Inteligentniji, a zaostajemo

Bas je interesantan taj eksperiment, november. Steta sto to ne moze sad da se ponovi negde, ko zna kakve bi rezultate sad dobili.

Sto se tice clanka u uvodnom postu, mislim da je cudno povezivati BND i rezultate PISA testa. Nije nama mali BND zbog skola (losih?) vec iz politickih razloga (ratovi, sankcije, losi politicari na vlasti).
 
Bas je interesantan taj eksperiment, november. Steta sto to ne moze sad da se ponovi negde, ko zna kakve bi rezultate sad dobili.

Sto se tice clanka u uvodnom postu, mislim da je cudno povezivati BND i rezultate PISA testa. Nije nama mali BND zbog skola (losih?) vec iz politickih razloga (ratovi, sankcije, losi politicari na vlasti).
ПИСА тест у Србији из 2007.за средњошколце сврстао нас је на 41. место од 57 држава где је вршено испитивање, а Финци су били први.
Међутим наредне, а и многих пре и касније, година, наши су средњошколци били 1.-2.-3., већ како када на олимпијадама из математике, физике, астрономије и рачунарства, а Финци су били негде тамо далеко...углавном испод 10. места.
И о ПИСА тесту би се могло разговарати, рецимо?!?
 
http://vesti.krstarica.com/vesti-dana/inteligentniji-a-zaostajemo/

..chlanak kao chlanak :roll: vec poznata stvar,
nebeski narod, premudri, a osujeceni silama zlobe i zavisti,
"kiselo grozdje" i "da sam hteo, mog'o sam i ja" sindromi.. :aha:
..kome se bash komentarishe - nemam nishta protiv,
mada su sve priche na tu temu odavno isprichane.. :)

..nego -

" ..Prvi problem je razvoj deteta do sedme godine, gde puno greše pre svega roditelji,
objašnjava Rajović, koautor Mensinog sistema učenja.

Roditelji, uglavnom iz najbolje namere, sprečavaju svoju sasvim malu decu
u njihovim instinktivnim aktivnostima (skakanje po krevetu, hodanje po bankinama,
skakanje po baricama, provlačenje), koje pomažu razvoj deteta i određenih struktura mozga,
kasnije veoma važne u životu.

Naprotiv, sve više imamo obrnutu situaciju, u kojoj odrasli dozvoljavaju deci
da rade nešto što može da ošteti razvoj ukupnih sposobnosti deteta,
na primer preterano gledanje televizije, video igrice, kompjuteri.."

..mame i tate - kako raste pamet? :)
..opshta mesta znamo, moze li konkretno?
..po uzrastu? ..temperamentu deteta..? ..polu..? ..okruzenju..?

..kako se snalazite sa odredjivanjem granice pristojnosti, smislenosti, sigurnosti..?
..gledaju li vas chudno, objashnjavate li se..? :)

..i sve ostalo na temu - da li se razvoj inteligencije stimulishe ili je dovoljno pustiti decu na miru..? :)

Мана данашњице и данашњег начина васпитања је стварање конзументског менталитета код деце.
Имала сам прилике да видим како родитељи шестомесечне бебе стављају дете пред ТВ и пуштају јој неки ''Беби канал'' јер ''беба обожава тај канал''...:eek:
То се наставља кроз одрастање: сати и сати седења пред ТВ и компом...све је инстант, све је на готово: девојчице добијају готове хаљинице за лутке, готов намештај, целе кућице, дечаци такође све већ направљено...не морају нигде да укључе памет и креативност...
На рођенданима се плаћају разни аниматори и забављачи па више деца не умеју сама да се забаве...:roll:
Све то спутава радозналост, искључује коришћење вијуга, гуши сваку назнаку креативности...а самим тим онемогућава развој интелигенције....

Интелигенција се развија када дете само узме маказе и ''сашије'' хаљине за лутку. Када од картонске кутије направи себи неку играчку. Када се укључи у свакодневне послове одраслих људи: само спреми орман са одећом, помаже у кречењу или оправкама кућних апарата, добије парче теста да само прави колаче, направи себи наруквицу од перлица, ушије дугме....

Јао, морам сад да журим, наставићу касније...:confused:
 
Питање да ли ће неко са високим к. интел. бити и практично интелигентан, пошто су то две сасвим одвојена поља...

E ovo je ključno. Opšte je poznato da su najveći geniji bili idioti za život. Meni to izračunavanje koeficijenta inteligencije nikako nije jasno, tj.nije mi jasna poenta. Čemu to uopšte služi?
Šta vredi da neko ima IQ 200, ako nije snalažljiv?
A upravo je to jako važno. Ja sam mm rekla da naše klince obavezno nauči sve praktične stvari u životu jer mi je to bitno. Fakultet ne moraju da završe ako ne žele. Ali da mi sede kući nesposobni i kukaju kako im država nije ništa pružila - to ne može. Ima da izvuku maksimum iz sebe, a pritom ne mislim na rešavanje zadataka tamo neke institucije.

