Kao sto svi imaju pristup slovima biblije, tako niko vise nema pristup miru.
Ogromna kolicina buke , gde se svi smatraju ljudi od nauke, Bozanstvene narocito, onemogucuje razgovor izmedju ljudi.
Kad ste poslednji put culi razgovor izmedju ljudi , nema veze da li je kuckanje ili pricanje ......?
Tracarenje i trucanje jeste culi , to cujemo svaki dan, ali razgovor,ne...
Cim se unese malo hijararhije, na neki nacin, bilo godistem, rodbinskim vezama, hijararhijom u ekonomskom ili nekom drugom smislu , kazi cao razgovoru...
Ne pomaze tu pripadnistvo pravoslavnom ili katolickom zombi talasu...
Znanje koje nabacas na osobu koja je vec pretvorena u zombija, ne menja tu odredjenost da je zombi...
Pa i znanje o pravoslavlju , bibliji ili bilo cemu , redosled sticanja znanja i misli je izuzetno vazan i licnost mora biti izgradjena pre nego sto je poducena....
To je jedna cudna stvar, koja ustvari usmerava paznju na slobodu deteta, a ne na ucenje doktrina ili dogmi ma koliko da su tacne...
Zasto deca, pa deca se najbrze razvijaju , a da na prvi pogled ne uce, a da istovremeno razvijaju svoju licnost...
To se zove prosvecenje kod deteta, a ja licno ne znam dogme, pa ne znam sta je prosvecenje kod odraslih....ali znam kod dece...
To je cudna pojava da dete shvata odnose istrazivacki , uopste ih ne ucvrscava u kupolu znanja, vec sve detalje drzi u ogromnoj bazi detalja , sto ukazuje da samo velika kolicina memorije moze osloboditi takav fenomen u najjacem modu..
Dete istovvremeno razvija i svoje fizicke karakteristike, jer je telo genetski usmereno dfa misici koji se stvaraju do 18 godine, postaju i ostaju posebno nadareni kvalitetom izrade, snagom i eksplozivnoscu....ja ne znam zasto , ali mozda to ima veze sa imunitetom pri izgradnji svih tih misicnih masa.
A imunitet nije bas jednostavna prica, jer deca su stalno angiozna, to je ces simptom, imaju upale grla, prehlade, itd itd, i rekao bi neko da su imuno ugrozeni , ali tu ima cudna stvar, porezi dete i gledaj kako se brzo oporavvlja, 3x brze od odraslog...
Cak nije ni pravilna ishrana, jer deca jedu obicno smece, parizer, senf, kecap , margarine, i slicno, pice i sendvice...ali imaju i redovnu ishranu tipa kuvano i kasiku..
Dete koje se razvija psiho + fizicki i ne vrsi dogmatsko katalogiziranje detalja , dolazi u poziciju da razvija kroz psihofizicki razvoj i socioloski razvoj ako je pozitivan, decija socijalizacija , izuzetno korisna stvar jer nudi motive, nudi interakciju , nudi distancu od svih dogmi , nudi hijararhiju , ali ne i tlacenje, omogucava da osoba, dete pocne svoje jacanje osobnosti , licnosti , bez ikakvog autoriteta ali to je vrlo znacajno jer jacanje licnosti dovodi do brzeg razvoja svesti , i do pocetka pra klice kreiranja kule znanja....dete jos uvek ne formira etiketu znanja, niti razmenjuje detalje kao znanja,nego kao detalje....za to sluze bajke koje su jasno fantazija i price koje takodje za dete imaju prizvuk fantazije...Tu je uloga fantazije da udalji dete od trenutka kreiranja znanja, a da razvijaju licnost kod deteta...
Jasno je da to ne moze da ucini odrasla osoba, zato je znacaj unutrasnje strukture decijeg sveta jako vazan, a odrasli su takve tupadzije i neznalice kad je u pitanju omogucavanje da se sto vise razvija deciji svet...
Dete ce u toj neopterecenoj trci svog prikupljanja detalja, sto krece od 4, fizickog razvoja koje prapocetak krece u 4 (vrlo vazno gledajte kako deca trce ako trce retko , a gledajte kako trce ako sprintaju...totalno drugi polozaj stopala pri hodu i trcanju....) psihickog razvoja, koji krece od 6, i prave socijalizacije koja krece od 6...i tada krece trka...
Ne sva deca , ali mnoga imaju kapacitet za detalje ogroman, da drze ogromnu kolicinu secanja a da nije struktuirana....tj nisu znanja, glupo je da ih roditelji teraju da ih struktuiraju kao znanja...
Mala digresija, iz jucerasnjeg razgovora sa par mama , dok su deca bila tu....deca su dobila dve price...prva je tata gorila se naljutio na svoje dete i izasao i u besu slomio prozor..uzas prica...a druga je , mama krokodil je isekla nogu svom detetu da bi ga spasila od smrti jer je noga zapela za drvo koje je palo...i to je vrlo ruzna prica....iz jednog zabavista u BG..
