Posledice na sposobnost učenja
Međutim, nauka pruža uverljive dokaze zašto levoruke treba ostaviti na miru. Mozak je, na kraju krajeva, podeljen na dve hemisfere, tako svaka ima posebnu funkciju i pritom svaka upravlja motoričkim funkcijama suprotne strane tela.
Ukratko, leva strana mozga je zadužena za jezike, matematiku i racionalno razmišljanje – a kontroliše desnu stranu tela. Desna strana mozga, za koju se češće vezuju kreativnost i emocije – kontroliše levu stranu tela.
Primoravanje deteta da umesto levom počne da piše desnom rukom, može da izazove popriličan haos u njegovom mozgu koji se bori da izgradi novi sistem komunikacije sa telom.
O ovoj konfuziji svedoči i činjenica da ljudi, takođe, imaju dominantnije oko i stopalo, pa samim tim i ruku koja je dominantnija od druge. Sputavanje i promena prvobitne ljudske prirode, ističe Čičkanov, može imati pogubne posledice na sposobnost deteta da uči.
''Ako levoruka deca pišu desnom rukom, to je loše, jer menjanjem ruke koju češće koristimo ne menjamo oko i stopalo kojim se više služimo. Tako dete, primorano na promenu ruke, biva sklonije poremećajima i teže upija nove informacije. Kao rezultat toga, može postati vrlo razdražljivo. Takav vid uticaja na dete umanjuje njegove šanse i uspeh u školi.''
Bilo kakvo podozrenje prema levorukim ljudima može se lako odbaciti ako se uzme u obzir da su neki od najuspešnijih ljudi na svetu bili levoruki. U poznate ''levake'' ubrajaju se Leonardo da Vinči, Albert Ajnštajn, Aleksandar Puškin, Pol Makartni, Barak Obama, Pele i Martina Navratilova.
Mnogi nagađaju da je i ruski predsednik Vladimir Putin ''prikriveni levak''. Iako on piše desnom rukom, on, takođe, nosi sat na desnoj ruci, što ukazuje na to da je manje koristi, a viđen je i da se krsti levom rukom.