Kako pomazete detetu da savlada gradivo u skoli?

  • Začetnik teme Začetnik teme mimus
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
mene je tata tukao stolicom
zato sam sada dobar matematicar

Лажеш! :)
Да те је тукао столицом, био би столар, а кад те бије рачунаљком, онда будеш добар математичар! ;)
Ако те бије француским кључем, онда ти иде француски...
Ако те пичи Вујаклијом, онда српски.
 
Да се не правим паметна, али уместо да то омогуће, па да деца напредују према способностима, држава једино хоће да монополизује издавачку делатност,као што је то чинила годинама.

Удаљила се од теме, али није лоше да родитељи буду упућени и у овакве ствари, тако се може помоћи прво просветним радницима да одаберу уџбенике, а онда и деци да савладавају градиво онако како је то за њих најбоље.

Draga Vanda
nisam za monopol
i ne mislim da je zavod bogom dan da štampa udžbenike
ali ne razumem na koji način će svaki nastavnik prilagoditi knjige svakom razredu, odeljenju i učeniku?
postoje li šest matematika ili tri istorije?
 
vd:

Draga Vanda
nisam za monopol
i ne mislim da je zavod bogom dan da štampa udžbenike
ali ne razumem na koji način će svaki nastavnik prilagoditi knjige svakom razredu, odeljenju i učeniku?
postoje li šest matematika ili tri istorije?

Ради се о концепцији уџбеника, сви они одговарају прописаном Програму, али је важно да наставник одабере онај који најбоље одговара његовом раду, или одељењу, или ученику...
Постоји много више од 6 математика, мислим на уџбенике, отвори сајт Министарства просвете, тамо ћеш најлакше наћи списак издавачких кућа и њихових уџбеника.
За сад је урађено само до шестог разреда, јер је то ,,реформисана'' генерација.


У средњим школама дуго постоје различити уџбеници.
Тако постоји разлика између Историје за гимназије и Историје за нпр. угоститељске школе.
Исто и са осталим предметима.
 
Longmanovim Opportunities udzbenicima
e znam te :D i ja sam radila po njima. super su oni, zanimljivi, ali jeste cinjenica da se uglavnom uci kroz konverzaciju sto, jelte, nije moguce kod nas gde su velike grupe... nazalost :confused:
ako mene pitate (jeste da me niko ne pita al' nema veze :p:p ) trebalo bi za engleski oformiti grupe od max 15 ucenika (neko je to vec pomenuo ;) ) a drugi strani jezik bi trebalo da bude izborni iz dva razloga. prvo, nece se tako maltretirati buduci mesari i automehanicari koji ne moraju bas poliglote da budu, vec u osnovnoj :confused: drugo, stvorile bi se humanije grupe za one koji zele da uce, jer ionako se drugi strani jezik retko gde cuje osim u skoli (nema neki izbor filmova, serija itd na francuskom, nemackom, ruskom), pa ako se u skoli (eventualno kursu ali to je vec druga prica) ne nauci, nigde se nece nauciti.
Pa ne znam koliko je pametno imati knjige gde imaju samo slike i gde nista ne pise u njima,a glavne stvari u vezi lekcija govore se na casu,pa ko zapamti zapamti,a ko ne nek se slika..
slazem se. ja sam ucila i na jedan i na drugi nacin :) u pocetku iz zavodovih knjiga a kasnije, i na kursevima, iz longmanovih i raznih drugih... jednostavno, deci koja tek pocinju da uce neophodno je da imaju knjigu koje mogu da se drze. nek pricaju oni na casu, to je korisno, treba i da zavole jezik, ali ne mogu da nauce da pisu i citaju tako sto ce pricati :confused: u zavodovim udzbenicima, koliko se ja secam, ima lepo tekst, pa onda nepoznate reci i kako se izgovaraju (toga nema u stranim). kod mene je to dalo odlicne rezultate :P mozda pogresno sudim po sebi, ali kad razmislim, ja i jesam za te 'klasicne' , u nasim uslovima.
ako se ja ne zaposlim u ministarstvu prosvete... secite me.

