Кинески начин васпитавања дјеце

Mislim da to neko radi u ovoj sredini u kojoj mi zivimo, gde su vrednosti krajnje poremecene i gde je postalo bitnije koliko umes da se snadjes ,a manje bitnije koliko znas , ovakvo vaspitanje postiglo sasvim suprotan efekat. Dobili bi smo mlade, pametne, vredne ljude koji bi verovali da se stvarno ''ubere'' iskljucivo ono sto se ''posadi'' ,a takvi puni vere bi naleteli na poslodavce koji ne cene njihovo znanje i trud ni malo, i pruzila bi im se prilika da napredjuju , ne onda kada nauce i savladaju jos vestina, nego kada se uclane u neku stranku, ili sta vec...Mislim da ti Kinescici ne bi u ovakvim uslovima opstali ni pet minuta. E, sad ako se ikada kod nas promeni sitacija,bice dobro. Sto se samog vaspitanja ove vrste tice , slazem se da decu treba forsirati da se trude i rade na sebi u onim oblastima u kojima su dobri. Niko od nas nije za sve, i verujem da bi stvarno okrutno bilo terati vrhunskog pisca da savlada teoriju matematike koja mu apsolutno ne lezi , umesto ga pustiti da radi na svom umetnickom daru. Tako mu nekako dodje i sa decom. Ako roditelj primeti da detetu nesto dobro ide, neka ga ''pogura'' da se tome posveti. Deci je uvek zanimljivija igra i zabava od rada, tako da tu roditelj igra kljucnu ulogu. Forsiranje dece da us vemu budu podjednako dobra (sto je nemoguce) je krajnje besmislen cilj. Jer, dete moze dobiti kompleks nize vrednosti, ako prihvati da u svemu mora biti najbolje, a suoci se sa tim da to ne moze , jer u nekim stvarima postoje i oni kojima to ide bolje od ruke. Drugo, na taj nacin , nece biti ni u cemu najbolje vec u svemu podjednako dobro, umesto da bude najbolje u onome sto voli i za sta ima dara.

Problem sa sposobnim ljudima je sto ne trpe okove, dobar primer su nasi visoko skolovani ljudi koji su napustili zemlju.
Medjutim kada ljudi masovno odaberu put usavrsavanja i napredovanja, sto nije cest slucaj posto vecina drzava forsira vladavinu mediokriteta i "zasluznih", nije ih lako zastuvati i celo drustvo mora da se resetuje.
 
Problem sa sposobnim ljudima je sto ne trpe okove, dobar primer su nasi visoko skolovani ljudi koji su napustili zemlju.
Medjutim kada ljudi masovno odaberu put usavrsavanja i napredovanja, sto nije cest slucaj posto vecina drzava forsira vladavinu mediokriteta i "zasluznih", nije ih lako zastuvati i celo drustvo mora da se resetuje.

Ово је тачно. Потребно је створити критичну масу за преокрет. Тешко је борити се са хијенама усамљен, није немогуће, али је јако тешко.
 
Mislis? Ne slazem se, poznajem liberalno vaspitane ljude koji zive sasvim fino, takodje poznajem sinove nekih oficira da te bog sacuva, nista kaisem i zabranama postigli nisu...sto se umesnosti i uspesnosti tice smatram da se na istoj ne radi tako sto branis, zahtevas i tuces vec zato sto otvaras vidike, stimulises i podstices...

Napravio sam malu digresiju na tvoj prethodni post, mozda i neopravdano, posto sam ga ponovo procitao.

Mislio sam na to da su jednom drustvu potrebni i vojnici i da je dobro imati elemenat zajednicke odbrane u vaspitanju svih, ne samo vojnika.

U vezi kaznjavanja.

Kaznjavanje je bitan korektivni deo vaspitavanja, njegov oblik i intezitet ce zavisiti od samog prekrsaja i uzrasta deteta, pri cemu fizicki i tezi oblici kaznjavanju cesto nisu adekvatni.

Poenta je u odmerenoj kazni, doslednosti roditelja kad kaznu izreknu i doslednom tretiranju nezeljenog ponosanja, npr. jednom detetu se dozvoljava nesto sto se ne dozvoljava drugom ili govoriti o stetnosti pusenja sa cigarom u ruci.
 
