ближе трафике да купују слаткише и цигарете, или где има телевизор у ходнику, или где има да се тренира кунг-фу јер то рецимо воле.

Шта би на крају добио? Неку школу где би предавао Јоца Убица, који у одељењу има само 10 ученика и који онда још боље и квалитетније може да ради са њима и има пун ходник награда, и школу поред поред која има 1.400 ђака, од којих половина не може да положи државну матуру. Поента је да се сви образују, а не да добијемо раслојавање на тако раном нивоу и гомиле неспособних који ће једном морати пасти некоме на терет.

За децу, одлуку о упису школе доносе искључиво родитељи, тако да мотив не може да буде близина трафике или кладионице (осим код ретких родитеља). О упису на факултет, одлуку доносе сами студенти.

Ако мислиш да нису потребне реформе ове врсте, изволи, изнеси свој предлог реформи (а да не иде у правцу - још бољи услови за рад просветних радника, већ у правцу - још бољи услови за ђаке и студенте). Подстићу на оно што се често заборавља. Образовање не постоји због просветних радника, већ због ђака и студената.

Овај предложени систем је у интересу ђака и студената + даје самим образовним институцијама већу самосталност у раду.
 
То испробавање може да их исквари и многе исквари, а пуно је тих испробавања за једног васпитача.

Дакле, васпитање Васпитача мора имати одлике мериторности над Васпитником
pa, to rade jer su u mogućnosti..
A taj vaspitač mora da trpi i lažno da se smeška :mrgreen:
 
Rekoh ti da Fridmanov vaučerski sistem ne vrši veliko raslojavanje jer svaki đak ili student biva podjednako finansiran od države.
Prednost tog sistema je što simuliše tržište i podržava privatnu inicijativu i zato je bolji od bilo kog sistema i pravedniji od bilo kog socijalističkog.
Nema samofinansirajućih studenata. Svaki dobija vaučer samo koliki je pitanje.

Врши се раслојавање образовног система, а онда посредно и ученика. Уосталом, већ ти рекох да мислим да нама не треба реформа тог типа и да би она опет била само губљење времена. Други су проблеми присутни код нас, као што видимо из теме, и такве реформе то не решавају.
 
Врши се раслојавање образовног система,
Као што је Смоки написао. Нема раслојавања ако сваки ђак и сваки студент добију исто од државе, док у садашњем систему ђаци и студенти добијају по систему лутрије, како се коме западне.
 
Врши се раслојавање образовног система, а онда посредно и ученика. Уосталом, већ ти рекох да мислим да нама не треба реформа тог типа и да би она опет била само губљење времена. Други су проблеми присутни код нас, као што видимо из теме, и такве реформе то не решавају.
20 godina deca provedu u školi i ne nauče ništa korisno što im donosi pare.
To je čisto gubljenje vremena i nije ni čudo što je nastala pišijada u školstvu.
Nakon propasti srpske ekonomije iz doba komunizma, ratova 90-tih ovo je još i zlatno kako je moglo da bude.

Rekoh ti da je to dvosmerna ulica. Moraš nešto korisno da daš đacima da bi te poštovali.
Smatraju da je prosvetni sistem loš, obrazovanje bespotrebno i beskorisno i čisto maltretiranje, a vas kadrove ne smatraju nešto vrednim takođe i eto ti ovakvog stanja.
Ne bi ovakvo stanje bilo da imamo jaku ekonomiju i efikasan prosvetni sistem gde se đaci već nakon završene škole u 20 god zapošljavaju za 2000 evra itd.
Kako napreduju nauka i tehnologija i vi morate da se menjate. Niko ne želi više zelene table recitovanje poezije već nešto konkretnije i korisnije...
E sad šta je to konkretnije i korisnije ne možemo određivati ni ja ni ti, već TRŽIŠTE.
---------------------------------
Tvoj recept je više stega i strožijih pravila. Možda i veće plate u prosveti. Nisam siguran da vidim kako đaci imaju koristi od toga što će više biti "disciplinovani" i možda biti terani da uče stvari koje um principu ne trebaju za život.