Лажеш!
Да те је тукао столицом, био би столар, а кад те бије рачунаљком, онда будеш добар математичар!
Ако те бије француским кључем, онда ти иде француски...
Ако те пичи Вујаклијом, онда српски.
:lol: :lol: haahhahahahahahahaha! :D:D carice! :worth::super:
 
Moje dete od prvog razreda uči iz udžbenika Zavoda za udžbenike i nastavna sredstva.
Odabrali tako učitelji i to je...Meni u početku nešto kao smetalo, više sam volela Kreativni centar. Tu skoro čujem da je to hrvatska firma...:think:

Не знам да је хрватска фирма, ја сам презадовољна њиховим уџбеницима, и уопште њиховим издањима.
Јесам патриота, али ми смета што Завод има трајну лиценцу, док остали морају да потврђују лиценцу сваке године.
И потврђена им је пре штампања уџбеника, а кад су видели да је само 15% школа поручило Заводове уџбенике, направише ову ујдурму, где ће родитељи морати да враћају књиге, наставници да пишу програме другачије...
Нека се боре квалитетом, а не политичким уредбама!
 
У средњим школама дуго постоје различити уџбеници.
Тако постоји разлика између Историје за гимназије и Историје за нпр. угоститељске школе.
Исто и са осталим предметима.

ne sporim potrebu razlikovanja udžbenika istorije za konobare i prevodioce
ali zašto svi konobari ne bi učili iz istih udžbenika
jer će im i diplome biti iste
ili možda i tu grešim?
 
vd:

ne sporim potrebu razlikovanja udžbenika istorije za konobare i prevodioce
ali zašto svi konobari ne bi učili iz istih udžbenika
jer će im i diplome biti iste
ili možda i tu grešim?

Деца се разликују од малена. Неком нешто лакше иде, неком теже.
Свакако просветари имају обавезу да изводе наставу на више нивоа.
Добро би било да им и уџбеници то омогуће.
Јако ја тешко и деци и учитељима и родитељима кад деца морају да раде једнаке задатке, сви, и онда се дете које то не може изгуби.
А могао би, тај тип задатка, само мало у другој форми... ( Кад кажем ,,задатак'', мислим на задатак из било ког предмета)
 
Konkretno u cerkinoj skoli sama nastavnica engleskog je rekla da je udzbenik los...Ko njoj odredjuje koji ce udzbenik da koristi ako ne ona sama?I sad ...ona dete stvarno zna odlicno sve,ali engleski se prosto ne radi sa tim udzbenicima u velikim grupama!Pravo resenje bi bilo da se podele na grupe po 15 pa da odredjenim danima imaju engleski da bi shvatili sve sto treba..Jer tu si ti kao roditelj nemocan da pomognes iako zelis...a i casovi slabo mogu da pomognu,jer znam masu dece koja idu privatno na casove pa jedva dobiju 4.
I gledam sinovljeve udzbenike po novom programu...I razmisljam u cemu li se njegove knjige razlikuju od onih koje koristi zavod?
Nista mnogo...samo ima vise slika a manje teksta..
I to sa mixovanjem udzbenika jedan od ovog a jedan od onog izdavaca,nema neke logike..Valjda su sve knjige za decu tog uzrasta?
I najbolje radi jedna nastavnica koja predaje mojoj cerki...Ona diktira i svima trazi isto.Oslanja se na sebe i svoje znanje.Kod nje knjiga ne igra nikakvu ulogu..Jer najbitnije je da deca gradivo savladaju na casu od svog nastavnika.
 
Деца се разликују од малена. Неком нешто лакше иде, неком теже.
Свакако просветари имају обавезу да изводе наставу на више нивоа.
naravno da se deca razlikuju
prema sposobnostima, talentima, sklonostima itd
ali prema tome će valjda i birati ili biti birani u odgovarajuću školu
nije mi logično da u tako važnoj oblasti ne postoji standardizacija na državnom nivou
nego je sve prepušteno slobodnoj volji nastavnika
u stilu ovo je xyz udžbenika koje smo odobrili a vi sad birajte
 
vd:
naravno da se deca razlikuju
prema sposobnostima, talentima, sklonostima itd
ali prema tome će valjda i birati ili biti birani u odgovarajuću školu
nije mi logično da u tako važnoj oblasti ne postoji standardizacija na državnom nivou
nego je sve prepušteno slobodnoj volji nastavnika
u stilu ovo je xyz udžbenika koje smo odobrili a vi sad birajte

Не знам зашто се расправљаш. Како ћеш по способности одабрати основце у коју ће школу да иду?
Па и специјалне школе ће изгледати другачије, инклузија ће ускоро почети.

Просветни си радник, или радник Завода за издавање уџбеника?

Значи, сви уџбеници су стандардизовани, по истом програму, само су различито конципирани!

Ја не знам где је проблем, појасни ми.
 
Mi koristimo Eduku,uciteljicin izbor.