Što se tiče pitanja da li se inteligencija stimuliše, to je opet ovo o čemu sam gore pisala. IQ se dobija rođenjem, a praktična inteligencija se stimuliše.
Klinci imaju sunđere od mozgova. Moj klinac od 5 godina izbacuje neverovatne cifre i podatke, ali samo zato što je ljubopitljiv pa kad me pita koliko je 362+234, ja mu odgovorim i on to zapamti. Zapamtilo bi svako dete da ga interesuje, tj. da im roditelji odgovore. Mene su u početku gledali frapirano, zašto ja njemu uopšte odgovaram kad nema teorije da zapamti. A u stvari ima teorije. Ali mu to ništa ne vredi u životu. Ionako sve računamo digitronom.:lol:
 
Što se tiče pitanja da li se inteligencija stimuliše, to je opet ovo o čemu sam gore pisala. IQ se dobija rođenjem, a praktična inteligencija se stimuliše.
Klinci imaju sunđere od mozgova. Moj klinac od 5 godina izbacuje neverovatne cifre i podatke, ali samo zato što je ljubopitljiv pa kad me pita koliko je 362+234, ja mu odgovorim i on to zapamti. Zapamtilo bi svako dete da ga interesuje, tj. da im roditelji odgovore. Mene su u početku gledali frapirano, zašto ja njemu uopšte odgovaram kad nema teorije da zapamti. A u stvari ima teorije. Ali mu to ništa ne vredi u životu. Ionako sve računamo digitronom.:lol:

Ovo podebljano je Katelova teorija o kristalizovanoj i fluidnoj inteligenciji. U fluidnu spadaju asocijativno pamcenje, figuralno odnosenje, intelektualna brzina i indukcija, ona raste u djetinjstvu i prvom periodu zrelosti, pa postepeno opada, a u kristalizovanu: ideaciona i asocijativna fluentnost, mehanicko znanje, eksperimentalna procjena i verbalno razumijevanje, cije sposobnosti stalno rastu. Kristalizovana inteligencija se moze razvijati ucenjem, a fluidna ne moze posto je povezana sa bioloskim opadanjem.

Sto se tice same teme, problem je u neminovnoj tehnologizaciji covjeka. Nesretan i ojadjen iznutra, sve vise depresivan i labilan, tako da postepeno ali sigurno obolijeva na nervnoj bazi, zaglupljuje i stvara dehumanizovane odnose (drustvo) u kojima nema puno mjesta za radovanje zivotu, istinsko uzbudjenje, odusevljenje necim konkretnim (sve je brzi fiks, prolazno, relativno masturbativnog karaktera) ili za smisao i osjecaj ljepote sto razvija emocije, culnu (auditivnu, taktilnu i vizuelnu) percepciju, odnosno hrani, odrzava i njeguje licnost kao cjelinu (iako covjek i danas ne zna kako treba pravilno da dise, jede, hoda, itd.) umjesto sto je samo obican robot i sitan, beznacajan tockic u dobro podmazanoj birokratskoj i tehnoloskoj masineriji / civilizaciji koja izdize socijalni darvinizam na "plemeniti" nivo, sve vise i vise zasniva odnose medju ljudima na ekonomsko-komercijalnom nivou i uslovljava, tj, omedjava samog covjeka vremenom (stalno se cuje ono: zurim, nemam vremena).
 
" ..Prvi problem je razvoj deteta do sedme godine, gde puno greše pre svega roditelji,
objašnjava Rajović, koautor Mensinog sistema učenja.

Roditelji, uglavnom iz najbolje namere, sprečavaju svoju sasvim malu decu
u njihovim instinktivnim aktivnostima (skakanje po krevetu, hodanje po bankinama,
skakanje po baricama, provlačenje), koje pomažu razvoj deteta i određenih struktura mozga,
kasnije veoma važne u životu.

Naprotiv, sve više imamo obrnutu situaciju, u kojoj odrasli dozvoljavaju deci
da rade nešto što može da ošteti razvoj ukupnih sposobnosti deteta,
na primer preterano gledanje televizije, video igrice, kompjuteri.."

..mame i tate - kako raste pamet? :)
..opshta mesta znamo, moze li konkretno?
..po uzrastu? ..temperamentu deteta..? ..polu..? ..okruzenju..?

..kako se snalazite sa odredjivanjem granice pristojnosti, smislenosti, sigurnosti..?
..gledaju li vas chudno, objashnjavate li se..? :)

..i sve ostalo na temu - da li se razvoj inteligencije stimulishe ili je dovoljno pustiti decu na miru..? :)
pa sad i skakanje po krevetu moze da bude opasno :lol: kao sto kazes mora se znati granica ali gde je ta granica? kada roditelj da podvikne na dete, kako da proceni kada je igra presla u opasnost. msm da ne dobijete dete koje kao moja braca, skace sa ormana na krevet :lol:
inace slazem se da dete ne treba sputavati sto se tice navednog samo treba paziti da se ne povredi. npr ako hoda po bankini daj mu ruku.
 