Napravio sam malu digresiju na tvoj prethodni post, mozda i neopravdano, posto sam ga ponovo procitao.

Mislio sam na to da su jednom drustvu potrebni i vojnici i da je dobro imati elemenat zajednicke odbrane u vaspitanju svih, ne samo vojnika.

U vezi kaznjavanja.

Kaznjavanje je bitan korektivni deo vaspitavanja, njegov oblik i intezitet ce zavisiti od samog prekrsaja i uzrasta deteta, pri cemu fizicki i tezi oblici kaznjavanju cesto nisu adekvatni.

Poenta je u odmerenoj kazni, doslednosti roditelja kad kaznu izreknu i doslednom tretiranju nezeljenog ponosanja, npr. jednom detetu se dozvoljava nesto sto se ne dozvoljava drugom ili govoriti o stetnosti pusenja sa cigarom u ruci.

E, pa baš to! Mnogi vide poentu kazne u tome da se oni isprazne, da spreče ponašanje deteta koje im smeta tog trena i da "uši i glava prestanu da im buče"... to ne može ništa dobro da donese.
Pored boldovanog, ja bih dodala i samo to još da kazna mora biti svrsishodna! Nema delimičnog uspeha tu, kazna ako ne pogodi cilj i ne pokaže svrhu, džabe je bilo, doneće samo štetu umesto koristi.
 
Problem sa sposobnim ljudima je sto ne trpe okove, dobar primer su nasi visoko skolovani ljudi koji su napustili zemlju.
Medjutim kada ljudi masovno odaberu put usavrsavanja i napredovanja, sto nije cest slucaj posto vecina drzava forsira vladavinu mediokriteta i "zasluznih", nije ih lako zastuvati i celo drustvo mora da se resetuje.
Potpuno tacno. Mada prvo treba krenuti od iskorenjivanja nekih osnovnih stvari , koje koce napredak u drustvu, da bi smo ga nacinili normalnim ,pa tek onda se okrenuti obucavanju dece da opstanu u tom drustvu.
 
Potpuno tacno. Mada prvo treba krenuti od iskorenjivanja nekih osnovnih stvari , koje koce napredak u drustvu, da bi smo ga nacinili normalnim ,pa tek onda se okrenuti obucavanju dece da opstanu u tom drustvu.

To je zatvoren krug, da bi smo iskorenili nezeljene pojave, potrebni su nam sposobni i moralni ljudi, da bi opet oni mogli da deluju bez veceg otpora potrebno je iskoreniti nezeljene pojave.
 

Kulturna politika
Rika od koje se zatresla Amerika


Jovana Papan
utorak, 25. januar 2011.
Dok je predsednik Kine Hu Đintao prošle nedelje obilazio SAD, a kineska ekonomija, sa svojim godišnjim rastom od preko 10% bila više nego aktuelna tema u američkim medijima, kineska kultura bila je u žiži američke javnosti iz jednog sasvim drugačijeg razloga. Povod je bio esej Ejmi Čua, amerikanke kineskog porekla i profesorke prava na univerzitetu Jejl, objavljen pre nekoliko nedelja u Vol strit žurnalu. U tekstu "Zašto su kineske majke superiorne" inače odlomku iz njene tek objavljene knjige Borbena himna majke tigrice (Battle Hymn of the Tiger Mother) Ejmi Čua pokušala je da predoči razliku između tipičnog zapadnog i tipičnog kineskog pristupa vaspitavanju, sugerišući da je upravo efikasnost kineskih tehnika vaspitavanja razlog tome što kineski roditelji po pravilu podižu tako uspešnu decu, matematičke genijalce i čuda od muzičara.

Ukratko – autorka objašnjava da su kineska deca uspešnija zato što njihovi roditelji vrše mnogo veći pritisak na njih, ne štede kritike a pohvale smatraju nečim što ne treba rasipati. Takođe, da je skoro svako dete sposobno za odlične rezultate ako je roditelj dovoljno uporan, strog i zahtevan. Međutim, kako u tekstu na svom primeru pokazuje Ejmi Čua u pitanju nisu samo nijanse, već su razlike u pristupu drastične. Zahtevnost na koju ona misli jeste ona koja ne toleriše ni odlazak u toalet dok se ne uvežba muzički komad na instrumentu, zbog koje drugo mesto na školskom testu zahteva rađenje dvadeset testova dnevno pod štopericom, i zbog koje se odbija rođendanska čestitka koju je dete napravilo svojoj majci zato što nije “uložilo dovoljno truda”. „Evo nekih stvari koje nikada nisam dozvolila svojim ćerkama, Sofiji i Luizi: da spavaju kod drugarica, idu kod njih na igranje, učestvuju u školskoj predstavi, gledaju TV ili se igraju na računaru, same biraju vanškolske aktivnosti, dobijaju ocene manje od petica, ne budu najbolje u svim predmetima…“, navodi između ostalog Ejmi Čua.