Углавном би требало да се на нивоу одељења изаберу уџбеници, значи, свака учитељица за своје.
У многим школама се то ради на нивоу разреда. Договоре се колегинице.
Наставници ( учитељи, професори...) немају никакве користи од одређене издавачке куће, просто бирају оно што им одговара.

Негде директор одлучи, можда он има користи, не знам.
Важно је учитељу какав пропратни материјал има, Едука и Креативни центар имају јако добре методичке приручнике уз уџбенике.
Јако су добри Клетови уџбеници, и Нова школа.
Пошто се књиге купују преко школе ( бар код нас у округу), родитељ не треба да трчи и да носи списак са собом. Значи, све је врло лако, што се родитељ тиче.
А скупи су сви, скоро једнака им је цена, тако да ни ту нема неке разлике.
 
Не знам зашто се расправљаш. Како ћеш по способности одабрати основце у коју ће школу да иду?
Па и специјалне школе ће изгледати другачије, инклузија ће ускоро почети.

Просветни си радник, или радник Завода за издавање уџбеника?

Значи, сви уџбеници су стандардизовани, по истом програму, само су различито конципирани!

Ја не знам где је проблем, појасни ми.
Draga wanda
raspravljam se zato što je ovo forum tj odgovarajuće mesto za raspravu
mislim da je svaka razmena mišljenja dobro došla
naravno da je nemoguće razdvojiti osnovce ali je moguće da svi u istoj državi imaju iste udžbenike
tj bilo je moguće do pre neku godinu
nisam prosvetni radnik
nisam radnik zavoda za izdavanje udžbenika
čak šta više kad malo bolje razmislim uopšte i nisam ničiji radnik
učestvujem u ovoj raspravi kao bivši đak a sadašnji roditelj

moje mišljenje je da je škola državna institucija i kao takva treba da ima jasno određena pravila i standarde
nije mi logično da u takvoj službi svaki nastavnik po slobodnom nahođenju bira udžbenike
kako će na primer nastavnik u petom razredu znati da prema učenicima propiše udžbenike?
da li slobodan izbor znači da ni svi učenici u okviru istog odeljenja neće imati iste knjige jer ni oni nisu podjednako sposobni?
mislim da treba napraviti razliku između privatnih i državnih škola
ali u tom slučaju ni diplome neće biti iste
pojasniću još malo
da li očekujemo istu uslugu u svim državnim
bolnicama?
sudovima?
vojsci?
policiji?
 
I gledam sinovljeve udzbenike po novom programu...I razmisljam u cemu li se njegove knjige razlikuju od onih koje koristi zavod?
Nista mnogo... samoima vise slika a manje teksta..

Ako nikada nisi predavala tebi je to samo, ali bitna razlika i jeste u pristupu, sustinski oni i uce isto - to je ta prica o standardima... program jeste isti za sve, na nivou cele drzave, standardizovan... i nastavnik nema potpuno slobodan izbor uzdbenika, pa da sad izabere skriptu od komsije odzacara, nego je ministarstvo odobrilo nekolko udzbenika koji svi imaju odredjeni kvalitet i svi pokrivaju isto gradivo, samo na malo razlicit nacin.


I najbolje radi jedna nastavnica koja predaje mojoj cerki...Ona diktira i svima trazi isto.

Veruj mi to je najgori moguci nacin. Ajde razmisli malo, u cemu je smisao i uloga te nastavnice na casu? Da diktira? Pa nek onda to odstampa i podeli skripte deci da to nabubaju kuci svi isto, pa ni ne moraju da idu u skolu.
 
Ako objasnjava onda ok. Necu da se mesam u ostale predmete, ali za strani jezik pouzdano znam da se uspesnost casa, izmedju ostalog, meri i time koliko je pricao prof, a koliko djaci; tj. nije dobar cas ni na kome prof stalno nesto prica i objasnjava - treba aktivirati djake da oni pricaju i vezbaju, tj. najvise se uci na samom casu, a ne kuci - i zato nije bitno da imas sve napisano nasiroko kuci pa da bubas.

Nego da se vratim na osnovnu temu - kako pomoci deci.
Jedna bitna stvar: ako znate jezik koje vase dete uci, nemojte PLEASE, PLEASE, PLEASE da ga ispravljate u svemu sto pogresi. Znaci: ispraviti neke odabrane i velike greske - Da; ali nikako se ne sme ispravljati svaka sitna greskica cim dete zine nesto da kaze. Greske su sastavni deo ucenja, i treba ih donekle tolerisati, cisto da se dete ne bi obeshrabrilo i odustalo od svakog pokusaja da nesto kaze. Setite se samo kako klinci od 2 godine pricaju maternji jezik - 100 gresaka i cudne konstrukcije, pa to vremenom dodje sve na svoje mesto... tako slicno mali klinci uce i strani jezik.
 
slazem se,da decu ne treba ispravljati,vec ih pustiti da pokusavaju.
moj sin ima neke klince iz angole na treningu.Trudi se da se sporazume sa njima na engleskom,pa im je greskom rekao da je trening pogresnim danom :mrgreen: .Bitno je da se on trudi da komunicira :)
Ja bih zelela nesto da pitam...ako moze?
Sta znaci ocenjivati recnike?
kako to sto si napisao u recniku moze da formira ocenu?
 
