Domaci zadatak

To nije snalazljivost..snalazljivost je ako mozda prepise od nekoga u skoli ili sa neke puskice a to sto mu mama i tata rade sastave i sl.. za to bi izbacivao iz skole uz gubljenje prava na dalje skolovanje.

:ok::ok::ok:

Слажем се!

Хајде да испричам причицу, а има их много...
Имали смо говорну вежбу ,,Особа којој се дивим'' и ђаци су знали да ће сутрадан бити писмена вежба са сличном темом.

Девојчица са чијом сам мајком увек имала проблема, јер је ћерци писала писмене саставе, успут ужасно лоше, припремила се код куће тако што јој је опет мама написала састав, а она научила напамет.

(Дотле није помагало то што сам маму звала небројено пута на разговор и бранила јој да пише ћерци задатке, а дете јадно, имало двојку из сваког састава, а није била боља ни из осталих предмета где је мама ,,свесрдно помагала'' .)

Елем, ја дам тему ,,Мој пријатељ''. Мала почне да плаче, каже, спремила се да пише о баби (научила напамет), и сад не зна шта ће! z:dm3:
Видим по очима друге деце да им је јасно да је и баба пријатељ, али им дам знак да ћуте.
И она погледа друга до себе и реши да пише о њему. Дете самостално напише одличан састав, потпуно неприпремљена!
Добије огромну петицу, уз напомену ,,Пишеш много лепше него твоја мама!''
z:mrgreen:
После тога сама је писала саставе, сасвим, сасвим добро.
Није, јадница, ни знала да уме, од маме дотле није могла да дође до изражаја!
 
Iskreno, po meni pismeni zadaci ne bi trebalo da posotoje uopste. Talenat za pisanje je isto kao talenat za pevanje, il ga imas il ga nemas i kao sto se na muzickom ne ocenjuje pevanje tako na srpskom ne bi trebalo da se ocenjuje pisanje. Ali to je samo jedna od nebuloza skolskog sistema...

Ја сам смисао писмених састава схватила тек на курсу енглеског језика. (иначе, увека сам сама писала своје саставе, и осим првог у средњој школи, сви остали су били петице!!!). Наиме, првих неколико састава на том курсу је било "не знам ни на српском шта да пишем" и једва некако склепам тих задатих 200 речи! А онда, одједном, не размишљајући, почињем да састављам реченице на енглеском...
То је исто и са саставима из српског: вежба се граматика, правопис, развија се стил писања, критичко размишљање о некој теми, обогаћује се фонд речи (наравно, у корелацији са ЧИТАЊЕМ!!!), али за такав рад су потребни адекватни професори и наставници, а нису сви такви, на жалост!
 
To nije snalazljivost..snalazljivost je ako mozda prepise od nekoga u skoli ili sa neke puskice a to sto mu mama i tata rade sastave i sl.. za to bi izbacivao iz skole uz gubljenje prava na dalje skolovanje.

Mislila sam na snalažljivost deteta da traži od roditelja da mu napišu sastav.
Mada, kad malo bolje razmislim, vrlo je moguće da deca to ni ne traže, nego se roditelji sami "dosete" da "pomognu" detetu...
 
Ја сам смисао писмених састава схватила тек на курсу енглеског језика. (иначе, увека сам сама писала своје саставе, и осим првог у средњој школи, сви остали су били петице!!!).
Hehe, isti slučaj. Još ako smo ista generacija tačno znam zašto ti taj nije bio 5 :lol:
 
pisem sama sastave....nikada nisu roditelji hteli da mi "pomognu",ali ako je tema koja je meni dosadna npr. jesen u parku i tako nesto onda nadjem na netu! Moram priznati da u zadje vreme sve cesce tragam:zstidljivko: ne slazem se da je to kao pevanje,jer pevanje ne moze da se nauci u skoli,a pisanje sastava moze (naravno uz dobrog profesora).
 
Joj kad se setim sta sam lupetala na tim sastavima. Ne verujem da bi to ijedan roditelj mogao da smisli. :)
Na srecu, pa sam imala mnogo divnog ucitelja koji je podsticao "originalnosti" i zbog njega sam i nastavila da pisem i razvila nesto sto je u pocetku verovatno delovalo kao nebuloza i sve, samo ne zadatak za peticu.
 
pisem sama sastave....nikada nisu roditelji hteli da mi "pomognu",ali ako je tema koja je meni dosadna npr. jesen u parku i tako nesto onda nadjem na netu!

Napravi temu zanimljivom! Jesen u parku a pored groblje - eto teme za razmisljanje (ako si u srednjoj skoli i sklona morbidarijama :) ).
Ili, jesen u parku u Kini. Ili se nesto desilo u parku. Mozda je ustvari bila zima, a ti si samo sanjala da je jesen.
Ili sedis na klupi u parku i pises nekom pismo/mail/kucas poruku...a kad ono....
Ili si u parku i treba da se nadjes sa nekim.

Znaci, do tebe je da te teme napravis zanimljivim. Ne moras uopste da pises o liscu koje pada i ostalim bukvalnostima koje nam padnu na pamet kad neko kaze Jesen u parku.
 
