Centar za talente

Уколико је форум жив још увек, ја би напоменула да је Центар једна баш добра ствар, организована најбоље могуће у околностима у којим смо.

Што се тиче пара, не плаћаш им ништа, можда 200дин за чланску картицу, што ти се незамисливо исплати, јер током учешћа имаш велики број привилегија. Нпр, сада су организовани неки курсеви брзог читања, који коштају око 5-6 хиљада, а три члана из центра имају бесплатно учешће.

Неко је напоменуо да ментор не помаже. То уопште није истина, помаже ти он максимално колико може, али не можеш очекивати да ће ти неко друго писати рад.
Притом, није ни ментор свезнајући. Нпр, идеш на биологију и радиш рад из (лупам) ефекта никотина на биљке, а ментор ти је микробиолог. Помоћи ће ти он у оквиру својих могућности, али већину мораш сам да урадиш. И то је поента свега, да сам напишеш рад, и одбраниш га.
Нико се не буни кад му на такмичењу из биологије нико не помаже, а овамо за све је крив ментор. Дајте људи, уозбиљите се.
 
Jel moze neko da mi objasni postupak kako se radi naucno-istrazivacki RAD

Kako se radi bilo koji, ili po nekom posebnom obrascu koji oni traže?

Odredi se tema, smisli se što detaljnije šta bi radio, to se kaže mentoru koji ti onda odbija ili dodaje ideje.
Na kraju imaš hipotezu, a to je "larva od teorije" ;) i izgleda kao teorija ali nije potvrđena. Npr. biljke polivane 5% rastvorom kokakole rastu brže od biljaka polivanih 5% rastvorom kokakole lajt.
Onda smišljaš kako da postaviš eksperiment, vodeći računa da imaš nultu probu (u ovom slučaju nekoliko saksija biljaka polivanih istom količinom obične vode, da se vidi koliko bi narasle bez dodatka ikakve kole), koliko ti i kakvog materijala treba, itd.
Onda vršiš eksperiment i dobijaš rezultate. To je gomila brojeva kao tabela.
Onda crtaš gomilu grafika.
Onda iz tih grafika zaključuješ da li je tvoja hipoteza potvrđena ili odbačena.
Savet: hipotezu uvek treba napisati tako da opisuje status kvo - da se ništa ne menja, da je dosadno. Npr. "nema razlike u brzini rasta biljaka polivanih 5% rastvorom kokakole i 5% rastvorom kokakole lajt."
Onda ako stvarno nema razlike, pobedonosno kažeš "eto, bio sam u pravu, nema razlike."
Ako ima razlike, onda kažeš "zamislite vi to, imam novo važno otkriće, razlikuje se!"
Na taj način pobeđuješ kako god da okreneš.
Kad to mentor sve pogleda, pišeš rad.
Naslov mora da ima xy reči i da bude detaljan.
"Uvod" opisuje neke opšte stvari o tome i zašto bi neko uopšte poželeo da pravi takav eksperiment.
"Materijal i metode" je detaljan spisak svega što si koristio i kako. Ako si koristio standardnu proceduru iz nekog ranijeg poznatog rada, to citiraš i ne moraš detaljno da opisuješ, ali ako si išta menjao, to moraš da navedeš.
"Rezultati" su tabele sa brojevima.
"Diskusija" su grafici i tvoje tumačenje grafika.
"Zaključak" ima otprilike pola strane i tu ukratko pišeš rezultate diskusije. U diskusiji pišeš puno-puno a u zaključcima vrlo sažeto.
"Literatura" je popis celokupne literature koju si koristio. UVEK SVUDA u tekstu moraš da citiraš sve što si uzeo iz nekog literaturnog izvora. U svakoj rečenici. U svakom delu rečenice koji prepisuješ.
Npr. rečenica ti glasi:
U Nacionalnom parku Etoša ishrana lavova se sastoji od 35% ravničarskih zebri E. quagga, 50% gnua C. taurinus i 15% bradavičastih svinja Ph. aethiopicus(Petronijević 1988).
A u literaturi ti piše:
Petronijević, V. (1988): Ishrana velikih mačaka u afričkim nacionalnim parkovima. Mladinska knjiga, Beograd.
Obično moraš da imaš i apstrakt na engleskom.
Mentor ti jedno sto puta vraća rad sa ispravkama, dok ne upadneš u depresiju i ne počneš da plačeš i kuneš i mentora i sebe što si uopšte počeo da se baviš naukom. Sledeći put se vreme pisanja smanjuje jer odmah počinješ da pišeš kako mentor traži.
 
EEEE djux97:rtfm: i ja sam prosao na ovom sad sto je bio...iz cega pises rad...ona zena iz antine je rekla da je smotra ko prodje prve subote maja:dash:...ja sam inace iz borine znas valjda gde je:worth:?Posalji mi poruku da te nadjem na fb ako imas...:D
 
Eeh... I ja pisem rad iz engleskog, samo sto ne pisem istrazivacki rad nego literarni bese, tj pisem kratki roman/pricu umesto istrazivackog rada... Jedino sto u mojoj skoli (u Smederevu) nastavnici nisu toliko obavesteni pa na svako pitanje dobijem po 3 razlicita odgovora... ;)
 
Pa nije bas tako... :) mene je profesorka osnova ekonomije predlozila za to. U pocetku nisam htela, mislila sam da je mnogo veeeeeelika obaveza jer su nam casovi pred izbor teme bili uglavnom subotom ali sad je bas opustencija....
Nisi razumela.

Ko kaže da je izbor koji naprave profesori izbor onih koji su najtalentovaniji?
 
Što se tiče pisanja naučnih radova - postoji nekoliko zaista kvalitetnih udžbenike metodologije naučnih istraživanja kod nas.

Posebno bih pohvalila (zbog duhovitog stila, i metodičnog pristupa) "metodologiju psiholoških istraživanja" Dejana Todorovića.
Jeste da ima delove koji se tiču usko psiholoških istraživanja, ali je deo u kojem govori o izradi nacrta istraživanja, i deo o pisanju izveštaja o istraživanju, primenjiv na naučna istraživanja uopšte.
 
Ja sam poslala rad za Niš, rok je bio do 22. aprila. Poslala sam svoju zbirku pesama, sadrži:
Rezime
Reč mentora
Predgovor
Pesme (njih 19, svrstanih u 2 ciklusa)
Pogovor

Nemam informacije o tome kada se održava regionalno takmičenje u Nišu, a kada je u Beogradu... Da li neko zna? Kakav je program regionalnog takmičenja, je l' se radi samo test znanja ili se i tamo brani rad?

Hvala :)
 

Back
Top