Ako objasnjava onda ok. Necu da se mesam u ostale predmete, ali za strani jezik pouzdano znam da se uspesnost casa, izmedju ostalog, meri i time koliko je pricao prof, a koliko djaci; tj. nije dobar cas ni na kome prof stalno nesto prica i objasnjava - treba aktivirati djake da oni pricaju i vezbaju, tj. najvise se uci na samom casu, a ne kuci - i zato nije bitno da imas sve napisano nasiroko kuci pa da bubas.

Nego da se vratim na osnovnu temu - kako pomoci deci.
Jedna bitna stvar: ako znate jezik koje vase dete uci, nemojte PLEASE, PLEASE, PLEASE da ga ispravljate u svemu sto pogresi. Znaci: ispraviti neke odabrane i velike greske - Da; ali nikako se ne sme ispravljati svaka sitna greskica cim dete zine nesto da kaze. Greske su sastavni deo ucenja, i treba ih donekle tolerisati, cisto da se dete ne bi obeshrabrilo i odustalo od svakog pokusaja da nesto kaze. Setite se samo kako klinci od 2 godine pricaju maternji jezik - 100 gresaka i cudne konstrukcije, pa to vremenom dodje sve na svoje mesto... tako slicno mali klinci uce i strani jezik.

:ok: Подржавам, а исто важи за све предмете!
 
vd:
Draga wanda
raspravljam se zato što je ovo forum tj odgovarajuće mesto za raspravu
mislim da je svaka razmena mišljenja dobro došla
naravno da je nemoguće razdvojiti osnovce ali je moguće da svi u istoj državi imaju iste udžbenike
tj bilo je moguće do pre neku godinu
nisam prosvetni radnik
nisam radnik zavoda za izdavanje udžbenika
čak šta više kad malo bolje razmislim uopšte i nisam ničiji radnik
učestvujem u ovoj raspravi kao bivši đak a sadašnji roditelj

moje mišljenje je da je škola državna institucija i kao takva treba da ima jasno određena pravila i standarde
nije mi logično da u takvoj službi svaki nastavnik po slobodnom nahođenju bira udžbenike
kako će na primer nastavnik u petom razredu znati da prema učenicima propiše udžbenike?
da li slobodan izbor znači da ni svi učenici u okviru istog odeljenja neće imati iste knjige jer ni oni nisu podjednako sposobni?
mislim da treba napraviti razliku između privatnih i državnih škola
ali u tom slučaju ni diplome neće biti iste
pojasniću još malo
da li očekujemo istu uslugu u svim državnim
bolnicama?
sudovima?
vojsci?
policiji?

Ма, слажем се ја да ми расправљамо, али ти хоћеш мене да убедиш. А ја сам човек из праксе, покушавам да појасним зашто је добро да наставник може да бира уџбеник.

Жао ми је што не разумеш шта значи да сви уџбеници прате програм, само су различито конципирани!

Наставници и учитељи су у сталном договору око састава одељења петог разреда, заједно бирају уџбенике, кажем ,најчешће је то на нивоу школе.

Не знам када си ти школу завршила ( чини ми се да си мама), али до пре неколико ( 15) година, Војводина је имала различите уџбенике од Србије. Црна Гора исто, кад смо били иста држава.
Монопол је Завод увео скоро, без обзира на критике и молбе људи из праксе.

Зашто само 15% посто просветара наручује Заводове уџбенике?
Зато што не одговарају узрасту деце!

Не може уџбеник за основну школу да прави неко ко није радио у основној школи, без обзира на све школе које је завршио!

Исто важи и за средњу школу.

Не разумем потребу твоју да ме убедиш да сви морају имати једнаке уџбенике!

Па кад купујем књигу једног писца, ја бирам чије ћу издање те књиге да купим за себе лично, чији ми се превод или лектура више допада, а садржај је исти!

Никад ми не смета добра расправа, али ја ти све време дајем аргументе, дај ти мени своје!
 

Back
Top