Moja glavna misao dakle je da deca 20 godina provedu u školi i ne nauče ništa korisno što im donosi pare. Nešto treba menjati.
 
Врши се раслојавање образовног система, а онда посредно и ученика. Уосталом, већ ти рекох да мислим да нама не треба реформа тог типа и да би она опет била само губљење времена. Други су проблеми присутни код нас, као што видимо из теме, и такве реформе то не решавају.
Po meni nije problem samo nedisciplinovanost đaka, već činjenica da mnogo vremena i truda provode učeći nebitne i nepotrebne stvari.
Zastareli programi, obimna količina učenja gde dobri đaci provode i po 5-6 sati dnevno učeći ili više i opet kad izađu da se zaposle ne znaju ama baš ništa.

Dakle po meni tvoja glavna greška je što tražiš više discipline i veću rigoroznost u obimu i ocenjivanju dok sa druge strane uopšte ne postavljaš pitanje koliko to što se uči vredi i koristi deci.
To je dakle po meni ključno.
Mislim ja stvarno ne bih nekog maltretirao da uči 5-6 sati dnevno neke nebitne predmete da bubeta nešto i posle samo dobije ocenu i to zaboravi.
E sad šta i kako treba urediti to se još uvek ne zna.
 
По вама, проблеми просвете су што просветни радници нису недодирљиви и што немају довољно слободе и овлашћења да се обрачунавају са непријатељима, као што вас двоје то овде радите на потфоруму.


Јбг...морате да схватите да просвета не постоји због просветних радника, већ због ученика и студената. Ево, ти замераш овом предлогу реформе, али не смеш ништа да напишеш о својим предлозима реформе, јер би тиме показао да су ваши предлози управо у том правцу - већа овлашћења и већа права за просветне раднике, а деца треба да буду захвална што вас имају.
To što ti shvataš da neko ne sme da napiše, mi smo to već decenijama pisali i slali Ministarstvu,vrlo malo od toga je usvojeno. Kako onda ne očekivati naš revolt , kad ti se još i roditelji umešaju u način rada, procenjuju ga i podcenjuju . Da ponovim po ko zna koji put, na šta bi toličilo da ja odem kod limara i objasnim mu da ne ume da iseče lim na pravi način . I da, deca pored nekih roditelja, treba da budu srećna što imaju bar nas .
 
Po meni nije problem samo nedisciplinovanost đaka, već činjenica da mnogo vremena i truda provode učeći nebitne i nepotrebne stvari.
Zastareli programi, obimna količina učenja gde dobri đaci provode i po 5-6 sati dnevno učeći ili više i opet kad izađu da se zaposle ne znaju ama baš ništa.

Dakle po meni tvoja glavna greška je što tražiš više discipline i veću rigoroznost u obimu i ocenjivanju dok sa druge strane uopšte ne postavljaš pitanje koliko to što se uči vredi i koristi deci.
To je dakle po meni ključno.
Mislim ja stvarno ne bih nekog maltretirao da uči 5-6 sati dnevno neke nebitne predmete da bubeta nešto i posle samo dobije ocenu i to zaboravi.
E sad šta i kako treba urediti to se još uvek ne zna.
I na ovo smo skretali pažnju Ministarstvu a zauzvrat dobijali brdo novih predmeta , nepotrebnih, preobimnih i sl . Mi znamo kako treba uraditi, ali džabe kada naše predloge pregledaju ljudi koji su učionicu videli na slici .
 
To što ti shvataš da neko ne sme da napiše, mi smo to već decenijama pisali i slali Ministarstvu,vrlo malo od toga je usvojeno. Kako onda ne očekivati naš revolt , kad ti se još i roditelji umešaju u način rada, procenjuju ga i podcenjuju . Da ponovim po ko zna koji put, na šta bi toličilo da ja odem kod limara i objasnim mu da ne ume da iseče lim na pravi način . I da, deca pored nekih roditelja, treba da budu srećna što imaju bar nas .
Opet su roditelji krivi, a?
 

Back
Top