Pročitao sam ovaj prvi deo, i meni dovoljno. Moj komentar: kretenizam žutih. Oduvek su bili kretenske nacije (ne samo Kinezi, nego svi žuti) koji su od društva pravili mravinjak-zajednicu. Pojedinac i njegove potrebe nisu važne. Važno je samo da on odgovori potrebama drugih (cara, predsednika, vođe, naroda, društva, škole, roditelja...), pa makar izgoreo u tome. Ako uspe, ok tako i treba...ništa posebno, a ako izgori, onda nije ni vredan pažnje, pa skoro ni života. Ali, istorija nam govori da fanatizam ne doprinosi razvoju civilizacije. Tu ne mislim na razvoj u tehnološkom smislu.
 
Zamisli dete donese majci čestitku, npr, za Osmi mart, i ona je baci jer ,,dete nije uložilo dovoljno truda. Moja mama je bila ponekad stroga i žešći je kritičar, pogotovo kada me uči kuvanju ( pa opet ništa ne znam :p ), ali kada sam joj tako donosila neke nažvrljane čestitke, ona je uvek plakala od sreće.

Значи мајка је погријешила што није била у потпуности строга :)

Мислим да су строгост и захтјевност спрам дјеце ради постизања резултата који су блиски њиховим максимумима. Позитиван притисак је изузетно важан у свим аспектима живота јер мотивишу да се јасно дефинисан циљ оствари.

Гади ми се логика западне цивилизације којој је приоритет да је дијете "срећно" без обзира што од њега на тај начин правиш медиокритета.
 
Мислим да је кинески начин васпитања, уколико је оно што у књизи госпођа пише, мало престрог. Дете мора да зна своје обавезе и мора бити кажњено ако их занемарује, али ми је мало засметало то што сматра да генерално треба шкртарити на похвалама.
Различита деца траже различите стимулансе, код неких је грдња, код неких казне, а код неких баш похвале.
Осим тога, родитељи морају да буду реални и да знају који је максимум који дете у нечему може да пружи.
 
svi bi hteli instant rešenja
uputstvo za upotrebu u 12 koraka
posebno ameri
a slazem se nije svaka sredina ista za podizanje dece
kinezima je verovatno cilj da im se dete otrgne nekako od sveopšte bede i rada od 14 sati an pirinačnim poljima
amerima je cilj da da buzdaju besnu i razmaženu omladinu koju su sami napravili i da ih odlepe od igrica, kupovine, meka i opijata
a kod nas se po običaju ništa ne zna
i ljudi šetaju između egzistencije, kvazipatrijarhata i EU-generacija samoživosti i cilja koji opravdava sredstvo
 
ma treba imati mere u svemu, pa i u strogosti
ne možeš dete da teraš i siliš na nešto, smatrajući da izvlačiš maximum, a ono plače li plače da ne može
ma idi bre

sa druge strane treba dete da radi i uči, ja ne kažem da ne treba

Слажем се, под условом да плач не користи као манипулацију, а то дјеца често раде спрам болећивих родитеља...
 
Мислим да је кинески начин васпитања, уколико је оно што у књизи госпођа пише, мало престрог. Дете мора да зна своје обавезе и мора бити кажњено ако их занемарује, али ми је мало засметало то што сматра да генерално треба шкртарити на похвалама.
Различита деца траже различите стимулансе, код неких је грдња, код неких казне, а код неких баш похвале.
Осим тога, родитељи морају да буду реални и да знају који је максимум који дете у нечему може да пружи.

Слажем се за похвале. Мислим да су оне стимулативне, али похвала мора да се заслужи, а не да се добијају за најмању урађену добру ствар. Онда родитељска похвала губи кредибилитет јер је увијек доступна,.
 

Back
Top