Stavio si naslovnu stranu udžbenika koji je izdao BIGZ - Beogradski izdavačko - grafički zavod.
Spominješ nekakvog hrvatskog istoričara Žužula, a lepo piše da su udženik napisali Zoran Pavlović i Jovo Bosnić.
To što je zaokruženo crvenom bojom bi trebalo kao nešto da dokaže, kao nisu spomenuli Jasenovac.
Da li deca osnovnoškolskog uzrasta treba baš da upamte Jasenovac (kao da drugih logora nije bilo) ili je za osnovno obrazovanje dovoljno reći kao u udžbeniku: "Srbi su bili odvođeni u logore, mučeni i ubijani"?
Naposletku, šta se iz tvog pisanja može zaključiti?
Pišeš lagarije sa nekim ciljem, samo tebi znanom.
To što je zaokruženo crvenom bojom bi trebalo kao nešto da dokaže, kao nisu spomenuli Jasenovac.
Najočiglednije se ne pominje Jasenovac, inače u Hrvatskoj se u (isto Kletovim) udžbenicima za isti uzrast pominje “velikosrpska agresija” i “velikosrpska hegemonija”, sve to na štetu Hrvata, i to u takvom obliku da su se i neki hrvatski istoričari našli pozvanim da na to reaguju, naravno, bez ikakvog rezultata.
Možda si onako žustro izražavao želju da se “tema zaključa” zato što tvojoj opciji ne prijaju izvesne činjenice?
Hrvatski osnovci uče o "velikosrpskoj hegemoniji"
Tekstovi u udžbenicima istorije tradicionalno odražavaju osnovne zamisli o nacionalnoj kulturi i istoriji, te uz prenošenje znanja posreduju i slike o drugim narodima, objašnjava pozadinu analize autor članka Domagoj Švigir.
Švigir uočava dve faze u nastanku stereotipa, od kojih prva počinje 1992, kad je stvorena ratnička slika o prošlosti odnosa Hrvata i Srba, a druga od 1996, kada se uvode paralelni udžbenici u nastavu, prenosi
Hina.
Njegova analiza obuhvata osnovni tekst svih 36 udžbenika objavljenih i korišćenih u nastavi istorije u osnovnim školama od 1990. do 2012. godine, kao i istorijske izvore koji su u vezi sa stvaranjem predstava o Srbima.
Prva grupa udžbenika o Srbima stvara izrazito negativne stereotipe pomoću generalizacije, diskriminacije i sukobljavanja "nas" i "njih".
Okrivljene žrtve
"Velikosrpska hegemonija", kako se navodi, postaje ključan sintetski pojam u oblikovanju slike o Srbima.
Čak i kad se govori o žrtvama Srbima, kaže se da su "sami za to krivi".
Hiljade učenika učile su etnocentričnu interpretaciju istorije koja podrazumeva mešanje obrazovnih i vaspitnih ciljeva, a očigledno i potčinjavanje prvih drugima, ocenjuje se u članku.
Kako se dodaje, drugu grupu čine udžbenici koji Srbe pokušavaju da prikažu uravnoteženije, odmerenije i sa više uvažavanja.
"Uprkos nastojanjima brojnih eksperata, školski plan i program nije izmenjen, reforma školstva je zaustavljena, a najviše kopalja lomilo se na sadržajima istorije i hrvatskog jezika, onih predmeta koji su se pre dvadesetak godina nazivali 'nacionalnim predmetima'", zaključuje autor teksta.
Članak je objavljen u časopisu Društva za hrvatsku istoriografiju koje kontinuirano deluje od 1947. godine i najstarije je strukovno društvo istoričara u Hrvatskoj, prenosi
Hina.
https://www.rts.rs/lat/vesti/region/3441766/hrvatski-osnovci-uce-o-velikosrpskoj-hegemoniji.html