Klinci imaju sunđere od mozgova. Moj klinac od 5 godina izbacuje neverovatne cifre i podatke, ali samo zato što je ljubopitljiv pa kad me pita koliko je 362+234, ja mu odgovorim i on to zapamti. Zapamtilo bi svako dete da ga interesuje, tj. da im roditelji odgovore. Mene su u početku gledali frapirano, zašto ja njemu uopšte odgovaram kad nema teorije da zapamti. A u stvari ima teorije. Ali mu to ništa ne vredi u životu. Ionako sve računamo digitronom.:lol:
ja mislim da dete ako te nesto pitas treba da mu odgovoris onakokako jeste. mene je dete pitalo kako to mesec stoji na nebu, sta ga to odrzava....i jasam mu odgovorila onako kako jeste. a zasto?
ja znam da sam tek kasnije kao vec starije dete za neke stvari koje sam uzimala kao apsolutnu istinu skontala da su totalna nebuloza. to su neke nebitne sitnice za koje su moji roditelji verovatno mislili da nema poente da mi objasnjavaju vec su lupili najlaksi moguci odgovor. bg tako je lakse. a u pravu si da deca to upijaju kao sundjeri zato im i treba pricati istinu a ne d cinimo ono sto nam je lakse.
 
Skolski planovi i programi su "prosecni", ako neka ima posebne potrebe u nekim skolama je to moguce obuhvatiti, ako nema opcije onda u privatnoj skoli hoce... Uopste ne kupujem tu pricu da ako pustam dete da tumara pre vremena... onda ce kao biti pametniji... nego samo modriji. Vidim to po sopstvenoj deci, imaju iste roditelje, sigurno i iste sposobnosti, mladji gleda sta radi stariji i onda se i on penje tamo gde inace beba od 15 meseci ne moze da se popne, kako to radi... kojim se on nadljudskim snagama upinje, pa da ne pricam o tome da je sa manje od godinu dana slagao lego kockice... a stvarno ne mislim da je inteligentniji od starijeg. Jedan je imao benefit sto je do mnogih stvari dosao evolucijski, a mladji ima brzi put, dinamicniji... ali to sto on neke stvari radi, ne znaci da postoji i prava korist od njih... tj. da je on shvatio smisao i pravo mesto svega toga.

Vecina dece je dovoljno inteligentna, u bilo koji drzavi i narodu, da savlada skolsku matematiku... na bilo koji nacin da je ona poducavana. Ako nekog zanima, moze vise da uci i da nastavi da se specijalizuje... zasto je nuzno od svakog deteta napraviti nobelovca? Mozda neko dete zeli da gradi kuce na primer, ili da bude vatrogasac? Mislim da taj obrazovni elitizam, koji je izrastao u Srbiji gde su se ljudi klasno razlikovali samo po skolskoj spremi... pa i sada u ujednacenom siromastvu, situacija je slicna... ovde skroz zapostavlja licnost deteta i vi sada gledate na to prilicno cudno.

Posto ovo sve pisem iz ugla osobe koja je prosla visoke skole (vise njih), prosla pola sveta, i da... mogu slobodno da kazem da sam prosla sito i reseto, zivela u razlicitim sistemima vrednosti i gledam na stvari potpuno drugacije, oslobodjena kulturnih predrasuda. Jedino je vazno da dete osbosobimo da mogu nezavisno da razmisljaju, da budu ljudi za sebe, da budu korisni clanovi drustva, da pomazu drugima i da budu odgovorni, svesni i prisutni... da se bave ovozemaljskim stvarima dok su tu na zemlji :)
 
a sta mislite o ADHD sindromu. pre eki dan gledam na prvoj emisiju o decaku koji ima ovu dijagnozu. stavr nije sala jer decak od nekih 7 godina pije izuzetno jake lekove.
meni se cini da je to preterivanje jer majka decaka uzima i to sto je njemu kamera skrenula paznju kao pokaatelj tog poremecaja.
 
a sta mislite o ADHD sindromu. pre eki dan gledam na prvoj emisiju o decaku koji ima ovu dijagnozu. stavr nije sala jer decak od nekih 7 godina pije izuzetno jake lekove.
meni se cini da je to preterivanje jer majka decaka uzima i to sto je njemu kamera skrenula paznju kao pokaatelj tog poremecaja.

..dijagnostichki kriterijumi za ADHD su jasni i prilichno sveobuhvatni, mala je verovatnoca greshke, narochito ako je dete vec u stadijumu da je na medikamentoznoj terapiji..
http://forum.krstarica.com/showthread.php/137805-ADHD-ili-hiperaktivnost-kod-dece
 
Detet samot reba pustiti da ono samo radi sta zeli i kako se oseca, dok god je bezbedno. Ne treba ga uciti skoro nista, vec primerom uticati. Mislim da je najvise toga pokriveno instinktom, i sta vise mislim da instinktivno ce svakako biti bolja osoba nego ako joj ista nameces.
 

Back
Top