Ja sam mojoj deci pomagala u pocetku oko pisanja sastava.I sad ponekad uskocim kada je potrebno..Zasto im ne bi pomagali?
Poneke teme bi zbunile i nas odrasle ,a decu vec i da ne govorim.Ne mislim da je to nesto strasno.
Neko ima talenta za pisanje ,a neko ne.
Nastavnica srpskog moje cerke i ne uzima ocenu sa sastava u ozbiljno razmatranje bas iz ovog razloga.
Nisu sva deca talenti za pisanje ..
Ako dete savrseno zna gramatiku i analizu dela ,lektire..zasto bi mu se zbog nedostatka talenta pisanja ocena smanjivala.
Sinu nisam napisala nijednom ni jedan sastav,ali sam zato umirala od smeha kad sam ih citala.
Biseri tipa: "U Arandjalovcu mi se posebno dopala fiskultura belog lava" :mrgreen:,i to sto mu se svaki sastav nekako veze za fudbal je stvarno nesto posebno.
Cerki sam pomagala i sad pise prelepe sastave..da sam pomagala i sinu verovatno bi i on pisao lepse,jer od ucitelja i nastavnika ocigledno nista nije naucio .
 
Napravi temu zanimljivom! Jesen u parku a pored groblje - eto teme za razmisljanje (ako si u srednjoj skoli i sklona morbidarijama :) ).
Ili, jesen u parku u Kini. Ili se nesto desilo u parku. Mozda je ustvari bila zima, a ti si samo sanjala da je jesen.
Ili sedis na klupi u parku i pises nekom pismo/mail/kucas poruku...a kad ono....
Ili si u parku i treba da se nadjes sa nekim.

Znaci, do tebe je da te teme napravis zanimljivim. Ne moras uopste da pises o liscu koje pada i ostalim bukvalnostima koje nam padnu na pamet kad neko kaze Jesen u parku.

nisam jos u srednjoj,ali nije mi ovo padalo na pamet... thanks!! z:)
 
Ja sam mojoj deci pomagala u pocetku oko pisanja sastava.I sad ponekad uskocim kada je potrebno..Zasto im ne bi pomagali?
Poneke teme bi zbunile i nas odrasle ,a decu vec i da ne govorim.Ne mislim da je to nesto strasno.
Neko ima talenta za pisanje ,a neko ne.
Nastavnica srpskog moje cerke i ne uzima ocenu sa sastava u ozbiljno razmatranje bas iz ovog razloga.
Nisu sva deca talenti za pisanje ..
Ako dete savrseno zna gramatiku i analizu dela ,lektire..zasto bi mu se zbog nedostatka talenta pisanja ocena smanjivala.
Sinu nisam napisala nijednom ni jedan sastav,ali sam zato umirala od smeha kad sam ih citala.
Biseri tipa: "U Arandjalovcu mi se posebno dopala fiskultura belog lava" :mrgreen:,i to sto mu se svaki sastav nekako veze za fudbal je stvarno nesto posebno.
Cerki sam pomagala i sad pise prelepe sastave..da sam pomagala i sinu verovatno bi i on pisao lepse,jer od ucitelja i nastavnika ocigledno nista nije naucio .


Разлика између дечака и девојчица је врло велика.
Дечаци углавном тако и пишу.

(Опис шетње кроз шуму једна ученица завршава: ,, Уживали смо шетајући шумом. Пењање на планину је за нас из равнице нешто до сада недоживљено...'' и слично.
Састав са истом темом, дечак завршава овако:,, Цркли смо пентрајући се уз планину! Отпале ми ноге, једва смо чекали да стигнемо назад у одмаралиште!'' )

Ми маме смо, ипак, девојчице, мислимо да дечаци не пишу онако како би требало.
Они пишу онко како они доживе, а посао учитеља је да то прихвати.

Што рече Хелен, зна се шта се гледа у задатку, не мора да има везе са талентом.

Помоћи детету је једно, писање састава је друго.
Треба им помоћи кад затраже помоћ.
Али сам увек против тога да родитељи раде нешто уместо деце.
Заједно са децом да, зашто да не, ако им је потребно?
 
Ja sam redovno dobijao (kao klinac) loshe ocene iz sastava bash zbog toga:
(Опис шетње кроз шуму једна ученица завршава: ,, Уживали смо шетајући шумом. Пењање на планину је за нас из равнице нешто до сада недоживљено...'' и слично.
Састав са истом темом, дечак завршава овако:,, Цркли смо пентрајући се уз планину! Отпале ми ноге, једва смо чекали да стигнемо назад у одмаралиште!'' )
 
Ja sam redovno dobijao (kao klinac) loshe ocene iz sastava bash zbog toga:

Навела сам два задатка која сам оценила петицом, баш због тога што су то карактеристике полова!

Е сад, нека неко каже да сам пуна предрасуда, али се дечаци и девојчице јако разликују, и те се разлике морају уважити!
 
..razlikuju se, nego shta..
..evo pricha o nas troje..
..iako sam tipichni konkretni i ezgaktni prirodnjak,
od oca sam nasledila tipichnu drushtvenjachku sposobnost
za kenyanje na temu.. :roll: ..takodje i sestra i brat..
(..nadam se da ovde svi razlikuju sposobnost smislenog i pismenog izrazavanja
i gorepomenutu sposobnost..)
..kad sam ustanovila shta "voli" nasha profesorka srpskog,
istog sekunda sam pochela da ispitujem
koliko dobro upakovanog neochekivanog sadrzaja moze da prodje za peticu.. :mrgreen:
..moja sestra je bila bojazljivija..ali se oprobala.. :)
..brat je ishao kontra..od shokantnih ka podnoshljivim.. :lol:
..mushki nisu diplomate..bar dok su mali.. :mrgreen:
 

Back
Top