Da ne pricam o uzivo sceni gde majka za 4 minuta motivise dete tako sto mu obecava sladoled, dete skace sa sedista u busu , poslusno ide sa majkom da ceka na vratima, majka ubacuje obrt, da li ce dete da joj majka kupi sladoled ili lizalicu kao kad joj je kupila kad su isli kod zubara...a ako joj kupi sladoled idu kod cika boce....Dete razmislja i pita , a jel moze da mi ne kupis nista, sto je i bila glavni cilj majkinog demagoskog ubacivanja lizalice u pricu...dobila je budnu cerkicu uz srecu sto joj majka nece kupiti ni lizalizu ni sladoled...
Da vratim na prosvecenost deteta koja je razlicita od slicnog termina a totalno razlicitog znacenja kod odraslih..
Dete posle izvesnog vremena kreira klicu znanja ali na deciji nacin i krece u svoju potragu , krece da sistematizuje svoje detalje u nesto sto mozemo zvati znanje, ali dete je pazljivo , ne nesigurno nego pazljivo , jer od starta ce shvatiti da pouzdanost etiketa ne dolazi od starijih i da starost nema nikakve veze sa tacnoscu sagledavanja i etiketa koje nude , a stariji misle da deci treba sve pojasniti kroz etikete, a nisu samo dobro , lose, gadno , ukusno pametno etikete...
I tako pocinje zivot prosvecenog deteta, i to je ono sto slucajno dobijaju pedagog i teolog u svom pristupu detetu....a nisu mu ni jednu etiketu dali ...pustili su dete da samo upija detalje, i nista vise...
Dete kreira svoju stvarnost u tom trenutku istorije, i nece nista povezivati sa istorijom iz proslosti , bar ne jos dugo vremena....jer kreira svoju istoriju tog vremena..
Prosvecenost detetu daje mogucnosti koje su ogromne, narocito ako dete nije kaznjavano raznim prisilama da postane mediokritet...tj normalno ili dobro dete...
Ne znaci da ce praviti nestasluke ali nece biti ni ustrojeno ni ustogljeno , vec slobodno i prosveceno ...
Ekspreimente dete bira samo ....mogu biti opasni , zato se detetu stave detalji kao sto su opasnost od struje i jos neke opasnosti , dete takodje drzi opasnosti kao detalje, ne kao znanja...ali detalje opasnosti...vremenom ih testira i odnos svojih moci prema tim opasnostima...zato stariji treba ozbiljno da paze na detalje koje povezuju sa tim detaljima opasnosti , neki su tacni neki nisu....npr struja je opasna je vrlo vazna stvar...a posekotina treba da se dotera je takodje vazna stvar ali mora da se dopuni sa detaljem zvanim divlje meso , tj dete mora da upozna dva detalja istovremeno, divlje meso i razliku izmedju oderotine i rascepa...
Jer inace nece dobiti informaciju koliko je divlje meso nakaznost u telu deteta....nego cedetalj divlje meso mozda tretirati kao oziljak, sto uopste nije tacno..
U svakom slucaju detalje opasnosti dete skuplja...jer zna da su detalji , iz jednostavne price da je za dete kosacica detalj opasnosti dok je dete, a detalj radne alatke kad je odraslo dete...kao i sama voznja traktora...i slicno ...cak i penjanje na konjska kola i govedja kola, sto je nekad postojalo, a sad retko postoji...detalj moze biti detalj opasnosti za malo dete, a detalj upotrebe uz oprez za odraslo dete...
Tek tako imamo zadovoljen uslov da za znanje mora biti licnost razvijenija od nekog nivoa inace je znanje otrovno i moze da slomi osobu...tj ne moze osoba da prihvati udar znanja na odgovarajuci nacin i znanje ce je iskvariti ili slomiti ili ubiti..
Kad jednom stvori harmoniju izmedju razvoja licnosti i svesti i opasnosti i detalja, i formiranja znanja i strukture u kuli znanja koja trazi preispitivanje i dokazivanje, dete ce krenuti vrlo brzo i slobodno da eksperimentise u svemu , pa i u brzini kreiranja znanja i svog razvoja licnosti , i desice se sigurno i jedno i drugo da zaneke stvari dete nije jos razvilo dovoljnu dubinu licnosti , a primi detalje o tome i kreira znanje, pa uvidi to kao nelagodnost ili stetnost i razgradi znanje, ponovo u detalje, a licnost ide dalje u zvoju..
Itd itd...ali prica nije samo razvojna psihologija na nacin kako u psihologiji koja je sad izgubljena i zabranjena , deo zvan razvojna psihologija, nego je to mnogo slozenija prica nauke, saznanja, spoznaje, razvoja licnosti i teologije kao jednog socioloskog detalja, takodje detalja...
Ono sto ce dete izbeci su indoktrinacije jer ce svaku indoktrinaciju odmah razloziti na detalje, i tako spreciti da se stvaraju dogme....
Ne mora da ih obznani, ali ce ih razloziti..