Glas Sauronov
Primećen član
- Poruka
- 674
Vlada Srbije – godinu dana rada
EVROPSKE INTEGRACIJE
Miroljub Labus, potpredsednik Vlade Srbije
Evropske integracije nastavljene su tokom 2004. godine posle prekida koji je trajao dvadeset meseci. Vlada Srbije je još na početku svog mandata iznela stanovište da joj je jedan od prioriteta uključivanje u Evropsku uniju. Iako još uvek u Srbiji ne postoji konsenzus čak ni među demokratskim i reformskim snagama oko strategije i brzine uključivanja u Evropsku uniju, iako je upravo za vreme ovog perioda nastupio napredak ključan za pitanje dobijanja pozitivne Studije o izvodljivosti priključenja Evropskoj uniji. Posle izbora Vlada se suočila sa mnogobrojnim problemima, od činjenice da je zemlju opterećivao loš sporazum o harmonizaciji ekonomskih odnosa Srbije i Crne Gore od leta 2003. (koji je donosio posrednu štetu od 1.3 milijarde dolara godišnje), preko nerešene “šećerne afere”, krize od 17. marta na Kosovu i Metohiji, nerešenog pitanja saradnje sa Haškim tribunalom, do dva izborna ciklusa kroz koje smo morali da prođemo u junu I septembru 2004. godine.
Tokom samo jedne godine Srbija je uspela da se izbori za “dvostruki kolosek” uključivanja u Evropsku uniju. Time je štetni sporazum iz 2003. ukinut. Reformisana je carinska služba i onemogućene buduće zloupotrebe, pa je EU ponovo dala preferencijale na izvoz našeg šećera. Vlada je po prvi put potpisala jedan ugovor Srbije sa Evropskom unijom I to oko izvoza tekstila čime je ispunjeno jedno od glavnih predizbornih obećanja stranke G17 PLUS. Kada je reč o saradnji sa Tribunalom u Hagu, i pored svih poznatih problema, ona je nastavljena i danas možemo da kažemo da je ona bolja nego tokom 2003, a gotovo podjednaka sa saradnjom iz vremena 2001. i 2002. godine. U oktobru je u Narodnoj skupštini usvojena Rezolucija o uključivanju Srbije u EU što je prvi takav slučaj od 2000. godine. Srbija je tokom 2004. prebačena iz evropskog komesarijata za spoljne poslove u nadležnost komesarijata za priključivanje EU. U očekivanju dobijanja pozitivne So izvodljivosti može se reći da je iza nas razdoblje najveće reformske zakonodavne aktivnosti u protekle četiri godine i najvećih reformi u finansijama i poljoprivredi u proteklih 30 godina. U 2005. naša evropska budućnost izvesnija je nego ikada ranije, ali su time veća iskušenja koja nas čekaju.
EVROPSKE INTEGRACIJE
Miroljub Labus, potpredsednik Vlade Srbije
Evropske integracije nastavljene su tokom 2004. godine posle prekida koji je trajao dvadeset meseci. Vlada Srbije je još na početku svog mandata iznela stanovište da joj je jedan od prioriteta uključivanje u Evropsku uniju. Iako još uvek u Srbiji ne postoji konsenzus čak ni među demokratskim i reformskim snagama oko strategije i brzine uključivanja u Evropsku uniju, iako je upravo za vreme ovog perioda nastupio napredak ključan za pitanje dobijanja pozitivne Studije o izvodljivosti priključenja Evropskoj uniji. Posle izbora Vlada se suočila sa mnogobrojnim problemima, od činjenice da je zemlju opterećivao loš sporazum o harmonizaciji ekonomskih odnosa Srbije i Crne Gore od leta 2003. (koji je donosio posrednu štetu od 1.3 milijarde dolara godišnje), preko nerešene “šećerne afere”, krize od 17. marta na Kosovu i Metohiji, nerešenog pitanja saradnje sa Haškim tribunalom, do dva izborna ciklusa kroz koje smo morali da prođemo u junu I septembru 2004. godine.
Tokom samo jedne godine Srbija je uspela da se izbori za “dvostruki kolosek” uključivanja u Evropsku uniju. Time je štetni sporazum iz 2003. ukinut. Reformisana je carinska služba i onemogućene buduće zloupotrebe, pa je EU ponovo dala preferencijale na izvoz našeg šećera. Vlada je po prvi put potpisala jedan ugovor Srbije sa Evropskom unijom I to oko izvoza tekstila čime je ispunjeno jedno od glavnih predizbornih obećanja stranke G17 PLUS. Kada je reč o saradnji sa Tribunalom u Hagu, i pored svih poznatih problema, ona je nastavljena i danas možemo da kažemo da je ona bolja nego tokom 2003, a gotovo podjednaka sa saradnjom iz vremena 2001. i 2002. godine. U oktobru je u Narodnoj skupštini usvojena Rezolucija o uključivanju Srbije u EU što je prvi takav slučaj od 2000. godine. Srbija je tokom 2004. prebačena iz evropskog komesarijata za spoljne poslove u nadležnost komesarijata za priključivanje EU. U očekivanju dobijanja pozitivne So izvodljivosti može se reći da je iza nas razdoblje najveće reformske zakonodavne aktivnosti u protekle četiri godine i najvećih reformi u finansijama i poljoprivredi u proteklih 30 godina. U 2005. naša evropska budućnost izvesnija je nego ikada ranije, ali su time veća iskušenja koja nas čekaju.